تبدیل گوگل درایو به آپلود سنتر

چگونه گوگل درایو را به آپلود سنتر مخفی خود تبدیل کنیم ؟

گوگل درایو بدون شک محبوب ترین و پرکاربرد ترین سرویس ذخیره ابری است که به صورت رایگان از طرف گوگل عرضه شده است. بعد از ثبت نام یک حساب شخصی برای هر کاربر ایجاد می شود که هر فرد می تواند شخصا فایل های دلخواه خود را در آن  آپلود کند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کاربران دیگر بتوانند از گوگل درایو شما به عنوان یک هاست شخصی برای آپلود فایل ها ( بدون دسترسی به فایل های موجود) استفاده کنند و شما نیز مستقیما فایل های آن ها را از حساب خود دانلود کنید؟ با استفاده از ترفندی که در ادامه معرفی می کنیم از این پس دوستانتان قادر خواهند بود فایل ها را در حساب شخصی شما و بدون دسترسی به فایل های موجود آپلود کنند.

به اشتراک گذاری مستقیم فایل ها در حساب گوگل درایو

How To Receive Files Directly To your Google Drive

پیش از این سرویس های اشتراک فایل زیادی نظیر آپلود سنتر فایل با امکان  افکت گذاری و  ویرایش را معرفی کردیم. در صورتی که از گوگل درایو استفاده می کنید، با تغییرات کوچکی نظیر ساخت اسکریپت می توانید حساب خود را به یک آپلود سنتر همگانی تبدیل کنید.

ساخت اسکریپت گوگل درایو

برای این کار از اسکریپت های HTML  و CSS استفاده می کنیم. درصورت نیاز می توانید کد های این اسکریپت را  به دلخواه ویرایش کنید و جلوه های دیگری را بدان اضافه کنید.

<form id=”newform”>

<label>نام شما</label>
<input type=”text” name=”myName”>

<label>فایل را انتخاب کنید</label>
<input type=”file”name=”myfile”>

<input type=”submit” value=”آپلود فایل” oneclick=”google.script.run.uploadFiles(this.parentNode);return false;”>
</form>

کد بالا را در نرم افزار Notepad قرار دهید و آن را در فایلی به نام form.html ذخیره کنید. فایل را مشابه با سایر فایل ها در گوگل درایو خود آپلود کنید.

با آپلود این فرم فولدر جدیدی در حساب گوگل درایو شما ساخته میشود که فایل های آپلود شده در آن ذخیره میشوند. این فولدر برخلاف سایر فولدر ها همگانی است و کاربران مختلف می توانند فایل های خود را در آن آپلود کنند.

فرمی که برای آپلود فایل ایجاد میشود مشابه با شکل زیر است؛ می توانید با ویرایش کدهای اسکریپت، این فیلد ها را به دلخواه شخصی سازی کنید.

به اشتراک گذاری مستقیم فایل ها در حساب گوگل درایو
برای به کارگیری اسکریپت باید از متد doGet استفاده کنید که می توانید بدین منظور از منو RUN نیز استفاده کنید. سپس از منو publish گزینه Deploy را به عنوان یک Web App انتخاب کنید. از همین قسمت گزینه Save New version و سپس  Choose anyone, even anonymous انتخاب کنید.

با انجام مراحل گفته شده نهایتا URL  فرم را از همین قسمت دریافت می کنید که میتوانید آن را با دویتان خود به اشتراک بگذارید و در آن کاربران مختلف می توانند به حساب گوگل درایو شما دسترسی داشته باشند و فایل ها را آپلود کنند. URL را تنها با افراد مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید و از افشای آن خودداری کنید.

در صورتی که این راه برای شما کاربردی نبود، می توانید از شیوه های به اشتراک گذاری فایل ها بدون نیاز به فضای ابری استفاده کنید.

تجربه و نظر شما ؟

این روش یک راه حل ساده و ایمن برای به اشتراک گذاری فایل های سایر کاربران به صورت مستقیم در حساب گوگل درایو شما می باشد. در صورتی که روش های دیگری را برای دریافت فایل از سوی کاربران دیگر و بدون دسترسی آن ها به فایل های شخصی خود می شناسید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش ۵ روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش 12 روش افزایش حجم گوگل درایو (Google Drive)
آموزش ۱۲ روش افزایش حجم گوگل درایو (Google Drive)
آموزش 10 روش کاربردی انتقال فایل و اطلاعات از آیفون به اندروید
آموزش ۱۰ روش کاربردی انتقال فایل و اطلاعات از آیفون به اندروید
آموزش نحوه اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو در کامپیوتر و گوشی
آموزش کامل نحوه اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو در کامپیوتر و گوشی

نظرات

  • hhfhfg says:

    خب مثل آدم توضیحح بده کجاست این

  • ali says:

    برای انجام قسمتی که نوشته (متد doGet) باید وارد کنسول برنامه نویسان گوگل بشید

  • sajad says:

    اینو چطور باید انجام بدیم!

    برای به کارگیری اسکریپت باید از متد doGet استفاده کنید که می توانید بدین منظور از منو RUN نیز استفاده کنید. سپس از منو publish گزینه Deploy را به عنوان یک Web App انتخاب کنید. از همین قسمت گزینه Save New version و سپس Choose anyone, even anonymous انتخاب کنید.

  • mostafa says:

    لطفا میشه واضح تر توضیح بدید چکار باید کنیم برای انجام این کار. هرکاری کردم نتونستم از این روش استفاده کنم