قابلیت و ترفندهای صفحات مخفی گوگل کروم

آدرس و کاربرد این ۱۰ صفحه مخفی گوگل کروم را حتما به خاطر بسپارید!

استفاده از گوگل کروم بسیار آسان است.کافی است جست و جوی مورد نظر خود یا آدرس را در محل آدرس وارد کنید و اینتر را بزنید و در کسری از ثانیه صفحه مورد نظر شما باز می شود. اما اگر میخواهیداز قدرت کروم استفاده کامل را ببرید،لازم است بیشتر با این مرورگر قدرتمند آشنا شوید.کروم رمزهای بیش از آن چیزی که شما فکر میکنید در خود دارد. برای دانستن بهتر این رمزها، باید از نحوه دسترسی به صفحات مخفی کروم و ویژگی های آن آگاه باشید.

آدرس ورود به ۱۰ صفحه مخفی و کاربردی گوگل کروم و طریقه استفاده از آنها

۱۰ Hidden Google Chrome Pages and What You Can Do With Them

در واقع، در زمان نوشتن شما می توانید به بیش از ۶۰ آدرس (URL) مخفی کروم و ۱۵ ابزار دیباگ کردن دسترسی پیدا کنید. می توانید با نوشتن chrome://chrome-urls در محل آدرس گوگل کروم خودتان این موضوع را امتحان کنید. مشخصا بیشتر این صفحات برای کاربران معمولی بی استفاده هستند اما بهتر است نسبت به برخی از آنها آگاه باشید. در ادامه ۱۰ مورد از مهمترین آنها را بیان کرده ایم.

chrome://flags

فلگ ها یا پرچمها(در گذشته “Labs”) شناخته شده ترین صفحه کروم هم چنین جالترین آنها هستند. در آنها بیش از ۱۲۰ ویژگی و تنظیمات برای تست کردن شما را وجود دارد. همه فلگها روی هر سیستمی کار می کنند و همانطور که گوگل روشن کرده است ممکن است برخی از آنها اثر منفی روی ثبات،امنیت یا حریم خصوصی مرورگر شما داشته باشند.برای آشنایی بیشتر با فلگهای گوگل کروم بهتر است مطلب مرتبط با آنها را در انزل وب مطالعه کنید.

chrome://flags

با مطالعه مقاله ای قبلی ما می توانید لیستی برای شروع استفاده از فلگها داشته باشید. اما این نکته را هم بدانید که برخی از فلگها ممکن است بعد از چند ماه ناپدید شوند زیرا که ممکن است گوگل آنها را به نسخه پایدار اضافه کرده و یا این پروژه تجربی را متوقف کرده است. اگر برای تست کردن فلگها مشتاق هستید گزینه های Smooth Scrolling و Automatic password generation را فعال کنید.

chrome://omnibox

قسمت تاریخچه کروم (Chrome history) میتواند همه صفحاتی را که مشاهده کردید ثبت کند اما استفاده از آن به عنوان ابزای برای فراخوانی مجدد جست و جوهای شما  و یا صفحات نتیجه دشوار است. صفحه Omnibox راه حلی است که گوگل به شما ارائه میکند.

chrome://omnibox

این صفحه به شما اجازه میدهد درون تاریخچه را برای متنی که در محل آدرس قبلا نوشته اید،جست و جو کنید . عبارت مورد نظرتان را در قسمت جست و جو وارد کنید و اینتر بزنید.هر چیزی که با عبارت شما همخوانی داشته باشد در پایین صفحه به نمایش در می آید. هم چنین می توانید نتایج را براساس جزییات بیشتر،نشان دادن وروردی های غیرکامل و … شخصی سازی کنید.

chrome://network-errors

در برخی از اوقات کروم نمی تواند صفحه خاصی را بارگذاری کند. ما قبلا به رفع مشکل باز نشدن سایتها در انزل وب اشاره کرده ایم. اما چگونه می توان علت این امر را دانست؟ آیا اشکال از وای-فای است؟ سایت مشکل دارد ؟ و یا چیزی درون سیستم شما تغییر کرده است؟ متاسفانه عیب یابی در حیطه کروم نیست و تمام چیزی که به شما می دهد یک پیام کدشده است و نیاز است شما پیام نمایش داده شده را در گوگل جست و جو کنید.

chrome://network-errors

اما جالب است بدانید که کروم تمامی خطاها و معنی انها را لیست کرده است!کافی است به قسمت chrome://network-errorsبروید و تمامی ۲۰۰ خطاو دلایل انها را مشاهده کنید.

