با یک کلیک در بوک مارک گوگل کروم را ریستارت کنید

با یک کلیک در بوک مارک گوگل کروم را ریستارت کنید

در کنار مزایای مختلفی گوگل کروم که آن را نسبت به سایر مرورگرهای محبوب و مشهور متمایز می کند اکثر کاربران بر یک مسئله اتفاق نظر دارند: مشکل بلعیدن حافطه توسط این مرورگر که باعث کندشدن پردازش سیستم می شود. راه های زیادی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. برخی پاک کردن کروم را راه چاره برای خلاص شدن از مشکل سنگین شدن کروم می دانند و برخی توصیه می کنند افزونه های اضافی و بیهوده حذف شود. هر روشی که به کار گیرید لازم است یک بار کروم را ری استارت کنید تا فضای رم آزاد شود. اگرچه راه های مختلف برای ری استارت کردن این مرورگر وجود دارد اما در پست امروز انزل وب قصد داریم یک میانبر کاربردی برای ری استارت کردن سریع و ساده کروم با ساخت بوکمارک معرفی کنیم. تا پایان با ما باشید.

ریستارت سریع گوگل کروم با ساخت بوکمارک

Make a Bookmark to Quickly Restart Google Chrome

ریست کردن تنظیمات کروم با یک کلیک امکان پذیر است؛ برخی هم مرورگر را می بندند و با دو بار کلیک روی آیکن مربوط آن را مجددا باز می کنند تا ریست شود. اما خود گوگل کروم URL خاصی را برای ری استارت کردن آن از طریق نوار آدرس معرفی کرده است و حتی اگر به صورت مکرر آن را ریست می کنید می توانید با ساخت یک بوکمارک این کار را انجام دهید.

ری استارت کردن کروم با URL

chrome://restart را در نوار آدرس مرورگر کروم وارد کنید. به همین سادگی توانستید کروم را ری استارت کنید!

ری استارت سریع گوگل کروم با ساخت بوکمارک

ساخت بوکمارک ری استارت برای کروم

ریست کردن مرورگر گاهی برای افزایش سرعت کار با مرورگرهای مختلف لازم است. در کروم می توانید با ساخت یک بوکمارک این ریست کردن را سریع تر از همیشه انجام دهید.

اگر کاربر ویندوز هستید با استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+D و در صورتی که از مک استفاده می کنید با Cmd+D  یک صفحه را در مرورگر خود بوکمارک کنید. بعد از بوکمارک کردن یک صفحه روی گزینه Edit در پنجره بوکمارک کلیک کنید. در همین حال آدرس chrome://restart را در آدرس بار پیست کرده و از پنجره بوکمارک save را ذخیره کنید. بوکمارک ری استارت شما آماده است.

برای ساخت بوکمارک های دیگر مثل بوکمارک دانلود یا برنامه ها (apps) کافی است chrome://chrome-urls را در مرورگر کروم خود پیست کنید. URL های خاص نمایش داده می شوند.

نظر و ایده های شما ؟

جهت برطرف کردن مشکلات کروم چه راه های دیگری برای ری استارت کردن سریع تر کروم پیشنهاد می دهید؟ ما را از نظرات خود مطلع سازید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات