بعد از افتادن گوشی روی زمین چه کنیم؟

بعد از افتادن گوشی و تبلت بر روی زمین چه کنیم؟

برای خیلی از ما پیش آمده که ناخواسته گوشی یا تبلت از دست مان بی افتد، در این حالت اولین کاری که میکنید چیست؟ آیا از اینکه چگونه عملکرد دستگاه را بعد از افتادن بسنجید اطلاع دارید. اگر میخواهید بدانید بعد از افتادن گوشی و تبلت روی زمین چه مراحلی را باید دنبال کنید امروز با ما همراه باشید. بسته به اینکه گوشی شما بعد از افتادن خاموش شده و یا روشن مانده ولی عملکرد آن دچار اختلال شده ما در زیر گام هایی را برای شما ذکر خواهیم کرد که باید از افتادن تلفن همراه روی زمین انجام دهید.

بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن آن چه باید کنیم ؟

What we should do when dropped phone on the ground

در دنیای امروز که کاربران علاقه بیشتری برای استفاده از اسمارت فون ها و تبلت ها به جای کامپیوترهای رومیزی دارند یکی از دغدغه های همیشگی در معرض خطر بودن این وسیله ها می باشد. مهم ترین دلیل استقبال کاربران از گوشی هایی با اسکرین بزرگتر انجام تمامی کارهای روزانه با قابلیت حمل و نقل آسان و سبک بودن این تبلت ها و اسمارت فون ها میباشد. از این رو خیلی از افراد ترجیح میدهند به جای انجام کارهای خود در پشت میز ، امور خود را با استفاده از گوشی و تبلت که در همه جا همراه آنهاست انجام دهند در حالی که این مساله خود نقطه ضعف بزرگی محسوب میشود. زیرا انجام تمام کارها با استفاده از اسمارت فون ها به نوعی وابستگی به این وسیله های جذاب و پرکاربرد را ایجاد میکند.

حال با این شرایط تصور کنید گوشی شما از دستتان افتاده ، ضربه سنگینی خورده و یا بر روی سطحی سخت سقوط کرده است. در چنین وضعیتی چه کاری میتوانید انجام دهید، اگر از کارهایی که بعد از افتادن گوشی رو زمین باید انجام دهید اطلاع نداشته باشید متاسفانه باید بگوییم برای مدیریت کارهای روزانه و انجام امور خود دچار مشکل شده اید و زمان را نیز از دست داده اید چون احتمالا مجبور به تعویض گوشی خود خواهید شد. از این رو حتما توصیه میکنیم این پست را بخوانید تا در صورت قرارگرفتن در چنین شرایطی آگاهانه برخورد کرده و کمترین ضرر و هزینه را پرداخت کنید. زیرا ممکن است در بعضی مواقع در نگاه اول گوشی دچار مشکل نشده باشد ولی بعد از مدتی مشکلاتی به وجود آید که ناشی از سقوط گوشی یا ضربه وارده شده به آن است.

در زیر ۸ گام که بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن باید انجام دهید را بخوانید :

خاموش کردن گوشی و روشن کردن مجدد آن

اولین کاری که می بایست بعد از افتادن گوشی روی زمین ، سطح سخت و یا ضربه خوردن انجام دهید این است که بسته به نوع گوشی خود، یکبار آن را خاموش و روشن و یا ریست کنید. در گوشی های آیفون برای اینکار دکمه Wake/Sleep را که در بالای آیفون و آیپد قرار دارد به مدت چندثانیه نگه دارید سپس اسلایدر slide to power off برای شما نمایش داده می شود حال آن را از راست به چپ حرکت دهید تا گوشی آیفون یا آیپد شما خاموش شود. در واقع با اینکار گوشی شما ریست سخت افزاری میشود البته جای نگرانی نخواهد هیچ کدام از برنامه ها یا تنظیمات تغییر نکرده و یا پاک نخواهد شد. در گوشی های اندروید بسته به نوع برند گوشی میتوانید از دکمه خاموش / روشن که ممکن است در سمت راست یا بالای گوشی شما باشد برای خاموش کردن استفاده کنید. ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و بعد از چند ثانیه مجددا روشن کنید اگر گوشی در اجرای برنامه ها و کارهای دیگر دچار مشکل بود اینبار گوشی را ریست کنید و در آخر اگر این روش هم جوابگو نبود اینبار گوشی اندروید خود را ریست سخت افزاری کنید یعنی می بایست باتری را برای یک دقیقه از جایگاه خود خارج و مجددا سرجای خود قرار دهید.

Wake-Sleep

اما اگر گوشی شما به هیچ وجه روشن نشد با استفاده از شارژر آن را به برق وصل کنید زیرا اینکار باعث میشود به گوشی شوک وارد شده و اگر گوشی دچار مشکل اساسی نشده باشد روشن خواهد شد و شما می بایست بعد از روشن شدن تمام امکانات مثل ولوم صدا ، دوربین ، اجرای برنامه ها را تست کرده تا از سلامت گوشی اطمینان پیدا کنید ولی اگر بعد از اتصال به برق باز هم گوشی روشن نشد سریعا اتصال به برق را قطع کنید زیرا ممکن است مدار داخل گوشی دچار اتصالات شده باشد که اینکار باعث آسیب بیشتر خواهد شد. همچنین برای شارژ کردن از شارژری استفاده کنید که کابل اتصال آن مشکل نداشته باشد و قبلا به درستی گوشی شما را شارژ میکرده است.

توجه داشته باشید اگر در حین افتادن گوشی از دست شما باتری آن نیز خارج شده باشد احتمال اینکه باتری گوشی آسیب دیده باشد نیز وجود دارد. اگر تمام مراحلی که در زیر ذکر میکنیم را بررسی کردید ولی همچنان گوشی شما دچار مشکل بود، احتمال خراب شدن باتری را نیز دست کم نگیرید.

اگر آیفون شما جیلبریک شده یا از نرم افزار Cydia استفاده کرده باشید ریست سخت افزاری خیلی کارساز نخواهد بود، پس حتما باید آیفون تان را به کامپیوتر متصل کرده و iTunes را اجرا کنید.

تست صفحه لمسی گوشی و تست سخت افزار

معمولا مردم به شیوه ی خاصی گوشی را در دست می گیرند ( انگشت در زیر مرکز ثقل در پشت، با ارتفاعی در حدود قفسه ی سینه)، از این رو گوشی هایی که در این حالت می افتند به احتمال بیشتر با صفحه روی زمین می خورند. با این حال چه در ظاهر اسکرین اسمارت فون شما دچار شکستگی شده باشد یا خیر ، باید یک سری تست ها را انجام دهید تا از سلامت اسکرین گوشی خود اطمینان کسب کنید. البته قابل ذکر است در بهترین حالت یعنی اگر اسکرین شما آسیب جدی ندیده باشد با خاموش / روشن کردن و یا ریست سخت افزاری میتوان از سلامت آن مطمئن شد ولی در بدترین حالت ممکن است بعد از روشن کردن گوشی ، اسکرین گوشی شما عمل نکند که در این حالت حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

drop-iphone

به عنوان اولین اقدام سعی کنید تمام حرکاتی که با تپ کردن روی گوشی انجام میدهید را تست کنید ( مثل Zoom in/Zoom out ، دابل تپ و موارد دیگر ).

سپس نور گوشی را کم کرده و با دقت اسکرین گوشی تان را بررسی کنید. اگر متوجه تغییر رنگ و خرابی می شوید به تعمیرگاه تلفن ترجیحا نمایندگی برند مربوطه مراجعه نمایید و در آخر برای بدست آوردن اطمینان کافی می توانید یک اپ برای تست اسکرین گوشی نصب کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. انزل وب قبلا در پست بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید ، اپ های مختلفی را برای تست سخت افزار گوشی های اندروید معرفی کرده است.

چک کردن اجرا شدن برنامه ها در گوشی

یکی از مواردی که باید تست کنید، اجرا شدن برنامه های موجود بر روی گوشی است زیرا در صورتی که اپ ها به درستی اجرا شوند به این معناست که به احتمال زیاد قطعات سخت افزاری گوشی آسیب ندیده است. اما اگر در اجرای برنامه ها دچار مشکل شدید گام بعدی آموزش را مطالعه کنید و یا برای عیب یابی به لینکی که در بالا برای تست سخت افزار گوشی و تبلت معرفی کردیم مراجعه کنید و در نهایت در بدترین حالت اگر اپ های شما دچار مشکل شده بود میتوانید از ابزارهای ریکاوری استفاده کنید. قبلا در پست آموزش ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده و.. اندروید این موارد به صورت کامل آموزش داده ایم.

ANDROID

و در گوشی های آیفون اگر در اجرا کردن برنامه ها به مشکل برخوردید گوشی را به سیستم وصل کرده و از طریق iTunes برنامه ها را بروز کنید و اگر قبلا از آیفون خود بکاپ داشته اید میتوانید آن را ریکاوری نمایید. از این رو حتما توصیه میکنیم حتما از آی کلود و آیتونز اپل برای بکاپ گرفتن استفاده کنید تا در چنین مواقعی دچار مشکل نشوید.

دانلود و نصب رام رسمی گوشی

در صورتی که اندروید سیستم عامل مشکل داشت مجددا رام رسمی گوشی را دانلود و نصب کنید. برای اینکار حتما به وب سایت برند سازنده گوشی مراجعه کنید و از دانلود رام های متفرقه از سایت های دیگر خودداری کنید. با کمی جستجو در اینترنت میتوانید نحوه دانلود و نصب رام رسمی مدل گوشی یا تبلت اندرویدی خود را در اینترنت پیدا کنید اما در صورتی که تخصص کافی برای نصب رام بر روی گوشی یا تبلت خود ندارید برای اینکار به یکی از تعمیرگاه ها و یا مراکز پشتیبانی معتبر مراجعه کنید.

دانلود و نصب رام رسمی گوشی

بالا نیامدن گوشی و ریست شدن آن

اگر گوشی شما دچار مشکل شده بود و بالا نمی آمد و یا پشت سر هم ریست میشد راه حل آن را برای شما در این بخش ذکر کرده ایم. در گوشی های آیفون ، اگر زمانی که گوشی در مرحله بالا آمدن بر روی لوگوی اپل قفل شد. می بایست همان طور که در بالا آموزش دادیم گوشی را ریست سخت افزاری کنید برای اینکار دکمه Wake/Sleep را که در بالای آیفون و آیپد قرار دارد به مدت چند ثانیه (در بعضی مواقع حتی تا ۱۰ ثانیه) نگه دارید سپس اسلایدر slide to power off برای شما نمایش داده می شود حال آن را از راست به چپ حرکت دهید تا گوشی آیفون یا آیپد شما خاموش شود ولی اگر گزینه slide to power off برای شما نمایش داده نشد می بایست گوشی را به سیستم وصل کرده و از طریق iTunes بررسی کنید که آیا گوشی شما شناسایی میکند یا خیر. اگر گوشی شما شناسایی شد میتوانید آخرین ورژن بکاپ از گوشی را از طریق iTunes ریکاوری کنید.

apple-logo

و اما در گوشی های اندروید اگر دچار مشکل شدید حتما توصیه میکنیم ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید را بخوانید. در این پست به صورت حرفه ای و کامل روش های حل مشکل بالا نیامدن گوشی و تبلت های اندرویدی با ره حل های مختلف را آموزش داده ایم.

هنگ کردن گوشی

اگر بعد از برخورد ضربه و بعد از چند روز احساس کردید گوشی شما دچار مشکل شده و خیلی زود هنگ میکند باید حدس بزنید دلیل این اتفاق ضربه وارد شده به گوشی می باشد. البته توجه داشته باشید بسته به نوع برند گوشی و طرز استفاده شما، هنگ کردن گوشی چیز غریبی نخواهد بود ولی اگر تا حالا گوشی شما بیشتر از یکبار از دستتان رها شده باید بدانید هنگ کردن گوشی تان دیگر خیلی هم بی دلیل نخواهد بود. برای برطرف کردن این مشکلات پست دلیل هنگ گوشی اندروید چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم ؟ را مطالعه نمایید و طبق آن عمل کنید. در این پست ما به صورت کامل تمام عواملی که باعث هنگ کردن گوشی های اندرویدی می باشد را بررسی و راه حل های جلوگیری از آنها را ذکر کرده ایم.

hang

شکسته شدن اسکرین گوشی

اگر صفحه نمایش گوشی کاملا شکسته شده و به هیچ وجه قابل استفاده نیست، تنها میتوانید آن را به کامپیوتر وصل کرده و از تمامی برنامه هایتان بکاپ بگیرید. برای اینکار پست آموزش بک آپ گیری خودکار از تمامی بخش های اندروید را مطالعه کرده و طبق آن پیش بروید ولی اگر گوشی شما خیلی آسیب دیده است و امکان نصب هیچ گونه اپ و برنامه ای بر روی آن وجود ندارد می بایست از نرم افزارهای مدیریت از راه دور ، اندروید خود را مدیریت کنید. جای نگرانی نخواهد بود زیرا این مورد را نیز قبلا تحت عنوان آموزش و معرفی ۸ برنامه قدرتمند برای مدیریت راه دور اندروید از طریق کامپیوتر در انزل وب آموزش داده ایم.

drop

همچنین در گوشی های اپل نیز می بایست آیفون خود را به کامپیوتر وصل کرده و از تمامی برنامه ها از طریق iTunes بکاپ بگیرید سپس جهت تعمیر صفحه نمایش گوشی به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید.

داغ کردن گوشی

در صورتی که بعد از ضربه خوردن گوشی شما خیلی سریع داغ می شود حتما باید یک سری موارد را بر روی گوشی خود بررسی کنید ، ما قبلا در پست راه های کاربردی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی این موارد را ذکر کرده و همچنین علل داغ شدن گوشی را نیز بررسی کرده ایم.

hot phone

اگر این پست را می پسندید آن را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

شما بعد از افتادن گوشی یا تبلت خود بر روی زمین چه اقداماتی را انجام میدهید ؟ ، در صورتی که تجربه خاصی برای نجات گوشی ضربه خورده دارید آن را  در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
۵ برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
علت و 4 روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
۴ علت و روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
آموزش ۵ روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
آموزش روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی
آموزش ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی

نظرات

  • زهرا says:

    گوشی من از دستم افتاده ووقتی میخوام با گوشی حرف بزنم خش خش میکنه و صدا واضح نیست چیکار کنم

  • دیبا says:

    من گوشیم از دستم افتاد ولی الان که هیچی نشد ۱۰ دقیقه پیش افتاد چیکار کنم یعنی وقت خراب نشه

  • علی براز says:

    الان خورد زمین وای فای وصل نمیشه همیچیشم‌ردیف فقط وای فای بعداز ضربه وصل‌نمیشه امروز ؟ لطفا جان عزیزت بگو چ‌کنم ؟

صفحات 1 2