روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

چگونه با سکه های داخل جیبمان باتری اضطراری بسازیم ؟

سکه های پول از آن دسته از اشیائی هستند که در کیف پول هر کسی پیدا می شود. حال نظرتان چیست که از این سکه های معمولی برای تولید یک منبع انرژی یا باتری در مواقع ضروری استفاده کنیم؟ باتری های ساخته شده با استفاده از سکه به دلیل ساختار خود می توانند مداری برای جریان یافتن الکترون ها را ایجاد کنند که برای روشن کردن موقت LED های کوچک، چراغ قوه و حتی منبعی برای شارژ دستگاه های مختلف کاربردی خواهد بود. در پست امروز انزل وب با ما همراه باشید تا با روش ساخت خلاقانه باتری دست ساز با استفاده از سکه های معمولی آشنا شوید.

آموزش ساخت باتری با استفاده از سکه های معمولی

how to create battery using coins

در نبود برق می توان از روش های خلاقانه تولید روشنایی اضطراری استفاده کرد؛ اما در مواقع اضطراری تنها تولید روشنایی کافی نیست. یک منبع تغذیه کوچک و در دسترس مثل باتری دست ساز با سکه می تواند نیاز شما را برای شارژ کردن وسایل کوچک تر برطرف کند. سکه هایی که برای ساخت سلول باتری استفاده می شوند در حکم همان نوار مسی هستند که در آموزش ساخت آنتن با کم ترین امکانات ذکر شد؛ تنها لازم است کمی از ضخامت سکه ها کاسته شود.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

گام اول: سنباده کشی سکه ها

ابتدا تعدادی سکه را جمع آوری کنید. بهتر است حدود ۱۰ سکه ۹۸ درصدی روی استفاده کنید که ساخت دو دهه اخیر باشد. یک طرف سکه ها را کاملا با سمباده صاف کنید.

گام دوم: قرار دادن سکه ها روی هم

در این مرحله باید ساختار سلول باتری را بسازید. یک فویل آلومینیومی را به عنوان سطح اول برش دهید و زیر ستون سکه هایی که قرار است ساخته شود قرار دهید. طوری سکه اول را قرار دهید که سمت مسی آن در مجاورت سطح فویل آلومینیومی قرار گیرد.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

بعد از قرار دادن سکه اول مقداری مقوا را به ۱۰ قسمت برابر برش دهید و هر تکه را داخل محلول سرکه قرار دهید و کامل بخیسانید. مقوا را خارج کنید و سعی کنید رطوبت آن را با دستمال جذب کنید. برای قرار دادن سکه دوم ابتدا مقوا را روی سکه اول قرار داده و سپس سکه دوم را بگذارید. این کار را برای تک تک سکه ها تا آخرین عدد انجام دهید.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

این شیوه قرار گیری سکه ها همان اتصال سری یا متوالی سلول هایی است که با سکه ساخته ایم. زمانی که LED ها را روی سطح فویل قرار دهید مشاهده می کنید که روشن می شوند. در این حالت اختلاف پتانسیل دو سر سلول باتری ما ۶ ولت خواهد بود که برای روشن کردن LED حتی فراتر از حد مورد نیاز است!

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

تامین باتری مورد نیاز ماشین حساب

گام اول: تهیه واشر به جای سنباده

در این مرحله برای تقویت باتری ها از واشر با جنس روی استفاده می کنیم. این واشر در حکم همان سنباده کشیدن سکه ها می باشد. ماشین حساب برای روشن شدن نیاز به ۱.۵ ولت اختلاف پتانسیل در دو سر باتری دارد. بنابراین از سه سکه، سه واشر و سه تکه مقوایی آغشته به سرکه استفاده می کنیم.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

گام دوم: اتصال سلول ها

این بار دور مقوا ها را گرد می کنیم تا مشکلی در بستن آن ها ایجاد نشود. ترتیب قرار گرفتن قطعات به این شکل است که سکه در پایین، مقوا در بالا و واشر میان این دو قطعه قرار می گیرد. برای تامین این انرژی به سه سلول نیاز داریم و بنابراین برای سه سکه این کار را تکرار می کنیم.

همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید سکه ای که در بالا قرار گرفته است قطب مثبت باتری و واشر قطب منفی است.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

گام سوم: اتصال سیم به قطب ها

بدون اتصال سیم ها ولتاژ حدود ۲ ولت و جریان  ۷۰۰ میکروآمپر است. بنابراین سیم ها را به قطب مثبت و منفی متصل می کنیم و مجموعه را با استفاده از نوار چسب برق می پوشانیم.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

گام چهارم: تست ماشین حساب

در مرحله بعد سیم ها را به قطب مثبت و منفی ماشین حساب متصل می کنیم. اگر مراحل را درست انجام داده باشید با فشردن دکمه ی on دستگاه به خوبی کار می کند.

روشن کردن LED با باتری ساخته شده از سکه

همان طور که مشاهده کردید توانستیم با اندک ابزاری که عمدتا در دسترس هستند و تعدادی سکه یک روشنایی موقت ایجاد کنیم و به علاوه یک دستگاه کوچک نظیر ماشین حساب را راه اندازی نماییم.

تجربه و نظر شما ؟

چه ایده های دیگری مشابه با استفاده از سکه برای ساخت منبع انرژی موقت در مواقع اضطراری پیشنهاد می دهید؟ ایده ها خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات