بالا بردن کیفیت عکس دوربین گوشی با اضافه کردن نقاط محو و فوکوس

افزایش کیفیت عکس دوربین گوشی با اضافه کردن فوکوس و نقاط محو

دوربین های عکاسی گوشی های هوشمند روز به روز قوی تر و پیشرفته تر می شوند؛ اما هنوز هم دوربین های DSLR پیشتاز بی رقیب این میدان هستند و عکاسی با آن ها چیز دیگریست! لنز اغلب گوشی های هوشمند با لنز های ۳۵ میلی متری DSLR برابری می کند و کیفیت آن هم با دوربین DSLR که لنز ۳۵ میلی متری دارد مشابه است. اما قابلیت تعویض لنز در دوربین های DSLR  ثبت تصاویر متفاوت با کیفیت مطلوب و متنوع را در این دوربین ها ممکن کرده است و این درست همان مزیتی است که گوشی های هوشمند با لنز های ثابت از آن بی بهره اند. اما می توان تصاویری که با گوشی های هوشمند گرفته می شوند را به گونه ای ویرایش کرد گویی با دوربین DSLR و لنزی عریض ثبت شده اند. آموزش گام به گام امروز به شما در ویرایش و تغییر عکس های گوشی به سبک دوربین های DSLR طوری که به نظر رسد تصویر با این دوربین ها ثبت شده است کمک می کند.

بالا بردن کیفیت عکس دوربین گوشی با تار کردن و اضافه نمودن فوکوس

How to Make a Smartphone Photo Look Like it Was Taken With a DSLR

گوشی های هوشمند هر چه قدر هم که در ثبت عکس های باکیفیت ناتوان باشند می توان با تغییری در آن ها شاهد عکس های بهتری بود. حتی با ترفند های عکاسی در شب برای رفع تاری عکس ها مشکل بی کیفیتی عکس هایی که در نور کم ثبت می شوند نیز تا حد زیادی قابل حل است. اپل اخیرا حالت جدیدی را در قالب آیفون ۷ و تحت عنوان Portrait به گوشی خود اضافه کرده است و کاربران می توانند از لنز های عریض تر ۸۸ میلی متری هم در عکاسی بهره مند شوند. با این وجود در هر صورت بهبود کیفیت عکس های گوشی برای این که به کیفیت دوربین DSLR نزدیک شوند نیاز به انجام تغییراتی در نرم افزار فوتوشاپ دارد.

توصیف افکت ها در زندگی واقعی

پیش از این که وارد دنیای افکت های فوتوشاپ شویم بد نیست به افکت های طبیعی موجود در عکس ها نگاهی بیندازیم. تصویری که می بینید با لنز ۸۸ میلی متری و ضریب اف ۱.۸ به وسیله دوربین Canon 5DIII ثبت شده است.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

فوکوس دوربین روی چهره و صورت فرد در این تصویر بوده است و زمینه و بخش هایی از شانه کمی مبهم به نظر می رسند. مشخصه هایی که در تصویر بالا بدان اشاره شد همان معجزه دوربین DSLR است.  قصد داریم با ترفند امروز به ویرایش و بهبود عکس های گوشی بپردازیم تا به کیفیت دوربین DSLR مشابه با همین تصویر نزدیک شوند.

انتخاب عکس و باز کردن آن در فتوشاپ

مهم ترین نکته در انتخاب عکس نحوه قرار گرفتن فرد مقابل دوربین است. همه چیز در فوتوشاپ قابل اصلاح است جز شیوه ایستادن فرد و تغییر نور و عوامل محیطی روی آن که تغییر دادنش زمانبر است. یک عکس سلفی به شکل زیر از خودتان تهیه کنید و آن را با فوتوشاپ باز کنید. ترفند های گرفتن عکس سلفی جذاب تر را برای این که عکس بهتری بگیرید حتما مطالعه کنید.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

اعمال افکت ها جهت بهبود کیفیت عکس دوربین گوشی

لایه زمینه اصلی یا Background  را انتخاب کنید و از منو بالا مسیر Layer > Duplicate Layer را طی کنید تا یک کپی از لایه تهیه شود. مسیر بعدی از همین قسمت یعنی منو Filter > Blur Gallery > Iris Blur خواهد بود. این کار اثرات لنز و دیافراگم دوربین DSLR  را شبیه سازی می کند.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

حال نوبت به مرحله اصلی برای بهبود کیفیت عکس به سبک دوربین های DSLR می رسد. مطابق با راهنما زیر عمل کنید:

  1. دایره داخلی را بکشید و آن را در نقاط تاری در اطراف رها کنید.
  2. دایره بزرگ تر خارجی را بر اساس تاری اطراف کشیده و رها کنید.
  3. برای تنظیم و انتقال تاری ها روی دسته  بزرگ دایره خارجی و برای تغییر سایز و چرخش تصویر روی اهرم داخلی کوچک تر کلیک کنید.
  4. حلقه ثابت داخلی را آن قدر بکشید و رها کنید تا بزرگی مناطق واضح و غیر تار تنظیم شود.
  5. خارج از این محدوده یک بار کلیک کنید تا یک پین به تصویر اضافه شود.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

افکت باید روی صورت یا چهره متمرکز باشد و به همین منظور باید پین را اطراف بینی جرکت دهید.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

سایز مناطق کاملا واضح که تار نیستند باید از بخش های دیگر مشخص باشند و بهتر است با چرخش های مختلف دایره بزرگ را حرکت دهید تا با صورت هماهنگ شود.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

حال نوبت به انتقال افکت وارد شده می رسد تا تصویر طبیعی تر به نظر رسد. روی دسته های دایره بزرگ کلیک کنید تا جایی که هر بخش آن روی چانه و مو قرار گیرند.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

مقادیر افکت در این تصویر روی ۱۰ پیکسل تنظیم شده است. با توجه به نوع تصویر خود این مقدار را تنظیم کنید تا نهایتا تصویری با کیفیت زیر و نقاط مشابه با تاری یا وضوح آن به دست آید.

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

تصویر نهایی بعد از افکت گذاری:

بالا بردن کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی

تصویر نهایی را با تصویر اولیه مقایسه کنید تا تفاوت کیفیتی که به تصاویر دوربین های DSLR نزدیک شده است از نزدیک حس کنید.

تجربه و نظرات شما ؟

برای بهبود کیفیت تصاویر تار ثبت شده با موبایل خود که چندان مطلوب نیستند از چه ترفند هایی استفاده می کنید؟ تجربه های خود را برای بهبود کیفیت تصاویر گوشی های هوشمند با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد!
آموزش عکاسی طلا و جواهر ، ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد!
8 سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
۸ سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای در خانه
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه
نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام
آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام و..

نظرات