7 دروغی که هرگز نباید به تعمیرکار کامپیوترتان بگویید!

۷ دروغی که هرگز نباید به تعمیرکار کامپیوترتان بگویید!

کامپیوترها از مهمترین وسایل ارتباطی ما با جهان خارجی هستند. چه کاربر حرفه ای و چه کاربر عادی کامپیوتر باشید احتمالا با خرابی کامپیوتر که باعث عقب افتادن کارهایتان شده است مواجه شده اید. در این مواقع در صورتی که خودتان با فوت و فن تعمیرات کامپیوتر آشنا نباشید مراجعه به تکنسین، کارشناس سخت افزار یا نرم افزار بهترین گزینه پیش رو شما خواهد بود. اگرچه بخش عمده ای از تعمیر کامپیوتر بر عهده این کارشناسان است اما گزارش شما از اتفاقی که برای سسیستم رخ داده است مستقیما روی روند تعمیر آن تاثیرگذار است و باید از دروغ گویی و پنهان کردن حقایق برای بی تقصیر نشان دادن خودتان بپرهیزید. برخی از این پنهان کاری ها نظیر ۷ دروغی که در ادامه این مطلب می خوانید تبعات بیش تری دارند و هرگز نباید با تعمیرکار کامپیوترتان در میان گذاشته شوند!

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

Lies You Shouldn’t Tell the People Fixing Your Computer

هر چه قدر هم که حرفه ای باشید و با زیر و بم کامپیوتر آشنایی داشته باشید بالاخره شما هم روزی گرفتار اشتباهات سختی که قاتل سخت افزار شما هستند یا نرم افزار کامپیوتری را مختل می کنند خواهید شد. هیچ گاه به تعمیرکار کامپیوتر خود در ارتباط با ۷ مسئله ای که در ادامه می خوانید دروغ نگویید.

نگویید که حتما کامپیوتر را قبلا ریاستارت کرده اید!

گاهی برخی در جواب این سوال که آیا کامپیوتر خود را بعد از این مشکل ری استارت کرده اید یا نه دروغ می گویند. در حالی که متخصص کامپیوتر خیلی زود متوجه این دروغ می شود؛ چون اغلب مشکلات سیستم با ری استارت کردن برطرف می شود و میلیون ها کد از اول اجرا خواهند شد. آیا به روزرسانی ها باعث کرش و اختلال سیستم شما می شوند؟ کند شدن دستگاه و تکنولوژی قدیمی بعد از مدتی امری طبیعی است؛ آیا سیستم شما هم کند شده است؟ مدام از حساب کاربری خود بیرون رانده می شوید و نمی توانید دسترسی مداوم داشته باشید؟ ری استارت کنید! حتی مشکلات مودم و سایر دستگاه های متصل به کامپیوتر هم با ری استارت برطرف می شود؛ چون ساختاری مشابه با یک کامپیوتر دارند.

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

با اطمینان نگویید اتصال تمام سیم ها را بررسی کرده اید!

گاهی برخی از مشکلات ساده تر از این حل می شوند که بخواهید حتی به کارشناس مراجعه کنید. پیش آمده است که مشکل فقط به دلیل عدم نصب درست کارتریج پرینتر بوده است و یا این که کارشناس ۲۰ دقیقه زمان گذاشته است و نهایتا متوجه شده یک کابل پشت مودم درست متصل نیست!

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

بنابراین بهتر است به کارشناس بگویید مطمئن نیستید تمام کابل ها و اتصالات کاملا درست باشند تا بداند باید سیم USB، پاور و … را حتما چک کند.

با اطمینان نگویید سیستم شما بدون ویروس و عوامل مخرب است!

به هیچ وجه نمی توان با اطمینان گفت سیستم ویروس ندارد و هیچ عامل خارجی و مخرب عامل بروز مشکلات موجود نیست. به نظر شما می توانید مطمئن باشید در یک سایت خاص هیچ گاه روی تبلیغات و لینک های گول زننده کلیک نکرده اید یا با جستجو در فضای وب قطعا هیچ ویروسی وارد کامپیوتر شما نشده است؟ در حال حاضر وب سایت ها و تبلیغات کلیکی و انواع مشابه آن ها ابزار خوبی برای سواستفاده گران هستند تا بدافزارها و حتی ابزار جاسوسی و سرقت اطلاعات را به این شکل به سیستم شما تزریق کنند.

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

نگویید کامپیوتر زیر دست کودک یا نوچوان ناشی بوده است!

وقتی کسی با اطمینان می گوید کامپیوتر تحت کنترل یک کودک یا نوجوان بوده که استفاده های ساده ای مثل بازی از آن داشته است متخصص کامپیوتر به این نتیجه می رسد که احتمال ویروسی شدن کامپیوتر آن هم از طریق سایت های زرد و حتی غیراخلاقی کم تر است و بنابراین کم تر به وجود بد افزار در سیستم شما شک می کند. به این معنا که روند اصلاح مشکلات کامپیوتر شما به تعویق می افتد. خطای خود را به گردن بگیرید و مشکلات موجود را به کودکان و افراد کم سن و سال نسبت ندهید!

با اطمینان نگویید کودک شما شکاف یا محل قرارگیری دسیک پلیر را دستکاری نکرده است!

محل قرارگیری دیسک یا دیسک پلیر شکاف کوچکی است که معمولا توجه کسی را به خود جلب نمی کند؛ اما کودکان ممکن است در این شکاف وسایل ریزی را بیندازند که مشکل ساز شود. حتی محل قرارگیری USB و کارت خوان اس دی کارت برای کودکان جذاب است. علاوه بر بچه ها ممکن است به صورت اتفاقی وسایل خودتان نیز وارد این شکاف شود و بنابراین نباید با اطمینان درباره این قضیه نزد تعمیر کار کامپیوتر اظهار نظر کنید.

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

ریختن مواد خارجی نظیر نوشیدنی ها را انکار نکنید

اگر با کامپیوتر کار می کنید و همزمان نوشیدنی های مختلفی را حین فعالیت مصرف می کنید نباید زمانی که در این باره از شما سوال پرسیده می شود دروغ بگویید. مهم نیست که چه کسی این مایعاتی که داخل سیستم سخت افزاری نفوذ کرده را ریخته است؛ مهم این است که با ریخته شدن این مایعات گارانتی دستگاه به طور کلی از اعتبار ساقط می شود و تنها وقت کارشناس کامپیوتر را تلف کرده اید! با این حال اگر آب،چای و.. روی لپ تاپ تان ریخت اینکار ها را بلافاصله انجام دهید

نگویید سیستم از اول مشکل داشته است!

گاهی اغلب مراجعات برای تعویض محصول تازه ای صورت می گیرد که با ارجاع آن ادعا می شود از اول شکسته یا مخدودش بوده است. فراموش نکنید که کارشناس کامپیوتر از شما هوشمند تر است و خیلی راحت می تواند این موضوع را تست کند. مثلا اگر مدعی شوید مانیتور سیستم از اول شکسته بوده است می توانند آن را به مانیتور دیگری وصل کنند و ببینند اطلاعات و دیتا مربوط به آخرین تاریخ استفاده کاربر موجود است یا نه. با این کار خیلی راخت اثبات می شود سیستم از اول مشکلی نداشته است و این شما بوده اید که بدان خسارت وارد کرده اید.

دروغ هایی که نباید به تعمیرکار کامپیوتر گفته شوند

شما چه فکر می کنید ؟

به نظر شما چه حقایق دیگری وجود دارند که نباید درباره آن ها دروع گفت و با پنهان کاری زحمت تعمیرکار کامپیوتر را بیش تر کرد؟ تجربه و دیدگاه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری تعویض قفل درب منزل
آموزش تصویری تعویض قفل درب منزل
آموزش حل و تعمیر مشکلات رایج چرخ خیاطی
آموزش حل و تعمیر مشکلات رایج چرخ خیاطی
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
16 تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها
۱۶ تا خرابی ماشین لباسشویی و روش های حل آنها

نظرات