کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

با دکمه Home اندروید به سادگی متن ها را از هر جایی کپی و پیست کنید

انتخاب کردن متن در اندروید یکی از مهمترین اعمالی است که کاربران حین جستجو در وب یا استفاده از پیامرسان ها یا شبکه های اجتماعی انجام می دهند؛ اما کپی کردن متن ها همیشه ساده نیست. برخی از برنامه ها در اندروید اصلا اجازه کپی کردن متن را در یک بخش خاص به کاربر نمی دهند. از طرفی هم کپی کردن و تنظیم دقیق یک بخش خاص برای چسباندن در اندروید کمی وقت گیر است. هر چند که گوگل هیچ گاه به این ضعف در سیستم عامل اندروید توجه نکرده است اما برنامه هایی هستند که کپی و پیست کردن متن ها را در تمام بخش های اندروید برای ما ساده تر کرده اند. در ادامه با یکی از این برنامه ها که کپی و چسباندن متن ها را در تمام بخش ها و برنامه های اندروید با استفاده از دکمه home ساده و سریع تر کرده اند آشنا می شوید.

کپی و پیست سریع متن ها در محیطی با نگه داشتن دکمه Home اندروید

Copy Text from Any Screen on Android by Long-Pressing the Home Button

قبلا ترفند هایی برای ذخیره عکس ها، متن ها و ویدیو هایی که انتخاب نمی شوند (در مرورگرها) معرفی کردیم؛ اما گاهی محیط مدنظر ما برنامه خاصی در اندروید است یا این که می خواهیم در صفحه اصلی اندروید متن خاصی را از جایی سریع کپی و جای دیگری پیست کنیم. در این موارد توصیه می کنیم از برنامه Clip Layer استفاده کنید.

گام اول: دانلود و نصب برنامه

Clip Layer را از پلی استور دانلود و سپس نصب نمایید.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

تنظیم Clip Layer به عنوان برنامه پیش فرض اندروید

برای استفاده از این برنامه باید کاربرد کلید home اندروید (در مواقعی که آن را فشار داده و نگه می داریم) تغییر داده شده و کاربرد برنامه Clip Layer جایگزین آن شود. به زبان دیگر باید کاربرد Clip Layer تبدیل به یکی از فرمان های پیش فرض اندروید شود درست همانند روند تغییر لانچر پیشفرض اندروید که قبلا در انزل وب آموزش دادیم. این فرمان حرکتی در اندروید مارشمالو و بالاتر Assist app نامیده می شود.

برنامه Clip Layer را باز کنید و روی اولین گزینه در منو اصلی کلیک کنید. با این کار شما به تنظیمات سیستم هدایت می شوید و باید گزینه Assist app یا بسته به ورژن اندروید نصب شده گزینه های دیگری مثل Device assistance app را انتخاب کنید.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

دقت کنید که گزینه Use text from screen مطابق با تصویر زیر فعال شده باشد. سپس Assist app را در بالا صفحه انتخاب کرده و از لیستی که ظاهر می شود Clip Layer را انتخاب کنید. با کلیک روی Agree موافقت خود را اعلام می کنید تا برنامه Clip Laye جایگزین کاربرد دکمه home اندروید شود.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

گام آخر: کپی و چسباندن ساده و سریع متن ها از اینستاگرام ، تلگرام و..

از این پس هر بار که دکمه home را فشار داده و نگه دارید محیط برنامه Clip Layer را مشاهده خواهید کرد. در این برنامه کافی است روی کلمات ضربه بزنید تا برای کپی شدن انتخاب شوند.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

وقتی که کلمات دلخواه انتخاب شدند یکی از گزینه های پایین صفحه را انتخاب کنید. مثلا با انتخاب Copy متن به کلیپ بورد گوشی افزوده می شود. Task اجازه می دهد تا متن را به لیست اضافه کنید و در آینده به انتخاب خود از آن استفاده کنید و یا با گزینه Email می توانید همان متن را مستقیما ایمیل کنید.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

Share هم به شما اجازه می دهد تا همان متن را در برنامه های مختلف اندروید چپسبانده و به اشتراک بگذارید.

کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید

تجربیات شما ؟

شما هم قابلیت کپی و پیست کردن سریع متون را با دکمه home اندروید فعال کنید و تجربیات خود را از کپی کردن ساده تر کلمات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استفاده از کلیپ بورد ویندوز 11
آموزش استفاده از کلیپ بورد ویندوز ۱۱
5 روش برتر کپی پیست متن و مدیریت کلیپ بورد (Clipboard) اندروید
۵ روش برتر کپی پیست متن و مدیریت کلیپ بورد (Clipboard) اندروید
آموزش و معرفی بهترین برنامه مدیریت کلیپ بورد
جلوگیری از دست دادن اطلاعات قبلی و بازیابی آیتم های کپی شده ویندوز
انزل وب
کپی کردن چند جمله جداگانه در حافظه Clipboard و استفاده از آنها در مکانهای دیگر

نظرات