چگونه یک گوشی کارکرده بخریم؟ راهنما و نکات مهم خرید گوشی دست دوم

روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی ، راهنما و نکات مهم خرید گوشی کارکرده

خرید یک گوشی کارکرده می تواند مقرون به صرفه باشد اما خطراتی را نیز در پی دارد. برای خرید یک گوشی دست دوم می بایست از سالم بودن گوشی و سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نماییم. در ادامه همراه انزل وب باشید تا با روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی و نکات مهم برای خرید گوشی های کارکرده آشنا شوید.

راهنمای خرید گوشی دست دوم و شیوه های تشخیص گوشی نو از کارکرده

How to Buy a Used Smartphone With The Best Features?

سازندگان گوشی سالانه موبایل های جدیدی را به بازار عرضه می کنند و از آنجایی که عده ای دائما در حال خرید و تست گوشی های به روز هستند، شما این شانس را دارید که آن گوشی ها را تهیه نمایید. دقت داشته باشید که همیشه گوشی های جدیدتری نیز به بازار عرضه خواهند شد. به هر حال خرید گوشی دست دوم به منزله قبول یکسری کاستی ها و نواقص است. اولا ممکن است گارانتی گوشی تمام شده باشد و یا حداقل زمان اندکی از آن باقی مانده باشد. ثانیا شما باید از سالم بودن و ناقص نبودن گوشی مطمئن شوید. سرانجام براساس این دانسته ها می توانید به سراغ قیمت دقیق محصول مورد نظر بروید. برای اینکه بدانید در هنگام خرید گوشی به چه نکاتی باید توجه کرد و روش تست هنگام خرید گوشی با این مطلب انزل وب همراه باشید.

درباره قیمت دقیق محصول جستجو کنید

هدف از خرید گوشی دست دوم پرداخت هزینه کمتر است. در نتیجه ابتدا باید از قیمت دقیق محصول مطلع شوید. برای اینکه بهترین خرید خود را انجام دهید در وهله اول باید ببینید چه تعداد از مردم و با چه قیمتی در حال فروش آن دستگاه هستند. برای این منظور می توانید از سایت های دیوار، شیپور، موبایل ، جستجوگر ترب ، دیجی کالا و .. بازدید کنید تا در انتها به لیستی کامل برسید. اما توجه به نکات زیر ضروری است:

  •  توجه داشته باشید که آن گوشی برای کشور شما ساخته شده باشد و مطابق با شبکه های مخابراتی کشور شما باشد.
  • به دنبال گوشی های ارزان یا گرانتر نباشید بلکه به سراغ گوشی هایی بروید که بتواند نیازهایتان را برطرف کند. هر کدام از گوشی های دست دوم در وضعیت متفاوتی قرار دارند شما می توانید با بررسی مشخصات آنها به دنبال دستگاه مورد نظر باشید.
  • قیمت گوشی جدید با همان مشخصات را چک نمایید. اگر به همان میزان برای گوشی که یک سال از عرضه آن گذشته، پولی پرداخت می کنید، این خرید موفقی نیست چراکه گارانتی آن گذشته است و اعتبار ندارد.
  • مطمئن شوید که گوشی تمامی لوازم جانبی را با خود به همراه دارد در غیر اینصورت هزینه آنها را برآورد کرده تا بتوانید در زمان پرداخت هزینه با فروشنده بر سر قیمت منصفانه به توافق برسید.

از کجا گوشی دست دوم را خریداری کنیم؟

خرید آنلاین در دیوار

خرید گوشی دست دوم از راههای مختلفی امکان پذیر می باشد که دارای نقاط قوت و ضعفی است. عده ای به خرید گوشی به صورت مستقیم و از اشخاص، اعتقاد دارند این درحالیست که عده ای دیگر خرید اینترنتی را ترجیح می دهند. چراکه تنوع قیمتی در این حالت زیاد است. در ادامه همراه انزل وب باشید تا با چندین نکته در ارتباط با خرید امن گوشی دست دوم آشنا شوید.

خرید گوشی دست دوم در شبکه های اجتماعی

ممکن است بهترین گزینه برای خرید گوشی دست دوم پیدا کردن شخصی باشد که قصد فروش گوشی خود در شبکه های اجتماعی را دارد. در این حالت شناخت طرف مقابل باعث یک خرید اطمینان بخش خواهد شد. زیرا شخصی که در شبکه اجتماعی با وی در ارتباط هستید تمایل ندارد که شما از خرید خود ناراضی باشید و یا شرایطی پیش آید که از وی بخواهید مبلغ پرداختی را بازگرداند.

خرید اینترنتی گوشی دست دوم

اگر برایتان ممکن نیست که گوشی را از طریق شبکه های اجتماعی تهیه نمایید می توانید از منابع معتبر اینترنتی دیگر نظیر دیوار و شیپور گوشی دست دوم را خریداری کنید. البته دقت کنید که این سرویس ها نیز برای معامله روش حضوری را پیشنهاد کرده اند.

خرید گوشی دست دوم مستقیما از صاحب آن

بهترین حالت خرید گوشی دست دوم، مستقیما از افراد است. البته بهتر است قبل از ملاقات حضوری با فروشنده، درباره رنج قیمتی محصول جستجو کنید. همچنین ترجیحا در روشنایی کافی و در روز با وی ملاقات کنید تا بتوانید گوشی را به طور دقیق بررسی نمایید.

مذاکره بر روی قیمت تلفن کارکرده

نکاتی وجود دارد که می توانید بر اساس آن قیمت گوشی را کاهش دهید. البته ابتدا قیمت گوشی را از طریق جستجو در اینترنت به دست آورید. دقت داشته باشید که خراشهای کوچک اطراف یک گوشی نمی تواند از قیمت آن بکاهد اما خراش های صفحه نمایش می تواند دلیل خوبی برای چانه زنی بر سر قیمت و کاهش آن باشد.

چگونه گوشی تعمیری یا دست دوم را بررسی نماییم ، کد مدت زمان کارکرد گوشی و..

آب خورده

در زمان ملاقات حضوری باید لوازم جانبی گوشی را به همراه داشته باشید تا آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید. همچنین از فروشنده بخواهید تا به شما اجازه دهد سیمکارت خود را در گوشی مورد نظر قرار داده و از جهات مختلف آن را بسنجید. از تست کابل شارژ، حافظه جانبی و هدفون غافل نشوید.

وقتی گوشی را در دست گرفتید به نکات زیر توجه نمایید:

  1. ظاهر گوشی را خوب نگاه کنید. به دنبال آسیب دیدگی و خش بر روی گوشی باشید. به لنز دوربین و آب خوردگی باتری دقت کنید. اگر گوشی دارای باتری غیرقابل تعویض باشد، اثر آب خوردگی بر روی درگاه سیمکارت نشان می دهد و ممکن است رنگ برچسب های روی باتری تغییر کرده باشد.
  2. اگر گوشی قابل باز شدن است آن را باز نمایید. تمام درگاههای ورودی – خروجی که امکان باز شدن دارند را وارسی کنید.
  3. تمامی پورت ها را بررسی نمایید. گوشی را از طریق کابل شارژ به لپ تاپ متصل نموده تا از صحت شارژ شدن آن مطمئن شوید. هدفون را نیز تست نمایید.
  4. سیمکارتتان را در تلفن همراه قرار دهید. بعد از قرار دادن سیمکارت در گوشی، باید بتوانید با آن تماس برقرار نمایید، پیامک ارسال کنید و وبگردی کنید. در صورتیکه که نتوانستید تماسی برقرار نمایید به راحتی متوجه می شوید که آن تلفن برای شبکه مخابراتی کشور شما ساخته نشده است.
  5. کد سرویس مخصوص گوشی را اجرا نمایید. در گوشی های اندرویدی کدهای مخفی خاصی تعبیه شده اند که شما به واسطه آنها می توانید از اطلاعات ضروری و مفید تلفن همراه آگاه شوید. به عنوان نمونه در زیر به چند مورد از این کد مخفی تست موبایل اشاره شده است:
  •  *#*#۴۶۳۶#*#* : با تایپ این کد در گوشی اندرویدی، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت آن را مشاهده نمایید.
  • *#۰۶# : این کد شماره سریال تلفن همراه مورد نظر را در اختیارتان قرار می دهد.
  • *#*#۲۶۶۴#*#* : با این کد می توانید تست صفحه نمایش تلفن را انجام دهید.
  • *#*#۲۳۲۳۳۹#*#* : این کد تست وایرلس گوشی را انجام می دهد.

