افزایش اندازه تصاویر پیش فرض ویندوز

افزایش اندازه پیش فرض تصاویر بندانگشتی (Thumbnail) در پوشه ویندوز

اگر شما هم از طرفداران ویندوز بوده و از ورژن های مختلف آن استفاده کرده اید، در هنگام نمایش لیست عکس های یک پوشه شاید به این مساله برخورده باشید که بدون نیاز به تنظیم مجدد برای افزایش اندازه پیش فرض تصاویر بندانگشتی ویندوز (Thumbnail) برای هر پوشه چه باید کرد؟ آموزش امروز برای کسانی که از ورژن های مختلف ویندوز استفاده میکنند و میخواهند سایز پیش فرض نمایش تصاویر در اکسپلورر ویندوز را افزایش دهند مفید خواهد بود. ما را در ادامه همراهی کنید.

آموزش افزایش سایز پیش فرض پیش نمایش عکس Thumbnail در ویندوز

Increase Windows Explorer Default Thumbnail Size for Pictures

تفاوتی نخواهد کرد اگر شما هنوز از طرفداران ویندوز XP هستید و به دلیل سیستم اداری خود مجبور هستید از این ورژن ویندوز استفاده کنید یا اینکه از ورژن های جدید ویندوز مثل ویندوز ۱۰ استفاده میکنید. در هر صورت توصیه میکنیم در این آموزش با انزل وب همراه باشید.

در ویندوز xp امکان مشاهده تصاویر قبل از کلیک کردن بر روی آن در سایزهای مختلف وجود ندارد. به وجود آمدن این امکان از ورژن XP Service Pack 3 به بعد آغاز شد. با این حال ویندوز برای سایز Thumbnail هنوز هم از سایز ۳۲ پیکسل استفاده میکند. باید بدانید افزایش سایز تصاویر Thumbnail در ویندوز تا ۲۵۶ پیکسل امکان پذیر خواهد بود. این محدودیتی است که در ویندوز وجود دارد. اگر می خواهید از سایزهای بزرگ تر استفاده کنید می بایست از برنامه های جانبی کمک بگیرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا ترفند مربوط به افزایش اندازه تصاویر پیش فرض ویندوز را به شما آموزش دهیم. در ویندوز xp شما نیاز به نصب یک برنامه جانبی خواهید داشت ولی در ورژن های اخیر ویندوز نیاز به اعمال تغییراتی در رجیستری ویندوز می باشد. توصیه ما این است که برای راحت تر شدن کار ، اگر امکان بروز رسانی ویندوز xp به ورژن های اخیر را دارید ابتدا اینکار را انجام داده تا کار برای شما آسان شود. قبل از نصب ویندوز جدید حتما از برنامه های نصب شده و تنظیماتشان بکاپ تهیه کنید. برای اینکار آموزش بکاپ گیری کامل از برنامه های نصب شده و تنظیمات آنها در ویندوز را مطالعه فرمایید و بعد از نصب ورژن جدید ویندوز میتوانید پوشه Windows.old را پاک کنید تا فضای هارد شما آزاد شود. در پست پوشه Windows.old در ویندوز چیست ؟ نحوه پاک کردن آن این مطلب به صورت مفصل آموزش داده شده است.

اگر اطلاعاتی در مورد ویندوز و یا آموزش نصب آن نیاز دارید، انزل وب قبلا مطالب آموزشی کامل و جامعی در حوزه آموزش ویندوز برای شما تدارک دیده است.

افزایش سایز تصاویر پیش فرض در ویندوز با استفاده از Tweak UI

در راه حل اول یک ابزار UI رایگان مایکروسافت به نام  Tweak UI را به شما معرفی میکنیم که از طریق آن میتوانید یک سری تنظیمات سفارشی بر روی ویندوز خود اعمال کنید. با استفاده از این برنامه به راحتی میتوانید سایز Thumbnail پیش فرش ویندوز را از ۹۶px به سایز دلخواه خود تغییر دهید.

هنگامی که این برنامه را نصب کردید، بر روی منوی Start ویندوز کلیک کنید. در ویندوز xp به ترتیب بر روی گزینه های  All Programs >Powertoys >Tweak UI کلیک نمایید. بعد از اینکه محیط برنامه برای شما باز شد. از منوی قابل مشاهده سمت راست گزینه Explorer را کلیک کنید تا زیر مجموعه های آن برای شما نمایش داده شود. سپس بر روی گزینه Thumbnails کلیک کنید.

windows-xp-thumbnails-thumb

همان طور که در تصویر بالا می بینید، شما میتوانید عدد پیش فرض ۹۶ را به سایز دلخواه تغییر دهید. ما در بالا به عدد ۲۵۶ پیکسل تغییر داده ایم. بعد از ذخیره این تغییرات شما می بایست تغییر ایجاد شده را مانند تصویر زیر در ویندوز خود مشاهده کنید.

large-thumbnails

افزایش سایز Thumbnail پیش فرض در ویندوز با ترفند ریجستری

اگر شما از ورژن های اخیر ویندوز استفاده میکنید، توصیه میکنیم راه حل دوم یعنی کمک گرفتن از رجیستری ویندوز برای افزایش سایز Thumbnail پیش فرض تصاویر را امتحان کنید. شما میتوانید از این ترفند در تمامی ورژن های ویندوز حتی ویندوز XP نیز استفاده کنید. تنها مزیت استفاده از این ترفند در ورژن های اخیر ویندوز این است که شما محدود به انتخاب ۲۵۶px نخواهید بود و میتوانید سایز دلخواه خود را برگزینید. به طور پیش فرض همان طور که آگاه هستید در ورژن های اخیر ویندوز شما میتوانید با استفاده از ابزار تولبار اصلی ، تصاویر را در سایزهای مختلف ببینید. با این وجود اگر می خواهید این سایزها را برای خود سفارشی کنید در ادامه آموزش با ما همراه باشید.

در ویندوز ۷

در ویندوز 8

در ویندوز ۱۰ و ۸

برای باز کردن رجیستری در ویندوز، از منوی استارت عبارت Run را تایپ کنید بعد از باز شدن پنجره run می بایست “regedit” را تایپ و ok کنید. سپس پنجره مربوط به تنظیمات رجیستری ویندوز برای شما باز خواهد شد. حالا می بایست طبق مسیر زیر پیش بروید :

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer

همان طور که در تصویر زیر نیز مشخص است ، بر روی گزینه ThumbnailSize در پنل سمت راست کلیک کنید و سایز دلخواه خود را وارد نمایید. اگر این گزینه را در پنل سمت راست مشاهده نکردید، کلیک راست کرده و یک سطر  DWORD (32-bit) Value ایجاد کنید و نام آن را ThumbnailSize گذاشته و سپس بر روی آن کلیک نمایید و بین ۳۲ تا ۲۵۶ سایز مورد نظر خود را وارد کنید.

thumbnail-size-registry

حالا میتوانید یک پنجره اکسپلورر جدید در ویندوز باز کرده و تغییرات اعمال شده را مشاهده کنید. تغییرات ایجاد شده در رجیستری در تمام پوشه های ویندوز اعمال خواهد شد، با این حال توجه داشته باشید همانطور که در تصاویر بالاتر نشان داده شد میتوانید با استفاده از تولبار اصلی در نسخه های اخیر ویندوز سایز پیش نمایش تصاویر را تغییر دهید ولی زمانی که مجددا وارد پوشه یا زیر پوشه دیگری شوید تصاویر با همان سایز تنظیم شده در رجیستری برای شما نمایش داده می شود.

در نهایت اگر بازهم از سایز تعیین شده رضایت ندارید میتوانید از این ترفند هم استفاده کنید. همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است پیش نمایش تصاویر را فعال کنید. حال شما میتوانید با درگ کردن تا سایز دلخواه این پیش نمایش را بزرگ کنید.

preview-pane

تجربه و نظر شما ؟

اگر شما هم ترفندی برای افزایش سایز Thumbnail پیش فرض در ویندوز اکسپلورر می دانید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
آموزش فعال کردن ۴ تم مخفی ویندوز ۷

نظرات

  • محسن says:

    ممنون از سایت مفیدتون خیلی در مورد thumbnail کمکم کرد واقعا سپاسگزارم

  • حسین says:

    خانم عظیمی بزرگوار لطفا در مورد نحوه
    Log off کردن در ویندوز ۱۰ هم راهنمایی بفرمایید
    سپاس فراوان از شما و دوستان بزرگوارتان

    • محسن بهپور says:

      دوست عزیز برای این کار اول روی استارت ویندوز ۱۰ کلیک کنید بعد از باز شدن منوی استارت در بالاترین قسمت منوی استارت اسمی که برای سیستم خود انتخاب کرده اید دیده میشه اگه روی اون کلیک کنید سه گزینه میاد که یکیش sign out هست …

  • میلاد says:

    سایت خوبی دارید…