تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

آموزش تنظیم خودکار میزان صدای اندروید در زمان های خاص

گوشی همراه گاه و بیگاه زنگ میزند؛ فرقی ندارد کجا باشید یا در چه وضعیتی قرار داشته باشید. اما همیشه لازم نیست زنگ گوشی موبایل نواخته شود. گاهی در جلسه، کلاس یا مکانی هستیم که گوشی باید سایلنت یا بی صدا باشد. در ساعات انتهایی روز هم در خانه هستیم و دوست داریم گوشی روی آخرین سطح صدا قرار داشته باشد تا متوجه تک تک تماس ها شویم؛ بدون این که تماسی بی جواب بماند. اگرچه تعداد اندکی از گوشی ها امکان برنامه ریزی زمانی دارند تا گوشی در ساعات خاصی بی صدا مانده و در ساعاتی زنگ بزند اما بسیاری از گوشی ها از چنین امکانی بی بهره هستند. با این حال برنامه هایی هستند که میزان صدا اندروید را برای این که در زمان های خاصی از هفته یا ماه تغییر کند به صورت خودکار تنظیم می کنند که در این مطلب با یک نمونه کاربردی آنها آشنا می شوید.

چگونه به صورت خودکار صدای اندروید در زمان های خاص تنظیم کنیم ؟

Set Volume Levels to Change During Scheduled Times on Android

سطح صدای پیش فرض گوشی با روش های افزایش صدا اسپیکر و هدفون گوشی اندروید قابل تغییر است.؛ اما تا کنون به برنامه ای فکر کرده اید که بتواند در موقعیت خاص و زمان هایی که شما از قبل مشخص کرده اید صدای زنگ گوشی اندروید را کم و زیاد کند؟ برنامه Volume Scheduler این امکان را برای کاربران اندروید فراهم نموده است.

نصب و آموزش برنامه Volume Scheduler

ابتدا Volume Scheduler را از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

ساخت پروفایل برای ولوم یا صدا

در مرحله بعد مطمئن شوید که Volume Scheduler فعال شده است. بدین منظور از طریق منو اصلی زبانه را به سمت راست بکشید. با این کار دو گزینه Office و Home روشن می شوند. برای این که تنظیمات خاص خود را روی ولوم اعمال کنید دکمه + را از پایین صفحه لمس کنید تا بتوانید پروفایل جدید ایجاد نمایید. ساده تر است همان دو  گزینه موجود در صفحه را مطابق با نیاز خود ویرایش کنید.

تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

در این قسمت می توانید نام پروفایل خود را تغییر دهید. روی گزینه Volume Profile ضربه بزنید تا ولوم را برای یک یک پروفایل های فعال تعیین نمایید. پایین این بخش می تواند ملودی دلخواه خود را برای زنگ تماس و اعلان ها مشخص کنید.

تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

حال صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید از بخش Schedule Settings زمان دقیقی که این پروفایل باید فعال شود را معین کنید. می توانید روزی از هفته یا روز هایی از ماه را به این شکل انتخاب کنید. در این قسمت اگر گزینه Show popup and ask before applying on schedule time را فعال کنید هیچ گاه سطح صدا اندروید خودکار تغییر نکرده و هر بار پیش از تغییر آن از شما داخل پنجره پاپ آپ مجوز تغییر سطح صدا خواسته می شود.

تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

وقتی این مراحل به اتمام رسید خارج شوید و به منو اصلی برگردید و در صورت نیاز یک پروفایل دیگر ایجاد کنید. در پایان باید پروفایلی داشته باشید که صدا را به صورت خودکار مثلا زمانی که در جلسه هستید کم کند. بعد از طی تمام این مراحل هرگز سطح ولوم را به صورت دستی تغییر ندهید. مطمئن باشید که ولوم صدا اندروید مطابق با آن چه که تنظیم شده است به صورت خودکار تغییر خواهد کرد. نیازی به دستکاری دکمه های ولوم نیست.

تنظیم خودکار صدای اندروید در زمان های خاص

با این کار در مواقع خاص هیچ صدا مزاحمی از موبایل شما خارج نمی شود. حتی می توانید با روش های قطع صدا پیش فرض دوربین اندروید صدای دوربین را هم از بین ببرید مبادا زمانی که گوشی بی صدا نباشد هنگام عکس گرفتن صدا مزاحمت ایجاد کند.

شما چه فکر می کنید ؟

چه راه های دیگری را برای تنظیم صدا اندروید در مواقع خاص به کار برده اید؟ تجربیات خود را در استفاده از برنامه ای که معرفی شد با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات