نتقال لیست مخاطبین اکانت گوگل به اکانت جدید

آموزش انتقال لیست مخاطبین اکانت گوگل به اکانت جدید

اگر شما هم از اکانت های مختلف گوگل برای کارهای شخصی و یا شرکتی خود استفاده میکنید حتما نیاز به انتقال لیست مخاطبین (Google Contacts) بین اکانت های جیمیل خود داشته اید. در ادامه برای اینکه بتوانید از اکانت های گوگل خود خروجی بگیرید با نحوه انتقال لیست مخاطبان بین اکانت های جیمیل (گوگل) آشنا می شوید.

نحوه انتقال لیست مخاطبان بین اکانت های جیمیل

Transfer Contacts Between Google Accounts

متاسفانه گوگل قابلیت انتقال اتوماتیک لیست کانتکت شما بین اکانت های جیمیل را فراهم نکرده است. از این رو برای اینکار شما می بایست یک فرایند دو مرحله ای را دنبال کنید تا بتوانید لیست مخاطبین خود را از اکانتی به اکانت دیگر منتقل کنید. در مرحله اول این آموزش شما یاد میگیرید که چگونه یک خروجی CSV از Contacts خود بگیرید و سپس آن را به اکانت دیگر خود منتقل کنید. اگر قبل از انتقال میخواهید ایمیل های تبلیغاتی را از لیست مخاطبین خود خارج کنید، حتما پست آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم در یاهو و جیمیل گوگل را مطالعه فرمایید.

خروجی گرفتن از لیست مخاطبین در جیمیل

ذخیره سازی و خروجی گرفتن از کانتک های گوگلتان اولین گام برای انتقال لیست مخاطبان بین اکانت های جیمیل می باشد. برای اینکار وارد جیمیل خود شوید و طبق عکس زیر وارد بخش Contacts ایمیل شوید.

google1

در پست آموزش دانلود و ذخیره کردن افزونه های مرورگر گوگل کروم به صورت مفصل توضیح داده بودیم که گوگل طی سالهای اخیر سیستم یکپارچه ای برای تمام سرویس های خود در نظر گرفته و اگر شما از سرویس های گوکل استفاده میکنید با ورود به contacts.google.com میتوانید به تمامی لیست مخاطبین خود دست پیدا کرده ، آنها را ذخیره و یا ویرایش کنید. اگر از اپ های گوگل نیز استفاده میکنید که به صورت پیش فرض با لیست مخاطبین گوشی Sync است با هر تغییر در لیست کانتک گوگل خود میتوانید تغییرات انجام داده شده را در لیست مخاطبین گوشی خود نیز مشاهده نمایید. بعد از ورود به بخش Contacts گوگل طبق تصویر زیر تمام کانتک های خود را انتخاب و از گزینه More گزینه Export را انتخاب کنید.

google2

با کلیک بر روی Export پنجره ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که شما می توانید لیست مخاطبینی که میخواهید بکاپ و خروجی بگیرید را انتخاب کرده و سپس تعیین کنید این خروجی چه فرمتی داشته باشد. همان طور که در تصویر زیر مشخص است می بایست گزینه for importing into a Google account را انتخاب و سپس بر روی Export کلیک کنید.

google3

به صورت پیشفرض فایل مورد نظر در پوشه “Google Contacts” در محل پیش فرض دانلود کامپیوتر شما ذخیره میشود. که شما میتوانید برای ذخیره آن مکان دلخوه خود را انتخاب کنید. بعد از ذخیره کردن توصیه میکنیم نام فایل خود را به نام دلخوه تغییر دهید تا از سردرگمی در آینده جلوگیری بعمل آید.

google4

وارد کردن مخاطبین خود به اکانت دیگر جیمیل

حالا در این مرحله وارد دیگر اکانت گوگل خود شده و مجددا طبق مراحل بالا گزینه Contacts از ایمیل خود را انتخاب کنید تا وارد بخش کانتک ها شوید و اینبار بر روی گزینه Import کلیک نمایید.

google5

برای شما پنجره ی جدیدی به نمایش درمی آید که از شما میخواهد فایل CSV خود را وارد کنید. شما می بایست فایل CSV مورد نظر را که از اکانت دیگر خود خروجی گرفته بودید اینجا وارد نمایید. سپس گزینه Import را کلیک نمایید.

google6

در نهایت لیست مخاطبین به ایمیل شما اضافه خواهد شد. همچنین شما میتوانید مخاطبین وارد کرده را برساس تاریخ و یا نام در گروه های مختلفی دسته بندی کنید.

google7

اگر این آموزش را مفید دیدید و میخواهید با نکات و ترفند های کاربردی سرویس جیمیل و یاهو میل بیشتر آشنا شوید حتما مطالب منتشر شده در انزل وب را دنبال کنید. همچنین میتوانید برای تغییر و انتقال آدرس ایمیل فعلی به ایمیل دیگر آموزشی که به تازگی توسط تیم انزل وب منتشر شده را مطالعه فرمایید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر شما هم روش یا ترفند خاصی برای انتقال لیست کانتکت بین اکانت های گوگل می دانید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین برنامه مدیریت مخاطبین و دفترچه تلفن اندروید
۱۱ تا از بهترین برنامه مدیریت مخاطبین و دفترچه تلفن اندروید
آموزش قرار دادن عکس واتساپ ، تلگرام و.. به عنوان تصویر مخاطبین اندروید
آموزش همگام سازی عکس مخاطبین اندروید با تصویر پروفایل واتساپ ، تلگرام و..
انتقال مخاطبین از تلگرام به سیم کارت و از انتقال شماره ها از تلفن همراه به مخاطبین تلگرام
آموزش انتقال ، ذخیره ، بازیابی و ورود گروهی شماره های مخاطبین تلگرام
آموزش پیدا کردن افراد در اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن و مخفی کردن شماره خود
آموزش پیدا کردن پروفایل افراد در اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن و مخفی کردن شماره خود

نظرات

  • ابوالفضل says:

    good

  • محمد says:

    سلام . سوال من اینه وقتی یه گوشیه داری و اونو میفروشی و تمام تنضیماتو به حالت اول بر میگردونی و همه اطلاعات گوشیرو ریست میکنی وقتی کسی اون گوشیرو میخره و منم گوشیه جدید میخرم وقتی از طریق گوگل شمارهامو بر میگردونم جرا برای اون گوشی دوباره اون شماره ها بر میگرده ؟؟؟؟ این موضوع به چه علته و واقعا بده.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • محمدامین says:

    واقعا ممنونم از سایت خوبتون عالی بود

  • meysam says:

    فوق العاده بود . بر عکس خیلی از سایت ها مطالبت روشن بود و گیج کننده نبود.

  • سمانه says:

    با سلام
    من چند وقتی است که با سایت شما آشنا شده ام و مطالب این سایت واقعا عالی و پر محتواست تقریبا همه روزه سایت رو چک می کنم و مطالب و آموزش های ارائه شده رو مطالعه می کنم ،مقاله امروز واقعا کاربردی و مورد نیاز خیلی از کاربران است دست شما درد نکنه با این همه تلاش در جهت ارتقاء سطح اطلاعات عمومی کاربران ایران زمین

    • شیما عظیمی says:

      سپاس از لطف شما…
      نظرات شما ما را در ادامه مسیر مصمم تر خواهد کرد.