پیدا کردن آدرس آی پی خود و دیگران ، هویت اینترنتی خود را بشناسید!

پیدا کردن آدرس آی پی خود و دیگران ، هویت اینترنتی خود را بشناسید!

پروتکل اینترنتی یا IP دقیقا مثل اثر انگشت برای هر کامپیوتر اختصاصی است. این آی پی است که باعث می شود اطلاعات اینترنتی به صورت متن نمایان و قابل خواندن شوند. اما همین آی پی به درد بخور عاملی برای حمله اسپمر و هکر ها می باشد و کافی است آی پی افراد افشا شود تا احتمال هر گونه حمله و سرقت اینترنتی افزایش یابد. بنابراین پیدا کردن آدرس آی پی جهت یافتن بد افزار ها، عوامل مخرب و سواستفاده گرها برای یک کاربر آگاه و دقیق ضروری است. مطالعه این پست به شما کمک می کند با پیدا کردن آدرس آی پی خود و دیگران بخشی از هویت گمشده خودتان که این روزها باید در اینترنت جستجو شود را بشناسید!

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

How to Trace an IP Address & How to Find Your Own

آی پی یک سری اعداد جدا شده از هم به شکل اعشار است. در حال حاضر اغلب ما از نسخه چهارم پروتکل اینترنتی استفاده می کنیم؛ اما نسخه جدید تر آن در سال ۲۰۰۰ استانداردسازی شده است. کار هکرها جلوگیری از فاش شدن همین آدرس آی پی است. یک اسپمر هم می تواند پشت پروکسی سرور پنهان شود. یافتن آدرس یا پروتکل اینترنتی دیگران دقیقا مثل پیگیری موقعیت و پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی می باشد تا از او اطلاعاتی به دست آوریم و یا مثلا با استفاده از آی پی آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهیم. پیدا کردن آدرس آی پی خودتان هم برای استفاده از برنامه های ضد تروجان یا مثلا ارتباط با کامپیوتر های دیگر لازم می شود. با ابزارهای پیدا کردن و ردیابی آدرس آی پی می توان آدرس سرویس دهنده اینترنتی یا ISP را جستجو کرد و اطلاعات زیادی مبتنی بر همین آی پی به دست آورد. با برخی از این ابزارها در ادامه آشنا می شوید:

سرویس های ردیابی دیگران با استفاده از آدرس آی پی

ردیابی دیگران با آی پی در سایت MyIpTest.com

MyIpTest.com طیفی از خدمات جغرافیایی نظیر بررسی آی پی، پینگ و… را به کاربران می دهد. در صفحه اصلی یک باکس مشاهده می کنید که اگر آدرس آی پی هر فردی را در آن وارد کنید اطلاعات جزئی مثل موقعیت مکانی فرستنده به شما نشان داده می شود.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

موقعیت یابی آی پی با Geotool

آپی فرد مورد نظرتان یا نام هاست را در باکس مشخص شده در وب سایت Geotool وارد کنید و کمی منتظر بمانید. مشاهده می کنید. اطلاعات میزبان، کدپستی و وقت محلی ظاهر خواهد شد. Geotool با گوگل همکاری می کند و به واسطه آن آدرس دقیق و موقعیت مکانی متناسب با آی پی را نشان می دهد. جالب تر این که این سرویس با افزونه flagfox فایرفاکس نیز همکاری می کند تا بر اساس اطلاعات آی پی پرچم همان کشور در مرورگر شما ظاهر شود. Geotool امنیت کاربر را در جستجو تضمین کرده و هر سایتی که مرور می کنید را از نظر بدافزارها بررسی می نماید.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

پیدا کردن مشخصات از طریق آی پی با HostIP

HostIP دیتا بیس بزرگی دارد. می توانید با استفاده از آی پی از محتوا آن بهره مند شوید. برای استفاده از این سرویس افزونه فایرفاکس و اپلیکیشن مختص کاربران iOS طراحی شده که کاربری آن را ساده تر کرده است.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

جستجو اطلاعات مبتنی بر آی پی با DomainTools

DomainTools سرویس جامعی برای جستجو حول آی پی است. اطلاعات این سایت دقیق و کامل است و می توان مواردی چون داده های تماس و آدرس ایمیل سرویس میزبانی را از طریق آن تحقیق نمود.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

ردیابی دیگران از طریق آی پی با استفاده از Arul John’s Utilities

در سایت Arul John’s Utilities هم مشابه با سایت های دیگر باکسی وجود دارد که باید آدرس آی پی خود را وارد کنید و همان خدمات مشابه سایر وب سایت ها را دریافت کنید؛ با این تفاوت که در این سایت امکان ردیابی شماره تلفن های ایالات متحده هم وجود دارد.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

ردیابی افراد از طریق آی پی با سایت IP-Address

در سایت IP-Address سه صفحه اطلاعاتی می بینید. صفحه اول بخشی است که آدرس آی پی شما را ردیابی می کند، صفحه دوم IP-Tracer است که منبع یا سورس آی پی را مشخص می کند و صفحه سوم Email Trace است که موقعیت فرستنده آی پی را تعیین می نماید.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

موقعیت یابی از روی آدرس آی پی با سایت IP Address Location

بر خلاف اغلب سایت ها که تبلیغات کاربر را آزار می دهد در وب سایت IP Address Location ابزار های متعددی بدون هیچ گونه تبلیغات مشاهده می کنید. کافی است اطلاعات آی پی خود را وارد کنید تا موقعیت آی پی، DNS، کد کشور و پرچم آن را مشاهده نمایید. دیتا بیس این سایت هر ۴۸ ساعت یک بار به روزرسانی می شود.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی خودتان

برای پیدا کردن آدرس آی پی ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارد. از جمله:

البته برای پیدا کردن آدرس آی پی نیازی به این سایت ها هم ندارید. تنها کافی است عبارت My IP Address را در گوگل تایپ کنید تا به سادگی آدرس آی پی خود را مشاهده نمایید. البته از طریق سیستم عامل ویندوز هم می توانید آدرس آی پی را مشاهده کنید. کافی است روی گزینه ویندوز راست کلیک و سپس گزینه Command Prompt را انتخاب نمایید. باکس مشکی رنگی نمایان می شود. داخل آن ipconfig/all را تایپ کرده و اینتر را بزنید. اطلاعات ساختاری و پایه آی پی را حالا می توانید ببینید.

نحوه به دست آوردن آدرس آی پی خود و دیگران

کاربران سیستم مک هم برای پیدا کردن آی پی خود به روش زیر عمل کنند:

  1. Utilities را در Applications پیدا کرده و Terminalرا باز کنید.
  2. ifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1 را تایپ کنید. آدرس آی پی داخلی شما با inet مشخص شده است.
  3. Terminal را با کلید های Ctrl+Alt+T باز کنید. hostname –I را تایپ کنید. آی پی شما با زدن اینتر مشخص خواهد شد.

تجربه و نظرات شما :

شما کدام یک از سرویس های معرفی شده را برای ردیابی آدرس آی پی ترجیح می دهید؟ تجربیات خود را در استفاده از هر یک از سرویس های معرفی شده با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 روش پیدا کردن آی پی آدرس (IP Address ) در ویندوز 11
آموزش ۶ روش پیدا کردن آی پی آدرس (IP Address) در ویندوز ۱۱
آموزش 6 روش تغییر آی پی آدرس در ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
آموزش ۶ روش تغییر آی پی آدرس در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
7 روش حل مشکل پیغام Windows has detected an IP address conflict ویندوز
۷ روش حل مشکل پیغام Windows has detected an IP address conflict ویندوز
تشخیص موقعیت از روی IP
آموزش ۷ روش تشخیص موقعیت از روی IP (شهر و کشور روی نقشه)

نظرات

  • نازگل says:

    سلام و وقتتون بخیر
    نازگل هستم و توی تلگرام شخصی بدون شماره ( احتمال شماره مجازی) چندین سری توهین و تهدیدم کرده، متاسفانه اکانتش دیلیت کرده.ولی اسکرین پیاماش دارم.
    و ایدی عددی اش هم بعنوان یه عدد دارمش..
    حالا خواستم میشه از طریق این ایدی عددی ،پلیس میتونه بدونه چه کسی هست و اهل کجاست؟
    تشکر از جوابتون.مرسی

    • تازی says:

      خیر دوست عزیز
      اکانتی که دیلیت اکانت شده شکایتش بی فایده و به جایی نمیرسد.البته میتوانید به پلیس فتا مراجعه کنید ولی به جواب نخواهید رسید

  • سپهری says:

    به نظر شما این مطلب پیدا کردن آدرس آی‌پی دیگران بود؟! خودت خری یا ما رو گرفتی

  • یاشار says:

    یکی جای من توی آزمون گوگل یا همون فرم نگار امتحان داده و نمره من رو خراب کرده من میخواستم آی‌پی آون شخص رو پیدا کنم الان مشکلم اینه توروخدا اگر بلد هستین تو ایمیلم بهم بگید

  • کورد says:

    ببخشید شما اینو میگید که نشانیابipشخص رو وارد کنیم تا اطلاعات اون شخص رو بیاره.حالا این سوال پیش میاد که ادرس ای پی اون شخصو از کجا بیاریم که نه گوشیش تو دسترسمونه و نه میدونیم کجاست.حالا من فقط پیج اینستاگرام اون شخصو دارم فقط.ای پیشو چطور پیدا کنم؟؟

    لطفا جوابمو بدین.اینم ایمیلمه.به این پیام بدید لطفا
    kurdistan51.shno@gmail.com

  • رامین says:

    خوب چطور ای پی دیگران را پیدا کنیم.شما در این جا با استفاده از آی پی افراد به اطلاعاتی دست پیدا میکنید،حال من از کجا باید آی پئ شخصی را پیدا کنم،که بعد از آن گفته های شمارا عملی سازم.با تشکر

  • BEHNAM says:

    سوالی هم از خدمتون داشتم فقط به خاطر اینکه بنده هبرخلاف شما در این زمینه از علم و آگاهی خیلی کم و مختصری برخوردارم ؛مطمن نیستم روش مورد نظر اصلا ارتباطی میتونه به این شاخه داشته باشه یا نه
    نمیدونم امکانش هس موضوعی که مد نظرم هست رو تشریح مراحل مختلفش رو تا به اون نقطه مورد نظرم برسه برام کمی دشواره بجاش عکسش رو بگیرم وبزارم بعد در پایینش سوالم رو مطرح کنم که آیا میشه از این قسمت ای پی اون شخص رو پیدا کرد یا خیر

  • BEHNAM says:

    باسلام و درود بی پایان: این اولین باره تو کل این سالها که از نت استفاده میکنم واقعا نیاز دونستم و بهتر بگم وظیفه خودم دونستم که نظرخودم رو به اشتراک بزارم.به جرات میتونم بگم (تجربه شخصی خودم رو عرض میکنم )؛سایت شما نه تنها جزو انگشت شمار بلکه تنها سایتی بود که بعد اینکه وارد شدم تمامی اطلاعاتی که نیاز بوده بدونم واگه مشکل و یا سوالی مد نظرم بوده به صورت کاملا جامع ,دقیق باذکر منابع در اختیارو در دسترس بوده. به طوری که درآخر به همه سوالات و نیازهای موجود جواب کافی وجود داره دیگه احتیاجی به جستجوی چندین باره سایتهای مشابه نبوده. کاملا مشهوده گردآورنده کاملا در مورد مواردی که جمع آوری کرده و دراختیار گذاشته اشراف کامل وعلم لازم و کافی رو هم داشته .
    اط شما ممنونم که بنده رو به صورت کاملا قابل فهم واز مسیر درست راهنمای کردین و به شعور مخاطبتون ارزش و احترام گذاشتین نه اینکه با اطلاعات ناقص و یا حتی نادرست و اشتباه سردگرمم نکردین.
    من هم وظیفه خودم دونستم از شما قدر دانی و تشکر کنم

  • شهریار طراوت says:

    عالی بود دوست عزیز…ازین که موجب بالارفتن آگاهی من شدید ازتون سپاسگزارم