قابلیت چند تب سفارشی برای برنامه ها در ویندوز

آموزش اضافه کردن قابلیت چند تب سفارشی برای برنامه ها در ویندوز

احتمالا شما هم از اینکه هنگام استفاده از نرم افزارها و برنامه ها در ویندوز مجبور هستید تمام کارهای خود با استفاده از یک تب در برنامه مدیریت کنید به ستوه آمده اید. باز کردن تب های زیاد از یک برنامه میتواند باعث شلوغی محیط دسکتاپ شما شود ، آیا تا به حال به دنبال راه حلی برای این موضوع بوده اید ؟ امروز در انزل وب قصد داریم نحوه مدیریت برنامه ها در ویندوز با ایجاد مولتی تب برای نرم افزارها را به شما آموزش دهیم.

ایجاد مولتی تب برای برنامه های ویندوز جهت مدیریت بهتر

How To Get A Tabbed Interface in Any Windows App

یکی از دردسرهای افرادی که از نسخه های مختلف ویندوز استفاده میکنند پشتیبانی نکردن برخی نرم افزارها و برنامه ها از مولتی تب در رابط کاربری شان ( tabbed interface ) می باشد یعنی شما برای استفاده همزمان از ۱۰ فایل ورد مجبور هستید به صورت همزمان تمام پنجره ها را باز کنید و از آنها استفاده نمایید که این کار باعث شلوغی محیط دسکتاپ و گیجی کاربر خواهد شد. البته نرم افزارهای جدید سعی کردن که از قابلیت مولتی تب در اینترفیس خود بهره ببرند ولی هنوز هم برنامه هایی مانند مایکروسافت ورد هستند که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

شما با نصب یک نرم افزار ساده میتوانید برای تمامی برنامه ها در ویندوز اینکار را انجام داده و قابلیت مولتی تب را به برنامه ها در ویندوز اضافه کنید. اگر میخواهید از این قابلیت در اکسپلورر پیش فرض ویندوز هم استفاده کنید میتوانید به پست نمایش و مدیریت پوشه ها در اکسپلورر ویندوز به شکل تب های گوگل کروم مراجعه نمایید.

دانلود و نصب نرم افزار TidyTab برای استفاده شخصی رایگان می باشد. اما اگر بخواهید قابلیت های ویژه به آن اضافه شود می بایست هزینه آن را پرداخت کنید در زیر شما می توانید قیمت نسخه های مختلف این برنامه را مشاهده کنید.

201r6-10-10_135218

هنگام نصب شاید با پیغام زیر مواجه شوید که اعلام میکند می بایست Net Framework. را قبلا نصب کرده باشید از این رو قبلا از نصب نرم افزار اقدام به نصب دات نت فریم ورک کنید. این نرم افزار در تمام نسخه های ویندوز قابل نصب و اجرا می باشد.

2016-10-10_144923

هنگامی که نرم افزار را نصب کردید آیکون آن به قسمت استارت آپ ( startup ) ویندوزتان اضافه میشود. حالا از این به بعد میتوانید از قابلیت مولتی تب در نرم افزارها استفاده کنید. برای شروع نرم افزار ورد یا نوت پد را باز کرده و این قابلیت را تست کنید تا از نحوه عملکرد آن آگاه شوید. همانطور که در تصویر زیر می بینید مثلا در نوت پد برای اینکه تب های خود را گروه بندی کرده و در یک پنجره قرار دهید میتونید با استفاده از موس و درگ کردن ، پنجره موردنظر را انتخاب و به سمت نوار بالایی نت پد دیگر بکشید.

tidytab-1

سپس همانظور که در تصویر زیر می بینید پنجره ها کنار هم قرار گرفته و به صورت مولتی تب درآمده اند و قابل استفاده می باشند. پیشنهاد میکنیم اینکار را برای فایل های ورد خود هم تست کنید و از انجام آن لذت ببرید.

tidytab-2

با نصب این نرم افزار براحتی میتوانید بین تب هایتان سوییچ کنید و وقتی بر روی Close کلیک کنید کل پنجره بسته نشده بلکه تنها تب جاری بسته خواهد شد. تنها نقطه ضعف این نرم افزار این است که اگر برنامه موردنظر در حالت فول اسکرین باشد نمیتوانید این عمل درگ و انتقال پنجره ها به تب دیگر را انجام دهید. در هر صورت این نرم افزار قابلیت های فراوانی دارد که این نقطه ضعف را پوشش خواهد داد. در ادامه ما نحوه سفارشی سازی این نرم افزار از طریق تنظیمات آن را برایتان ذکر خواهیم کرد.

tidytab-3

شما میتوانید در قسمت تنظیمات ، این نرم افزار را برای خود سفارشی سازی کنید برای دستیابی به بخش تنظیمات در استارت آپ ویندوز بر روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. تا پنجره تنظیمات مانند تصویر زیر برای شما نمایان شود.

در قسمت Setting و تب Appearance میتوانید میزان شفافیت (opacity ) تب های فعال ، غیر فعال و میزان شفافیت در هنگامی که موس روی تب موردنظر قرار میگیرد را نیز تعیین نمایید. به علاوه قادر خواهید بود میزان شفافیت پیش نمایش تب ها را نیز تغییر دهید.

tidytabs-settings

یکی از قابلیت های خوب این برنامه این است که به شما اجازه می دهد در قسمت تنظیمات و در تب Exclusions تعیین کنید که میخواهید از این قابلیت مولتی تب در کدام برنامه ها استفاده نمایید. برای اینکار مانند تصویر زیر دو گزینه whitelist و blacklist را مشاهده خواهید کرد که در صورت انتخاب گزینه “لیست سفید” میتوانید در کادر زیر برنامه هایی که میخواهید از این قابلیت در آنها استفاده کنید را نام ببرید ولی در صورت انتخاب “لیست سیاه” می بایست نام برنامه هایی که نمی خواهید این قابلیت در آنها فعال باشد را ذکر کنید.

tidytabs-settings_1

از آنجایی که نرم افزار TidyTabs نیز هنگام راه اندازی سیستم در استارت آپ ویندوز شروع می شود برای غیرفعال کردن به تب General در بخش تنظیمات رفته و از آنجا گزینه فعال بودن شروع برنامه هنگام روشن شدن سیستم را غیر فعال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار و همینطور قابلیت های اضافی نسخه پولی آن میتوانید به وب سایت سازنده آن nurgo-software.com مراجعه نمایید و اگر میخواهید در مورد ترفندهای ویندوز بیشتر بدانید ما را دنبال کنید ، به تازگی ترفند اضافه کردن زیر منو به گزینه Send to ویندوز را در انزل وب آموزش داده ایم که پیشنهاد میکنیم  این پست را مطالعه بفرمایید. اگر این مطلب را مفید میدانید لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در بالا ساخت مولتی تب سفارشی برای برنامه ها در ویندوز را به شما آموزش دادیم اگر شما هم نرم افزار خاصی در این زمینه شناسید تجربه خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نمایش و مدیریت پوشه ها در اکسپلورر ویندوز به شکل تب های گوگل کروم

نظرات