۱۱ روش سریع کوتاه کننده لینک در کروم، مک، آی او اس و اندروید

۱۱ روش سریع کوتاه کردن لینک در کروم ، فایرفاکس ، آیفون ، اندروید و تلگرام

تصور کنید می خواهید لینک مطلبی را در توییتر و فیس بوک ، اینستاگرام یا تلگرام قرار دهید، برای این منظور استفاده از لینک کوتاه به جای لینک اصلی مطلب که معمولا دارای آدرس طولانی میباشد کاربردی و موثر به نظر می رسد. هر چند که در پست های قبلی به تعدادی روش های کوتاه کننده لینک پرداخته شد اما در ادامه این مطلب انزل وب با ۱۱ برنامه و سرویس های سریع کوتاه کننده لینک بیشتر و مفصل تر آشنا خواهید شد.

بهترین افزونه، برنامه و ربات های کوتاه کننده لینک برای کروم، فایرفاکس، اندروید، تلگرام

۱۱ Fastest Ways to Create a Short Link in Chrome,Firefox , Mac, iOS and Android 

 به کارگیری کوتاه کننده های لینک یک راه حل ساده برای به اشتراک گذاری لینک ها با دوستان و صفحات وب به نظر می رسد و شما از طریق ان میتوانید آنالیز کنید چه کسانی ، با چه مرورگر هایی و از کجا بر روی لینک مورد نظر کلیک کرده اند! به همین خاطر در ادامه با تعدادی از افزونه ها و اپ های کاربردی در این زمینه آشنا خواهید شد.

افزونه های کوتاه کننده لینک گوگل کروم

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل کروم Goo.gl URL Shortener

افزونه Goo.gl URL Shortener از سرویس کوتاه کننده لینک متعلق به گوگل استفاده می کند. زمانیکه شما به حساب کاربریتان اجازه دسترسی به افزونه مورد نظر را بدهید، تاریخچه لینک های کوتاه شده در آن ذخیره می شود و در هر زمان و مکانی اجازه دسترسی به آن را خواهید داشت. این افزونه بسیار سریع و قابل اطمینان است. با اضافه کردن این افزونه به گوگل کروم ویژگی کپی لینک به آن افزوده می شود که با لمس دکمه کپی می توانید کوتاه شده لینک مورد نظر را در صفحات دلخواه قرار دهید.

 

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل کروم "Goo.gl URL Shortener"

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل قابلیت سفارشی سازی دارد و می توان با فعال سازی کلید میانبر در بخش تنظیمات از کلیدهای میانبر کیبورد برای کپی و کوتاه کردن لینک ها استفاده نمود.

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل کروم Bitly

افزونه کوتاه کننده لینک گوگل کروم "Bitly"

Bitly یکی از رقبای اصلی گوگل محسوب می شود. اگر شما مدیریت یک رسانه اجتماعی را برعهده دارید بهترین گزینه Bitly است. شما نیز با وارد شدن به حساب کاربریتان در Bitly می توانید از خدمات آن بهره مند شوید. Bitly نسخه ای برای سیستم عامل iOS نیز دارد.

برنامه های کوتاه کننده لینک برای اندروید

در اندروید اشتراک گذاری منابع  یک اصل مهم شناخته می شود و وجود اپ هایی با این ویژگی ضروری است.

کوتاه کردن لینک ها در اندروید توسط Goo.gl URL Shortener

این برنامه نسخه اندرویدی افزونه گوگل کروم است که در بالا توضیح داده شد. شما با نصب برنامه  Goo.gl URL Shortener در گوشی اندرویدی خود می توانید با ورود به حساب کاربری گوگل خود تاریخچه لینک ها را ذخیره نموده و از گزینه های کپی لینک و اشتراک گذاری آن بهره مند شوید.

کوتاه کردن لینک ها در اندروید توسط "Goo.gl URL Shortener"

این اپ تمرکز خود را بر روی اشتراک گذاری لینک های کوتاه شده قرار داده است و به محض ورود به آن می توانید اشتراک گذاری منابع را با سایر سایت ها و برنامه های مختلف داشته باشید.

کوتاه کردن لینک ها در اندروید با ShortLink

کوتاه کردن لینک ها در اندروید با"ShortLink"

نرم افزار  ShortLink یک برنامه ابتدایی کوتاه کننده لینک است که در انزل وب با آن آشنا خواهید شد. این برنامه از حساب کاربری گوگل پشتیبانی نمی کند اما از سرویس های مختلف کوتاه کننده لینک مانند گوگل، Bitly ، tinyurl و … برای این منظور استفاده می کند. این برنامه به محض کوتاه کردن لینک یک کد QR نیز به آن اختصاص می دهد.

