نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون و دستگاه دیجیتال

۵ نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون و دستگاه دیجیتال

در مورد بریدن کابل و تعویض کابل گران قیمت تان با یک آنتن تلویزیون خانگی فکر کرده اید؟ پس باید مطمئن شوید که می توانید سیگنال های مناسبی دریافت کنید. درست مانند املاک و مستغلات، باید همه چیز را در مورد مکان و محل بدانید که کجا زندگی می کنید و محل آنتن شما کجاست. هنگامی که شما آنتن را به درستی تنظیم می کنید کیفیت ایستگاه های دریافتی شما ممکن است بهتر از پخش برنامه های تلویزیون آنالوگ قدیمی و حتی بهتر از کابل باشد. امروز در انزل وب راهکارهایی را برای دریافت بهتر سیگنال از آنتن ها بحث خواهیم کرد.

روش های تقویت آنتن تلویزیون و آنتن مخصوص دستگاه گیرنده دیجیتال

۵ Tips for Getting Better Indoor TV Antenna Reception

برخی افراد برای دریافت بهتر سیگنال ها به آنتن شان فویل وصل می کنند.آنتن هایی در فضای باز  نصب می شوند (بخصوص آنهایی که در پشت بام و یا دکل نصب می شوند) به طور کلی عملکرد بهتری را ارائه می دهند به خصوص اگر مسافت از برج فرستنده بسیار دور باشد.

تقویت آنتن تلویزیون

اما یک آنتن خانگی راه اندازی ساده تری دارد و تنها گزینه بعضی از افراد است. قبلا در انزل وب در مورد ساخت یک آنتن قوی برای تلویزیون صحبت کردیم ، امروزنیز تصمیم داریم ۵ راهکار برای دریافت سیگنال بهتر از ایستگاه ها و آنتن های تلوزیون های معمولی و دستگاه های دیجیتال خانگی بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- تقویت آنتن تلویزیون با انتخاب بهترین آنتن برای تلویزیون دیجیتال

طبق آزمایشاتی که در نیویورک انجام شد، دریافت سیگنال به طور عمده به فاصله آنتن از برج فرستنده، زمین و محیط اطراف(خانه های مجاور، ساختمان ها، درختان و غیره) بستگی دارد. برخی از مدل ها نسبت به مدل های دیگر بهتر کار می کردند اما پیش بینی اینکه آنتن در کجا بهترین کارایی را دارد سخت بود. تعدادی از آنتن ها جهت دار بودند به طوری که آنها نیاز به چرخش به سمت برج پخش داشتند. آنتن های چند جهته که سیگنال ها را از همه طرف دریافت می کنند ممکن است برای مکان های شهری بهتر باشند اما ممکن است برای ایستگاه های دورتر مناسب نباشند. غالبا آنتن های ارزان خوب میباشند اما آنتن های بهتر گران تر هستند. بنابراین توصیه می شود که از آنتن های مختلف برای دیدن اینکه کدام بهتر کار می کنند استفاده کنید. شما برای این کار از یک مغازه که دارای سیاست بازگشت و گارانتی مناسب است خرید کنید.

digital-antena

۲- تقویت آنتن تلویزیون دیجیتال با تنظیم ارتفاع

ارتفاع آنتن یکی از عوامل مهم در گرفتن دریافت مناسب و معقول است. که یکی از دلایلی که آنتن هایی روی پشت بام نصب می شوند بهتر از مدل های خانگی کار می کنند همین است. اگر شما می توانید آنتن تلویزیون خانگی خود را در مکانی از اتاق که نزدیک پنجره است قرار دهید و یا در یک اتاق زیرشیروانی قرار دهید.گاهی اوقات متریال های اتاق و یا سقف با سیگنال ها تداخل دارند بنابراین سعی کنید چند مکان مختلف را امتحان کنید.

set-tv-antena

۳- تقویت آنتن تلویزیون با پیدا کردن ایستگاه ها

بسیاری از آنتن ها جهت دار هستند که به این معناست که آنها نیاز دارند که به سمت یک برج پخش کشیده شوند. برای پیدا کردن اینکه در منطقه شما کجا برج های پخش واقع شده اند نقشه آنتن FCC DTV را نگاه کنید شما همچنین می توانید تعداد ایستگاه هایی که شما می توانید آنتن را به سمتشان بکشید و قدرت نسبی سیگنال شان را  مشخص کنید. شما می توانید اطلاعات  و توصیه های مفید را از سایت های antennaweb.org , antennasdirect.com , TVFool.com دریافت کنید.

یک آنتن چند جهته می تواند سیگنال ها را از همه جهات دریافت کند اما قبلا هم ذکر شد قادر به گرفتن سیگنال از ایستگاه های دورتر نیست. هنگامی که شما آنتن های مختلف را آزمایش می کنید از طریق کانال های تلویزیونتان ببینید که محل آنتن به طرف کدام ایستگاه  بهتر است.

۴- تقویت سیگنال دستگاه دیجیتال با متوقف کردن تداخلات

هر چیزی که بین آنتن تلویزیون خانگی و برج پخش است می تواند پذیرش سیگنال شما را کاهش دهد. اگر امکان دارد آنتن را در نزدیکی پنجره قرار دهید( البته اگر در آپارتمانی زندگی نمی کنید که نما شما شامل دیوارهای ساختمان همسایه است). دومین گزینه یک دیوار خارجی که روبه روی برج پخش را انتخاب کنید. سعی کنید چند دیوار و پنجره را برای پیدا کردن بهترین نقطه امتحان کنید.

تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

۵- دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون (آمپلی فایرها یا بوسترها)

سیگنالهای دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل میشود تا تقویت شوند که می تواند قدرت سیگنال را در ایستگاه های دورتر افزایش دهد. اگر شما قصد دارید که یک آنتن را برای دو  تلویزیون استفاده کنید تقویت کننده می تواند مفید باشد. اما آزمایشات نشان می دهد که آنتن هایی که تقویت کننده دارند همیشه نسبت به آنتن هایی که تقویت کننده ندارند مفید نیستند. آنها می توانند نویز و اعوجاج  و دریافت بیش از حد از ایستگاه های نزدیکتر را تقویت کنند. کارشناسان تقویت کننده های حول ۱۴db را پیشنهاد می دهند. اگر شما می توانید یک محصول که دارای تنظیمات DB قابل تنظیم است را خریداری کنید. اگر شما یک آنتن با تقویت کننده دارید اول تقویت کننده آن را بردارید اگر دریافتتان خوب بود آن را کلا بردارید.

دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون (آمپلی فایرها یا بوسترها)

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای تقویت آنتن تلویزیون و افزایش کیفیت سیگنال دستگاه دیجیتال خود تا کنون از چه روش ای استفاده کرده اید ؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی says:

    برای دریافت بهتر و پایدارتر سیگنال فرستنده های دیجیتال در مناطق تحت پوشش حتی الامکان سیم آنتن و روکش بافته شده یکپارچه باشد در غیر اینصورت مغزی سیم آنتن را در محل اتصالات سیم آنتن و فیش های بکار رفته و پریز آنتن و … را با ورقی فلزی مثل فویل المینیوم بپوشانید بطوری که با مغزی سیم آنتن اتصال نداشته باشد و حتما به رشته های بافته شده سیم آنتن متصل شود. توجه داشته باشید برای دریافت سیگنال در مناطق تحت پوشش به جز داخل ساختمان ها و اماکنی که توسط ساختمان های بلند یا تپه ها احاطه شده به هیچ وجه تقویت آنتن و آنتن تقویت دار نیاز نیست.

  • M says:

    سلام ما جای تلویزیون را درخانه عوض کردیم کلا تصویرش افتضاح شده میشه بگید علت چیه

  • ذکریا says:

    با توجه به اینکه فرکانس کانالها رابه اچ دی تغییر دادن باعث شده فرکانس ضعیف بشه برای استفاده بهتر باید انتن برقی بوستردار وصل کنین پشت بام و سیم یک تیکه بیارین داخل واحد تا مشگلتون حل بشه

  • مهدی says:

    با سلام, آپارتمان قبلی من آنتن مرکزی داشت مشکلی نداشتم ولی آپارتمان جدید آنتن مرکزی نداره, یک آنتن ساده(ارزون قیمت)۱۵هزار تومنی گرفتم با تغییر جهت آنتن مکرر و کانال یابی تونستم فقط یک دوم کانال ها رو بگیرم; با مطالعه تجربیات دوستان در این سایت در منوی دیجیتال LCN را از حالت خاموش به حالت روشن تغییر دادم و وضوح را به ۴۷۰ تغییر دادم, کانال یابی کامل انجام شد.

  • انوش says:

    سلام من واقعادرموردانتن بدشانسم خونه ویلایی بودم انتن جایی رونمیتونست پیداکنه اومدم اپارتمان طبقه ۵ بازهمون مشکاودارم اوایل نصف کانالومیگرفت الان دیگه همونم نمیگره انتن رومیزی گرفتم ۱۰۰هراراومدم دیدم یک کانالم نیگیره اگه کسی میتونه منوراهنمایی کنه ممنون میشم

  • علی says:

    سلام. من تلوزیونLG smart وTCLدارم و از یک انتن استفاده میکنم تلوزیون ال جی وقتی بارون -افتاب-برف می اید همش کانال ها رو بد میگیره وقتی هم جستجو میکنی فقط کانال ۱تا۶ میگیره کانال های بعدی گاهی اوقات صدایشان می اید . من شمال میشینم لطفاً راهنمایی کنید

صفحات 1 2