سازگاری گوشی با شبکه های مخابراتی را بررسی کنید

بهتر است حواستان را جمع کنید. بعضی از گوشی ها برای کشورهای خاصی ساخته شده اند چرا که با استانداردهای مخابراتی و رادیویی آن کشور سازگار هستند و در سایر کشورها قابل بهره برداری نیستند. به عنوان نمونه GSM و CDMA دو تکنولوژی در شبکه های مخابراتی هستند که طبق استاندارد ها و خصیصه های شاخصی ساخته شده اند. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت willmyphonework و وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام گوشی، مدل گوشی، اپراتورهای مورد نظر و .. از کار کردن گوشی در کشور خود مطمئن شوید.

از سرقتی  و تعمیری نبودن گوشی دست دوم مطمئن شوید

همانطور که قبلا در بخش ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن نیز اشاره کردیم امروزه گوشی های هوشمند از ویژگی ضد سرقتی بهره می برند. به عنوان مثال تلفن های هوشمند آیفون از ویژگی به نام Activation Lock بهره مند هستند که در صورت گم شدن گوشی می توانید توسط آن به گوشی خود دسترسی یافته و فایل های خود را پاک نموده، همچنین از دستکاری اشخاص دیگر در گوشی سرقت شده ممانعت به عمل آورید. گوشی های اندرویدی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از ویژگی Android Device Manager برخوردار هستند. با این قابلیت شما می توانید مکان گوشی خود را به دست آورده و رمز را بازیابی و اطلاعات را پاک کنید. دقت کنید که این ابزارها در گوشی دست دوم غیرفعال باشند. برای این منظور با وارد کردن شماره IMEI گوشی کارکرده در سایت imeipro می توانید این مسئله را بررسی نمایید.

شایان ذکر است که می توانید برای تشخیص گوشی تعمیری شیوه های به دست آوردن شماره سریال و بررسی اصل و تقلبی بودن گوشی را در انزل وب دنبال کنید. ممکن است در انتها بخواهید سخت افزار گوشی را نیز تست نمایید که قبلا در انزل وب به بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید اشاره شده است.

مذاکرات نهایی برای خرید گوشی دست دوم

چانه زنی

اگر گوشی مورد نظر تقریبا تمام تست ‌ها را به ‌خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشته است و مشکلی ندارد، می توانید برای پرداخت هزینه اقدام کنید. اما بد نیست که باز هم از فروشنده درخواست تخفیف کنید. به هر حال در معامله عادلانه هر دو طرف باید احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

خرید گوشی دست دوم یک ریسک پذیری است. امیدواریم موضوعات مطرح شده در انزل وب برای خرید یک گوشی کارکرده مفید واقع شود. آیا تاکنون تلفن همراه دست دوم خریده اید؟ از چه طریقی؟ لطفا روش ها و پیشنهادات خود را برای تشخیص گوشی نو از دست دوم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)

نظرات

  • امیر says:

    دوستان من امروز گوشی redmi note 8 گرفتم توش چند تا بازی و برنامه ی WPS office و google store وجود داشت لطفا یکی بگه گوشی دست دومه؟البته کارت گارانتی تعویض هم گرفتم ممکنه اگه دست دوم بود تعویض کنم؟؟؟

    • حسین says:

      داداش منم همین وضعیت رو دارم الان برات دست دو بود یا نو؟

      • آرمین says:

        چه حال منم همینه فک میکنم گوشی دست دومه حتی اپل کار گوشی آمو که در آوردم نیاز به راه اندازی نداشت یه راست رفت روی صفحه اصلی چرا!

  • hasan says:

    نرم افزار phone info رو نصب ودر قسمت گزینه ها از تعمیر یانو بودن گوشی مطلع شوید

  • عمران says:

    چرا این کد هایی که در سایت موجوده عمل نمیکنه؟ #*#۴۶۳۶#*#* : با تایپ این کد در گوشی اندرویدی، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت آن را مشاهده نمایید.
    *#۰۶# : این کد شماره سریال تلفن همراه مورد نظر را در اختیارتان قرار می دهد.
    *#*#۲۶۶۴#*#* : با این کد می توانید تست صفحه نمایش تلفن را انجام دهید.
    *#*#۲۳۲۳۳۹#*#* : این کد تست وایرلس گوشی را انجام می دهد.

  • فرهاد says:

    سلام بخاطر قیمت پایین گوشی لاک خریدم. یسری آموزش دیدم ولی میخواستم شما یک اموزش کامل درباره انلاک کردن گوشی بذارید. (لاک گوشی بلکبری من AT&T هستش)

  • rough boy says:

    دمتون گرم…عالی هستین

    خیلی از مقاله هاتون بدردم خورده تا الان tnx guys 🙂