کوتاه کردن لینک ها در اندروید توسط URL Shortener

کوتاه کننده لینک URL Shortener برای اندروید دارای محیط کاربری ساده ای است. با انتخاب “URL Shortener” از لیست انتخاب های اشتراک گذاری گزینه کوتاه کردن لینک به نمایش در می آید. شما می توانید از این طریق لینک کوتاه شده را کپی نموده و آن را به اشتراک بگذارید.

کوتاه کردن لینک ها در اندروید توسط "URL Shortener"

اگر از این برنامه کوتاه شونده لینک استفاده می کنید، گزینه ای در مسیر تنظیمات برای کپی خودکار لینک تعبیه شده است.

نرم افزارهای کوتاه کننده لینک مک

برنامه کوتاه کننده لینک مک با CloudApp

برنامه CloudApp که برای سیستم عامل ویندوز نیز در دسترس است، یک کوتاه کننده لینک نیست. بلکه یک سرویس اشتراک گذاری فایل است که به شما امکان آپلود بیش از ۱۰ فایل با حجم بالای ۲۵ مگابایت را به صورت رایگان فراهم می کند. از این برنامه می توان برای اشتراک گذاری سریع اسکرین شات ها با دوستان و صفحات وب استفاده کرد. این برنامه از کوتاه کننده لینک نیز پشتیبانی می کند.

برنامه CloudApp

تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که لینک را کپی نموده و با کلید های میانبر Opt + Shift + V لینک کوتاه شده را تحویل بگیرید.

کوتاه کردن لینک ها در مک او اس توسط برنامه URL shortener

این ابزار در مک، اندروید و آی او اس در دسترس است و شامل سرویس های مختلف کوتاه کننده لینک از جمله “ow.ly” است که به صورت رایگان ارائه می شود. برای افزودن سایر سرویس ها می بایست مبلغ ۱،۹۹ دلار پرداخت نمایید.

نرم افزارهای کوتاه کننده لینک آی او اس

در ادامه با چند نمونه از کوتاه کننده های لینک iOS در انزل وب آشنا خواهید شد.

برنامه کوتاه کننده لینک برای آی او اس “Short URL Maker”

برنامه کوتاه کننده لینک برای آی او اس "Short URL Maker"

برنامه Short URL Maker یک برنامه رایگان است که قابلیت تبدل لینک به حالت کوتاه شده آن را فراهم می آورد. این برنامه در مرورگر سافاری به عنوان افزونه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه کوتاه کننده لینک آیفون با نام URL Shortener

برنامه کوتاه کننده لینک آی او اس با نام "URL Shortener"

برنامه URL Shortener یک اپ رایگان برای ios است که همانند نسخه مک تنها از سرویس ow.ly بصورت رایگان پشتیبانی می کند. شما می توانید در بخش اعلانات این برنامه و با زدن دکمه Convert URL لینک مورد نظر را کوتاه نمایید.

افزونه کوتاه کننده لینک فایرفاکس

علاوه بر اینها مرورگر فایر فاکس نیز افزونه ای تحت عنوان Copy ShortURL را در خود جای داده است. با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا لینک های صفحات وب را کوتاه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در صفحات وب این افزونه در منوی راست کلیک با عنوان “Copy ShortURL” به چشم می خورد. همچنین میتوانید سرویس های دلخواه کوتاه کردن لینک را در این افزونه سفارشی کنید.

افزونه کوتاه کننده لینک فایرفاکس

ربات کوتاه کننده لینک تلگرام                            

همچنین ربات کوتاه کننده لینک تلگرام ShortUrlBot نیز به شما کمک خواهد کرد تا لینک های مورد نظر خود را تحت سرویس های گوگل، بیتلی و اد فلای در این ربات کوتاه کنید. برای استفاده از ربات تنها کافیست بعد از زدن دکمه start لینک مورد نظر را برای آن ارسال کنید تا لینک کوتاه شده را در سرویس کوتاه کننده لینک گوگل تحویل بگیرید.

ربات کوتاه کننده لینک تلگرام

تجربه و پیشنهاد شما؟

از اینکه همراه ما در انزل وب بودید سپاسگزاریم. امروز با روش ها و برنامه های مختلف کوتاه کردن لینک در ویندوز، اندروید و سایر سیستم عامل ها آشنا شده ایم. شما برای کوتاه کردن لینک چه راه حلی را پیشنهاد می دهید؟ لطفا اگر تجربه استفاده از برنامه ای را دارید در بخش نظرات مطرح کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات