رفع فرورفتگی و صافکاری بدنه ماشین بدون رنگ

آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ بدنه ماشین در خانه

یکی از دردسرهای امروزه خیلی از افراد ، هزینه های مربوط به ماشین است مخصوصا زمانی که تصادف کنید مجبور هستید هزینه های زیادی را برای برطرف کردن خسارت متحمل شوید از این رو ما قصد داریم ۷ راه آسان و کاربردی برای از بین بردن فرورفتگی و صافکاری بدنه ماشین بدون نیاز به رنگ را امروز به شما آموزش دهیم. با استفاده از روش های متعددی که در زیر به شما آموزش میدهیم میتوانید براحتی فرو رفتگی بدنه خودرو را در محیط خانه برطرف نمایید.

۷ روش صافکاری و رفع ضربه خوردگی خودرو بدون نیاز به رنگ

Seven Easy Ways to Fix Car Dents at Home Without Ruining the Paint

ما در زیر قصد داریم ۷ روش از مبتدی تا حرفه ای برای  رفع فرورفتگی بدنه خودرو را در زیر آموزش دهیم. ما را در ادامه همراهی نمایید :

استفاده از پیستون ( تلمبه ظرفشویی )

شما میتوانید با استفاده از پیستون ( تلمبه کوچک دستی ) ، فرو رفتگی را برطرف کنید و خودتان صافکاری با دستگاه مکش را براحتی و در منزل انجام دهید. بسته به سایز فرورفتگی میتوانید از پیستون های سایز متوسط یا بزرگ استفاده کنید. برای اینکار پیستون و دنده های پیستون را با کمی آب پر کنید و سپس بر روی فرو رفتگی قرارداده و هل دهید و به سمت بیرون بکشید تا زمانی که فرو رفتگی به جای اول خود برگردد.

method-1

دقت داشته باشید باید با تلمبه مخصوص ظرفشویی اینکار را انجام دهید و از پیستون های مخصوص توالت استفاده نکنید.

car-dent-repair

استفاده از آب جوش

اگر روش بالا برای شما کارساز نبود ، اینبار راه حلی دیگر را تست کنید. مقداری آب جوش تهیه کرده و سپس روی ناحیه فرو رفته بریزید و دوباره طبق مرحله بالا مکش را با استفاده از پیستون انجام دهید. فراموش نکنید به محض اینکه آب جوش را ریختید سریعا عمل مکش را انجام دهید چون ظرف چند ثانیه حرارت آب جوش روی پلاستیک خنک خواهد شد.

method-2

شما میتوانید چندین بار اینکار را تکرار کنید تا فرو رفتگی به صورت کامل برطرف شود.

استفاده از سشوار و هوای فشرده

یکی دیگر از راه حل ها ، استفاده از سشوار برای صافکاری ماشین و رفع تورفتگی بدنه خودرو است. البته اگر میخواهید بدانید با سشوار میتوانید چه کارهای دیگری انجام دهید توصیه میکنیم ، ۱۰ کاربرد شگفت انگیز سشوار در زندگی روزمره را مطالعه بفرمایید.

method-3

ابتدا ناحیه فرو رفته را با سشوار و بالاترین درجه به خوبی گرم کنید تا گرما به کل ناحیه موردنظر گسترش پیدا کند. به محض اینکه پلاستیک به خوبی گرم شد سریعا مخزن هوای فشرده را به صورت وارونه در دست گرفته و به همان ناحیه اسپری کنید. این گرم و سرد شدن پلاستیک باعث میشود ناحیه فرو رفته دوباره به جای اول خود بازگردد.

method-3-2

استفاده از یخ خشک

در درجه اول بخ خشک به عنوان عامل خنک کننده محسوب میشود اما یکی دیگر از کاربردهای آن برای برطرف نمودن تورفتگی بدنه ماشین است. فراموش نکنید از برخورد یخ خشک با پوست دستتان جلوگیری کنید و هنگام استفاده حتما از دستکش استفاده نمایید.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، یخ خشک را در محل فرو رفتگی نگه داشته و به کل محل آسیب دیده بمالید. اینکار را باید چندین بار تکرار کنید بعد از اینکه کل محل تورفتگی را به یخ خشک آغشته کردید ۵ دقیقه صبر کنید و مجددا اینکار را تست کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

dryicerepair2

اگر باز هم اینکار جواب نداد میتوانید این روش را با راهکارهای بالا مخلوط کنید. یعنی میتوانید ابتدا محل موردنظر را با سشوار گرم کرده و سپس از یخ خشک استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی

استفاده از یک دستگاه مکش با قدرت متناسب تا بتواند فرورفتگی را برطرف کند یکی دیگر از راه حل ها است. اما شما میتوانید با جاروبرقی و یک گلدان هم اینکار را انجام دهید.

method-4

همانطور که در تصویر زیر مشخص است ابتدا انتهای گلدان را سوراخ کرده و گلدان را بر روی فرورفتگی موردنظر قرار میدهیم سپس لوله جاروبرقی را بر روی سوراخ انتهای گلدان گذاشته و جاروبرقی را روشن میکنیم تا همان کار دستگاه مکش اتفاق بی افتد.

method-4-2

استفاده از چسب ، رولپلاک چوبی و میخ

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است شما میتوانید با استفاده از چند رولپلاک چوبی ، میخ و چسب ، ماشین خود را بدون رنگ صافکاری کنید. ابتدا دو میخ در دوطرف رولپلاک فرو کرده و سپس با استفاده از چسب گرم انتهای رولپلاگ را آغشته کنید و روی محل فرورفتگی بدنه قرار دهید.

method-6

بسته به میزان سایز فرورفتگی چندین روپلاک را با چسب روی بدنه ماشین بچسبانید سپس صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. حالا نوبت آن است که با استفاده از میخ های دوطرف رولپلاک ، آنها را به سمت بیرون کشیده تا هر قسمت از فرورفتگی به حالت اولیه برگردد. قبل از انجام اینکار حتما از خشک و سفت شدن چسب انتهای رولپلاک مطمئن شوید.

method-6-2

استفاده از ابزار تخصصی

اگر شما با استفاده از روش های بالا نتوانستید موفق شوید میتوانید با استفاده از ابزار Simoniz Pops-a-Dent kit اینکار را براحتی انجام دهید. البته اگر بخواهید برای اینکار کمی هزینه کنید و این وسیله را خریداری نمایید مسلما این ابزار تخصصی شما را در رفع فرورفتگی بدنه خودرو کمک خواهد کرد.

method-8

اگر این پست را مفید دانستید حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز با آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدنه خودرو بدون رنگ با شما همراه بودیم، اگر شما هم در این زمینه مهارت و یا تجربه ای خاصی دارید، میتوانید از طریق دیدگاه در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

نظرات

  • سعید says:

    آب جوش خو رنگ بدنه ماشین رو خراب میکنه عقل کل

  • ترنم says:

    سلام پایین در عقب ماشین به اندازه ی نقطه رفت تو در اثر برخورد با سپر ی ماشین دیگه در هنگام پارک چجوری میشه درستش کرد؟کدوم روش بهتره برای ماشین

  • شهرام says:

    با درود، ضمن خسته نباشید و عرض سپاسگزاری بابت مطالب جالب و کاربردیتان در زمینه ی صافکاری مبتدی در منزل،جسارتآ میخواستم بپرسم وسیله ی آخری که در موردش توضیح داده بودین با چه نامی شناخته میشه و حدود قیمتش چقدره؟قبلآ از لطفو راهنماییتون صمیمانه سپاسگزاری میکنم.

  • امین says:

    سلام خسته نباشین من ۱۱۱ دارم بعد امروز یه موتوری زد به در سرنشین رفت اونو چطوری درست میکنن بعد هزینش چقدر میشه

  • علیرضا says:

    باسلام از چند میله چسب حرارتی هم میشه جای فرورفتگی و درست کرد با فندک سر چسبهای حرارتی که تعدادشان به اندازه فرورفتگی می باشد وحرارت میدیم تا ذوب بشه وبعد به محل می چسبانیم بعد می کشیم تا فرورفتگی درست بشه چسبهای حرارتی هم خیلی راحت جدا میشه.

  • مرتضی says:

    خدا وکیلی اون جارو برقی دیگه خیلی نوبره .با جارو برقی آخه مگه میشه.مگه داریم

  • محسن عزیزی says:

    سلام ممنون بابت لطف و زحمتی که کشیدید مفید بود امتحانش خرج زیادی ندارد

  • حسین says:

    چرا انقدر چرت میگی برو نحوه صاف کردن بدنه پژو و روآ بزار که باهیچی صاف نمیشه این روش ها بدرد رنو ساندرو‌ میخوره نه پژو

  • شیدا says:

    من امروز موقع دنده عقب رفتن به یه ماشین ال نود پارک شده خیلی نزدیک شدم و اون گیره ۲۰۶ که موقع بوکسل کردن ماشین بکار میره آروم خورد ب قسمت پایین در ال نود و یه تورفتگی کوچیک ایجاد کرد
    الان من باید چیکار کنم؟؟؟ خسارتش چقدره؟ باید افت ارزش هم پرداخت کنم؟؟

    • سامین کار صافکاری با دستگاه says:

      افت شاملش نمیشه یه صافکار ساده هم میتونه بدون رنگ با هزینه زیر پنجاه هزار درستش کنه

  • ایمان says:

    دستگاه رو خریدم ولی کامل نبود اون عکسی که گرفتن گذاشتن با اون چیزی که واست میارن یه دنیا فرق داره نخرید

  • رضا says:

    درود بر شما مطلب با ارزش و کاربردی بود سپاس
    پ

  • حامد says:

    داداش فکر نکنم صافکار باشی یکی میگفتی قاشق سازی راحته یه چوب بردار یه مشت بکوب سرش وقتی پهن شد میشه قاشق الانم تولیدی زده??

  • مهراب says:

    عالی بود

    • پ says:

      سلام داداش من زیر چراغ عقبم رفت تو با ضربه هم هنوز نیومده بیرون حالا با جارو برقی و یخ خشک میاد

  • علی says:

    خدایی چرت و پرت نوشتید این روشها برای پلاستیک خوبه نه آهن.

  • وحید says:

    سلام ماشین تازه خریدم متاسفانه امروز تگرگ زد از چند جا تو رفتگی کوچیک داره میخاستم بدونم روشی میشناسین این ضربه ها رو از بین ببیره هم.سقغش هست هم کاپوت

    • محمد says:

      بدنه لیفان ۵۲۰انقدر سفته که صافکار قبون نمی کنه بعد شما میگید جارو برقی بزن سشوار بزن برادر من کجا دیدی باد گرم رو اهن تاثیر داشته باشه

  • احسان says:

    سلام،اینا دیگ چه روشیه حالا شاید بیاد بیرون ولی اخه صاف ک نمیشه برادر من ممنون از مطالبتون

  • کاوشگر says:

    عالی بود ممنون

    • مارشال says:

      سلام .خدایی گلدون چه ربطی به ماشین داره بدنه ماشین سوراخ داره مثل گلدون یه چیزایی میگن مغز ادم سوت میکشه بخدا این کارو نکنید تازه خوب نمیشه میزنید پدر ماشینو یا هرچیزی رو درمیارین .کلی باید خسارت بدید بین بدو بدتر .بدتروو انتخاب نکنید هر کاری یه حرفه ای میخواد با صدتومن کار حل شدنی . .

  • علی says:

    با سلام لطف کنید اموزش رفع تو رفتگی رکاب ماشین که خیلی محکمه را بفرمائید با تشکر

  • هادی says:

    خیلی ممنون از لطف و معرفتی که واسه همه گذاشتی.عالی بودی

  • حمیدرضا صفری says:

    آقا سلام سقف ماشین یکم تو رفته،با کودوم روش راحت تر درست میشه؟؟؟

  • محمد حسین says:

    ممنون از شما.آیا می شود این روش ها را برای فرورفتگی یخچال ساید بای ساید که در اثر ضربه دچار فرورفتگی شده استفاده کرد؟

    • نژاد says:

      یخچالت رو از کجا خریدی ؟ اگه از فروشگاه بانه تجارت خریدی اونجا سوال کن خیلی کامل واست توضیح میدن چکار کنی

      • محمد حسین says:

        سلام علیکم. از شرکت ال جی.متاسفانه یخچال بدنه ی خیلی ضعیفی داره.کوچکترین چیزی که باش برخورد میکنه دچار فرورفتگی میشه.
        ممندن از شما ولی موفق به تماس با شرکت بانه تجارت نشدم

  • Vahid says:

    خدایی سایت شما و مقالاتتون و محتواتون بینظیره ، من خیلی دوست دارم سایتتون رو ، ممنونم.