حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

۱۱ روش حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

برای شما هم پیش آمده است ببینید تمام اتصالات اینترنت برقرار است و هیچ مشکلی در ارتباط وجود ندارد اما برخی از وب سایت ها در مروگر باز نمی شوند؟ این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. مشکلاتی مثل کندی سرور و داون شدن یا پایین آمدن سایت می تواند یک دلیل اصلی برای این مشکل باشد. ممکن است آدرس سایت یا دامین آن تغییر کرده باشد یا حتی سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به برخی از وب سایت های خاص مثل یوتیوب را بلاک کرده باشد. البته این مسئله علت داخلی هم می تواند داشته باشد. گاهی بارگذاری صفحات اینترنتی با کش داخلی مرورگر، فایروال ویندوز، برخی از اکستنشن یا افرونه های نصب شده روی مرورگر و نهایتا تغییرات ناگهانی در تنظیمات یا پیکره بندی روتر هم روی باز نشدن برخی از وب سایت ها اثر گذار هستند. در این مطلب ۱۱ روش برای برطرف کردن مشکل باز نشدن سایت را با وجود اینترنت را می آموزید.

اینترنت وصل است ولی بعضی سایت ها در مرورگر باز نمی شوند ؟ این مطلب را بخوانید

Best Tricks When Some Websites Do Not Open On Your Computer 

ما قبلا در روش های مشابه حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را برای گوشی ها در انزل وب آموزش دادیم اما در مرورگرهای کامپیوتر گاهی مشکل عدم باز شدن سایت ها هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر به وجود می آید یا با پیغام HTTP 400 bad request مواجه شوید که به راحتی با ترفند هایی که قبلا معرفی شده است قابل حل است. برخی دیگر از خطاها مثل This web page is not available هستند که با وجود اتصال به اینترنت و هیچ تغییری در مرورگر به وجود می آیند که پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن علت باز نشدن سایت ها و رفع آن ها از ترفند های زیر استفاده کنید.

ببینید آیا سایت در دسترس است؟

بهتر است قبل از هر اقدامی برای یافتن سوال چرا بعضی سایت ها باز نمی شوند ؟ اول ببینید آیا خود سایت مشکلی دارد یا این که برای همه در دسترس است. در سرویس downforeveryoneorjustme.com آدرس دامین را وارد کنید. چند ثانیه بعد این سرویس به شما نشان می دهد آیا سایت مدنظرتان برای همه داون شده یا از دسترس خارج است یا این که فقط شما در دیدن آن مشکل دارید. اگر سایت مورد نظر شما از دسترس خارج بود پیشنهاد میکنیم حتما از نسخه های آرشیو شده آن در اینترنت  یا نسخه آرشیو شدن سایت در مرورگر خود استفاده کنید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

سایت در مرورگر دیگری نمایش داده می شود؟

این گام از مراحل ضروری در بررسی مشکل باز نشدن وب سایت های مختلف در مرورگر های فایرفاکس ، گوگل کروم و.. است. ببینید وب سایت مدنظر شما در مرورگرهای دیگر باز می شود یا این که با همین مشکل رو به رو می شوید. اگر این مشکل فقط در یک مرورگر خاص نظیر کروم و فایرفاکس دیده می شود از آموزش ریست کردن فایرفاکس و کروم با یک کلیک استفاده کرده و یا مرورگر را یک بار از اول مجددا نصب نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر با بررسی فایل Hosts در ویندوز

برای دسترسی به فایل hosts مسیر C:\Windows\system32\drivers\etc\ folder را در ویندوز خود طی کنید. ببینید در این فایل سایت خاصی بلاک شده است یا نه. به صورت استاندارد این فایل به شکل زیر در ویندوز قابل مشاهده است:

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

پایین و آخر این فایل را چک کنید و ببینید با فرمت ۱۲۷.۰.۰.۱ www.domain.com domain.com. سایت خاصی ذکر شده است یا نه. در صورتی که وب سایتی به همین شکل در فایل هاست مشاهده می کنید کافی است آن خط را از کل فایل حذف کرده و سپس فایل هاست را مجددا ذخیره کنید.

حل مشکل باز نشدن بعضی سایت ها توسط پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

پاک کردن کش یا همان اطلاعاتی که بعد از چند بار جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شوند در افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و… موثر هستند. ابزارهایی مثل Ccleaner و Tuneup utilities قادر هستند خیلی راحت کش و تاریخچه مرورگر را پاکسازی نمایند؛ هر چند که به صورت دستی خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

خودتان یا کاربر دیگری که از سیستم استفاده می کند ممکن است تنظیمات فایروال را فعال کرده باشد و ناخودآگاه باعث بلاک شدن وب سایت هایی نظیر فیس بوک و یوتیوب شده باشد. با غیرفعال کردن سرویس پیش فرض فایروال در ویندوز از قسمت کنترل پنل احتمال مشکل باز نشدن برخی از وب سایت ها در مرورگر برطرف خواهد شد.

بررسی نرم افزارهای مسدود کننده یا Parental control در ویندوز

باید ویندوز را از همه جهت بررسی نمایید. ببینید قابلیت parental control برای کنترل برخی از کاربران در ویندوز یا نرم افزار های مسدود کننده وب سایت های خاص فعال هستند؟ از مسیر Control Panel > Programs and Features تمام برنامه های بلاک کننده وب سایت را حذف یا غیرفعال کنید.

پاک کردن کش DNS ویندوز جهت رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها

پنجره Command Prompt را با تایپ cmd در جستجو ویندوز باز نمایید. ipconfig/flushdns را تایپ کرده و کلید بازگشت یا return را بزنید. با این کار کل کش مربوط به DNS حذف می شود.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

استفاده از DNS های عمومی و باز گوگل

ممکن است DNS مربوط به سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به یک وب سایت خاص را مسدود سازد. پس چه بهتر که از Google Public DNS یا Open DNS استفاده کنید تا هم سرعت بارگذاری افزایش یابد و هم مطمئن باشید هیچ گاه سایت به این دلیل مسدود نشده است.

ریست کردن تنظیمات شبکه کامپیوتر

اگر احساس میکنید مشکل از شبکه و تنظیمات کامپیوتر شماست میتوانید از طریق برنامه هایی که مخصوص ریست کردن و بازگشت به حالت اولیه تنظیمات شبکه هستند استفاده کنید ، ما قبلا در انزل وب ۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز را معرفی و بررسی کردیم.

ریست کردن مودم یا روتر برای حل مشکل باز نشدن صفحه وب

۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در مرورگر خود تایپ کنید. وارد تنظیمات مودم شوید و یک بار مجددا آن را ری ست یا راه اندازی نمایید. علت استفاده از این ترفند تجدید آدرس آی پی است برای این که مطمئن شوید هیچ دو دستگاه کامپیوتر یا موبایل مشابهی وجود ندارد که از یک آی پی استفاده نمایند. برای ری استارت کردن مودم ها به جهت نرم افزاری یا سافت ری بوت می توانید از نرم افزار های ری بوت یا ری استارت مودم استفاده نمایید. اگر تنظیم و تغییر بخش های نرم افزاری جواب نمی دهد نوبت به هارد ری بوت می رسد که باید با استفاده از دکمه خیلی ریز پشت یا زیر مودم آن را یک بار به صورت کلی ری ست نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

در ۹۰ درصد مواقع این روش مشکلات باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر را برطرف خواهد کرد.

ریستارت کردن کامپیوتر

اگر با تمام ترفند های معرفی شده همچنان این مشکل باقی بود پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را ری استارت کنید. چنان چه مشکل ادامه داشت حتما با سرویس دهنده اینترنت یا اپراتور خود ارتباط برقرار نمایید.

در پایان پیشنهاد میکنیم پس از برطرف شدن موضووع اگر مطالب وبسایت مورد نظر برای شما بسیار ارزشمند است توسط ۵ روش برای دانلود کامل سایت یا وبلاگ ها و استفاده آفلاین از آنها
انزل وب یکه نسخه آفلاین کامل از آن ایجاد و در آرشیو خود نگهداری کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما چه طور مشکل باز نشدن صفحات سایت ها در مرورگر کامپیوتر خود را حتی با وجود اتصال به اینترنت برطرف می کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات

  • پویا says:

    سلام من همه روش هارو تست کردم کار نکرد مشکل از dns کروم بود از تنظیمات کروم برین privacy and security قسمت use secure dns من رو دستی بود شما with your current service providor بزارین

  • سید علیرضا حسینی says:

    وارد network and shafing centerبشید سمت چپ change adapter settingبشید تیک ip v6 را بردارید.تمام.

  • مهرناز says:

