آموزش اتصال تبلت گوشی اندروید به تلویزیون

۳ روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : دنیای اندروید را از قاب تلویزیون تماشا کنید!

امروزه به لطف اسمارت فون ها می توانیم فیلم و عکس ها را در هر لحظه و هر کجا که باشیم مشاهده کنیم و از دیدن آن ها لذت ببریم. اما آیا صفحه گاها کوچک این گوشی های هوشمند همان چیزی است که می خواهیم؟ آیا لذت مشاهده فیلم ها در تبلت یا گوشی های اندرویدی همان لذتی است که انتظارش را می کشیده ایم؟ کوچک بودن صفحه و از دست دادن کیفیت صدا و تصویر واقعی با مشاهده فیلم و عکس در اسمارت فون ها مشکلی است که اغلب کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما امروزه با راه های ساده اتصال گوشی اندروید به تلویزیون همه این محدودیت ها از بین رفته است. به سادگی می توانید هر فیلم و عکسی که با گوشی خود دانلود می کنید را در پهنه تلویزیون های هوشمند و عریض نگاه کنید. نظاره دنیای اندروید از قاب تلویزیون لذت متفاوتی دارد که با مطالعه مطلب امروز انزل وب و راه های اتصال گوشی به اندروید به زودی آن را تجربه می کنید.

معرفی روش های اتصال تبلت و گوشی اندرویدی به تلویزیون

How to connect Android to TV

در عصری که می توان با اتصال لپ تاپ و کامپیوتر به تلویزیون از صفحه نمایش بزرگ تری برخوردار شد حتما می توان محتوا گوشی های اندرویدی کوچک را هم از زاویه دیگری  مشاهده کرد. حتی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون ساده تر از اتصال کامپیوتر و لپ تاپ است. راه های زیادی هم پیش روی شما قرار دارد. اسلیم پورت یا MHL ، کابل HDMI  یا اتصال به صورت وایرلس گزینه های موجود برای اتصال گوشی شما به تلویزیون هستند. البته شاید دستگاه هایی مثل تبلت برای مشاهده محتوا فیلم و عکس بهتر از گوشی باشند؛ به خصوص که با قابلیت استریم کردن محتوا دریافت انواع و اقسام فایل ها از طریق تلبت و گوشی ساده تر شده است و اغلب افراد برای صرفه جویی در وقت به همین صفحات کوچک تر تبلت و گوشی قانع هستند. اما مسلما مشاهده فیلم و عکس از تلویزیون منزل تجربه دیگری است.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با کابل HDMI

اگر تلویزیون شما محصول تکنولوژی یک دهه اخیر است حتما به پورت HDMI  مجهز است. HDMI رابط همزمان صدا و تصویر دیجیتال است و کاربر به واسطه آن می تواند محتوا را با بهترین کیفیت مشاهده کند. اخیرا تبلت های اپل و بسیاری از تبلت های اندرویدی نیز دارای پورت یا ورودی HDMI هستند.

پورت  HDMI در سه سایز تولید می شوند. سایز A با سایز متداول در دستگاه های بزرگ تر که مشکل محدودیت فضا ندارند. سایز B یا همان سوکت ها که در اغلب تبلت ها دیده می شوند و سایز C که HDMI کوچک یا مینی خوانده می شوند. HDMI میکرو هم آخرین سایز پورت می باشد که در دستگاه های کم تری دیده می شود و ممکن است در بخشی از سوکت تبلت ها وجود داشته باشد. تبلت های زیادی از جمله Acer Iconia A1 ،Tesco Hudl، Archos 80 Titanium و Nokia 2520 و هزار و یک مدل دیگر از این پورت پشتیبانی می کنند.

کابل HDMI را میتوانید از تمامی فروشگاه های لوازم جانبی گوشی و تبلت معتبر تهیه کنید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با پورت microUSMHL

استفاده از پورت HDMI برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون راه حل خوبی و کارآمدی است؛ اما مشکل این جا است که همه تبلت ها هنوز به این پورت مجهز نشده اند. پس تکیلف کسانی که از تبلت و گوشی های قدیمی تر استفاده می کنند چیست؟ این دسته از کاربران می توانند از طریق پورت microUS  کابل MHL یا SlimPort را به تلویزیون وصل کنند و محتوا اندروید را روی تلویزیون مشاهده نمایند.. این دو کابل ظاهری کاملا مشابه یکدیگر دارند و از محتوا صوتی و تصویری پشتیبانی می کنند. برای کار کردن این دو کابل نیاز به یک کابل رابط یا دانگل دارید تا سیگنال ها از موبایل شما به سیگنال های سازگار با HDMI تبدیل شوند. شاید خرید این کابل رابط در مجموع استفاده از پورت microUSMHL  را پرهزینه تر کند.

 

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

کابل های MHL و اسلیم پورت انواع مختلفی دارند. نوع متداولی که اغلب استفاده می شود رزولوشن را تا ۴K بهبود می دهد. به پشت تلویزیون خود نگاهی بیندازید. اگر پورت HDMI لوگو MHL داشته باشد می توانید از پورت HDMI برای اتصال هر دو کابل استفاده نمایید. در صورتی که از کابل MHL برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده می کنید نیاز به یک منبع تغذیه خارجی هم دارید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اگر دستگاه شما فاقد ورودی های گفته شده است از گزینه سوم یعنی اسلیم پورت استفاده کنید. اگر از اسلیم پورت استفاده می کنید دیگر نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارید در صورتی که اتصال شما به تلویزیون طول می کشد بهتر است شارژر اصلی را در کنارتان داشته باشید.

قبل از خرید دو کابل MHL یا SlimPort حتما دستگاهتان را چک کنید که پورت آن کابل را داشته باشد. مثلا تبلت های Microsoft Surface و Samsung Galaxy Tab 3 فقط از کابل MHL  پشتیبانی می کنند؛ در حالی که برای اتصال Google Nexus 5 به تلویزیون نیاز به اسلیم پورت دارید.

اتصال اندروید به تلویزیون به صورت بی سیم یا وایرلس

اگر استفاده از کابل برای شما مقدور نیست روش میراکست بهترین روش برای استریم کردن ویدیو و عکس از کامپیوتر یا گوشی و تبلت به تلویزیون است. اغلب تلویزیون های هوشمند به میراکست مجهز هستند و شما بدون هیچ سخت افزاری و با فرمت H.264 می توانید با بالاترین کیفیت ممکن تصاویر و ویدیو ها را مشاهده نمایید. دستگاه های اندرویدی با نسخه ۴.۲ و بالاتر اندروید از میراکست پشتیبانی می کنند.

برای استریم کردن محتوا از کروم کست گوگل استفاده کنید. انتقال دهنده صورت و تصویری که به واسطه آن و به جای استفاده از کابل HDMI می توان توسط نرم افزار تلفن هوشمند و تبلت، تصاویر و فیلم را روی تلویزیون کنترل نمود. ارزان ترین نوع کروم کست مدل دانگل آن است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

برای کاربران اپل هنوز امکان استریم کردن محتوا فراهم نشده است و برای اتصال گوشی خود به تلویزیون باید از اپل تی وی استفاده کنند که مثل کروم کست سرویس های متنوع Netflix و Sky و را پوشش می دهد. بنابراین کاربران اندروید ۴.۴.۲ و بالاتر جهت اتصال آسان گوشی اندروید به تلویزیون خوش شانس تر هستند. این اتصال بی سیم است و می توانید در کنار مشاهده محتوا با روش های تبدیل اندروید به کنترل از راه دور تلویزیون از هر نوع سخت افزار جانبی برای کار کردن با تلویزیون بی نیاز شوید.

کدام روش برای اتصال اندروید به تلویزیون مناسب تر است؟

با روش هایی که معرفی شد احتمالا با خود بگویید کدام راه مناسب تر و بی مشکل تر است. از این رو تصمیم گرفتیم در بخش آخر مروری بر کارایی روش های معرفی شده داشته باشیم. در روش هایی که به استفاده از سخت افزار متکی هستند نظیر روش اول و دوم کاربر به آسانی و با هزینه های ناچیز می تواند از مشاهده محتوا روی تلویزیون لذت ببرد. اما این روش چندان هم بی عیب و نقص نیست. مثلا اگر از تبلت برای انتقال محتوا استفاده می کنید تبلت باید دائما روشن باشد و در تمام لحظاتی که فیلم یا عکس را مشاهده می کنید اسکرین روشن بماند که این به خودی خود باعث مصرف غیرطبیعی باتری و آسیب به دستگاه خواهد شد.

 

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش استریم کردن و استفاده از میراکست که معرفی شد شاید بهتر باشد. در این روش محدودیت های کم تری وجود دارد  اما خب هزینه های جانبی بیش تری را باید بپردازید. مثلا خرید تلویزیون های استریمینگ به تنهایی هزینه های گزافی دارد. خرید اکانت در سرویس هایی مثل اسکایپ هم جای خود را دارند. به علاوه  میراکست هم نظیر روش های سخت افزاری نیاز به روشن ماندن دستگاه دارد.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون کدام یک از روش های معرفی شده را ترجیح می دهید؟ چرا؟ تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

نظرات

  • مهدی says:

    سلام.تلویزیون من DENAY هست ۵۰ اینچ و قابلیت miracast رو هم داره.من یک بار تونستم بهش وصل بشم و اما یادم نیست که چطور وص شدم.ممکنه دقیق بگین در گوشی و در تلویزیون چه تنظیمات و کارهایی باید انجام بدم تا وصل بشه

  • مبینا says:

    بیشتر گوشی های جدید خودشون دارای بخش smartview توی نوتیفیکیشن بار هستن که با وای فای کار میکنه اگر نبود میتونین اپلیکیشن اسمارت ویو رو دانلود کنین حجم اینترنت هم مصرف نمیکنه و اگر هم وای فای ندارین میتونین با یه دیوایس دیگه بغیر گوشی و تلویزیون وای فای درست کنین مثلا برید داخل شیرایت و دریافت و بزنین بعد هم گوشی و هم تی وی و بهش وصل کنین

    • ๛↭S⃗↭➻❥ says:

      سلام من گوشیم a10 هستش چجوری به دستگاه دیجیتال متصل شوم لطفا کمکم کنید

  • ایت says:

    من با اسمارت ویو از طریق مودم وای فای وصل شدم ولی از حجم بسته اینترنتم کم شده. چرا؟

  • عباس says:

    گوشی من گلکسی c7هستش چجوری به ال ای دی ال جی وصلش کنم ?

  • رضا says:

    ببخشید گوشی من گلکسی جی ۳ سال ۲۰۱۶ هست چجوری میشه به تلویزیون وصل شد

  • محسن says:

    بهترین راه استفاده از کروم کست است

  • Esi says:

    سلام خسته نباشین گوشی من قابلیت اتصال به تلویزیون داره ولی ایا راهی داره که برعکس بشه یعنی تلویزیون به گوشی وصل بشه ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

  • عباس says:

    آیا گوشی j7 تولید ۲۰۱۵ قابلیت وصل شدن به led مارک LG 47lbرا دارد . اگر میشود چگونه .

  • Eyhv says:

    بابا چرا وصل نمیشه

  • افسانه says:

    سلام وقت بخیر
    گوشی من j7por
    چطور میتون از طریق وای گوشیمو به تی وی ال جی وصل کنم

  • معین says:

    تیک نزنن فقط یه گزینه واسش بزارن هرگز نخواب کوروش با یه تیک دایره شکل تولید کنندهای گوشی و تولید کنندهای برنامه های صوتی تصویری

  • Moein says:

    به نظر من باید خود تولید کنندهای گوشی برن در قسمت صفحه نمایش اون قسمت تایم خاموش شدن گوشی یه گذینه دیگه بزارن واسه تیک زدن که نوشته شده باشه هرگز نخواب کوروش

  • لیلی says:

    سلام گوشی منa32017آیا این قابلیت رو دارد ؟؟؟
    میشه راهنمایم کنید که چه جوری بدون گرفتن کروم ست به وسیله وای فای به تلویزیون وصل بشم ممنون میشم جوابم رو در ایمیلم بدهید

  • محمد حسین says:

    سلام وقت بخیر
    من گوشیbalckberry دارم چگونه به تلوبزیون وصل کنم

  • حسین says:

    گوشی من گلکسی j6 هستش آیا کابل hemi رو پشتیبانی میکنه ؟؟لطفا پاسخ

  • رضا says:

    گوشی من galexi note 8 هستش از hdni پشتیبانی میکنه

  • reza says:

    سلام
    گوشی من j7 core 2018 هست ایا میتونم به هر نوع تلویزیونی وصلش کنم یا فقط باید سامسونگ باشه؟ و اینکه گوشیم خودش گزینه smart view داره چطور وصل بشم

    • ماریا says:

      گوشی من j7 هست و خودش گزینه smart view داره ولی ب محض اینکه میخواد وصل بشه fail میشه و error میده … تلوزیونم vestel هس میگم نکنه فقط میتونه به سامسونگ وصل بشه ؟؟؟

  • Hassan says:

    اصلا مطالب و راه حلهای خوبی ندادین شما تو جاهای دیگه برای انجام دادن کاری خیلی راحت تر توضیح میدادین ولی در مورد این موضوع اصلا جالب نبود چون اپ های جدید زیادی بای این کار اومدن و شما اصلا توضیح ندادین

  • A.A says:

    سلام من گوشی J7 2016 دارم . با کابل HDMI میزنم بعد میرم برای انتقال اما مینویسه دستگاه متصل نمی تواند به اطلاعات این دستگاه دسترسی داشته باشد
    چیکار کنم که وصل شه و بتونم تو تلوزیون فیلم ببینم مدل ۴۲LV35000 هست

    • علی says:

      گوشی ها باید از قابلیت وصل کابل mhl پشتیبانی کنن گوشی j7 از این قابلیت پشتیبانی نمیکنه

صفحات 1 2