نحوه فعال کردن سازی تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

چگونه برای افزایش امنیت اکانت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم ؟

هک اکانت اینستاگرام و دسترسی به اطلاعات شخصی از طریق روش هایی مثل فیشینگ ، بد افزار ها و.. این روز ها بازار داغی برای افراد سودجو دارد. روش تایید هویت دو مرحله به جلوگیری از هک شدن و افزایش امنیت اکانت شما کمک بسیاری خواهد کرد ، اینستاگرام بتازگی این قابلیت را به برنامه خود اضافه و در اختیار تمامی کاربران قرار داده است که در ادامه نحوه فعال کردن Two -Step Verification اینستاگرام را به شما آموزش میدهیم.

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

How to Enable Two-Factor Authentication on Instagram

قبل در انزل وب گفتیم که هکرها این روزها از روش های هوشمندانه ای مثل روش فیشینگ ، Spear Phishing ، سو استفاده از لاگین های شبکه های اجتماعی و.. استفاده میکنند تا به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند و همانظور که در مطلب اطلاعاتی که نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت نیز به آن اشاره کردیم گاهی اوقات دسترسی به اکانت شما مساوی است با خطرات و تهدیدات جدی ! در ادامه آموزش و معرفی و قابلیت های جدید اینستاگرام اینبار تصمیم گرفتیم شیوه فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام (two step verification) را آموزش دهیم ، با ما همراه باشید.

برای شروع ابتدا اپ اینستاگرام را آپدیت کنید. توجه کنید ممکن است این قابلیت برای تمامی اکانت ها هنوز به خوبی فعال نشده باشد و اگر گزینه Two Factor Authentication را مشاهده نکردید باید برای فعال شدن آن باید مدتی صبر نمایید.

سپس وارد بخش پروفایل خود شوید در اندروید بر روی سه نقطه و در آی او اس بر روی چرخدنده تپ کنید تا وارد بخش Setting شوید.

How to Enable Two-Factor Authentication on Instagram

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید.

فعال سازی تایید احراز هوست دو مرحله ای اینستاگرام

سپس بخش Require Security Code با کشیدن به جهت مخالف فعال کنید.

Require Security Code

گزینه Turn On را انتخاب نمایید.

جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

در این مرحله اینستاگرام به شماره خط شما یک کد امنیتی را ارسال میکند که باید برای تایید اکانت خود آن را در کادر مورد نظر را وارد کنید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

سپس به عنوان یک بکاپ امنیتی اینستاگرام یک لیست از کدها ایجاد میکند.

کدهای امنیتی اینستاگرام

این کد ها را میتوانید در جایی یادداشت یا توسط گزینه ها Copy Codes آنها در حافظه کلیپورد کپی (همچنین به وسیله اپ های مخصوص کپی اینکار را میتوان انجام داد) ، Take Screenshot اسکرین شات یا  مستقیما پرینت بگیرید تا به هر دلیلی اینستاگرام نتواست کدهای امنیتی را برای خط شما ارسال کند یا خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و سایر اپراتورها که بعضا در دریافت اس ام اس از خارج از کشور دچار مشکل میشوند قادر به دریافت کد امنیتی برای تایید نبود شما از این کدها برای تایید اکانت خود استفاده کنید.

آموزش تایید دو مرحله ای اینستاگرام

خب تمام شد حالا شما تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کردید و امنیت اکانت خود برای جلوگیری از هک شدن و.. افزایش دادید.

نحوه تایید دو مرحله ای اینستاگرام

برای سایر ترفند و آموزش های اینستاگرام حتما مطالب قبلی ما را مطالعه کنید و اگر به هر نحوی اکانت شما مورد سو استفاده ، هک و.. قرار گرفت از مطلب بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام انزل وب برای بازپس گرفتن اکانت خود کمک بگیرید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای افزایش امنیت حساب کاربری خود چه اقدامتی انجام دادید ؟  آیا فعال کردن احراز هویت و تایید دو مرحله ای (۲FA) اینستاگرام برای شما کارساز بوده است ؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • روشنک says:

    سلام .
    من کد های بک آپ رو ندارم ، نمیتونم وارد اکانتم بشم . باید چیکار کنم ؟

  • مرتضی says:

    سلام وقت بخیر
    من برنامه انتی تکتور رو اجرا کردم ولی هر چی کد میده اشتباه هستش لطفا هر کی بلد هست تماس بگیره ۰۹۱۲۱…

    • Sadegh says:

      سلام من گوشیمو زدن الان می‌خوام با یه گوشی دیگه به تینستام وصل بشم میگه تایید دو مرحله ای بعد من فعالش کرده بودم ولی رو همین آپ Google authenticator حالا من نمیتونم حساب اینستامو به این آپ اضافه کنم چون qr کد پیج اینستامو ندارم یا همون کلید ۱۶ رقمی حالا باید چیکار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  • ahmadfarshad says:

    سلام، من کدهای بک آپ رو فراموش کردم و ندارم، الان نمیتونم وارد اینستا بشم، میتونید کمک کنید؟

  • Mohamad says:

    من بعد از اینکه گزینه two factorرو انتخاب میکنم گزینه Requeirنمیاد چیکارکنم؟

  • مرضیه. says:

    سلام. اینستا گرام‌من‌فارسی هست. باید چه قسمتی برم؟ و اینکه ممکنه کسی ریپورت کنه و حساب از دستمون خارج بشه؟ مثلا الان یک شخص نا شناسی عکس های مبتذل برام میفرسته بلاکش نکردم تهدیدش کردم میترسم کاری کنه از دستم خارج بشه حسابم این ممکنه؟؟ تورو خدا اگه میدونین جواب بدین اخه من اینستام زیاد هک میشه. دیگه طاقت ندارم این پیجم چیزیش بشه.

  • مسعود says:

    سلام
    من اون سیم کارتی ک کد دو مرحله ای باهاش زدم سوخته الان میخوام از کد های بک آپ استفاده کنم ولی این کدها ۸ رقمی هست و اینستا در کد ۶ رقمی میخواد برای ورود به پیج و باز شدن کد دو مرحله ای. میخواستم بودنم چجوری از کد بک آپ میتونم استفاده کنم

  • زینب says:

    من از روش تایید دو مرحله ای استفاده کردم و همه چیز اوکی شد.چند روز پیش یوزر و پسوورد پیجم رو به خواهرم دادم تا بجای من پست بزاره و بهش گفتم بعد از وارد کردن یوزر و پسوورد نیاز به کد هست که روی خط من میاد و من برات میفرستم.اما قبل از اینکه حرف من تموم بشه گفت من وارد پیج شدم بدون کد.من چک کردم و دیدم تایید دو مرحله ای فعال بود.مشکل از کجاست؟

    • منصور says:

      برای منم همین انفاق افتاده،نمیدونم دلیل چیه،دوستان کسی نمیدونه دلیلشو؟