۱۳ روش افزایش سرعت اندروید : با این ترفندها سوار بر اسب اندروید بتازید!

برای شما هم پیش آمده است بعد از مدتی کار کردن با گوشی اندرویدی مدام برنامه ها هنگ کنند و یا با خطاهای زیادی حین کار با برنامه ها رو به رو شوید؟ کاهش سرعت در محیط سیستم عامل اندروید بعد از گذشت مدت زمان خاصی طبیعی است. دقیقا  مثل خودرویی که عمر خودش را کرده است و فرسوده شده است. اما مجبور نیستید برای همیشه با اندروید کند خود کنار بیایید! ترفندهای زیادی برای افزایش سرعت اندروید وجود دارند که گوشی اندرویدی شما را به اسب تازان تبدیل می کند. اسبی که به وسیله آن می توانید در تمام برنامه ها و بخش های گوشی بتازید. تا پایان مطلب امروز انزل وب ما را همراهی کنید.

ترفندهای افزایش و بالا بردن سرعت تبلت و گوشی اندروید

How to Make Android Faster

برخی از دلایلی که باعث کند شدن سیستم عامل اندروید می شوند با علل کند شدن سرعت کامپیوتر و لپ تاپ مشترک هستند. مثلا ضعف امنیتی در اندروید هم می تواند موجبات کند شدن آن را فراهم سازد. ترفند هایی که در ادامه می خوانید به دو بخش کلی تقسیم شده اند؛ بخش اول که شامل تکنیک هایی برای کار کردن بخش های اساسی در اندروید هستند و بخش دوم که روش هایی برای حذف قسمت هایی هستند که کار نمی کنند و در اندروید مشکل ساز شده اند.

جدا از برند گوشی شما هواوی ، سامسونگ و.. در اولین قدم باید برنامه های پیش فرض و سیستمی اندروید را اطلاح کنید:

افزایش سرعت اندروید توسط حذف برنامه ها از صفحه اصلی

قرار گرفتن حجم زیادی از برنامه ها در صفحه اصلی یا home screen از علل اصلی کاهش سرعت پردازش اندروید می باشد. ویجت ها و تصاویر پس زمینه زنده از جمله برنامه هایی هستند که در صفحه اصلی قرار گرفته اما در پس زمینه در حال اشغال حافظه هستند. اگر برنامه ها در این بخش انبوه شوند بعد از مدتی بارگذاری بخش های مختلف کند تر و کند تر می شود. نتیجه این می شود که هر وقت موبایلتان را روشن کنید باید لحظاتی را منتظر بمانید تا آیکن های موجود در صفحه اصلی بارگذاری شوند.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

استفاده از لانچر دیگر برای بالابردن سرعت اندروید

لانچر پیش فرض گوشی گزینه ایده آلی است؛ اما تنها انتخاب ممکن نیست! بالاخره بعد از مدتی لانچر هم جوابگو نیست و در کند شدن گوشی تاثیر می گذارد. برای دانلود لاتچر جدید فقط کافی است جستجو مختصری در گوگل پلی داشته باشید؛ بهترین و بهینه ترین لانچرهای اندروید لیست می شوند.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

تغییر مرورگر گوشی جهت زیاد کردن سرعت اندروید

یکی از دلایل هنگ کردن گوشی اندرویدی همان مرورگر هایی هستند که ناخواسته دیتا زیادی را ذخیره ساخته و با نصب افزونه های زائد اندروید را کند می کنند. مرورگر Puffin بر اساس تجربه یکی از بهترین مرورگرها با ساختاری بهینه برای اندروید است. پس از آن Opera بهترین انتخاب برای بارگذاری بی دردسر صفحات اینترنتی در اندروید است.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

افزایش سرعت اندروید با حذف برنامه های مخرب

حتی برخی از برنامه هایی که توسط سازندگان مشهور  و برندهای مطرح تولید می شوند سرعت اندروید را کاهش می دهند. مثلا مسنجر فیس بوک که قبلا در بخش علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ درباره آن مفصل صحب کردیم ؛ این برنامه مقادیر زیادی از حافظه را اشغال می کند. تا جایی که حذف آن تا ۱۵ درصد سرعت اندروید را افزایش می دهد. برنامه هایی که حس می کنید وجود آن ها سرعت اندرویدتان را کاهش می دهد حذف کنید.

غیرفعال کردن همگام سازی خودکار برای افزایش سرعت گوشی اندروید

تمام برنامه هایی که روی اندروید نصب شده اند هر ۱۵ دقیقه یک بار توسط یک سرور از راه دور همگام (Sync) می شوند. تصورش را بکنید به یک باره تعداد زیادی از برنامه ها همگام و هماهنگ شوند؛ چه بلایی بر سر سرعت اندروید شما می آید؟

همگام سازی خودکار یا گزینه Auto-Syncing را تغییر دهید و مقدار آن را مثلا به هر ۶ ساعت یک بار یا روزانه تغییر دهید.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

ریستارت  کردن دوره ای گوشی

لازم نیست هر روز گوشی خود را خاموش و روشن کنید؛ اما ری استارت کردن دوره ای گوشی به برطرف کردن برخی از مشکلات که باعث کند شدن اندروید شده اند کمک خواهد کرد.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

در صورتی که گوشی شما روت شده است گزینه های پیشرفته دیگری هم پیش روی شما قرار دارد که استفاده از آن ها به افزایش سرعت اندروید کمک می کند:

تغییر در تنظیمات انیمیشن برای حل مشکل کند شدن اندروید

یکی از این ویژگی‌های متمایز اندروید  مدت انیمیشن‌ها است. با کاهش یا حذف این ویژگی می توانید به افزایش سرعت گوشی اندروید خود کمک کنید. برای دسترسی به انیمیشن ها مسیر Settings > Developer options را طی کنید. از همین قسمت مقادیر Window animation scale،  Transition animation scale و Animator duration scale را تغییر داده و روی .۵x قرار دهید.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

استفاده از رام دیگر اندروید

کاستوم رام حاوی سیستم عامل کامل، جلوه ها و برنامه های دیگری است که جایگزین تمام برنامه های پیش فرض اندروید می شوند. با نصب کاستوم رام رایگان سیانوژن می توانید از شر تمام برنامه ها و بخش هایی که باعث باگ یا کندی سیستم شما شده اند خلاص شوید.

در صورتی که به دنبال رام سفارشی برای گوشی و تبلت خود هستید قبلا در مطلب آموزش نصب رام و کاستوم رام بر روی گوشی و تبلت اندروید انزل وب به بررسی لیست کاملی از کاستوم رام های مناسب اندروید پرداخته ایم.

فلش کردن هسته سیستم عامل اندروید

کرنل بخشی از کاستوم رامی است که نصب می کنید. تمام تعاملات میان بخش های نرم افزاری و سخت افزاری اندروید به وسیله کرنل یا هسته برقرار می شود. نصب کرنل کاستوم پردازش اندروید را سریع تر می کند. به این شکل که CPU آورکلاک می شود و سرعت پردازش بیش تر خواهد شد.

کنترل برنامه های پس زمینه جهت رفع کندی اندروید

برای این که ببینید چه برنامه ای در پس زمینه در حال اجرا است و آن را کنترل کنید می توانید از ابزارهایی مثل Greenify استفاده نمایید. Greenify در حکم یک Task killers که از اجرا برنامه در پس زمینه اندروید جلوگیری می کند. این ابزار علاوه بر این که اجرا برنامه ها را در پس زمینه متوقف می کند از اجرا بخش های مختلف آن تا زمانی که نیازی به برنامه نداشته باشید جلوگیری می کند. به این معنا که حتی اگر همگام سازی خودکار برنامه ها را هم فعال نکرده باشید با این نرم افزار می توانید از Auto-Syncing جلوگیری نمایید.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

توقف برنامه هایی که کارایی ندارید

برخی از برنامه ها در اندروید نصب می شوند و تصور می کنیم واقعا روزی به دردمان می خورند؛ اما اغلب این برنامه ها با اهداف دیگری ساخته می شوند و چنان چه که می نمایند عمل نمی کنند. بنابراین لازم است برخی از بخش های اندروید را به طور کلی متوقف کنید:

غیرفعال کردن برنامه های Task Killers

Task Killers با ایده آزادسازی فضای رام تولید و عرضه شدند و کاربران هم تصور می کنند به این وسیله می توان به افزایش سرعت اندروید کمک نمود؛ اما این تصور به کلی اشتباه است. اولا برنامه هایی که بخشی از فضای رام را اشغال می کنند بعد از مدتی به صورت خودکار و هوشمندانه توسط اندروید بسته می شوند. ثانیا حتی اگر موفق شوید با Task Killers به طور کلی یک برنامه را متوقف کنید باز هم آن برنامه ممکن است مجددا اجرا شود چون لازم است در پس زمینه اجرا شود. بنابراین توصیه می کنیم چندان به این برنامه ها اعتماد نکنید و از نصب آن ها نیز خودداری نمایید.

بعد از متوقف کردن برخی از بخش ها گاهی عملیاتی را در اندروید انجام می دهید که اصلا ضرورتی ندارد. مثلا بستن برنامه ها در اندرویدی که به صورت خودکار برنامه را بعد از استفاده شما می بندد بیهوده است.

ترفندهای افزایش سرعت اندروید

غیرفعال کردن برنامه های Speed Boosters

هیچ گاه گول هر برنامه ای که با هدف افزایش سرعت اندروید و بهبود بخش های آن تحت عنوان Speed Boosters عرضه می شود را نخورید. در تبلیغات این برنامه ها معمولا RAM boosters و SD card speeder ( بهبود رام و افزایش سرعت اس دی کارت ) دیده می شود که اغلب واقعی نیستند.

نظر و پیشنهادات شما ؟

شما مشکل کند بودن اندروید خود را چه طور حل کرده اید؟ چه راه های دیگری برای افزایش سرعت اندروید پیشنهاد می دهید؟ دیدگاه خود را مطرج کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • وحید says:

    سلام. من سرعت گوشیم خوبه ولی وقتی اینترنت گوشی رو روشن میکنم سرعت گوشی فوق العاده پایین میاد، لطفاً راهنمایی کنید!

  • م. منصورزاده says:

    بسیار سپاسگزارم از قبول زحمتتان در جهت رفع مشکلات هموطنان و قطعا جلب رضایت خداوند مهربان به مردم و خادمین آنان