جلوگیری از به اشتراک گذاری شماره تلفن توسط واتس اپ با فیس بوک

جلوگیری از به اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک توسط واتس اپ

واتس اپ یکی از محبوب ترین نرم افزارهای چت و تماس تصویری در میان کاربران است که قابلیت های متنوع آن نظیر محیط کاربری آسان، اجرای سریع و مصرف ناچیز حجم اینترنت سبب شهرت روزافزون این برنامه شده است. حدود دو سال و چند ماه بعد از اعطای حق مالکیت و امتیازات این برنامه به فیس بوک خبرهایی مبنی بر به اشتراک گذاری شماره تلفن های ثبت شده در واتس اپ با شبکه اجتماعی فیس بوک پخش شد.اخباری که سبب نگرانی برخی از کاربران به جهت سواستفاده از اطلاعات و هک حساب شخصی آن ها شد. هرچند که واتس اپ برای این اقدام خود سیاست جدیدی را معرفی کرد و سعی کرد این کار را کاملا قانونی جلوه دهد اما هم چنان بیم افشای اطلاعات و دسترسی به فایل های محرمانه برای کاربران وجود دارد. اگر شما نیز از به اشتراک گذاری شماره تلفن خود با فیس بوک توسط واتس اپ نگران هستید، با دو ترفند ساده در این مطلب به سادگی می توانید این قسمت را غیرفعال کنید.

توقف به اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک در واتس اپ

how to  stop WhatsApp from sharing your phone number with Facebook

واتس اپ در سیاست های جدید خود هدف از به اشتراک گذاری شماره تلفن کاربران با فیس بوک را بهبود تبلیغات و ارتقا خدمت رسانی به کاربران معرفی کرد. با این کار تبلیغات به نظر هدفمند تر میشود؛ اما گویا واتس اپ از خدمت اصلی خود فاصله گرفته است و راه را برای برندهای معتبر و بانک ها جهت تبلیغات هموار کرده است. با این حال ترفند های واتس اپ میتوانند در اینگونه مواقع پاسخ گو باشند و بتوان این بخش را به سادگی غیرفعال نمود.

جلوگیری از اشتراک گذاری شماره تلفن با مطالعه قوانین و شرایط

کافی است که حساب جدید ایجاد کنید و با مطالعه قوانین و ضوابط جدید واتس اپ از به اشتراک گذاری اطلاعات تماس خود با فیس بوک جلوگیری کنید. یکی از مراحل اجرای برنامه موافقت با privacy policy یا سیاست های واتس اپ است. در پایین صفحه چک باکس مخفی قرار داده شده است که با برداشتن تیک پیش فرضی که جهت به اشتراک گذاری دیتا با فیس بوک می باشد به سادگی می توانید از تبادل اطلاعات خود جلوگیری کنید.

توقف به اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک در واتس اپ

توقف به اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک در واتس اپ

جلوگیری از به اشتراک گذاری شماره با منو تنظیمات

این روش کاملا ساده و واضح است.اگر فراموش کرده اید چک باکس مربوطه را در روش قبلی تیک بزنید هنوز هم می توانید از اشتراک گذاری شماره خود با فیس بوک در واتس اپ جلوگیری کنید قابلیت های مخفی واتس اپ همیشه وجود دارد که ممکن است تا به حال نسبت به آن ها بی توجه بوده اید. به منوی تنظیمات یا Settings بروید و  Account را انتخاب کنید.مقابل بخش share my account info چک باکس مشابهی را می بینید که با برداشتن این تیک به سادگی می توانید از اشتراک شماره جلوگیری کنید.

توقف به اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک در واتس اپ

اگر این قابلیت در واتس اپ شما را نسبت به استفاده از این پیامرسان دلسرد کرده است برای ایمنی بیشتر می توانید از نرم افزارهای چت ناشناس استفاده کنید یا این که سایر برنامه های چت ناشناخته را امتحان کنید.

تجربه و نظر شما ؟

نظر شما درباره این اقدام واتس اپ چیست؟ تا به حال بخش اشتراک گذاری شماره تلفن با فیس بوک را در اکانت خود غیرفعال کرده بودید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات