آپدیت ، کپی و همگام سازی خودکار محتویات جدید پوشه های ویندوز و فلش

انتقال،کپی و همگام سازی خودکار فایل های جدید پوشه های ویندوز ، فلش و..

فرض کنید دو پوشه یکسان در ویندوز و فلش درایو خود دارید و میخواهید بعد از هر بار اتصال به صورت خوکار محتویات یکی از آنها با توجه به محتویات دیگری بروزسانی و همگام (sync) شود ، اگر این بروزرسانی را که میتواند کپی ، حذف ، انتقال و.. باشد همیشه به صورت دستی انجام میدادید و یا اینکه وقت زیادی را برای پیدا کردن تغییرات و انتخاب فایل های جدید می گذاشتید دیگر نیاز نیست اینکار انجام دهید ، با روشی که در ادامه به شما معرفی میکنیم همه اینکار ها به صورت اتوماتیک و در لحظه انجام خواهد شد. 

چگونه فایل های دو پوشه در ویندوز و فلش درایو را با هر اتصال خودکار بروزرسانی کنیم ؟

How to Synchronize Files and Folders Using FreeFileSync in Windows

قبلا در انزل وب ترفند هایی برای فولدر ها در ویندوز مثل افزایش سرعت بارگذاری فولدرها، تغییر در نحوه نمایش فولدرها آموزش داده ایم. همگام سازی فایلها و فولدرها بین درایوها محلی و یا خارجی همیشه کاربردی و جذاب است که اجازه می دهد چندین کپی از فایلها را داشته باشیم.در حقیقت ویندوز دارای ابزارای برای همگام سازی به نام SyncToy است که برای همگام سازی فایلهاو فولدرها میتوان از آن استفاده کرد.اما این ابزار نقاط ضعفی دارد که یکی از آنها عدم اطمینان آن است و ابزار دیگری که برای این کار استفاده میشود FreeFileSync است که ابزاری قابل اعتماد و قوی است در ادامه نحوه استفاده از این ابزار را توضیح می دهیم.

استفاده از FreeFileSync برای همگام سازی فایل و فولدرها در ویندوز

FreeFileSync ابزاری رایگان و منبع باز است که فایلها و فولدرها و دستگاهها را می تواند همگام کند.در زمان نصب این برنامه می توانید از نسخه پرتابل آن نیز استفاده کنید.

استفاده از FreeFileSync

این برنامه در زمان نصب،crapware را نیز روی سیستم شما نصب میکند و اگر نمیخواهید این اتفاق بیفتد تیک آنرا بردارید.

 نصب،crapware

شاید اینترفیس آن یکم گیج کننده به نظر برسد اما با چند کلیک می توانید کار خود را انجام دهید.این ابزار علاوه بر همگام سازی فایلها و فولدرها،آنها را برای پیدا کردن هرگونه تغییری میتواند مقایسه کند.این ابزار برای همگام سازی گزینه های مختلفی مثل آپدیت دو طرفه یا Two-way،آینه ای (Mirror) ،به روز رسانی و شخصی سازی برای کاربران خاص را دارد.

گزینه های مختلف همگام سازی

برای همگام سازی Two-way،روی Browse در منو چپ کلیک کنید  و فولدر منبع را انتخاب کنید.سپس در منو راست،دوباره روی Browse کلیک کرده و فولدر مقصد را انتخاب کنید.برای راحتتر شدن کار،می توانید فایلها را بکشید و در برنامه بیاورید.

همگام سازی Two-way،

بعد از مشخص کردن فولدرها،کافی است روی Synchronize کلیک کنید و بعد از اتمام همگامسازی عبارت Completed به همراه برخی جزییات نمایش داده می شود.

اتمام همگام سازی

تغییرات حاصل را در ویندوز اکسپلورر میتوانید ببینید . اگر میخواهید این تغییرات و عملیات را برای پوشه های دیگر نیز اعمال کنید میتوانید به صورت فایل .ff_gui آنها را روی هارد دیسک ذخیره کنید تا در مواقع لزوم با یک کلیک مجددا فراخوانی شود.

تغییرات

چگونه محتویات جدید اضافه شده به یک پوشه را به پوشه دیگر به صورت خودکار انتقال دهیم ؟

همچنین میتوانید یک همگام سازی در لحظه یا real-time داشته باشید که برای این کار نیاز است آخرین session (نشست) را به صورت کار گروهی یا Batch job ذخیره کنید.

Batch job

سپس فایل RealTimeSync.exe را باز کنید. همچنین میتوانید آدرس فولدر را وارد کرده و دستور لازم را برای همگام سازی وارد کنید.یک راه ساده دیگر بردن فایل Batch در قسمت Folder to Watch است.

فایل Batch در قسمت Folder to Watch

برای کامل شدن پروسه،روی Start کلیک کنید.برنامه در قسمت تسک بار تغییرات اعمال شده را نظارت میکند و هر تغییر را روی فولدرها در فولدر دیگر نیز اعمال میشود.

کامل شدن پروسه

این تمام کاری است که باید انجام دهید.یکی از مشکلات استفاده از  FreeFileSync نبود مستندات لازم برای استفاده کامل از ویژگی های آن است اما با زمان گذاشتن و کارکردن با آن می توانید به راحتی با ویژگی های آن آشنا شوید.

تجربه و نظر شما ؟

امیدواریم مطلب امروز مفید باشد.می توانید هر ایده و تجربه ای که در این زمینه دارید را با ما به اشتراک بگذارید.هم چنین اگر ابزار دیگری برای همگام سازی فایل و پوشه های به صورت خودکار می شناسید می توانید آن را به ما معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بکاپ گرفتن داده های مهم سیستم شما در کامپیوتر دوستان و آشنایان
انزل وب
درایو USB خود را به کامپیوتر وصل کنید تا اتوماتیک از فایل های مهم بکاپ گرفته شود

نظرات