chrome://crashes

کروم هر موقع که مرورگر دچار مشکل ناخواسته و کرش می شود این اتفاق را ثبت میکند و اگر شما به طود مداوم با کرش شدن مواجه می شوید،منبع خوبی برای ارسال به گوگل و یا فروم های راهنما هستند.

chrome://crashes

برای کار کردن درست ویژگی ها لازم است قسمت گزارش خرابی(crash reporting)را فعال کنید. برای این کار کافی است Menu>Setting>Show Advanced Setting>Privacy رفته و گزینه Automatically send usage statistics and crash reports to Google را فعال کنید. از این لحظه به بعد هر زمان که به قسمت chrome://crashesh بروید میتوانید لیست تمام خرابی ها را ببینید.

chrome://plugins

قبلا در مطلبی در انزل وب  شما را با افزونه های کاربردی گوگل کروم آَشنا کرده ایم.با اینکه بیشتر افراد نمیدانند، اما کروم  دارای افزونه (extension)است که میتوانید  Chrome Web Store را اضافه کنید. پس از نصب آن، در نسخه ۵۶ یا بالاتر شما ۴ مورد زیر را در کروم خود خواهید داشت:

Adobe Flash

Chrome Native Client : به توسعه دهندگان اجازه اجرای ایمن کدهای C و C++ را در مرورگر خود میدهد که این اجرا به سیستم عامل وابسته نیست.

Widevine Content Decryption Module : به کروم اجازه اجرای ویدیوها و صداهای HTML5 را میدهد.

Chrome PDF Viewer

برای هر گزینه می توانید انتخاب کنید که کروم آنها را در شروع به کار اجرا کند یا خیر.

chrome://terms

اگر خواستید در مورد قوانین و شرایط گوگل کروم اطلاعاتی داشته باشید با مراجعه به chrome://terms به آسانی میتوانید این کار را انجام دهید.

chrome://view-http-cache

حافظه HTTP یک تاریخچه کامل از صفحاتی که به آن دسترسی داشته اید است.در حالیکه که گزینه History در منو اصلی فقط صفحاتی را که دیده اید نمایش میدهد و هم چنین صفحاتی که بدون دانستن شما بازدید شده اند مثل پاپ آپ ها.

chrome://view-http-cache

chrome://predictors

پیش بینی کننده کروم در بعضی موارد ممکن است عجیب و رمزآلود به نظر بیاید. هدف صفحه chrome://predictors نشان دادن پروسه به صورت ساده تر است. در این صفحه لیستی از تکمیل کننده های خودکار و منابع پیش بینی کننده براساس فعالیتهای قبلی شما وجود دارد.می توانید در آن متنی که وارد کردید، سایتی که مشاهده کردید و امتیاز پیش بینی کروم را ببینید.

chrome://net-internals

این صفحه یک هاب عیب یاب است که شامل اطلاعات و ابزارهایی برای کمک به شما است تا بتوانید بفهمید که چه چیزهایی دیده شده است،مشکلات حل شده کدامند و عیب یابی شبکه چگونه صورت گرفته است.اگر با صفحه خطا در DNS مواجه شده باشید احنمالا این صفحه را در جایی از حافظه دیده اید. بیشتر ابزارهای موجود برای یک کاربر عادی استفاده ای ندارند اما اگر بخواهید مثلا پهنای باند را مانیتور کنید، اتصالات سوکت ها را کنترل کنید و یا درباره نگاشت نقشه ها بیاموزید میتوانید از این صفحه استفاده کنید.

chrome://thumbnails

اگر قبلا وارد کروم شده باشید می توانید صفحاتی را که بیشتر مشاهده کردید را ببینید. بعضی موارد انتخاب کروم غیرمنطقی به نظر می رسد. با استفاده از chrome://thumbnails می توانید علت آنرا بدانید.

chrome://thumbnails

بالاترین سایتها،سایتی که قرار است در صورت مخفی کردن یکی از ۸سایت بالا، به نمایش در بیاید را ببینید.

تجربه و نظرات شما ؟

در بالا به ۱۰ صفحه مخفی کروم که هر کاربری باید با آن آشنا باشد اشاره کردیم. اگر از صفحات دیگری استفاده کردید به ما بگویید و تجربیات خود را در رابطه با ویژگی های آنها با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • ساناز says:

    سلام چجوری میتونم قابلیت صفحات مخفی رو در کروم غیر فعال کنم. لطفا کمکم کنید