چگونه اس ام اس های اندروید را در اکانت جیمیل بکاپ بگیریم ؟

چگونه اس ام اس های اندروید را در اکانت جیمیل بکاپ بگیریم ؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که مشغول مطالعه اس ام اس های خود باشید و ناگهان با لمس گزینه های دیگر رشته ای طولانی از پیغام های شما که اهمیت زیادی داشتند پاک شوند.گاهی نیز می خواهید تنها یک پیام را پاک کنید و به اشتباه سایر پیام ها یا کل آن ها را حذف می کنید. در صورتی که در این شرایط یا موقعیت های مشابه قرار بگیرید برای دسترسی دائمی به پیغام ها بهتر است از هر پیامی که دریافت می کنید نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید. حساب جیمیل شما بهترین گزینه برای پشتیبان گیری از پیام ها در اندروید است. در مطلب امروز انزل وب با آموزش بکاپ گیری از SMS اندروید در جیمیل آشنا خواهید شد.

بکاپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی اندروید به جیمیل

How to Back Up Your Text Messages to Gmail Account

با استفاده از آموزش ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده قادر خواهید بود پیام های پاک شده را مجددا بازگردانی کنید؛ اما با این کار تنها پیغام ها را در موبایل خود مشاهده می کنید و اگر احیانا قصد داشته باشید گوشی خود را عوض کنید یا پیام ها را به کامپیوتر انتقال دهید این روش کاربردی نخواهد بود. با بک آپ گیری اس ام اس ها در جیمیل دسترسی به متن پیام ها در هر زمان و در هر دستگاهی با ورود به اکانت ایمیل امکان پذیر خواهد بود.

آن چه که برای بک اپ گیری لازم دارید

برای بک آپ گیری به یک گوشی اندرویدی، نسخه رایگان برنامه  +SMS Backup و یک حساب معتبر و فعال جیمیل نیاز دارید. دقت داشته باشید که در برنامه  +SMS Backup می توان با استفاده از تنظیمات پیشرفته گزینه های خاصی را برای اتصال به سرور ایمیل های دیگر فعال کرد؛ اما از آن جایی که برنامه مخصوص جیمیل تولید شده است بهتر است از حساب جیمیل استفاده کنید.

گام اول: پیکره بندی حساب جیمیل برای دسترسی IMAP

برنامه +SMS Backup برای کار کردن نیاز به اتصال به IMAP دارد که قبلا در مورد IMAP در پست آموزش تغییر و انتقال آدرس ایمیل فعلی به ایمیل دیگر توضیحاتی دادیم . وارد حساب خود شوید و از بخش تنظیمات Forwarding and POP/IMAP را انتخاب کنید. در این قسمت تیک گزینه Enable IMAP را بزنید و نهایتا تغییرات را با گزینه Save Changes ذخیره سازی کنید.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

گام دوم: نصب و تنظیمات پیکره بندی +SMS Backup

بعد از دانلود برنامه آن را روی اندروید خود نصب کنید. با باز کردن و اجرای برنامه اولین صفحه ای که مشاهده می کنید مطابق شکل زیر است:

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

در همین مرحله برنامه را به جیمیل خود وصل کنید. Connect را انتخاب کرده و سپس آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

اکانت را وارد کرده و نهایتا مجوز دسترسی به اکانتتان را برای بک آپ گیری از پیام ها مطابق تصویر زیر صادر کنید.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

در مرحله بعد Backup را انتخاب کنید. اگر Skip را انتخاب کنید تمام پیام های موبایل با فرض این که قبلا نسخه پشتیبان آن ها تهیه شده است نادیده گرفته می شوند.

فرآیند بک آپ گیری نهایتا آغاز می شود و بسته به تعداد پیام ها ممکن است طول بکشد. در این بین ممکن است پیام های تبلیغاتی زیادی نیز وجود داشته باشد که مسلما بک آپ گیری از آن ها بیهوده است. بهتر است با استفاده از روش های جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ابتدا آن ها را غیرفعال کنید و پیام های قبلی را نیز پاک کنید و سپس بک آپ گیری را شروع نمایید.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

بعد از تمام شدن فرآیند وارد اکانت خود شوید. مشاهده می کنید که گزینه جدیدی تحت عنوان SMS به سایدبار شما اضافه شده است.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

به همین سادگی می توانید نه تنها از پیام ها بلکه از تمام محتوایی که با استفاده از موبایل خود ارسال کرده اید بک اپ گیری کنید.

مرحله اختیاری: تنظیم برنامه برای بک آپ گیری خودکار

برای اطمینان بیش تر و بک آپ گیری از پیام ها در هر لحظه بهتر است گزینه Auto backup را از صفحه اصلی انتخاب و فعال کنید. سپس وارد Auto backup settings شوید و بک آپ گیری خودکار را زمان بندی کنید.

توصیه می کنیم فاصله زمانی بک آپ گیری بیش تر باشد تا فرصتی برای حذف پیغام های بیهوده نیز داشته باشید.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

بعد از فعال کردن این گزینه به صفحه اصلی برنامه باز گردید و Advanced Settings را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه های مختلفی مثل بک آپ گیری از MMS در کنار SMS وجود دارد. به علاوه می توانید از همین قسمت لیستی از مخاطبان خود را انتخاب کنید تا تنها از پیام های همان افراد نسخه پشتیبان تهیه شود. پیشنهاد می کنیم برای یافتن سریع تر مخاطبان خود از روش های حذف شماره ها و مخاطبین تکراری اندروید و آیفون استفاده کنید. هم چنین می توانید فقط پیغام های خاص هر مخاطب خود را برای بک آپ گیری انتخاب کنید تا سایر پیام های بی اهمیت ذخیره نشوند.

بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل بک آپ گیری و انتقال اس ام اس از گوشی با جیمیل

نظر و تجربه شما ؟

برای بک آپ گیری از پیام های موبایل (اس ام اس ها) و یا انتقال سریع تر به گوشی دیگر چه راه های دیگری را پیشنهاد می کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش تصویری 4 روش بکاپ گرفتن از جیمیل
آموزش تصویری ۴ روش بکاپ گرفتن از جیمیل

نظرات