دلیل و روش حل مشکل روشن شدن خودکار وای فای و دیتا اینترنت گوشی

علت و روش های حل مشکل روشن شدن خودکار وای فای و دیتا اینترنت گوشی

شاید شما هم با مشکل روشن شدن خودکار وای فای و یا اینترنت دیتا گوشی اندروید ، آیفون و.. بدون اینکه آنها را فعال کرده باشید مواجه شده باشید. این مشکل ممکن است کمی نگران کننده باشد زیرا حجم اینترنت شما ناخواسته مصرف می شود. اما سوال اینجاست که چرا وای فای و دیتا به صورت خودکار روشن می شوند در صورتی که نباید به این صورت باشد. در ادامه به بررسی علت این موضوع و روش حل مشکل روشن شدن ناخواسته اینترنت و وای فای گوشی میپردازیم.

دلیل و حل مشکل روشن شدن خود به خود اینترنت و وای فای گوشی

How to fix an Android phone when mobile data automatically turns on

مهمترین علت و روش رفع مشکل روشن شدن ناخواسته دیتای اینترنت و وای فای گوشی

قبلا در انزل وب راه رفع مشکل روشن شدن خودکار و ناخواسته GPS در اندروید را توصیح دادیم در ادامه رفع مشکلاتی که ناخواسته در گوشی شما رخ میدهد مشکل روشن شدن خودکار وای فای و دیتای اینترنت گوشی میباشد که شاید مهمترین عامل بروز این مشکل ویروس ها و برنامه های مخرب باشند که در برخی اوقات همانگونه که در مطلب چگونه بفهمیم گوشی ما تحت کنترل و جاسوسی است ؟ اشاره کردیم اطلاعات مهم گوشی شما را برای سرورهای خود ارسال میکنند. قبلا در مطلب خطرناک ترین ویروس های اندروید و روش خلاص شدن از آنها به خوبی نحوه مقابله کردن با این مساله را آموزش دادیم ، پیشنهاد میکنیم در صورتی که دیتای اینترنت و وای فای گوشی سونی ، هواوی و.. شما خود به خود روشن میشود ابتدا یک آنتی ویروس مناسب نظیر آنتی ویروس MacAfee Security را از گوگل پلی یا اپ استور روی گوشی خود نصب کنید و گوشی خود را با آن اسکن کنید. این برنامه فایل های مخرب ، بدافزارها و ویروس های گوشی شما اسکن و پیدا می کند و در نهایت لیستی از آنها برای حذف کردن نمایش میدهد که میتوانید به راحتی آنها را از بین ببرید.

در بعضی مواقع این ویروسها با استفاده از برنامه هایی نظیر MacAfee و.. نیز از بین نمی روند. بنابراین باید به صورت دستی آنها را پاک کنید. برای بررسی ویروس و برنامه های مخرب در اندروید ابتدا به قسمت Setting > App > All بروید و به برنامه های لیست شده در حال اجرا نگاه کنید ، در صورتی که نام برنامه ای در این لیست برای شما آشنا نبود ابتدا آن را گوگل کنید و پس از مطمئن شدن سیستمی نبودن آن برای غیرفعال کردن disable و یا force stop را انتخاب کنید. پس از این کار و متوقف شدن فرآیند اجرا سرویس یا برنامه های مشکوک ، چک کنید آیا مشکل روشن شدن خودکار وای فای و دیتای اینترنت گوشی و تبلت شما از بین رفته است یا خیر؟

با استفاده از روشهایی می توانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید، یکی دیگر از کاربردهای این نوع برنامه ها استفاده برای نظارت روی مصرف وای فای و دیتای گوشی میباشد که از طریق آن میتوانید برنامه هایی که باعث اتصال دائم یا موقت به اینترنت میشوند و بیشتر رد و بدل دیتا را دارند شناسایی و سپس اقدام به حذف آنها کنید.در ادامه چند مورد از این برنامه ها را برای اندروید جهت رفع مشکل وصل شدن خودکار گوشی به اینترنت و وای فای به شما معرفی میکنیم.

اپلیکیشن نظارت بر مصرف اینترنت ۳G Watchdog

۳G Watchdog یکی از قدیمی ترین و دقیقترین اپلیکیشنها برای نظارت کردن بر روی مصرف وای فای و دیتا است.با رفتن به صفحه اصلی این اپلیکیشن،دو نمودار که نشان دهنده حجم و روزهای باقی مانده از بسته اینترنت شما است را نمایش میدهد.

اپلیکیشن نظارت بر مصرف اینترنت 3G Watchdog

جدول نمایش داده شده،حجم مصرفی تخمینی برای یک روز،یک هفته و کل ماه را نشان میدهد و برای هر دو حالت وای فای و دیتا است.یکی از ویژگی های جالب این اپلیکیشن،نظارت به صورت آنلاین است که به شما کمک میکند که ببینید هر اپلیکیشن در حال استفاده چه حجمی است.می توانید در این اپلیکیشن یک نقطه حداقلی را تعریف کنید و با رسیدن حجم اینترنت به آن آلارمی دریافت کنید.یکی از ضعفهای این برنامه بروز رسانی نشدن اینترفیس قدیمی آن است. در صورتی که با مشکل وصل شدن خودکار گوشی به اینترنت مواجه شدید توسط این برنماه بررسی کنید کدام اپ و سرویس ها باعث این رویداد شده اند.

نظارت بر داده تلفن همراه با اپلیکیشن Data Status

یکی دیگر از این اپلیکیشنها Data Status است که تنها می تواند بر روی اینترنت دیتا نظارت داشته باشد.یکی از ویژگیهای مثبت این اپلیکیشن،چارتی است که در نوتیفیکیشن نمایش داده می شود و درباره جزییات مصرف داده مواردی را بیان میکند.با استفاده از این برنامه،چگونگی مصرف اینترنت،زمان آن را می توانید بفهمید.

اپلیکیشن Data Status-1

اپلیکیشن Data Status-2

بررسی علت روشن شدن ناخواسته اینترنت گوشی با اپلیکیشن Onavo Count

Onavo Count که اینترفیسی جذاب برای کاربر دارد یکی دیگر از اپلیکیشنهای نظارت بر مصرف داده است.یک نمودار در این اپلیکیشن وجود دارد که مقدار داده مصرف شده و روزهای باقیمانده را نمایش میدهد.در صفحه جزییات،استفاده هر اپلیکیشن از داده نمایش داده می شود.

اپلیکیشن Onavo Count-1

اپلیکیشن Onavo Count-2

یکی از خوبی های این اپلیکیشن این است که میتوان آنرا به ویجت صفحه اصلی اضافه کرد و سه ویجت وجود ارد که از بین آنها می توانید انتخاب کنید.اولی درباره داده باقیمانده برای باقی ماه است،دومی برای نمایش استفاده real-time داده است که این مورد میتوانید بسیار به شما رفع مشکل فعال شدن خودکار wi-fi و داده تلفن همراه کمک کند و گزینه آخر استفاده هر اپلیکیشن از داده را نشان می دهد.اپلیکیشن تحلیلهایی را انجام میدهد و گزارشی از نحوه مصرف داده را در اختیار شما میگذارد.

اپلیکیشن Onavo Count-3

شاید یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن،دقیق نبودن استفاده داده در برخی از مواقع باشد و اینکه این ابزار بر روی دستگاههایی با رم کمتر از ۱ گیگ به درست کار نمیکند.

تجربه و پیشنهاد شما؟

برای نظارت کردن بر نحوه مصرف اینترنت توسط گوشی چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟ علت روشن شدن خود به خود وای فای گوشی و مصرف دیتا از نظر شما چیست ؟

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت 5G در اندروید و آیفون
آموزش ۸ روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت ۵G در اندروید و آیفون
فناوری 5G چیست و چقدر سریع است؟
راهنما: فناوری ۵G چیست و چقدر سریع است؟
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه 3G، 4G، 4.5G و LTE
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه ۳G، ۴G، ۴.۵G و LTE
فعال سازی اینترنت پرسرعت 3G ، 4G و 4.5G سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل
آموزش فعال سازی اینترنت پرسرعت ۳G ، ۴G و ۴.۵G سیم کارت ایرانسل

نظرات

  • مریم says:

    سلام وقت بخیر.علامت اینترنت همیشه بالای صفحه گوشی من روشنه،حتی وقتی اینترنت گوشی ام خاموشه!!!نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید…گیج شدم….

  • F says:

    سلام من گوشیم A01هست و بصورت خودکار اینترنت موبایلم روشن میشه .
    لطفا راهنماییم کنید ک چی کار کنم.
    ممنون

  • فاطمه says:

    سلام توروخدا راجع به روشن شدنه ناخواسته ی نقطه ی اتصال بگین! من میام با شیریت یه برنامه یا عکس بفرستم برای یه گوش دیگه ناخودآگاه نقطه ی اتصالم روشن میشه و دیگه نمیتونم هیچی بفرستم وهر دفعه که خارج میشم و دوباره وارد میشم باز هم همونجوریه و درست نمیشه هی خاموشش میکنم هی خودش روشن میشه

  • amir says:

    سلام ممنون از سایت خوبتون گوشی من اندروید شیش هست و وقتی که وای فای رو خاموش میکنم،اتصال داده خود به خود روشن میشه.لطفا اگه میشه بگید این عملکرد مال خود گوشیه یا ویروسه.در ضمن بعضی اوقات گوشیم وقتی دارم کاری میکنم باهاش بی دلیل خاموش روشن میشه.اگه میشه یه راه حل بگید ممنون میشم

    • علی says:

      گزینه « پیام یاداوری تعویض اتصال داده های گوشی» رو از تنظیمات مربوط به سیمکارت ،غیرفعال کن
      هرچند دوسال گذشته

      • Bahar says:

        سلام علامت دیتای گوشی من کمرنگ شده وبرای روشن کردن داده باید به بخش تنظیمات برم ریسیتم کردم درست نشد لطفا کمک کنید

  • قاسم سمیعی says:

    وقتی ک گوشیمو خاموش میکنم ن کلی بصورت استندبای بولوتوث و وای فای روشن میشه چگونه باید حلش کنم

  • علی اکبرفاطمی عمادی says:

    سلام. منم این مشکل رو داشتم. داده تلفن وای فای تبلیغ های مزاحم نصب نرم افزار الکی . گوشیم هو ای وی y221.گوشیم رو به حالت کارخونه برگردوندم و رم منظورم کارت حافظه جتنبی و رم داخلی گوشی رو فرمت کردم البته عکس شخصی و فیلم هارو تو سیستم خودم ذخیره کردم. هیچ برنامه ای رو هم ذخیره نکنید برخی از نرم افزا ها دوباره این مشکل رو به وجود می ارن بعد این کارو انجام دادم. گوشیم هم روت بود ان روت هم کردم . درست شد.شما هم انجام بدین شاید درست بشه. باتشکر.

  • حیدری says:

    سلام، ازتون خواهش میکنم کمکم کنید، من بعد اینکه گوشیمو سپردم به مغازه ای برای تعویض رم داخلی گوشیم این اتفاق افتاده، به علاوه اینکه خودبه خود یه برنامه هایی برای دانلود یا نصب میاد رو صفحه، ممکنه گوشیمو هک کرده باشن؟ به شدت مضطرب هستم کمکم کنید

    • علی says:

      سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم.متاسفانه گوشیمو روت کردم و این اتفاق برای منم افتاد و الان دو هفته س که درست نشده.فلش کردم ریست فکتوری کردم فرمت کردم باز هم نشد. هنوز چند دقیقه از ریست فکتوری نگذشت که دیدم دوباره دیتا روشن شد و تبلیغات مزاحم باز شدن…گوشیمم هواوی g525
      چیکار باید کرد؟

    • علی says:

      احتمال زیاد یه بدافزار روش نصب کرده
      ببر یه تعمیراتی مورداطمینان فلش کن