    من تمام مراحل انجام دادم بعدا درست شد.
    ۱:به ترتیب اول یک بار مودم خاموش کردم بعد از ۳۰ ثانیه روشن کردم.
    ۲: از پایین سمت چپ رو تنظیمات ساعت و تاریخ change data and taime sttingsزدم بعد chang time zone زدم بعد utc+3.30 tehranزدم اوکی کردم بعد تو همین قسمت از سه گزینه بالا internet time زدم اون پایین change settins زدم نوشته server روبه روش زده update nowیک باز بزنید خودکار آپدیت میکنه ساعت با تقویم هر دو رو بعد اوکی کنید بیاید بیرون.
    ۳:وارد control panelبشید از منوی program and features هر برنامه ای ک وی پی ان هست unistallکنید .
    ۴:وارد internet option بشید گزینه آخر advancedبشید. اون پایین گزینه reset دومیه ک تنها نوشته شده reset بزنید،تیک گزینه deleteبزنید و در اخر اوکی کنید.
    ۵:وارد network and shafing centerبشید سمت چپ change adapter settingبشید نوشته local area connctionکلیک راست کنید روش یک پنجره باز میشه اون پایین نوشته intefnet /
    protocol version 4)tcp/ipv4
    دوبار روش کیلیک کنید یک پنجره باز میشه تیک از بالا رو obtain قرار بدید و تیک پایین رو use the follwing dns server…قرار بدید
    به ترتیب ۸.۸.۸.۸ بالا و پایین
    ۸.۸.۴.۴قرار بدید و در اخر اوکی بزنید.
    ۶: گزینه پنجره رو کیبوردتون همزمان با Rفشار بدید یک پنجره به اسم run باز میشه براتون بنویسید داخل پنجره cmd بعد اوکی کنید این عبارت رو بنویسید
    ipconfig/flushdns
    بعد enterروی کیبوردتون بزنید حافظه کش dnsتون پاک میشه بعد پنجره رو ببنید.
    ۷:وارد internet optionsشوید یک پنجره باز میشه پنجمین از سمت چپ میشه connectiosبزنید گزینه settings تیک use a proxy server بردارید و اوکی کنید و خارج شوید.
    کلام آخر اگر تمامی مراحلی ک نوشتم انجام بدید محاله مشکلتون حل نشده
    و یک بار کروم و یا فایرفوکس هم پاک کنید و نسخه جدید نصب کنید
    ۱۰۰ درصد تمامی راه حل هایی ک نوشتم انجام بدید اوکی میشه و نیاز به هیچ متخصصی ندارید اگر جواب گرفتید اطلاع بدید و یک فاتحه هم بخونید ممنون
    و یک توضیح هم بدم علت این مشکلتون فقط به خاطر وی پی ان هست سعی کنید زیاد استفاده نکنید .

  • مهرابی says:

    سلام
    من اینترنتم وصل هست ولی مرورگر کروم اصلا هیچی برام نمیاره حتی یک سرچ معمولیم میزنم مینویسه حریم شما خصوصی نیست…
    اگ کسی میدونه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنه

  • جستجوگر says:

    با سلام و احترام
    در برخی موارد علت هیچکدام از موارد فوق نیست!
    بلکه ممکنه IP مودم شما، توسط سرور وب سایتی که قصد مشاهده آن را دارید مسدود شده باشه!
    این در مواقعی پیش می یاد که شما مشکل دسترسی یه یک سایت خاص را داشته باشید نه اینکه هیچ سایتی برای شما باز نشه!
    و اون یک سایت خاص هم ، وقتی فیلتر شکن رو باز میکنید و IP تون تغییر میکنه، می بینید که باز میشه!!!
    در این صورت به احتمال زیاد، سرور سایت مربوطه IP مودم شما رو مسدود کرده که اگر به سایت نیاز دارید باید باهاشون تماس بگیرید و تا در صورت امکان IP شما رو از مسدودسازی خارج و آزاد کنند تا بتونید وب سایت مورد نظر رو ببینید .
    موفق باشید 🙂

  • حدیث says:

    الهی عاقبت به خیر بشید الهی هر چی از خدا میخواین بهتون بده

  • مریم جهانبخش says:

    عالی عالی عالی
    چند روز بود که در گیر بودم و با این مطلب مشکلم برطرف شد فقط یه نکته
    فایل Notepad باید Run as administrator باشد تا بشود ذخیره کرد وگرنه قابل ذخیره کردن نیست.

  • Dark says:

    سلام من میخوام وارد سایتی به اسم qoutev بشم یعنی واردش شدم
    ولی سایت فقط با نت همراه اول بالا میاد
    چکار کنم ؟

    • مهدی says:

      من با اینترنت مودم تو هر سایتی میرم یه سایت دیگه بالا میاره،بعد چندتا سوال میپرسه بعدش میگه برنده گوشی شدید الان تو هر سایتی که میخوام برم باید با فیلتر شکن برم نت مودم هم که اصلا به لپ تاپ وصل نمیشه که بخوام فیلتر روشن کنم اگه میشه راهنمایی کنید

  • میسیز ایکس says:

    سلام توروخدا کمک ام کنید من به یه سایتی میرفتم ولی الان فقط اون سایت باز نمیشه هر چقدر میکنم نمیشه باز توگوشی های دیگه باز میشه ولی تو گوشی من نه چی کار کنم حالا😭😭😭😭

  • اریا says:

    سلام ببخشید من مودم دارم و به کامپیوتر وصله حتا نشانه ی اینترنت هم وصله ولی تا قیلتر شکن روشن نکنم نه اینترنت چیزی میاره نه برنامه هایی که با اینترنت هستن خسته شدم اینقد فیلتر شکن روشن کردم لطفا یک راه حل جلوم بزارین ممنون !!!

  • E says:

    سلام خستع نباشبد من کامپیوترم ویندوزش هفته و با گوشی مبایل به اینترنت متصله تلگرام رو راحت باز میکنه ولی کروم و بقیه موتورای جستجو اصلا بالا نمیان و همش میزنع اتصال بع اینترنت نیست درحالی که تلگرام کار میکنه میشه لطفا راهنملیی کنید چیکار کنم؟

  • امیرحسین says:

    سلام ممنون از سایت خوبتون من تو کامپیوتر با مرورگر گوگل و کروم و اینترنت اکسپلورر که میرم سایت نود درصد سایت ها باز نمیشه و می‌نویسه This Webpage Is Not Avaible چیکار کنم توروخدا لطفا یه راه حل توضیح بدین . ممنون میشم . لطفا زود بگین .

  • pop says:

    مرسی خیلی مفید بود ❤?

  • Amit says:

    سلام من نت گوشیمو از طریق کابل وصل میکنم به کامپیوتر میرم تو گوگل اخبار ها هستند ولی سرچ که میکنم این واسم میاد there is problem with this websites security certificate لطفا راهنمایی کنید

  • آرتین says:

    سلام من هرچی سرچ میکردم کلا ارور وصل نبودن به اینترنت رو میداد ولی شیلترشکن رو فعال کردم مشکلم حل شد

  • sam says:

    من یه سوال دارم
    چرا وقتی برنامه زمپ یا ومپ فعاله و apache فعال هست بعضی از سایت ها رو نشون نمیده

  • mm says:

    سلام تموم این راهکارهایی که گفتین رو رفتم نشد که نشد با سایتی کار میکنم که توو گوشی با نت خط باز میشع اما با ای دی اس ال نه

  • امیر says:

    مشکل منم همینه لطفا جوابگو باشید

  • KARIMI says:

    مسخره با اون توضیحات ناقص

  • مهران says:

    سلام.من ویندوز ۱۰ رو اپدیت کردم و از وقتی اپدیت کردم بعضی سایتها با چند رفرش باز میشن یا دیر باز میشن
    مشکل از چیه؟
    ممنون

  • ali says:

    سلام ببخشید اینترنت من یک دفه تو youtube بودم بعد نت قطع شد وصل شد الان سایت باز میکنه ولی گوگل و youtube . یا یه سری از سایتارو باز نمیکنه چراااااا؟؟؟؟

  • مهدی says:

    سلام من از مرورگر فایر فاکس استفتده میکنم و تو بعضی از سایت ها مینویسه سکور کانکتینگ فایلد تورو خدا بگید چیکار کنم

  • فاطمه says:

    در فایل host که با برنانه notepadبازش کردم، دو سایت license. Piriform. Com و
    http://Www.ccleaner.com
    وجود دارد و حذفشان کردم اما متاسفانه با پسوند txt ذخیره میشود و ظاهرا تاثیری ندارد.
    ایا درسته این روش؟

  • حمید says:

    مرورگرهام بعد از نصب ویندوز فقط سایت گوگل رو باز میکنن و سایتهای دیگه رو بطور کلی باز نمیکنن. مشکل از چی میتونه باشه؟

    • اکبر says:

      تنظیمان تاریخ و ساعت درست شود مشکل حل خواهد شد

      • رویا says:

        وااااااای خداخیرتون بده
        شما عااااااااالی هستید
        چندین روز بود نمیتونستم این مشکل رو حل کنم
        ولی راه حل ساده شما که یک درصد هم به ذهنم رسید درعرض۳ثانیه درستش کرد
        امیدوارم خداوند مشکلاتتون رو ۳ثانیه حل کنه براتون

      • سحر says:

        ممنون. یک ساعتی میشه دارم با کامپیوتر ور میرم ولی نمیشد که نمیشد.
        بازم ممنون

  • فاطیما says:

    سلام . خسته نباشید.
    گوگل کروم من هیچ سایتی را باز نمی کند و زمانی که میخوام از طریق تنظیمات کارهای لازم برای رفع این مشکل را انجام بدم حتی قسمت تنظیمات را نیز باز نمی کند. یکبار هم به طور کل برنامه کروم را پاک کرده و دوباره نصب کردم ولی باز هم این مشکل وجود دارد. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    ممنون

    • چرا سایت اینستاگرام باز نمشه says:

      خسته شدم که وبلاگ سایت‌هایی که برام میفرستند باز نمیشه

صفحات 1 2 3