چگونه تاریخ در متن فایل های ورد را به صورت خودکار بروز نگه داریم ؟

شما میتوانید به راحتی در سند ورد خود تاریخ جاری را نمایش دهید ولی اگر بخواهید تنها ماه و سال در فایل شما ذکر شود چه میکنید ؟ با ما همراه باشید زیرا امروز قصد داریم نحوه ایجاد یک فیلد رشته ای سفارشی برای تاریخ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید تاریخ با فرمت موردنظر را در سندتان قید کرده که به صورت خودکار نیز قابل بروزرسانی می باشد.

بروزرسانی خودکار ماه و سال جاری در متن فایل های Word

Insert the Current Month and Year in a Word Document That Automatically Updates

شما در نرم افزار ورد آفیس به راحتی میتوانید تاریخ و زمان جاری را در سند خود درج کنید. از طریق تب Insert و گزینه Date & Time میتوانید تاریخ جاری را با توجه به فرمت های موجود در لیست در سند خود قید نمایید. همچنین میتوانید فرمت سفارشی برای تاریخ ها ایجاد کنید تا فرمت مورد نظر از این پس در لیست فرمت تاریخ ها دیده شود که ما این مورد را به صورت تخصصی قبلا آموزش داده ایم از این رو توصیه میکنیم ۱۰ قابلیت کمتر شناخته شده برنامه های مایکروسافت آفیس را بخوانید. با این وجود اگر نمیخواهید از این امکان ورد استفاده کنید پیشنهاد ما این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

از آنجایی که راه حل ذکر شده در بالا برای اضافه کردن فرمت تاریخ مورد نظرتان ممکن است کمی پیچیده و زمان بر باشد و شما فقط میخواهید ماه و سال جاری را در سند خود درج کنید که امکان بروزرسانی هم داشته باشد می بایست فیلد سفارشی برای تاریخ ایجاد کنید تا در زمان های مقرر آپدیت شود. ما در زیر ترفندی ساده برای بروزرسانی و ایجاد فیلد سفارشی تاریخ در سند ورد به شما آموزش خواهیم داد. با این وجود اگر تازه از نرم افزار مایکروسافت ورد استفاده میکنید، میتوانید ۱۱ قابلیت پنهان Microsoft Word که کار را برای شما آسان میکند در پست قبلی انزل وب مطالعه فرمایید.

مراحل ایجاد فیلد سفارشی تاریخ با قابلیت آپدیت خودکار در ورود :

در مرحله اول برای اضافه کردن فیلد سفارشی تاریخ از روی کیبورد Ctrl+F9 را با هم بفشارید. بعد از اینکار یک جفت پرانتز برای شما باز خواهد شد. دقت داشته باشید که این یک پرانتز معمولی نیست و شما نباید برای اینکار از پرانتز معمولی روی کیبورد استفاده کنید بلکه تنها باید از کلید میانبر Ctrl+F9 برای ساخت فیلد سفارشی استفاده نمایید.

word-2

ما قصد داریم ماه و سال را داخل پرانتز با فرمت دلخواه خودمان قید کنیم. برای اینکار شما میتوانید از فرمتی که در زیر نوشته شده استفاده کنید. در فرمت زیر MMMM و YYYY برای ذکر ماه و سال تاریخ جاری می باشد. عبارت زیر را کپی کرده و داخل پرانتز وارد کنید.

"date \@ "MMMM YYYY

word3

بعد از وارد کردن فرمت بالا مانند تصویر، کلمه “Update” قابل مشاهده خواهد بود. بر روی آن کلیک کنید تا تاریخ را براساس ماه و سال جاری ببینید. همچنین میتوانید از کلید میانبر F9 روی کیبورد استفاده کنید تا تاریخ را مانند اسکرین شات زیر مشاهده نمایید.

word4

اگر این فرمت از نمایش تاریخ را نمی پسندید میتوانید از فرمت های دیگر استفاده کرده و بین فرمت های مختلف سوییچ کنید. در زیر ما لیستی از فرمت های قابل نمایش را برای شما ذکر میکنیم که میتوانید از آنها بهره ببرید.

M : استفاده از تنها یک M بزرگ در فرمت تاریخ ، عدد ماه را بدون صفر برای شما نمایش میدهد. (مثلا برای ماه August عدد ۸ را نشان خواهد داد)

MM : استفاده از MM در فرمت تاریخ ، عدد ماه را به همراه صفر نمایش میدهد. (مثلا برای ماه August عدد ۰۸ را نشان خواهد داد)

MMM : استفاده از MMM در فرمت تاریخ ، نام ماه را به صورت اختصاری برای شما نمایش میدهد. (مثلا برای ماه August عبارت Aug را نشان خواهد داد)

MMMM : و استفاده از MMMM در فرمت تاریخ مانند آموزش ما ، نام کامل ماه را نمایش میدهد.

YY : استفاده از YY در فرمت تاریخ ، دو رقم آخر سال را به شما نمایش میدهد. (مثلا برای سال ۲۰۱۶ عدد ۱۶ و برای سال ۱۳۹۵ عدد ۹۵ را نشان خواهد داد)

YYYY : و استفاده از YYYY در فرمت تاریخ مانند آموزش ما ، نام کامل سال را نمایش میدهد.

حال اگر میخواهید براساس موارد ذکر شده در بالا ، تاریخ را براساس فرمت دلخواه خود تغییر دهید بر روی فیلد موردنظر کلیک راست کنید و گزینه “Toggle Field Codes” را انتخاب کنید تا فرمت تاریخ برای شما نمایش داده شود حال تغییرات لازم را انجام داده تا به فرمت دلخواه خود برسید.

word5

شما همچنین میتوانید برای ماه و سال دو فیلد جداگانه بسازید. این حالت برای زمانی که شما نیاز دارید هر کدام را در بخشی از سند خود قید کنید مفید خواهد بود. مثلا برای مشاهده ماه جاری میتوانید عبارت date \@MMMM و برای مشاهده سال جاری عبارت date \@YYYY را داخل پرانتز تایپ کنید. توجه داشتید باشید زمانی که تنها میخواهید ماه یا سال در فیلد برای شما نمایش داده شود نیازی به قرار دادن ” ” (دابل کوتیشن) نیست.

البته شما قادر خواهید بود به روش دیگری نیز اینکار را انجام دهید یعنی قبل از اینکه فیلد سفارشی خود را ایجاد و فرمت تاریخ را در آن تایپ کنید. میتوانید عکس این عمل را انجام دهید، یعنی ابتدا فرمت تاریخ مورد نظر را در سند ورد خود وارد کنید (مثلا ”date @\ “MMMM YYYY) سپس کل عبارت را انتخاب کرده و حال Ctrl+F9 را از روی کیبورد با هم نگه دارید. خواهید دید که عبارت تایپ شده تبدیل به فیلد سفارشی می شود.

word6

و از این پس برای بروز رسانی و آپدیت خودکار تاریخ ها ، هربار سند خود را باز کردید فقط کافی است کل متن موجود در سند ورد را با Ctrl+A انتخاب کنید و سپس F9 را بزنید تا تمام فیلدهای تاریخ موجود به تاریخ فعلی بروز شود. اگر از این فیلد سفارشی تاریخ در هدر ، فوتر ، text box و یا نوت های ورد استفاده کرده اید باید توجه داشته که می بایست وارد قسمت مربوطه شده ( هدر ، فوتر یا تکس باکس مربوطه را انتخاب کرده ) و سپس F9 را بزنید تا بروز رسانی تاریخ انجام گردد.

تجربه و نظر شما ؟

شما جهت ایجاد فیلد سفارسی برای تاریخ و موارد دیگر در سند ورد چه کار میکنید ؟ اگر شما هم ترفند خاصی در این زمینه می شناسید، نظرات خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز 11
آموزش ۴ روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز ۱۱
آموزش 3 روش ساخت حساب کاربری مایکروسافت
آموزش ۳ روش ساخت حساب کاربری مایکروسافت
آموزش کامل تصویری حذف اکانت مایکروسافت در کامپیوتر و گوشی
آموزش کامل تصویری حذف اکانت مایکروسافت در کامپیوتر و گوشی
آموزش بازیابی پسورد فراموش شده اکانت مایکروسافت (Microsoft Account)

نظرات

  • ميرزايي says:

    من مسول تایپ قرارداد هستم
    به ترتیب تایپ سورت میشه و من برای اگاهی از تمدید دچار مشکل میشم. سوالم اینه که چیکار کنم که در ورد این قراردادها به ترتیب تاریخ خود قرار داد بشه سورت کرد نه به تاریخ تایپ کردنشون و اینکه جطور به شمسی باشه نه میلادی؟

  • مجید says:

    سلام ممنونم فقط تاریخ شمسی چطور انجام میشه