10 استفاده کاربردی از کلید های بی استفاده

۱۰ کاربرد خلاقانه از کلید های اضافی و بدون استفاده

کلیدها تقریبا همه جا هستند و همه ما دسته ای از آنها را داریم.احتمالا خیلی از این کلیدها متعلق به قفلهایی بودند که دیگر استفاده ای ندارند و یا شاید ما یادمان نمی آید که کدام قفل با آنها باز می شدند. پس با کلیدهای قدیمی خود چه کار کنیم؟ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این کلیدها، می توانند کاربردهای بیشتری از آنچه برای آن ساخته شده اند،داشته باشند. در ادامه ۱۰ مورد از کاربرد خلاقانه کلیدها را باهم مرور میکنیم.

چگونه از کلیدهای بدون استفاده و اضافی خود برای کاربردهای دیگر بهره ببریم ؟

۱۰ uses for Old Keys

قبلا در مطالب دیگر انزل وب با استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی و یا قطعات قدیمی کامپیوتر ها آشنا شده ایم. با خواندن این مطلب می خواهیم برخلاف روش ساخت کلید یدکی با استفاده از بطری که استفاده کاربردی برای باز کردن قفل را داشت روش های استفاده دیگر از کلیدها خارج از ماهیت همیشگی آنها را به شما نشان دهیم ، با ما همراه باشید.

استفاده از کلید به عنوان وزنه سربی

استفاده به عنوان وزنه سربی

زمانی که نیاز به خط مرجع برای کارهای عمودی مثل وصل کردن کاغذ دیواری دارید، می توانید نخی را به انتهای کلیدها وصل کنید. به دلیل صاف بودن کلیدها،برخلاف وزنه های سربی در کنار دیوار قرار میگیرند و باعث می شوند شما راحتتر بفهمید که کارتان را مستقیم دارید ادامه می دهید یا خیر.

تبدیل کلید ها به قلاب و جاکلیدی

تبدیل کلیدها به قلاب و جاکلیدی

با استفاده از انبردست و یا اچار کلیدها را خم کنید. اگر کلیدها قدیمی و شکننده باشند، ممکن است نیاز باشد به آنها گرما بدهید تا از ترک خوردن آنها جلوگیری کنید و کلیدها انعطاف پذیرتر شوند. سپس آنها را به یک تکه چوب بچسبانید ، با کمی خلاقیت میتوانید یک آویز زیبا از کلیدهای قدیمی برای خود ایجاد کنید.

تمیز کردن کف چکمه

تمیز کردن کف چکمه

قبلا دیدیم که با استفاده از خمیر دندان میتوانیم لکه های کفش خود را از بین ببریم و آنها را تمیز کنیم. خوب است بدانیم که با استفاده از کلید می توانید گل خشک شده را به آسانی از کف چکمه ها خارج کنید و کف آنرا تمیز کنید.

استفاده به عنوان وزنه پرده خانه

استفاده به عنوان وزنه پرده خانه

کلیدها را در قسمت جیبی مانند لبه پایینی پرده های سبک قرار دهید تا باعث سنگین شدن و تکان نخوردن آنها بر اثر باد شوید.

باز کردن درب نوشیدنی ها

باز کردن درب نوشیدنی ها

کلید را لبه بطری نوشیدنی و زیر درپوش آن قرار دهید و با اهرم کردن آن، درب بطری را باز کنید.

استفاده به عنوان لنگر بادکنک

استفاده به عنوان لنگر بادکنک

چند کلید را به نواری که به بادکنک هالوژنی متصل است، وصل کنید تا از رها شدن آن جلوگیری کنید.

درست کردن آویز ورود برای درب

درست کردن آویز ورود برای درب

کلیدها را از طول به تخته نازکی متصل کنید و بالای درب وصل کنید. با اینکار با ورود افراد به خانه و.. کلیدها صدا ایجاد میکنند و شما آگاه می شوید.

درست کردن آهنربا

درست کردن آهنربا

آهنربای کوچک را به کلیدهای قدیمی بچسبانید تا بتوانید چیزهای جالبی را به جلوی یخچال خود با استفاده از آن قرار دهید. هم چنین با مطالعه مطلب قبلی انزل وب می توانید با دیگر کاربردهای جالب آهنربا نیز آشنا شوید.

ریختن رنگ چوب لوازم خانه

ریختن رنگ چوب لوازم خانه

چند کلید قدیمی را در یک حلقه قرار دهید و به یک نخ وصل کنید.سپس با استفاده از آن به رنگ امیزی اسباب و لوازم بپردازید تا حالتی مثل اسباب قدیمی بگیرند. علاوه بر این در صورتی که میخواهید برای رنگ آمویزی مجدد ، رنگ قبلی وسیله مورد نظر را از بین ببرید میتوانید از دسته کلید خود استفاده نمایید.

ساخت ابزار تزئینی خانه

شما میتوانید با استفاده از کمی خلاقیت و بهم متصل کردن کلید ها بر اساس یک الگو خاص ابزاری تزئیینی مثل کاسه ، جای شمع ، بطری فلزی و.. ایجاد کنید. برای اتصال کلیدها به هم از چسب های قوی ، لحیم یا جوش دادن استفاده نمایید.

ساخت ابزار تزئینی خانه

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در مطلب بالا با کاربردهای جدید کلیدها آشنا شدید.چه استفاده های دیگری از کلیدها به ذهن شما می رسد؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • جواد عشقی says:

    ایول الی بود منم برای گزرواژه ایمیل میخوام کلید بزارم تاکسی گزرواژه عوص نکنه ممنون