روش رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک

۵ روش رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک ، ساعت و..

شیشه ماشین مخصوصا شیشه جلو یکی از مهمترین قسمت های ماشین است. اگر شیشه خودرو شما دارای خط و خش باشد بر روی دید شما تاثیر می گذارد و حتی باعث تصادف شما می شود. موقع خرید و فروش و حتی در زیبایی خودرو، خط و خش ها کاملا کار را خراب می کنند. اما خیلی راحت می توان شیشه های خودروی یا عینک خود را خش گیری و پولیش کنید آن هم با موادی که کاملا دم دست هستند. امروز در انزل وب با ۷ مرحله به شما آموزش خواهیم داد که شیشه ماشین ، عینک و.. خود را خش گیری و پولیش کنید. پس قبل از عوض کردن شیشه خودرو، روش های ما را دنبال کنید.

آموزش نحوه از بین بردن خط و خش گیری و شیشه خودرو ، عینک ، ساعت و..

۵ ways to remove scratches from glass

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده که در هنگام شب به خصوص زمانی که اتومبیل روبرو از نور بالا استفاده می کند در صورتی که شیشه اتومبیل تان دارای خط و خش باشد، دچار خطای دید شده باشید یا چشمتان خیلی زود خسته شده باشد و یا در هنگام روز شکست نور خورشید در اثر این خط وخشها باعث آزارتان شده باشد. امروز در انزل وب ما روش هایی را برای برطرف کردن رفع خط و خش ناشی از رد برف پاک کن ، شستشو نامناسب و.. شیشه ماشین آموزش خواهیم داد. پس قبل از تعویض شیشه خودرو خود روش های پیشنهادی ما را امتحان کنید.

روش اول: پولیش و از بین بردن خط و خش شیشه خودرو ، عینک و ساعت با خمیر دندان

قبلا در انزل وب در مورد ۱۶ کاربرد جالب و حیرت انگیز خمیر دندان صحبت کردیم. امروز در مورد کاربرد دیگر خمیر دندان در خش گیری شیشه عینک ، ماشین و.. صحبت می کنیم. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. به اندازه یک نخود خمیر دندان را با پارچه روی خط و خش شیشه به مدت ۳۰ ثانیه بمالید. توجه کنید که حرکت دستتان دایره ای باشد و به فشار دستتان ملایم باشد. توصیه می شود از خمیر دندان های غیر ژله ای استفاده کنید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید. اگر به نتیجه نرسیدید روش های زیر را هم امتحان کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Toothpaste

روش دوم: پولیش و خش گیری شیشه ماشین با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر اینکه بوی بد یخچال را از بین می برد، برای خش گیری شیشه ماشین ، عینک و.. هم استفاده می شود. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. به طور مساوی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. پارچه ای را دور انگشت دستتان بپیچید و در جوش شیرین فرو ببرید و به صورت دایره ای و با فشار دست ملایم روی خط و خش شیشه ماشین بمالید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-

روش سوم: نحوه خش گیری شیشه اتومبیل با ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین

در صورت خط افتادن روی شیشه ماشین ابتدا یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. حدود یک چهارم از یک خمیر دندان را در یک کاسه بریزید، و یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید به طوری که هیچ اثری از جوش شیرین باقی نماند. با استفاده از انگشت مواد مخلوط شده را روی خط و خش بگذارد و به صورت دایره ای ماساژ دهید. این مهم است که برای جلوگیری ار آسیب بیشتر به شیشه، فشار دست شما ملایم باشد. اجازه دهید پنج دقیقه ماده روی شیشه بماند. در مرحله بعد، با یک پارچه نرم ناحیه را به صورت دایره ای پاک کنید. تا وقتی که ماده پاک می شود فشار دستتان باید متوسط باشد.

روش چهارم: از بین بردن خش شیشه ماشین با پولیش فلزی شیشه ماشین

همانند آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ بدنه ماشین در خانه برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. اجازه دهید تا شیشه ماشین خشک شود. پارچه ای را دور انگشت دستتان بپیچید یا از توپ پنبه ای استفاده کنید. مقدار کمی پولیش فلزی را بردارید. اگر مقدار زیادی پولیش فلزی را بردارید موجب زیاد شدن خط و خش روی شیشه ماشین می شود. با حرکت دایرای و حدود ۳۰ ثانیه پولیش فلزی را با حرکات ملایم دست روی شیشه بکشید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید. اگر به نتیجه نرسیدید روش زیر را هم امتحان کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Metal-Polish

روش پنجم: نحوه خش گیری شیشه خودرو با لاک ناخن

در مطالب قبلی ما از لاک برای تزیین و ساخت قاب گوشی استفاده کردیم. اما امروز از لاک برای خش گیری و پولیش شیشه ماشین استفاده می کنیم. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. اجازه دهید تا شیشه ماشین خشک شود. با استفاده از لاک ناخن روی خط و خش شیشه اتومبیل یک پوشش کوچک ایجاد کنید. از پخش شدن لاک روی شیشه جلوگیری کنید. بعد از یک ساعت دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Nail-Polish

 تجربه و پیشنهاد شما ؟

آیا شما روش دیگری را برای پولیش و رفع خط و خش شیشه ماشین ، عینک ، ساعت ، پنجره و.. می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • آقا. says:

    …به این روشهاتون مخصوصاً روش خمیردندان و جوش شیرین که خیلی …بود.
    با تشکر

  • حسن بیژنی says:

    سلام
    دوستان هیچ موقع برای پاک کردن کدری شیشه از سمباده استفاده نکنید چون خط و خش رو بیشتر می‌کنه
    من ماشینم رو سمباده کشیدم خیلی بدتر شد
    بردمش پیش ماهرویان درستش کرد

  • میلاد says:

    سلام خدمت همه ی دوستان گرامی باید عرض کنم که همه ی این کارها بیهوده بوده و فقط با تعویض شیشه یا اون قطعه ی مورد نظر با مشابه نو قابل حل است نه پولیش میتونه خط و خش روی شیشه رو برداره نه خمیر دندون یا جوش شیرین و ازین چیزا خط روی زنگ که نیست که بشه کاریش کرد رو شیشه اس و روی شیشه اصلا نمیشه کاری کرد فقط با تعویض اون قطعه افکار خودتو راحت کنین و به این چیزا توجه نکنین البته اینی که دارم میگم با امتحان تمام این روش ها بهتون گفتم با تشکر

    • دقیقا says:

      من یه خط رو شیشه ماشینم افتاد بخاطر تیغه برل پاکن خط عمقی هم نبود خیلی سطحی باور کنید با ده روش امتحان کردم نشد حتی بردم یه محل که با دستگاه ادعا داشت خط وخش شیشه رفع میکنه دوبار رفتم پیشش هزینه کردم بعد تو نور شب کلا جلو شیشه که خطه بود کدر شده بود وخیلی تو‌شب اذیت میکرد تا نهایتا شیشه رو عوض کردم

  • امیر says:

    دوستان من برای رفع خط و خش های سطحی بدنه امتحان کردم خمیر دندان و ضربه گیر درب خودرو که اسفنجی است را استفاده کردم بسیار عالی بود هرچی خط و خش روی بدنه بود همگی پاک شدن اما برای شیشه ماشین فکر نمیکنم جواب بده

  • امیر says:

    اصلا امتحان نکنید من امتحان کردم بیشتر شدخط هاش

  • حسین پور says:

    دوستان حواستان باشه در خمیر دندانها ماده ای به نام سیلیکات یا همان ماسه بادی خودمان جهت سایش دندان بکار می رود که اگر مقدار ان زیاد باشه یا درشت دانه باشه پدر شیشه و طلق را در میاره لذا ابتدا در یک جای دیگه و با جنس مشابه سوژه امتحان کنید اگه خش ایجاد نشد انگاه برای خشگیری سی دی .عینک و …. استفاده کنید وگرنه بجای یک خش خوشکل ! با دهها خش مش روبرو خواهید شد!

  • مزدک یوسفی says:

    سلام
    دوستان خواهشاً این کار رو رو شیشه ماشین انجام ندید این روش شاید روی طلق جواب بده ولی رو شیشه اصلأ جواب نمی ده من این کار رو کردم پدر شیشه در اومد تمام شیشه شد پر از خط و خش های ریز که تو شب اصلا نمی شد رانندگی کنم
    بردمش پیش ماهرویان برام درستش کرد خیلی بهتر شد

  • رضا says:

    سلام روی انگشترم یه قسمت پلاستیکی داره خط افتاده روش چطوری خط هارو از بین ببرم

  • ایمان says:

    یکم ماده سریوم رو در اب حل کنید
    با نمد روی شیشه یا اینه بکشید
    البته برای کار صنعتی استفاده میشه ولی برای خونه هم بد نیست
    فقط قبل انجام شیشه رو تمیز کنید که خود گردو خاک باعث خط و خش نشه

  • محمد says:

    من یه بار شیشه ماشین با مواد جوشکاری خراب شد و با استفاده از تیغ موکت بری(فقط تیغه) به صورت کاردک بکشید روی اون نقطه میشه مثل روز اول

  • علی says:

    دستتتون درد نکنه من با پولیش برا خشگیری شیشه استفاده کردم و جواب داد مرسی

  • امیرپلاتینی says:

    سلام اقای ماهرویان شماکجای شهرزیبای من ماشینم سمندمیخوام براخشگیری بیارم خدمتتون چون من خودم فَنیم میدونم بادست نمیشه اگرم بشه من حوصلشوندارم ممنونم

    • ساسان says:

      سلام دوستان جوش شیرین و خمیر دندان سیگنال رو قاطی کنین ۱ تیوب کوچک و ۳ قاشق جوش شیرین
      بزارین ۲ دقیقه بمونه بعد پاک کردنش سخته ولی کاملا پاک کردین بعدش با شیشه پاک کن تمیز کنین صفر میشه عالی و تر تمیز

  • رسول says:

    سلام خسته نباشید
    شیشه جلوی ماشین من با مذاب های ریز که هنگام جوشکاری بوجود میاد خراب شده و یه مقدار دون دون شده که برف پاک کن نمیتونه آب رو خوب جمع کنه و موقع بارندگی خیلی دیدم محدود میشه اگه راهنمایی دارین به جیمیلم بفرستید چطور میتونم این لکه های جوشکاری رو از بین ببرم؟
    سپاس فراوان

  • رضا says:

    من خمیر دندون رو موافقم اما نه داروگر ایرانی و امثالهم. فقطم رو شیشه جواب میده نه دوستی که زده به طلق کلاه کاسکت. مقدار خمیر دندون زمانی که رو شیشه باید باشه مهمه کریستال یا طلق یا پلاستیک یا ترکیب هر کدوم با شیشه جواب نمیده

  • سینا says:

    سلام من خمیر دندان و جوش شیرین طبق گفته شما مو به مو اجرا کردم
    دوستان خواهشن اجرا نکنید دروغه
    گند زده شد رو طلق کلاه کاسکتم
    والله ۱۵۰۰ هزار تومن کلاه رو خریده بودم حرفه ای بود الان هرجا میرم ۴۵۰ عوض میکنه طلقشو
    اقا یه چیزیو نمیدونید نکنید میکنیدم با ویدیو بزارید ثابت بشه بعد بزارید داخل سایتتون

  • ساناز عباسی says:

    سلام
    منم با نظر دوستامون موافقم کارو باید داد دست اهل فنش
    شیشه خودرو منم خط و خش داشت از اینترنت جستجو کردم خدمات اتومبیل دکتر گلس بود اگه اشتباه نکنم پولیش زد مثل روز اول شد
    البته قیمتش مناسب بود بقیه زیاد گفتن
    روش های بالا اصلا جواب نمیده من امتحان کردم

  • رویا عباسی says:

    سلام
    منم با نظر دوستمون موافقم باید مترو داد دست اهلش
    شیشه ماشین منم خط و خش داشت از اینترنت جستجو کردم بردم پیش خدمات شیشه اتومبیل دکتر گلس کارش عالی بود
    هم هزینش منصفانه بود هم کارش عالی

  • lili says:

    سه روش اول امتحان شد هیچ فایده نداشت حیف صرف وقت و هزینه

    • یاری says:

      سلام دوستان شیراز کسی سراغ ندارین برای پولیش شیشیه ماشین؟ تشکر لطفا اگه دارین شماره تماسش رو بزارین

  • نوید ملکان says:

    دوستان سلام
    من خودم چند سال هست که کارم ترمیم شیشه هستش و دستگاهی داریم برای رفع آثار خط و خش از روی شیشه اتومبیل اگه خواستید می تونید با بنده تماس بگیرید
    اصفهان خیابان ارباب در خدمتتون هستم
    ۰۹۱۳۱۰۲۷…

  • میترا ملکی says:

    سلام خدمت دوستان بنظر من هر کاری رو باید بسپارید به اهل فنش
    یه خط برف پاکن افتاده بود رو شیشه ماشینم هر جا بردمش نتونستن درست کنن بردم کارواش برام سمباده زدن خراب تر شد به پیشنهاد دوستان بردمش شهرزیبا پیش ماهرویان برام مثل روز اولش شد

  • شیرین says:

    واقعا راه حلاتون عالیه من که شوک زده شدم خش عینکم خیلی راحت با خمیر دندون از بین رفت

  • داود says:

    سلام من با روش بالا خمیر دندان و جوش شیرین خطی که بوسیله برف پاک کن افتاده بود روی شیشه را انجام دادم ولی نشد نمیدانم چرا یا روش بیان شده اشتباه است یا موضوع صحت ندارد؟

  • سایه says:

    سلام من رو شیشه عینک آفتابی جیوه ایم لک سیاه ایجاد شده که برجسته هم نیست هرچی سعی کردم با دستمال و محلول پاک کننده شیشه عینک تمیزش کنم از بین نرفت راهی برای تعمیرش هست یا باید کلشو عوض کرد ممنون میشم راهنماییم کنید

    • Soroosh says:

      داداش اون قسمت سیاهی شیشه عینکت رنگش رفته یعنی چیزی نیس ک با خمیر دندون درست شه

  • سایه says:

    سلام من رو شیشه عینک آفتابی جیوه ای ام لک سیاه ایجاد شده که برجسته هم نیست هرچقدر تمیزش کردم از بین نرفت راهی هستش که بتونم دریتش کنم یا کلا باید عوضش کرد ممنون میشم راهنماییم کنید

  • بیژن says:

    من یه راه حل بسیار عالی و کم دردسر سراغ دارم: اول عینکتون را از روی زمین بردارید بعد خوب به عدسیش نگاه کنین. بعد شماره تلفن عینک سازتون را بگیرین ازش وقت بگیرین و سراغش برین. بعد عینک قبلیتون را بهش بدین و ازش خواهش کنین عدسی جدید براتون بندازه. به همین راحتی خودتون را هم بیخود اذیت نکنین. شیشه عینک وقتی خش بگیریه کاریش نمیشه کرد

  • اکبر says:

    سلام .حالا چیزی میگم‌امتحان کنید معجزه میکنه فکر میکنید شیشه یا عینک رو تازه خریدید.
    مواد لازم
    ابلیمو ،سرکه سیب،و جوش و شیرین رو با هم مخلوط کنید و روی با پارچه بدونه پرز روی شیشه از قبل تمیز شده بمالید بحد تغییر ایجاد میکنه میشه مثل روز اولش

    • Narges says:

      سلام یعنى واقعا دم شما گرم روى یخچالم خط افتاده بود خیلى ناراحت بودم رَاه حل شما معجزه کرد هیچ آثارى از خط و خش نیست یک دننیییییااااا ممنون

  • Neda says:

    سلام بچها روی شیشه ی عینکه من لکه ی رنگ گرفته لطفااااا یکی کمکم کنه کسی میدونه چطوری باید پاکش کنم که عینکمم آسیب نبینه چون من چشام خیلی ضعیفه ممنون می شم اگه راهنماییم کنید

    • اکبر says:

      سلام تو لکه رنگ رو میتونی با تینر یا نفت بشوری

      • ایمان says:

        یکم ماده سریوم رو در اب حل کنید
        با نمد روی شیشه یا اینه بکشید
        البته برای کار صنعتی استفاده میشه ولی برای خونه هم بد نیست
        فقط قبل انجام شیشه رو تمیز کنید که خود گردو خاک باعث خط و خش نشه

    • Mehsaya says:

      سلام
      از استون استفاده کنید

  • حمید قضاتلو says:

    با سلام خدمت دوستان
    من شیشه اتومبیلم رو بردم پیش اقای ماهرویان با دستگاه های که داشتن برام پولیش کردن خیلی خوب شد مثل روز اولش شماره تماس شون ۰۹۱۲۵۲۳۹…

  • احمد جعفری لمراسکی says:

    سلام برای ازبین بردن خش عینک باذخاگستر سرد سیگار استفاده کنید بهترین وواقعی ترین در حذف خط وخش عینک شما تست کنید بمن هم اطلاع بدید ….

  • hupload.ir says:

    این روش ها دائمیه؟
    یعنی اگه بارون بیاد یا بشوریم پاک نمیشه؟

    • ثریا داسیان says:

      با سلام
      مسلما اگر خوب فکر کنیم می بینیم که با این روش ها عمق خش هایی که ایجاد شده رو پر می کنیم و مانع از انعکاس بد نور میشه به نظرم به مرور زمان پاک خواهد شد.

      • Matin says:

        ثریا خانوم وقتی میگیم پولیش یعنی یه لایه خیلی نازک در حد میکرون از اطراف خش برداشته میشه ک خش محو بشه اگ دقت میکردید وقتی اشاره کردن به فشار ملایم و حرکت دایره ای بخاطر همین موضوع بود ک لایه بیشتری برداشته نشه

صفحات1 2