خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم و تبلیغات

۴ روش خواندن مطالب سایت بدون نمایش تبلیغات و موارد مزاحم

برای خیلی از کاربران اینترنتی پیش آمده است که هنگام مطالعه متن در وب سایت های مختلف ، تبلیغات ، ابزارهای اشتراک گذاری و یا عوامل دیگر مانع تمرکز در مطالعه آنها شده و این موضوع باعث خودداری از خواندن ادامه مطلب شود. شاید سایت مورد نظر تنها منبع باشد و این حواس پرتی نیز شما را آزار دهد ، برای رفع این مشکل قصد داریم ۴ روش برای خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم را به شما معرفی کنیم.

مشاهده نسخه مناسب خواندن ، بدون تبلیغات و عوامل مزاحم در مرورگرهای کروم ، فایرفاکس و ادج

 Make Websites Easier to Read without annoying ads for Chrome, Firefox and Edge

شما میتوانید اطلاعات مربوط به هر موضوعی را در اینترنت جستجو کرده و بیابید ولی نمایش این اطلاعات بر روی وب سایت ها با طراحی های مختلف می باشد. بعضی از وب سایت با یک رابط کاربری تمیز و ایده آل ، شرایط مناسبی را برای کاربر جهت مطالعه مطالب فراهم میکنند با این وجود در کشور ما هنوز مساله احترام به حقوق کاربران به درستی جا نیافتاده است. از این رو در خیلی از وب سایت های ایرانی ، پاپ آپ های مزاحم ، پنجره های تبلیغاتی و یا باکس های نمایش فروشگاه ها به چشم میخورد که این باعث از دست رفتن تمرکز کاربر برای مطالعه خواهد شد. از این رو توصیه میکنیم پست جامع و کامل ۱۳ روش مسدود کردن و جلوگیری از باز شدن تبلیغات پاپ آپ در مرورگرها را برای خلاص شدن از شر پاپ آپ های تبلیغاتی مطالعه کنید.

با این وجود ابزارهایی زیادی وجود دارند برای اینکه از شر عوامل مزاحم خلاص شوید تا بتوانید بروی متن موردنظرتان تمرکز کنید. در زیر ۴ ابزار جهت مشاهده نسخه مناسب خواندن در سایت ها بدون تبلیغات و موارد مزاحم را به شما معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید این ابزارها جهت دانلود متون نبوده و همچنین برای مشاهده صفحات اول وب سایتها که معمولا منحصر به فرد هستند ممکن است آن چیزی که شما انتظار دارید نباشد. زیرا کارایی این ابزارها مطالعه و تمرکز دقیق برای خواندن مطالب و پست ها می باشد.

افزایش خوانایی در مرورگر کروم با افزونه READABILITY

شما با استفاده از این افزونه میتوانید به راحتی از دست عوامل مزاحم مانند کامنت ها ، ابزارهای به اشتراک گذاری ، تبلیغات و عوامل دیگر خلاص شوید و محتوای واقعی را استخراج کنید. با استفاده از این ابزار شما علاوه بر محتوای وب پست میتوانید لینک ها ، عکس ها و ویدیوهای داخل پست را نیز مشاهده کنید. به علاوه نام وب سایت نیز نمایش داده می شود. افزونه READABILITY را از طریق سایت سازنده آن بر روی کروم خود نصب کنید. بعد از نصب و فعال سازی افزونه ، مقاله دلخواه خود را در مرورگرتان باز کنید و سپس با کلیک بر روی آیکون ابزار گزینه Read Now را انتخاب کنید.

Declutter-The-Web-Read-Now

بعد از کلیک بر روی گزینه Read Now و با کمی تاخیر صفحه مجددا بازگذاری شده و شما میتوانید اینبار متن مقاله را بدون هیچ گونه عوامل مزاحم مطالعه کنید. در تصویر زیر نیز مشخص است.

Declutter-The-Web-Readability

با استفاده از این افزونه میتوان سایز فونت نوشته ، استایل و نور را برحسب شب یا روز بودن تعیین کرد و اگر زمان کمی برای مطالعه دارید با استفاده READABILITY قادر خواهید بود مقاله مورد نظرتان با انتخاب گزینه read later ذخیره کرده تا بعدا مطالعه کنید. البته فراموش نکنید می بایست برای اینکار حتما اکانت ایجاد کرده و یا با اکانت فیسبوک خود باید وارد شوید. این ابزار همچنین برای برای اندروید و IOS نیز در دسترس است.

Declutter-The-Web-Customize-Readability

خوانایی مطالب وب سایت ها در مرورگر فایرفاکس

اگر شما از مرورگر فایرفاکس برای مرور مطالب در وب استفاده میکنید. برای خوانایی بهتر مطالب و مطالعه سایت ها بدون عوامل مزاحم نیازی به نصب ابزاری نیست. مرورگر فایر فاکس همان طور که در تصویر زیر می بینید در بخش آدرس بار آیکون “کتاب” یا Read View را در دسترس شما قرار داده است که با کلیک بر روی آن و فعال کردنش میتوانید از نسخه مناسب خواندن بهره مند شوید.

 

خوانایی مطالب وب سایت ها در مرورگر فایرفاکس

مانند ابزاری که برای کروم معرفی کردیم در فایر فاکس هم میتوانید با فعال کردن این قابلیت میتوانید استایل ، فونت و یا حالت شب و روز را تغییر دهید. در حالت کلی استفاده از این قابلیت فایرفاکس راحتی بیشتری را بری کاربران فراهم می آورد.

نسخه مناسب خواندن در مایکروسافت ادج

مشابه مرورگر فایرفاکس ، مایکروسافت ادج نیز قابلیتی را در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید بدون عوامل مزاحم در وب سایت ها مطالعه کنید. مانند عکس زیر ، زمانی که شما مقاله مورد نظرتان را در وب سایتی باز میکنید میتوانید با کلیک بر روی آیکون “کتاب” که در رو به روی آدرس بار ادج قابل مشاهده است تمام عوامل مزاحم در صفحه را حذف کنید. برخلاف فایرفاکس که آپشن هایی برای تغییر فونت و استایل در اختیار شما قرار میگیرد در مرورگر Edge ویندوز ۱۰ تنها عوامل مزاحم حذف میشود و خبری از تنظیمات اضافی نیست.

Declutter-The-Web-Microsoft-Edge-Reading-View

ذخیره صفحات وب به صورت PDF

در خیلی از وب سایت ها گزینه نسخه چاپی در اختیار شما قرار داده میشود که با کلیک بر روی آیکون چاپ در وب سایت مورد نظر شما قادر خواهید بود پست مربوطه را پرینت کنید و یا در قالب PDF و بدون عوامل مزاحم در کامپیوترتان ذخیره کنید. البته جای نگرانی نخواهد بود در صورت عدم ارایه نسخه چاپی توسط وب سایت مورد نظر ، شما می توانید بر روی صفحه موردنظرتان کلیک راست کرده و گزینه Print را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده مربوط به پرینت به جای انتخاب پرینتر ، گزینه Save as PDF را برگزینید. نسخه پی دی اف ذخیره شده ممکن است دارای آدرس و.. در بالای صفحه باشد که شما میتوانید با مطالعه پست مربوط به آموزش حذف و پاک کردن آدرس سایت از برگه پرینت شده در انزل وب براحتی آنها را حذف کنید.

2016-07-10_000138

همچنین به عنوان راه حل آخر میتوانید صفحه مورد نظر خود را از طریق مرورگرتان ذخیره کنید. برای اینکار مطلب موردنظر خود را باز کنید و در صفحه باز شده کلیک راست کرده و گزینه Save as را انتخاب کنید. پنجره ای برای شما باز خواهد شد که شما را قادر میسازد مطلب مورد نظر را ذخیره کنید. اگر میخواهید همان شمایل وب سایت حفط شود گزینه Webpage, Complete را انتخاب کنید. بعد از انتخاب محل ذخیره سازی میتوانید با کلیک بر روی فایل html مربوطه مطلب مدنظرتان را مطالعه کنید.

2016-07-09_234703

توصیه آخر ما برای خوانایی بیشتر ، پاک کردن عوامل مزاحم و آزاردهنده در مرورگرهاست، مثلا هنگام نصب خیلی از نرم افزارها در کامپیوتر به صورت پیش فرض نوار ابزاری نیز بر روی مرورگر شما نصب میشود که به خودی خود باعث از دست رفتن تمرکز و شلوغی محیط مرورگرتان خواهد شد. ما قبلا در انزل وب پست آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر را منتشر کرده ایم ، برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد میکنیم این پست را مطالعه نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که ابزاری برای خواندن مطالب سایت بدون موارد مزاحم می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
آموزش حذف تولبار اضافی نظیر ASK ، Babylon ، Yahoo از مرورگر های فایرفاکس و کروم و..
آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

نظرات