نکات و عوامل مهم در بازاریابی ایمیلی چیست ؟

مهم ترین نکات و عوامل موفقیت در بازاریابی ایمیلی چیست ؟

با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و نرم افزار های چت نظیر تلگرام و.. هنوز بسیاری از کاربران برای کارهای روزمره و اداری خود از ایمیل استفاده میکنند و چک کردن ایمیل یکی ازکارهای روتین افراد متخصص و غیر متخصص در حوزه های مختلف میباشد. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از شرکت و سازمان ها برای معرفی خدمات و محصولات خود اقدام به ارسال ایمیل های تبلیغاتی به صندوق ایمیل افراد کنند ، عملی که این روزها با اصطلاح ایمیل مارکتینگ شناخته میشود ، اما آیا ارسال ایمیل تبلیغلاتی جهت بازاریابی و محصولات بدون توجه به نوع مخاطب و تدوین استراتژی های مناسب به خوبی با بازخورد مواجه میشود ؟ در ادامه این مطلب سعی میکنیم شما را با جدیدترین نکات و عوامل مهم در بازایابی ایمیلی آشنا کنیم

آموزش نکات مهم در بازیابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ برای فروش بیشتر

Most Important Things in Email Marketing

بحث ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی این روزها در سراسر دنیا و کشورمان بسیار داغ است و از منابع مفید و خوب برای یادگیری بیشتر در این زمینه میتوان به مقالات بازاریابی ایمیلی بلاگ‌اد و همچنین مقاله ایمیل مارکتینگ در آکادمی ای‌نتورک اشاره کرد که به خوبی به موضوع ایمیل مارکتینگ چیست ؟ و چه کاربردهایی برای افراد در حوزه های مختلف دارد اشاره کرده است. در ادامه نکات و فاکتورهای مهم که به شما برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی و بازاریابی ایمیلی محصولات و خدمات کمک میکند را بررسی میکنیم.

ایمیل هنوز زنده است !

ممکن است در نگاه اول بسیاری از کاربران و فعالان قدیمی این حوزه تصور کنند استفاده از ایمیل ها دیگر در بین کاربران مثل دوران گذشته رایج و مرسوم نیست ، اما این در حالی است که طبق آمار سایت Email is not dead بیش از ۴.۳۵ بیلیون اکانت ایمیل در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده است که پیش بینی شده است در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۵.۵۹ بیلیون اکانت برسد و این یعنی اینکه در سال های آینده شاهد رشد بیش از ۲۶% استفاده و ساخت اکانت های ایمیل توسط کاربران هستیم و هنوز بسیاری از افراد برای کارهای اداری ، آموزشی و شخصی از ایمیل ها استفاده میکنند.

استراتژی و برنامه ریزی کمپین ها

یکی از ارکان پر اولویت بازیابی ایمیلی که نادیده گرفتن آن میتواند صدمات بسیاری به تجارت شما بزنید ، استراتژی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی است. قبل از شروع تمامی ایده های خود را بنویسید و مستندات کمپین خود را تهیه کنید. برای ایجاد کمیپن و استراتژی حتما نتایجی که در گذشته کسب کردید یا بزرگان این حوزه آن را منتشر و از آن استفاده میکنند را دخیل کنید و به آنها توجه نمایید ، همچنین دقت کنید که انجام همه کارهایی مورد علاقه شماست و در ذهنتان هستند در یک برهه زمانی مشخص امکان پذیر نیست پس تا میتوانید لیست خود را درست هدف گذاری کنید تا نتیجه و راه رسیدن به آن مشخص باشد ، موردی که در بخش بعد بیشتر به آن میپردازیم.

استراتژی و برنامه ریزی کمپین ها

هدف قراد دادن بخشی از بازار و افراد

یکی از عوامل مهم و کاربردی در بازایابی ایمیلی ، هدف گذاری میباشد ، اگر ایمیل های ایجاد شده توسط کاربران دنیای مجازی را اقیانوس فرض کنیم ، شما برای معرفی خود به این اقیانوس بزرگ باید زمان و انرژی بسیاری صرف کنید و احتمال سرگردان شدن شما در این اقیانوس بسیار است و مسلما خرج کردن وقت و منابع برای رسیدن و نمایش خود به تمامی این ایمیل ها چندان سودآور نخواهد بود. اما شما میتوانید با هدف گذاری درست ، محلی سازی و بکار بردن استراتژی های مناسب ، خود را به دسته ای از کاربران که احتمال خرید و یا مصرف بیشتری نسبت به بقیه دارند برسانید ، به طور مثال اگر شرکت شما در زمینه ساخت کالاهای پزشکی فعالیت میکند مسلما ارسال ایمیل به اشخاصی که در زمینه پزشکی ، پرستاری ، داروسازی و.. کار میکنند موثر و با بازخورد بهتر است.

خودکار سازی کمپین ها

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش نرخ مشارکت کاربران با کمپین تبلیغاتی شما میشود ، خودکار سازی آن میباشد. خودکار سازی ممکن است به شیوه های گوناگون انجام شود مثل ارسال پیام روز تولد ، ارسال جملات الهام بخش ، زمان بندی مشخص در روز ، هفته یا ماه برای ارسال پیام به دسته ای از کاربران و.. این کار بنا بر آمار موسسه Lenskold Group میتوانید تا ۷۸% نرخ مشارکت اعضا کمپین تبلیغاتی شما را افزایش دهد.

جدا سازی محتوا

جدا سازی محتوا

باید اشاره کنیم که ممکن است بخش بندی محتوا بر اساس کاربر برای همه کمپین ها جهت بازاریابی ایمیلی مناسب نباشد و گاها شما میتوانید یک مطلب با ارزش کلی را برای همه کاربران ارسال کنید اما در برخی از اوقات این مطلب باید بر اساس سلایق مخاطب و آمار بازخوردهای قبلی کاربران دسته و بخش بندی شود و در گروه های متفاوت برای افراد ارسال گردد.

آمار و اندازه گیری جهت آنالیز کردن نتایج بدست آمده

برای بررسی نتایج بدست آمده و تصمیم گیری درست تر در آینده شما باید حتما روش مناسبی برای گزارش گرفتن از باز خورد ایمیل ها بر اساس معیارهایی همچون کلیک بر روی ایمیل ، لینک های داخلی ، مدت زمان مطالعه ، نرخ پرش و .. در نظر بگیرید که معمولا این کار توسط نرم افزار های ایمیل مارکتینگ قابل انجام است. حتی شما میتوانید گزارشی از عملکرد هر کاربر در ایمیل یا تست های A/B  تهیه و بررسی کنید تا فاکتورهایی که بیشتر بر روی مخاطب تاثیر گذار بوده و عواملی که اغلب موجب نارضایتی کاربران میشود را بدست آورید.

استراتژی و برنامه ریزی کمپین ها

تعامل با کاربر

به عنوان آخرین نکته ، توصیه میکنیم که افراد را تنها به چشم یک خریدار یا یک آدرس ایمیل نبینید ، شما باید تا حد ممکن علایق آنها را شناسایی کنید و در محتوایی که برای آنها ارسال میکیند وسواس به خرج دهید ، در برخی اوقات ارسال ایمیل هایی که باعث تعامل با کابر میشود ، فصل بندی مطالب ، ایجاد انگیزه در کاربر ، نشان دادن نیاز به محصول و خدمات میتوانید باز خوردهایی فرارتر از انتظار شما داشته باشد. برای تعامل با مشترکین خود حتما از هدف گذاری های درست و ابزار روز جهت آنالیز و بررسی استفاده کنید.

تجربه و نظر شما ؟

ما در بالا سعی کردیم برخی از مهم ترین عوامل برای بازاریابی ایمیلی را به صورت خلاصه به شما معرفی و بررسی کنیم ، تجربه و پیشنهاد شما به عنوان یک مشترک یا یک کارفرما در این زمینه چیست ؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش 5 روش پيدا كردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش 3 روش ساخت سریع و فوری ایمیل
آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل
معرفی و بررسی 6 سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
معرفی و بررسی ۶ سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو

نظرات