google-photos

۸ ابزار و ترفند کاربردی جستجو که در Google Photos پنهان است

Google Photos یک برنامه کاربردی با ویژگی های درخشان است که دارای الگوریتم های قوی پردازش تصویر برای دسته بندی تصاویر و ایجاد ارتباط میان تصاویر است. تصاویری که به‌طور خودکار در یک دسته قرار می‌گیرند در رابط کاربری اصلی جستجو قرار خواهند گرفت. دسته‌بندی‌هایی که در این قسمت مشاهده می‌کنید، بسته به سوژه عکاسی شده توسط شما، مرتب شده‌اند. در ادامه ما شما را با کاربردی ترین کلمات کلیدی برای جستجو ، دسترسی سریعتر و دسته بندی تصاویر گوشی و تبلت شما آشنا خواهیم کرد.

۸ ابزار هوشمند جستجو تصاویر برنامه Google Photos (تصاویر گوگل)

 ۸ Brilliant Search Tools Hidden Within Google Photos

این دسته بندی ها از تصاویر می‌توانند مکان‌های بازدید شده توسط شما، افرادی که می‌شناسید و یا سوژه‌هایی مانند غذا، خودرو، موتورسیکلت و موارد دیگر را دربر گیرند. با بهره‌گیری از Google Photos می‌توانید به آسانی یک عکس، آلبوم و یا فیلم را از طریق یک لینک، (حتی در صورتی که طرف مقابل از این برنامه استفاده نمی‌کند) به اشتراک بگذارید.  Google Photos امکان اضافه کردن فیلترهای مختلف، برش عکس‌ها و اعمال تنظیمات و بهینه‌سازی‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند.

قبلا در انزل وب در مورد ترفندهای جالب موتور جستجو گوگل و ۱۴ روش جستجو که در گوگل نتایج جالب و کاربردی را نمایش میدهند بحث کردیم. امروز قصد داریم در مورد روش های مختلف جستجوی سریع عکس ها یا ویدیوهای ذخیره شده در حساب کاربری با کمک نرم افزار Google Photos بحث کنیم، با ما همراه باشید.

۱- جستجوی تصاویر گوگل براساس نام

Google Photos ترکیب چهره ها را شناسایی و چهره های مشابه را با هم و در کنار هم در یک دسته قرار می دهد. گروه بندی چهره ها و برچسب زدن آنها تنها روی حساب شخصی شما قابل مشاهده خواهد بود و در صورتی که این تصاویر را به اشتراک بگذارید، برای دیگران قابل تشخیص نخواهد بود. در نوار جستجو در بالای صفحه کلیک کنید، سپس یکی از اشخاصی که در عکس است را برای انتخاب شدن کلیک کنید.

به منظور ایجاد برچسب برای گروهی خاص از چهره هاکافی است گزینه who’s this? را در لینک کناری عکس کلیک کنید.حالا نام و یا نام مستعاری را وارد کنید و یا از میان گزینه های پیشنهادی یکی را انتخاب کنید.پس از برچسب گذاری دسته های مختلف حاوی چهره های مشابه، می توانید در جعبه جستجو از این برچسب ها استفاده کنید. اگر شما نام شخص را به عنوان مخاطب در گوشی تان ذخیره کرده باشید از روی نام شخص، یک لیست از گزینه هایی که به طور خودکار حدس داده شده است را می بینید. این کار را برای تمام اشخاصی که در عکستان ظاهر شده است تکرار کنید. با این کارعکس های دوستان و خانواده تان جستجو می شود.

Search by Name

۲- ترفند جستجوی تصویر در گوگل براساس مکان

Google photos براساس موقعیت مکانی که در آن عکس گرفته اید، عکس هایی که شما آپلود کرده اید را سازمان دهی می کند. Google photos امکان برچسب گذاری – جغرافیایی را فراهم می کند، شما می توانید عکس هایی را که در مکان های خاص گرفته اید را جستجو کنید. برای مثال لندن را در نوار جستجو تایپ کنید ۱۰ گزینه خودکار نمایش داده می شود، که مکان های مختلف لندن که در آن عکس گرفته شده را نمایش می دهد. به طور مشابه با جستجوی آلبوفیرا تمام عکس هایی که در شهر ساحلی پرتغال گرفته شده است نشادن داده می شود.

Search by Place

۳- ترفند جستجو عکس براساس زمان

روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید براساس زمانی که عکس را گرفته اید جستجو کنید. شما می توانید یک تاریخ خاص را تایپ کنید( مانند ۲۲ آگوست ۲۰۱۵)، یک زمان تقریبی را تایپ کنید( آگوست ۲۰۱۵) و یا حتی یک سال را برای دیدن تمام عکس هایی که در ان سال گرفتید تایپ کنید. یا حتی برای عکس ها را بر اساس last week  (آخرین هفته)، last year (آخرین سال) و last April (آخرین ماه اوریل) جستجو کنید. شما حتی می توانید بر اساس فصل عکس ها را جستجو کنید مانند summer (تابستان) و winter (زمستان) و…

Search by Time

۴- جستجو براساس نوع فایل در Google Photos

ابزار جستجوی قدرتمند Google Photos به شما اجازه جستجو براساس نوع فایل مانند Gif ها، ویدیو های ذخیره شده، اسکرین شات ها، انیمیشن ها، عکس ها، سلفی ها ، تصاویر پانوراما و.. را می دهد.

Search by File Type

۵- ترفند جالب جستجو عکس براساس رویدادها

این گزینه به شما اجازه می دهد که براساس اتفاقاتی که شما عکس گرفته اید (مانند پیک نیک، تولد، عروسی)، و یا رویدادهایی ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، تنیس و غیره ، عکس ها را جستجو کنید.

Search by Event

۶- جستجوی تصاویر گوگل براساس آبجکت ها، آیتم ها، اشیا

شما می توانید عکس ها را براساس اشیا خاص، آیتم ها، حیوانات و یا چیزهایی که در عکس دیده می شود جستجو کنید.برای مثال جستجو برای آب، آسمان، کیک، گل ها، درختان، حیوانات، پرندگان و یا بناهای تاریخی. هر کدام از اینها نتایج دقیقی را ایجاد می کنند البته ممکن است چند نتیجه بی ربط وجود داشته باشد.

Search by Objects, Items, and Things

۷- ترفند مخفی جستجوی تصاویر گوگل براساس عکس هاس اسکن شده

گوگل به تازگی یک اپلیکیشن جدید رایگان به نام PhotoScan منتشر کرده است که به شما اجازه دیجیتالی کردن تمام عکس های قدیمی تان را می دهد. اگر شما اپلیکیشن را نصب کرده باشید شما می توانید با کلیک کردن سه خط در بالا در سمت چپ Google Photos و سپس با کلیک کردن Scan Photos عکس هایتان را اسکن کنید. زمانی که شما می خواهید تمام عکس هایتان را ببینید به سادگی عکس های اسکن شده تان را می توانید مشاهده کنید.اگر به برنامه ها و ابزارهای کاربردی دیگر گوگل علاقه دارید حتما پست قبلی ما در مورد ۱۰ سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید بشناسد را نیز مطالعه بفرمایید.

۸-  استفاده از جستجوی ترکیبی برای جستجوی تصاویر گوگل

این قسمت شامل ترکیب مواردی است که در بالا ذکر شد که یک عبارت جستجوی دقیق تر را ایجاد می کند. به طور مثال اگر شما panorama morning  را تایپ کرده باشید تمام عکس های پانوراما با روشنایی روز نمایش داده خواهد شد.عکس زیر نتیجه دیگری از این جستجو است.

Combining Values

 تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای جستجو و سازماندهی عکس های گوشی و تبلت خود از چه اپلیکیشنی استفاده می کنید؟ برتری آن نسبت به Google Photos چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات