استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

از بهترین قابلیت های گوشی های پیکسل گوگل در گوشی خود بهره مند شوید

گوشی های جدید گوگل که با اسم پیکسل (Pixel) معرفی شدند دارای امکانات گسترده و جدیدی مانند دستیار شخصی ، اپلیکیشن الو گوگل (Allo) و.. هستند. قابلیت های این گوشی های تازه به دوران رسیده فراوان است و بخش اعظمی از انتظارات کاربران را برآورده می کند؛ اما قیمت و ناشناخته بودن گوشی های پیکسل گوگل سبب شده است که هنوز هم اغلب کاربران با وجود تمایلی که برای کار کردن با پرچمداران گوگل دارند از برندهای مطرح قدیمی تر استفاده کنند. در ادامه روش های استفاده از برخی از قابلیت های خوب این گوشی را بر روی دیگر گوشی های هوشمند آموزش میدهیم

آموزش استفاده از برخی امکانات گوشی پیکسل گوگل در دیگر گوشی ها

How to Get the Best Features of the Google Pixel Phones On Your Phone

برخی از امکانات جدید و جذابی که در گوشی های پیکسل گوگل قرار دارند و به سادگی روی گوشی های دیگر هم اجرا می شوند عبارتند از:

نصب دستیار شخصی گوگل (Google Assistant)

دستیار شخصی گوگل قابلیت منحصر به فرد پیکسل است که می تواند لیست کارهای روزمره، اطلاعات دلخوهتان در زمینه های مختلف و یادآوری وقایع و قرار ها مهم را در اختیار شما قرار دهد. دستیار شخصی گوگل از اندروید مارشمالو و بالاتر اضافه شده است. اگر هنوز دستگاه شما بدان مجهز نیست تنها کافی است اندروید خود را به روزرسانی کنید.

استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

ذخیره سازی نامحدود فایل ها در گوشی شما

یکی از چشم گیرترین قابلیت های گوشی های پیکسل دسترسی به ذخیره ابری نامحدود برای ذخیره حجم نامحدودی از فیلم و عکس می باشد. شما نیز می توانید در کنار راه های اشتراک گذاری سریع فایل ها بدون استفاده از فضای ابری که قبلا در گوشی خود استفاده می کردید از فضای ابری برای اشتراک گذاری فایل ها استفاده کنید.

در ادامه با تعدادی از سرویس های مشهور و کاربردی برای ذخیره سازی ابری فایل ها در گوشی خود آشنا می شوید:

سرویس Google Photos

چه از گوشی های پیکسل استفاده کنید یا این که برندهای دیگری داشته باشید سرویس Google Photos به شما اجازه آپلود بی نهایت عکس با حداکثر رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و فیلم با کیفیت ۱۰۸۰ و پایین تر را می دهد.

سرویس Dropbox

تقریبا همه کاربران یک حساب شخصی در Dropbox دارند. فضای این سرویس محدود است اما می توانید با جست وجو ساده ای در اینترنت این فضا را برای ذخیره سازی خودکار تمام فیلم و عکس ها و تهیه نسخه پشتیبان از تمامی فایل های اندروید یا هر سیستم عاملی که استفاده می کنید افزایش دهید.

استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

با این سرویس ها می توانید از تمام محتوای گوشی خود بک آپ گیری کنید. هر تصویر با هر رزولوشنی را در Amazon Prime Photos آپلود کنید یا از Google Photos برای ذخیره سازی عکس های روزانه خود با کیفیت پایین تر استفاده نمایید.

ضمنا برای ذخیره همزمان فایل های خود می توانید از سرویس IFTTT استفاده کنید که قادر است به دو اکانت برای ذخیره فایل های پشتیبان متصل شود.

