آموزش کار با و ترفند های لینکدین

ترفندهای داشتن پروفایل جذاب و حرفه ای در لینکدین

آیا شما هم از فعالان شبکه اجتماعی و کاریابی لینکدین هستید پس حتما باید بدانید داشتن پروفایلی حرفه ای در این شبکه کاریابی جهانی به نوعی امتیاز و برتری محسوب خواهد شد و خیلی از کارفرماها شما را براساس پروفایل لینکدین تان قضاوت خواهند کرد پس اگر به دنبال راهکارهایی برای ساخت یک روزمه یا پروفایل حرفه ای در LinkedIn هستید حتما امروز ما را همراهی کنید زیرا قصد داریم ترفندهای داشتن پروفایلی جذاب در لینکدین را برایتان ذکر کنیم.

۷ ترفند برای ایجاد پروفایل حرفه ای در شبکه اجتماعی LinkedIn

Seven LinkedIn Profile Tips and Tricks That Make a Difference

اگر شما در حال به دنبال انجام هر نوع کسب و کار ، مارکتینگ یا فروش محصولات خود در LinkedIn هستید، اولین چیزی که نیاز دارید بدانید تمرکز بر بهینه سازی پروفایل و مشخصاتتان است. در این پست با ما همراه باشید با چند ترفند که به شما در داشتن پروفایلی حرفه ای و جذاب کمک میکند. اما اگر قصد شما از فعالیت در این شبکه پیدا کردن شغل یا حرفه است، پیشنهاد میکنیم ابتدا پست تخصصی مربوط به معرفی سایت های کاریابی برای جستجوی شغل در داخل و خارج از ایران را مطالعه کرده تا با سایت های کاریابی آشنا شده و همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه یافتن شغل بدست آورید. در ادامه با  ترفندهای لینکدین برای ساخت رزومه ای حرفه ای ما را همراهی کنید.

linkedin2

هر فرد جدیدی که درخواست ارتباط ( request to connect) با شما را داشته باشد ابتدا شما را براساس اطلاعات موجود در پروفایل تان ، شما را قضاوت خواهد کرد اینکه شما کانکشن های زیاد و ارزشمند یا اینکه کانکشن های کمی داشته باشید به نوعی امتیاز شما خواهد بود. به یاد داشته باشید ایجاد ارتباط خوب در وهله اول شروع موفقیت شماست. اگر شما حرفه ای به نظر نمی رسید پس احتمالا حرفه ای نیستید، این تصوری از واقعیت است. به همین دلیل توصیه میکنیم با استفاده از راهنمایی ها و ترفندهایی که در این پست مطرح میکنیم، مشخصات حال حاضر لینکدین خود یا نام تجاری برندتان را بهبود دهید.

نکته : ابتدا در یک فایل ورد خلاصه و موقعیت شغلی تان را یادداشت کرده تا قبل از وارد کردن این اطلاعات در پروفایل و یا ارسال آن در پیام های لینکدین بتوانید غلط های املایی و اشتباهات دستوری آن را مشاهده کنید.

استفاده از کلمات مناسب برای بالا آمدن در جستجوی لینکدین

ابزار جستجوی لینکدین یکی از مواردی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. در سال ۲۰۱۲ تعداد ۵.۷ میلیارد جستجوی حرفه ای در لینکدین انجام شده است که مسلما این رقم در سال ۲۰۱۶ چندین برابر خواهد بود با توجه به اینکه امکانات جدیدی نیز توسط لینکدین برای جستجو به این شبکه حرفه ای اضافه گردیده است.

آیا شما در گوگل تحقیق و جستجو کرده اید که چه کلماتی برای بیزنس و کار شما مناسب است که از آن کلمات در پروفایل لینکدین تان و در گروه ها استفاده کنید تا توسط لینکدین و گوگل به خوبی ایندکس شود ، این اولین نکته ای است که باید به آن در ساخت پروفایلی قوی در لینکدین توجه داشته باشید و مساله دیگری که اهمیت دارد داشتن کانکشن های رتبه بالا است زیرا داشتن تعداد زیادی از کانکشن های ارزشمند از آنجایی که این افراد همیشه در بالای لیست جستجو هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نکته : وارد Google.com شوید و اگر با آی دی جیمیل خود لاگین هستید ابتدا Sign out کرده و سپس کلمات موردنظرتان را جستجو کنید و از پیشنهادهایی که گوگل هنگام جستجو در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید چون این کلمات بیشترین نرخ جستجو را در بین کاربران دیگر داشته است. از این رو سعی کنید از این کلمات در پروفایل تان بیشتر استفاده نمایید.

استفاده از نام به صورت مرتب و بدون هیچ گونه مورد اضافی

احتمالا در پروفایل خیلی ها در لینکدین این مورد را دیده اید که گاها در قسمت نام بغیر از ذکر کردن نام خود ، پست الکترونیک یا شماره تماس خود را هم در این بخش یادداشت میکنند که اینکار غیرحرفه ای و کاملا نامناسب است و باعث می شود در جستجوی نام شما در لینکدین نتایج نامناسبی بدست آید.

عکس پروفایل در لینکدین

اگر شما از آن دسته هستید که هیچ عکس پروفایلی برای خود انتخاب نکرده اید و رنگ خاکستری پیش فرض لینکدین به عنوان عکس پروفایلتان نمایش داده میشود باید بدانید بزرگترین اشتباه در لینکدین را مرتکب شده اید. عدم وجود تصویری مناسب برای پروفایل رتبه شما را در جستجوها تنزل می دهد. همچنین وجود تصویر باعث به وجود آمدن حس اعتماد در طرف مقابل خواهد شد زیرا در خیلی از موارد افراد با استفاده از چهره خوانی در مورد شما تصمیم میگیرند.

شما میتوانید تصاویر افرادی که رتبه بالایی در لینکدین را دارند، بررسی کرده و سپس اقدام به قرار دادن عکس مناسب در پروفایل خود کنید. مثلا نیازی نیست حتما عکسی با لباس رسمی در پروفایلتان بگذارید ولی تصویری که در تعطیلات گرفته اید نیز تصویر مناسبی نخواهد بود پس سعی کنید از تصویری استفاده کنید که چهره شما قابل دیدن باشد و شما در آن مناسب و خوب به نظر میرسید.

ایجاد لینک اختصاصی برای پروفایل لینکدین

اگر لینک پروفایل شما به صورت های نامنظم http://linkedin.com/pub/firstname-lastname435564-hjfjrigjhot است حتما توصیه میکنیم از بخش تنظیمات ، لینک پروفایل خود را به یک لینک اختصاصی که شامل نام شما باشد تغییر دهید. سعی کنید از موارد اضافی در لینک پروفایلتان استفاده نکنید و بعد از تغییر لینک پروفایل تان حتما این لینک را در پایین ایمیل هایتان و کارت ویزیت هایتان نیز بهره ببرید.

2016-11-11_191641

کامل کردن اطلاعات تماس

در پروفایل لینکدین تان حتما توصیه میکنیم بخش Contact info را با اطلاعات درست کامل کنید از جمله آدرس وب سایت کمپانی ، ادرس وب سایت شخصی تان ، شماره تماس و ایمیل تان. همچنین میتوانید به جای آدرس وب سایت کمپانی یا وب سایت شخصی از عبارت های عامل فروش کمپانی … یا اینجا را برای مشاوره فروش کلیک کنید و آن را به صفحه مربوطه کلیک کنید.

2016-11-11_19rr2555

استفاده از توصیه نامه ها ( Recommendations )

لینکدین توصیه میکند که حداقل سه توصیه نامه در پروفایل خود داشته باشید ولی توصیه ما داشتن حداقل ۱۰ الی ۱۵ توصیه نامه است و هنگامی که شما درخواست یک recommendations را دارید سعی کنید بخواهید درباره نقاط قوت ، خدمات و لیست مهارت هایتان در توصیه نامه صحبت کنند. توصیه ما اینست که شما خود محتوا یا موارد کلی توصیه نامه را نوشته و برای توصیه کننده ( کسی که میخواهد برایتان Recommendations ثبت کند ) ارسال نمایید.

نکته : سعی کنید از توصیه نامه هایتان در تبلیغات خود نام ببرید و همچنین آنها را در قالب PDF ذخیره کرده و در قسمت Summary پروفایل تان ضمیمه نمایید.

عضویت در گروه ها به صورت هدفمند

درحال کلی سه نوع گروه وجود دارد و شما اجازه پیوستن به ۵۰ گروه را در لینکدین خواهید داشت به دلیل این محدودیت شما باید سعی کنید که به صورت استراتژدیک به گروه ها بپیوندید. دسته ای از این گروه ها رقیبان شما در حوزه صنعتی یا تجاری هستند و دسته بندی بعدی گروهای تجاری و بازرگانی هستند که از نظر جغرافیایی به شما نزدیک می باشند. دسته بندی سوم گروه های مختلف متناسب با سمت و نوع کار شما هستند که می بایست در آنها فعالیت کرده و مطالب خود را در این گروه ها منتشر و نظرات افراد گروه را جویا شده و بحث های مفید داشته باشید.

2016-11-11_200327

دو نکته طلایی در مورد لینکدین

ارسال پیام : شما میتوانید به صورت رایگان به اعضای گروه ها پیام ارسال کنید البته توجه داشته باشید در صورت استفاده نامعقول از این ویژگی ممکن است به عنوان اسپم گزارش و شناسایی شود.

ردیابی لینک ها : اگر شما برای فرد خاصی لینکی ارسال کردید و میخواهید ردیابی کنید آیا لینک موردنظر کلیک شده یا اینکه اصلا میخواهید برای کانکشن های خود لینک رویداد پیش رویتان را بفرستید میتوانید فایل خود را در گوگل درایو یا Slideshare.net آپلود کنید و سپس لینک آن را برای فرد موردنظر ارسال نمایید. البته میتوانید از سرویس bitly یا goo.gl نیز برای این منظور استفاده کنید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر ۷ ترفند برای ساخت پروفایل حرفه ای در شبکه LinkedIn که در بالا مطرح شد مفید فایده واقع گردید حتما آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و اگر شما هم ترفند خاصی برای ساخت پروفایلی حرفه ای در لینکدین میدانید از طریق دیدگاه در این پست با ما مطرح نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش صفر تا صد دریافت برچسب Top Voice برای پروفایل لینکدین
آموزش صفر تا صد دریافت برچسب Top Voice برای پروفایل لینکدین
باید و نبایدها برای حل مشکل ارسال پیام در لینکدین (راهنما)
باید و نبایدها برای حل مشکل ارسال پیام در لینکدین (راهنما)
راهنما حل مشکل ورود و وریفای بعد از بسته شدن اکانت لینکدین
راهنما حل مشکل ورود و وریفای بعد از بسته شدن اکانت لینکدین
Endorse در لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟
Endorse در لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

نظرات

  • مصطفی says:

    با سلام، سایت مورد لینکداین سایت خوب و قابل اتکایی بنظر می رسد البته اگر در انتها به مسایل سیاسی وصل نشود خیلی خوب می باشد. یک نکته هم اینکه اگر امکان ثبت نام و طی مراحل بعدی بصورت فارسی فراهم بود قطعا تعداد افراد دیگری در این سایت فعالیت می نمودند.

  • منوچهرخواجه دهی says:

    درودبرشما
    مطالب ذکرشده جالب ومفید بود.تشکر