رفع مشکل روشن شدن ناخواسته و خودکار GPS

۴ روش رفع مشکل روشن شدن ناخواسته و خودکار GPS در اندروید

GPS یکی از پر مصرف ترین بخش ها به لحاظ استفاده از دیتا و اینترنت گوشی می باشد و بنابراین برای تعدیل مصرف دیتا یا حتی شارژ گوشی توصیه می شود تا حد امکان جی پی اس گوشی خاموش شود. اما در برخی از موارد GPS ناخواسته و به صورت خودکار روشن می شود و هر چه قدر هم که برای خاموش کردن آن اصرار کنید باز هم بی فایده است؛ چون مجددا و به صورت خودکار فعال می شود. از طرفی هم باید GPS در مواقع غیرضروری خاموش شود تا شارژ گوشی و.. بیهوده مصرف نشود. در ادامه پست امروز انزل وب برای برطرف کردن مشکل روشن شدن ناخواسته و حودکار GPS اندروید ۴ ترفند ساده و کاربردی می خوانید.

رفع مشکل روشن شدن خودکار و ناخواسته جی پی اس (GPS) گوشی و تبلت اندروید

How to fix an Android phone whose GPS automatically turns ON

جی پی اس یا سیستم موقعیت یابی جهانی یک سیستم کاربردی برای یکپارچه سازی گوشی تلفن و ماهواره ها جهت ردیابی موقعیت افراد و مکان یابی آن ها می باشد. نوع استفاده از این ابزار است که خوب بودن یا بد بودن آن را تعیین می کند. از جی پی اس برای پیدا کردن انسان ها و حیوانات گمشده، کمک رسانی و کنترل امنیتی استفاده می شود. اگرچه برخی با استفاده نادرست از این تکنولوژی نگرش مردم را نسبت به جی پی اس منفی کرده اند اما GPS امروزه یک ابزار ضروری برای مدیریت و کنترل است. استفاده از گوگل مپ در اندروید و سایر سیستم عامل ها و مکان یابی افراد در شبکه های اجتماعی بر اساس همین GPS انجام می شود؛ هر چند که یکی از عوامل زود تمام شدن شارژ گوشی است.

رفع مشکل روشن شدن GPS در اندروید

در اغلب دستگاه ها مسیر Settings > Location برای فعال کردن GPS تعبیه شده است و به واسطه آن می توان از جی پی اس استفاده نمود. در این قسمت است که می توانید فعال شدن جی پی اس را کنترل کنید و سپس از طریق نوار ابزار گوشی خود هر زمان که بخواهید آن را فعال کنید.

دلایل روشن شدن خودکار GPS در اندروید

روشن شدن ناگهانی جی پی اس در اندروید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ اما به احتمال زیاد یک عامل اساسی بروز این مشکل در گوشی اندرویدی شما شده است: نصب برنامه ای که نیاز به روشن بودن مداوم GPS دارد. البته ممکن است تلاش ناموفق شما در غیرفعال کردن جی پی اس نیز در روشن ماندن خودکار آن موثر باشد؛ اما به هر حال قطعا یک عامل خارجی نظیر نصب برنامه هایی که نیاز به جی پی اس دارند باعث عدم غیرفعالسازی GPS  شده اند.

رفع مشکل روشن شدن GPS در اندروید

رفع مشکل روشن شدن ناخواسته و خودکار GPS در اندروید

همان طور که گفته شد نصب یک برنامه منجر به بروز چنین مشکلی در اندروید می شود. بنابراین برای جلوگیری از روشن شدن خودکار GPS باید تاثیر آن برنامه را از بین ببریم. بدین منظور از ۴ ترفند زیر استفاده کنید:

حل مشکل روشن شدن جی پی اس با لغو نصب یا پاک کردن برنامه های مشکوک

برخی از برنامه ها مصرف بیش تری دارند و در مرحله اول باید به آن ها شک کنید. برنامه هایی که اغلب نصب سایر برنامه های جانبی را پیشنهاد می دهند یا این که تبلیغات فراوانی را به صورت پاپ آپ نمایش می دهند ممکن است موجب روشن شدن خودکار جی پی اس در اندروید شوند.

رفع مشکل روشن شدن GPS در اندروید

رفع مشکل روشن شدن جی پی اس با فریز یا غیرفعال کردن برنامه ها

برای فریز کردن برنامه ها از نرم افزارهایی مثل Greenify استفاده کنید که برنامه های دلخواهتان را قرنطینه و فریز می کنند. با فریز شدن برنامه های مشکوک احتمالا مشکل روشن ماندن GPS در اندروید برطرف شود.

رفع مشکل روشن شدن خودکار جی پی اس با استفاده از Safe Mode

بوت کردن اندروید در Safe Mode موجب اجرا اندروید بدون دخالت هرگونه نرم افزار و ابزار اضافی می شود. اگر برنامه ای موجب روشن ماندن جی پی اس اندروید شده باشد با بوت کردن اندروید در Safe Mode یا حالت ایمن مشخص می شود.

حل مشکل روشن شدن GPS با Factory reset دستگاه اندرویدی

ریست فکتوری تمام تنظیمات، شخصی سازی ها و برنامه های نصب شده روی اندروید را از بین می برد. دقیقا مثل گوشی تازه ای که از کارخانه خارج می شود! تنها اگر با انجام ترفند های قبلی مشکل بر طرف نشد از این روش استفاده کنید.

رفع مشکل روشن شدن GPS در اندروید

رفع مشکل روشن شدن GPS توسط فرمت و فلش کردن گوشی

در برخی موارد برنامه هایی که روی گوشی نصب شده اند به همین راحتی از اندروید حذف نمی شوند. گاهی برنامه ها در فولدر یا پوشه های مخفی سیستمی جای می گیرند و حذف ظاهری آن ها هم مشکل را حل نمی کند. به این معنا که حتی ریست فکتوری هم نمی تواند شما را از شر برنامه های که موجب روشن ماندن جی پی اس گوشی شده است خلاص کند.

در این موارد فلش رام گوشی تنها راه حل برای نجات دادن اندروید است.

شما چه فکر می کنید؟

برای برطرف کردن روشن شدن خودکار جی پی اس در اندروید چه راه های دیگری پیشنهاد می دهید؟ ما را از تجربیات خود مطلع کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • شهروند says:

    ببخشید تبلت سامسونگ من وقتی شارژ باتری به ۵ درصد می رسد جی پی اس تبلت بصورت خودکار روشن می‌شود

  • صدرا says:

    خط من همراه اوله تنظیماتشوازکجابگیرم این جی پی اش هروقت دلش خواست روشن میشه

  • هادی says:

    سلام دوستان
    گوشی منم همین مشکل روشن شدن خودکار جی پی اس رو داشت .گوشی هواوی جی ۷۳۰ با سیمکارت ایرانسل.
    بعد اومدم تمام تنظیمات اینترنت ایرانسل رو که بوسیله پیامک اومده بود را حذف کردم و به صورت دستی تنظیمات اینترنت رو وارد کردم از قسمت شبکه های موبایل و نقاط دسترسی و apn جدید رو زدم و مقدار رو وارد کردم(توی سایت ایرانسل هست نحوه ایجاد تنظیمات دستی اینترنت) و مشکل برطرف شد برای من که. امیدوارم مال شما ها هم درست بشه

    • هادی says:

      آقا خدا خیرت بده
      مال منم جی ۷۳۰ هواوی هس.مشکلش حل شد.
      انشالله از جوونیت خیر ببینی

      • Miln says:

        من وقتی دیتا رو روشن میکنم جی پی اس هم روشن میشه مشکلش چیست؟ و اینکه داخل شهر بیرجند
        اینطوری میشه دیگر شهر ها جی پی اس خودکار روشن نمیشه موندم مشکل از چی هست خاموش میکنی بعد چند دقیقه باز روشن میشه😔

  • امیر حسین says:

    سلام
    ببخشید من هر وقت gps گوشی رو رو شن می کنم کوشی خاموش روشن می شه لطفا راهنمایی کنید در ضمن گوشی رو فلش هم کردم ولی درست نشده (xperia ion)

  • r says:

    سلام منم همین مشکلو داشتم دلیلش هم این بود که شماره سریال گوشی دوستم را که سرقت شده بود را برای ردیابی با کد مربوطه، از طریق گوشی خودم ارسال کردم که بعدش مرتب gps روشن میشد تا اینکه کلمه off را به شماره مربوطه فکر کنم ۸۰۲۳ بود sms کردم که بعد از مدت کوتاهی و قطع کردن دو سه بار gps کاملا مشکل حل شد