آموزش ساخت کوادکوپتر

آموزش کامل ساخت کوادکوپتر ( پهپاد ) ساده و ارزان در خانه

کوادکوپتر، کوادروتور یا ربات پرنده یکی از انواع پهپادها می باشد که امروزه به یکی از پرطرفدار ترین وسایل سرگرمی و تفریحی تبدیل شده اند. پیشرفت تکنولوژی در تولید این پهباد ها آن چنان سهیم بوده است که نمی توان کاربردهای این ربات های پروازی یا پرنده را فقط به سرگرمی محدود کرد. فیلمبرداری از زاویه های دست نیافتنی برای انسان یا حتی تحت نظر گرفتن مناطق خاص و جمع آوری اطلاعات مخفیانه از موارد دیگر استفاده کوادکوپتر هستند. اگر از طرفداران کوادکوپترها هستید بد نیست بدانید ربات پرنده یا کوادکوپتر را به سادگی و با قیمت کم تری می توان در منزل ساخت. آموزش امروز به شما کمک می کند تا خودتان بتوانید با قیمتی مناسب کوادکوپتر بسازید.

آموزش کامل ساخت کوادکوپتر (پهپاد ) ساده و ارزان در خانه

How to build a simple and cheap quadcopter at home

بخش زیادی از مراحل ساخت کوادکوپتر (QuadCopter) یا پهپاد در خانه نظیر ساخت چراغ قوه در منزل و تولید باتری با استفاده از سکه خلاقانه است. ابتدا باید کیفیت پهپادی که قرار است تولید شود را مشخص کنید. فریم یا چارچوب هم از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از طی مراحل مقدماتی نوبت به خرید قطعات و تولید کوادکوپتر می رسد.

برای خرید قطعات معرفی شده میتوانید از فروشگاه های قطعات الکترونیکی اینترنتی معتبر و یا مغازهای فروش قطعات و کیت ربات ها استفاده کنید

گام اول: خرید فرستنده

اولین گام خرید فرستنده برای برقراری ارتباط شما با پهباد است. انواع و اقسام پهباد بر اساس برند و تعداد شبکه های رادیویی وجود دارد که می توانید نمونه دلخوهتان را با مشاوره از فروشندگان از فروشگاه های معتبر یا با جستجویی در اینترنت خریداری کنید. برای ساخت کوادکوپتر به حداقل ۴ کانال رادیویی نیاز دارید و بهتر است برای احتیاط از فرستنده با پشتیبانی ۶ کانال و فرکانس ۲.۴GHz استفاده نمایید.

گام دوم: خرید کنترل ربات پرنده برای هدایت پرواز

کنترل قلب تپنده پهباد (drone) است. در خرید کنترل به تفاوت محصولات مختلف توجه کنید. برخی از کنترل ها بسیار پیچیده هستند و برخی هم قابلیت های محدودی دارند. مثلا برای یک پهباد با ماموریت موقعیت یابی دو دکمه بازگشت یا حالت چرخش و پرسه زدن کافی به نظر می رسد. بنابراین انتخاب این قطعه کاملا به نیاز خود شما بستگی دارد.

آموزش طراحی و ساخت پهپاد در منزل

گام سوم: خرید موتور و ESC ( سیستم کنترل الکترونیک پایداری)

ESC رابط میان موتور و کنترل پهباد است. کنترل پرواز دقیقا همان داده هایی که موتور نیاز دارد را جمع آوری می کند.

گام چهارم: خرید باتری

برای این که انرژی لازم تمام بخش های کوادوکوپتر تامین شود نیاز به باتری دارید. باتری های لیتیوم متداول ترین باتزی هایی هستند که برای ساخت پهباد مورد استفاده قرار می گیرند. باتری های لیتیومی بر اساس تعداد سلول( ولتاژ) و حد خود (میلی آمپر) طبقه بندی می شوند. هر چه قدر مقادیر میلی آمپر بالاتر باشد قدرت باتری در گسترش انرژی برای حرکت کوادکوپتر بیش تر خواهد بود.

آموزش طراحی و ساخت پهپاد در منزل

گام آخر: پیکره بندی پهباد

پیکره بندی یا بدنه کوادکوپتر گام آخر و حساس کار است. انتخاب بهترین شکل برای بازو جهت پرواز از اهمیت بالایی برخودار است؛ چون به تقویت سرعت و حرکت به سمت جلو کوادکوپتر کمک می کند. برخی از پیکره بندی ها به شکل X و برخی هم به شکل H هستند. پیکره بندی H برای کوادکوپتر هایی با کاربرد عکاسی ار ارتقاع یا عملیات های حساس بهتر است. برای به دست گرفتن پهباد می توانید بخش هایی از بدنه را خلوت نگه دارید تا لمس یا نگهداری وسیله ساده تر شود.

آموزش طراحی و ساخت پهپاد در منزل

بعد از خرید این قطعات ، طراحی و سرهم بندی آن ها یک پهباد ساده و ارزان قیمت تر در خانه خواهید داشت. در ادامه ویدیو های آموزش کامل نحوه ساخت و طراحی یک پهپاد (کوادکوپتر) ساده در خانه با ابزاری که در بالا معرفی و بررسی شد را مشاهده میکنید

ویدیو آموزشی دوم از ساخت پهباد در خانه با وسایل ساده و نسبتا ارزان (۴عدد موتور کورلس ، ۱عدد باتری لیتیوم پلیم ،ر ۱ عددگیرنده و فرستند) را مشاهده میکنید

ویدیو آخر ساخت پهپاد خانگی و خلاقانه با ابزار در دسترسی مثل CD بلااستفاده ، ضایعات چوب ، چسب ، فرستند و کنترل ساده ، توپ پینگ پنگ و.. به خوبی نمایش میدهد.

ایده های شما ؟

برای ساخت پهباد در منزل چه ایده های دیگری دارید؟ به نظر شما می توان قطعات پهباد را با وسایل در دسترس موجود در منزل هم جایگزین کرد؟ ما را از ایده های خلاقانه خود مطلع کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • فرهاد says:

    میشه سیم مسی استفاده کرد تا جایی که امکانش هست از باطرهای که ولتاش بالایی دارند ووزن کمتری داشته باشن استفاده کرد موفق باشی

  • فرهاد says:

    اینجور آموزش را بچه های دبستانی از شما بهترارائه میدهندمثلا کجاش و آموزش دادی حداقل وسایل کاربردی را هم نتونستی بگی که از کجا باید خرید یا باید آموزش ببینی وبعدبیای آموزش بدی ویا اگه قراره کپی پست کنی باز اونو باید یاد بگیری ویدیوات که باز دزدی بود وبدرد نمیخورد… بهتره بری دنبال دیدن آموزش باشی نه دادن آموزش

  • asghar says:

    شاسی پس چیشد؟؟؟ یه دونه میخوام ب ماژول بلوتوث بسازم تو شاسی موندم

  • محمد says:

    سلام
    میشه گیرنده و فرستنده بقیه وسایل کنترلی مثل ماشین کنترلی رو برای اینکار استفاده کرد؟؟؟..لطفا جواب بدید

  • حسن says:

    سلام . کجای این مطلب اموزش است . مونتاژ را بیشتر افراد میدانند . قطعات هم که اماده است .ولی ولی . شما اول باید جایگزینها را اموزش بدهید . یعنی بجای گیرنده و فرستنده رادیویی که پیشنهاد میدهید بخریم . شما باید مدار ساده و نقشه فیبر مدارچاپی و غیره با برد پایین در ابتدا ارائه دهید تا خودمان درست کنیم یا باطری بجای اورجینال از چه باطری میتوانیم استفاده کنیم و غیره منظور از اموزش بصورت ساده این است که با حد اقل هزینه و امکانات ابتدایی یک کواد کوپتر و یا هر چیزی درست کنیم . با تشکر.

  • سراج says:

    همش خرید‌…وسایل که شد من توقع داشتم نقشه برد‌ پهپاد‌ و رادیو‌ رو بزاری ?‌…چرا عادت کردیم به مونتاژ‌ …بی زحمت اگه نقشه‌ یاشمای‌ فنی برد‌ و رادیو‌ پهپاد‌ رو داشتی به ایمیل‌ من بفرست

  • reza says:

    با سلام من میخوام یه کواد کوپتر درست کنم قیمت این وسایلی که به کار برد چه قدره؟ لطفا اگه میدونید بگید

  • احمد says:

    با سلام خدمت شما و مطالب مفید تان
    من یک فلایک کنترل Naza32 rav6 10dof گرفتم و رادیو کنترل ام AT9 می باشد.
    همه اتصالاتم از فلایت کنترل به اسپید و از اسپید کنترل به موتورها و باطری درسته و لی نمیدونم چرا نمیشه به موتورها دستور بدم و راه اندازی کنم. یعنی نمیتونم توسط رادیو کنترل موتورها را فرمان بدم و کوادکوپتر را به حرکت در بیارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • Erfan says:

    لطفا قطعات را نام ببرید و نوع رادیو کنترل معرفی کنید و قیمت کل و مناسبش را بگید

  • Abolfazl says:

    وسایلشان از کجا بخریم

  • Abolfazl says:

    وسیله هاشو از کجا بخریم

  • غریبه says:

    ۴ تا آرمیچر با پره های بزرگ به گوشه های بدنه دوربین موبایلتم میزاری وسط با باتری کتابی آرمیچر هارو روشن کن
    کنترلشم مثل بادبادک با نخ هست یه چتر نجاتم بزای زمان اضطراری همین این ته ته ساده هست

  • محمد حسینی says:

    سلام دویتان
    لطفا یکی که وارده به من توضیح بده.
    من یک کواد سر هم کردم با فرم s500 میخوام بدونم برای اتصال کانکتور باتری روی فریم حتمی باید از سیم سیلیکونی استفاده کنم یا میشه از سیم مسی ساده هم استفاده کرد.باتری من های ولتاژ هست سه سل ۴۰c 5000میلی امپر هست.
    ممنون از راهنمایی دوستان.

    • بدون نام says:

      اصلا خوب نبود.
      اول اسم وسایل رو بگید بعد دقیق مرحله به مرحله توضیح بدین

  • علیرضا says:

    قطعات رو از کواد فروشی ها مثل پلی فکتوری که تو هایپراستار است یا تو اینترنت بزنید http://www.playfactory.comبعد هر قطعه ای که میخواین رو سرچ کنین رایگان براتون میفرسته

  • امین says:

    سلام ببخشید این وسایل کجا گیر می یاد؟

  • محمدرضا says:

    سلام خدمت نویسندگان سایت . خواستم بگم پهباد اشتباهه و پهپاد درسته لطفا اصلاح کنید .
    پهپاد مخفف ” پرنده هدایت پذیر از دور ” هست .