ثبت عکس های با کیفیت تر

گوشی های پیکسل کیفیت مطلوبی در عکس برداری دارند. اگرچه کیفیت دوربین شما به توان سخت افزاری مربوط می شود و نمی توانید گوشی را تعویض کنید؛ اما با افزایش مهارت در عکاسی با موبایل و دانلود برنامه Google Camera کیفیت عکس های شما تا حد زیادی بهبود می یابد. مثلا حالت عکاسی HDR و هوشمند به گوشی شما اضافه می شود.

اگر این نرم افزار روی گوشی شما به خوبی نصب نمی شود یا از کیفیت آن رضایت ندارید می توانید از برنامه های مشابه نظیر Camera ZOOM FX استفاده کنید. این برنامه حالات مختلفی را برای عکسبرداری و تنظیم رنگ های عکس در بردارد.

در واقع استفاده از این برنامه ها به شما اثبات می کند که برای عکسبرداری خوب نیازی به دوربین های حرفه ای و خرید گوشی های گران قیمتی چون پیکسل ندارید؛ بلکه مهارت شما در عکاسی یا گرفتن عکس های سلفی جذاب می تواند حتی با دوربین های ساده و کم کیفیت تر گوشی فعلیتان منجر به ثبت عکس های ماندگار شود.

استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

شخصی سازی صفحه اصلی یا Home screen

از اندروید ۷.۱ به بعد و در پیکسل کاربران قادر هستند با لمس طولانی روی صفحه اصلی ویجت های برنامه های دلخواهشان را روی صفحه ایجاد کنند. چیزی مشابه با ساخت میانبر گزینه های تنظیمات در صفحه اصلی اندروید که قبلا آموزش دادیم؛ با این تفاوت که لمس برنامه های خاص شما را به بخش های دیگری هدایت کند. مثلا با لمس میانبر نقشه گوگل سریع به صفحه اصلی هدایت شوید.

این قابلیت با نصب Nova Launcher به سادگی در گوشی فعلی شما قابل پیاده سازی خواهد بود.

فرض کنید می خواهید با Nova Launcher و با استفاده از آیکن نقشه گوگل یا Google Maps میانبری شخصی برای هدایت به بخش های دلخواهتان (navigation shortcut) بسازید. بدین منظور:

  1. شورتکات نقشه گوگل را در صفحه اصلی ایجاد کنید
  2. آیکن را لمس و نگه دارید تا منو ویرایش ظاهر شود
  3. Swipe action را از منو انتخاب نمایید
  4. از منو مربوطه تب Shortcuts و سپس گزینه Directions را انتخاب کنید
  5. در این قسمت مقصد یا فایلی که قرار است با انتخاب نقشه گوگل به سمت آن هدایت شوید را انتخاب کنید
  6. نهایتا Save و Done را بزنید

استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

دانلود و نصب پیامرسان های Allo و Duo

هر دو پیامرسان Allo و نرم افزار تماس تصویری Duo از قابلیت های پیش فرض گوشی های پیکسل هستند که به سادگی از طریق گوگل پلی قابل دانلود می باشند. بنابراین برای تست این اپلیکیشن های مبتنی بر دستیار شخصی گوگل لزوما نیازی به خرید گوشی های پیکسل ندارید؛ بلکه می توانید از طریق مارکت های اندروید نیز این برنامه های را روی گوشی خود نصب نمایید.

افزودن گزینه Reboot به گوشی

گوگل از اندروید ۷.۱ تصمیم به بازگردانی گزینه Reboot گرفت. این گزینه هم اکنون در گوشی های پیکسل در دسترس است. شما نیز می توانید به سادگی با دانلود برنامه Material Power Menu منویی را به گوشی خود اضافه کنید تا گزینه های خاموش روشن کردن و reboot یا ریکاوری آن را به صورت یک جا در اختیارتان قرار دهد.

استفاده از امکانات گوشی پیکسل در گوشیتان

نظر و ایده های شما ؟

به نظر شما چه قابلیت های دیگری در گوشی های پیکسل وجود دارند که بتوان مشابه با راهکار های معرفی شده و تنها با چند تپ آنها را وارد دنیای گوشی های هوشمند فعلی خود کنیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات