نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون و دستگاه دیجیتال

۵ نکته و ترفند برای تقویت سیگنال آنتن تلویزیون و دستگاه دیجیتال

در مورد بریدن کابل و تعویض کابل گران قیمت تان با یک آنتن تلویزیون خانگی فکر کرده اید؟ پس باید مطمئن شوید که می توانید سیگنال های مناسبی دریافت کنید. درست مانند املاک و مستغلات، باید همه چیز را در مورد مکان و محل بدانید که کجا زندگی می کنید و محل آنتن شما کجاست. هنگامی که شما آنتن را به درستی تنظیم می کنید کیفیت ایستگاه های دریافتی شما ممکن است بهتر از پخش برنامه های تلویزیون آنالوگ قدیمی و حتی بهتر از کابل باشد. امروز در انزل وب راهکارهایی را برای دریافت بهتر سیگنال از آنتن ها بحث خواهیم کرد.

روش های تقویت آنتن تلویزیون و آنتن مخصوص دستگاه گیرنده دیجیتال

۵ Tips for Getting Better Indoor TV Antenna Reception

برخی افراد برای دریافت بهتر سیگنال ها به آنتن شان فویل وصل می کنند.آنتن هایی در فضای باز  نصب می شوند (بخصوص آنهایی که در پشت بام و یا دکل نصب می شوند) به طور کلی عملکرد بهتری را ارائه می دهند به خصوص اگر مسافت از برج فرستنده بسیار دور باشد.

تقویت آنتن تلویزیون

اما یک آنتن خانگی راه اندازی ساده تری دارد و تنها گزینه بعضی از افراد است. قبلا در انزل وب در مورد ساخت یک آنتن قوی برای تلویزیون صحبت کردیم ، امروزنیز تصمیم داریم ۵ راهکار برای دریافت سیگنال بهتر از ایستگاه ها و آنتن های تلوزیون های معمولی و دستگاه های دیجیتال خانگی بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- تقویت آنتن تلویزیون با انتخاب بهترین آنتن برای تلویزیون دیجیتال

طبق آزمایشاتی که در نیویورک انجام شد، دریافت سیگنال به طور عمده به فاصله آنتن از برج فرستنده، زمین و محیط اطراف(خانه های مجاور، ساختمان ها، درختان و غیره) بستگی دارد. برخی از مدل ها نسبت به مدل های دیگر بهتر کار می کردند اما پیش بینی اینکه آنتن در کجا بهترین کارایی را دارد سخت بود. تعدادی از آنتن ها جهت دار بودند به طوری که آنها نیاز به چرخش به سمت برج پخش داشتند. آنتن های چند جهته که سیگنال ها را از همه طرف دریافت می کنند ممکن است برای مکان های شهری بهتر باشند اما ممکن است برای ایستگاه های دورتر مناسب نباشند. غالبا آنتن های ارزان خوب میباشند اما آنتن های بهتر گران تر هستند. بنابراین توصیه می شود که از آنتن های مختلف برای دیدن اینکه کدام بهتر کار می کنند استفاده کنید. شما برای این کار از یک مغازه که دارای سیاست بازگشت و گارانتی مناسب است خرید کنید.

digital-antena

۲- تقویت آنتن تلویزیون دیجیتال با تنظیم ارتفاع

ارتفاع آنتن یکی از عوامل مهم در گرفتن دریافت مناسب و معقول است. که یکی از دلایلی که آنتن هایی روی پشت بام نصب می شوند بهتر از مدل های خانگی کار می کنند همین است. اگر شما می توانید آنتن تلویزیون خانگی خود را در مکانی از اتاق که نزدیک پنجره است قرار دهید و یا در یک اتاق زیرشیروانی قرار دهید.گاهی اوقات متریال های اتاق و یا سقف با سیگنال ها تداخل دارند بنابراین سعی کنید چند مکان مختلف را امتحان کنید.

set-tv-antena

۳- تقویت آنتن تلویزیون با پیدا کردن ایستگاه ها

بسیاری از آنتن ها جهت دار هستند که به این معناست که آنها نیاز دارند که به سمت یک برج پخش کشیده شوند. برای پیدا کردن اینکه در منطقه شما کجا برج های پخش واقع شده اند نقشه آنتن FCC DTV را نگاه کنید شما همچنین می توانید تعداد ایستگاه هایی که شما می توانید آنتن را به سمتشان بکشید و قدرت نسبی سیگنال شان را  مشخص کنید. شما می توانید اطلاعات  و توصیه های مفید را از سایت های antennaweb.org , antennasdirect.com , TVFool.com دریافت کنید.

یک آنتن چند جهته می تواند سیگنال ها را از همه جهات دریافت کند اما قبلا هم ذکر شد قادر به گرفتن سیگنال از ایستگاه های دورتر نیست. هنگامی که شما آنتن های مختلف را آزمایش می کنید از طریق کانال های تلویزیونتان ببینید که محل آنتن به طرف کدام ایستگاه  بهتر است.

۴- تقویت سیگنال دستگاه دیجیتال با متوقف کردن تداخلات

هر چیزی که بین آنتن تلویزیون خانگی و برج پخش است می تواند پذیرش سیگنال شما را کاهش دهد. اگر امکان دارد آنتن را در نزدیکی پنجره قرار دهید( البته اگر در آپارتمانی زندگی نمی کنید که نما شما شامل دیوارهای ساختمان همسایه است). دومین گزینه یک دیوار خارجی که روبه روی برج پخش را انتخاب کنید. سعی کنید چند دیوار و پنجره را برای پیدا کردن بهترین نقطه امتحان کنید.

تقویت سیگنال آنتن تلویزیون

۵- دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون (آمپلی فایرها یا بوسترها)

سیگنالهای دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل میشود تا تقویت شوند که می تواند قدرت سیگنال را در ایستگاه های دورتر افزایش دهد. اگر شما قصد دارید که یک آنتن را برای دو  تلویزیون استفاده کنید تقویت کننده می تواند مفید باشد. اما آزمایشات نشان می دهد که آنتن هایی که تقویت کننده دارند همیشه نسبت به آنتن هایی که تقویت کننده ندارند مفید نیستند. آنها می توانند نویز و اعوجاج  و دریافت بیش از حد از ایستگاه های نزدیکتر را تقویت کنند. کارشناسان تقویت کننده های حول ۱۴db را پیشنهاد می دهند. اگر شما می توانید یک محصول که دارای تنظیمات DB قابل تنظیم است را خریداری کنید. اگر شما یک آنتن با تقویت کننده دارید اول تقویت کننده آن را بردارید اگر دریافتتان خوب بود آن را کلا بردارید.

دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون (آمپلی فایرها یا بوسترها)

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای تقویت آنتن تلویزیون و افزایش کیفیت سیگنال دستگاه دیجیتال خود تا کنون از چه روش ای استفاده کرده اید ؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مرتضی says:

    سلام.من تلویزیون پاناسونیک دارم،از شبکه ۱تا۶ وشبکه نسیم رو نمی گیره دیگه کلافه شدم،لطفا هر کسی می تونه راهنمایی کنه.

  • مرتضی says:

    سلام.تلویزیون من پاناسونیکه.ازشبکه یک تاشبکه شش ونسیم رو نمیتونم بگیرم،واقعا دیگه کلافه شدم،لطفا اگه کسی می تونه راهنمایی کنه.

  • مرتضی says:

    سلام.تلویزیون من پاناسونیکه.ازشبکه یک تاشبکه شش ونسیم رو نمیتونم بگیرم،واقعا دیگه کلافه شدم،لطفا اگه کسی می تونه راهنمایی کنه.

  • حامد says:

    سلام وقت بخیر.من تلوزیونم سامسونگه آنتنم خفاشیjvcولی هیچ تصویری از هیچ شبکه ای ندارم اولش آنتن رو گذاشتم تراس هیچ شبکه ای یافت نشد بعدش بردم بالای اتاق کنترل آسانسور نصب کردم همه شبکه ها رو دریافت میکنه ولی هیچ تصویری نمیده و میگه سیگنال ضعیف است یا ارائه خدمات مقدور نمیباشد سیم آنتن تا ورودی خونه دوتیکه س خونه سه طبقه بالای اتاق کنترل آسانسور دیگه جای بلندتری نداره که آنتن تصب کنم واقعا موندم چیکار کنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    • صادق says:

      سلام تنظیم جهت انتن خیلی مهمه و حتما باید کاملا بسمت فرستنده تلویزیونی باشه . اگر جهت آنتنتون حتی به اندازه چند سانت اینورتر یا اونورتر باشه سیگنال بدرستی دریافت نمیشه ( با سرچ در اینترنت میتونید جهت فرستنده های تلویزیونی در هر شهر رو پیدا کنید)

  • م.حمیدی says:

    من تمام کانالام مشکلی نداره ،فقط شبکه ورزش همش پارازیته چیکار باید کرد

  • سهیل سپاهی says:

    سلام خوبین..ببخشین هر وقت از کنار کوچه وسیله نقلیه رد میشه تلویزیون خراب میشه قطع وصل میشه مشکلش چیه بخدا عاصی شدم هرکاری میکنم‌نمیشه

    • علیرضا سرحدی says:

      باید یه آنتن پیدا کنید که قابلیت حذف نویز رو داشته باشه آنتن های روی میزی معمولا این قابلیت رو دارن

    • هادی says:

      سلام اصلا آنتن نمیخواد لوله آرت سیم دورش دور بزن کانل یابی کن

  • ک says:

    سلام،میخواستم بدونم،با یک آنتن تقویت کننده دار سیماران،میتونم دو تلوزیون رو وصل کنم،وقتی ۱ تلویزیون وصل هست،تمامی کانال ها با کیفیت عالی نمایش داده میشن،ممنون(در ضمن دستگاه تقویت کننده ۲ خروجی داره )

  • Nabi saeefi says:

    با سلام. ممنون خواهم شد اگر من را راهنمایی و در صورت امکان یک تقویت کننده برای من معرفی نمایید من سیم ورودی آنتن هوایی را به ورودی پریز های خانه وصل کرده ام. وقتی یک دستگاه به پریز وصل است مشکلی ندارد. ولی دستگاه دوم در یک اتاق دیگر روشن می‌شود پیغام سیگنال ضعیف است روی تصویر تلویزیون نشان داده می‌شود.

  • ایوب درستی says:

    سلام من آنتن تلویزیون وصل کردم اومدم برا کانال یابی دیدم اصلا نشان انتن رو تنظیمات تلویزیون نیست که بخوام کانال یابی کنم(تلویزیونمون ال جی هست)

  • مهراب says:

    با سلام
    دکل مخابراتی کنار منزل وجود دارد
    آیا نیاوردن تلویزیون چه با دیجیتال و چه با بی دیجیتال ربط به دکل دارد آیا دکل اجازه پخش را نمیدهد؟ آیا راه حلی هست

  • ابراهیم says:

    سلام
    مشکل عجیبی دارم و اون اینه که هر روز باید شبکه ها رو جستجو کنم چون سیگنال ندارم به غیر چند تا شبکه

  • شهرام says:

    باید با حوصله نقاط مختلف را تست کنید بهترین محل برای آنتن را بیابید/ قبل از تنظیم آنتن دستگاه را با به منزل دوستان یا آشنایان برده و به آنتن آنها وصل کنید و کانالها را بارگزاری کنید/ کابل چند تیکه هیچ ضرری در گیرندگی سیگنال ندارد فقط دقت کنید محل اتصال های کابل را با فیش های نری و مادگی بهم وصل کنید و روی آنها را با نوار چسب برق بپوشانید؛ تمام کابل های من ماهواره و تلویزیون چند تکه و بوسیله فیش بهم متصل کرده ام البته کابل مرغوب کرمان سالهاست/ محل اتصال های سر سیم ها را به کیت آنتن با دقت ببندید و تداخل نداشته باشد/

  • شهرام says:

    هیچ راهکاری صد درصد نیست و همش آزمون و خطاست!
    شما باید با حوصله و صله صبر مدام بهترین مکان را امتحان کنید و اول از انتن

  • کدخدایی says:

    دوستان گیرنده های دیجیتال از متد دریافت پالس های داده استفاده میکنند. مانند سیگنال های ماهواره. یعنی صوت و تصویر در بسته های موجی کوچک دریافت میشه و در دستگاه نشان دهنده باز میشه. به خاطر همین قابلیت هست که میشه رو یک فرکانس چندین شبکه تلویزیونی رو دریافت کرد. اطلاعات تمام این شبکه ها در مرکز کامپکت شده و روی آنتن میره و در هنگام دریافت توسط رسیور یا تلویزیون باز میشن و به حافظه کانال های ست شده میرن. به همین دلیل اگه یه تلویزیون آنالوگ و یه تلویزیون دیجیتال هر دو یه شبکه رو نشون بدن، تلویزیون دیجیتال نسبت به آنالوگ دارای تاخیر هستش. لذا تلویزیون های دیجیتال تصاویر رو با یک کیفیت ثابت میفرسته. حالا تلویزیون دیجیتال شبکه هایی رو که روی یه فرکانس پخش میشن نشون میده و اگه ضعیف باشه نشون نمیده. حد وسط نداره. به کیفیت پخش تلویزیون هم بستگی نداره. همه چیز به قدرت سیگنالی بستگی داره که به تلویزیون میرسه. ولی در تلویزیون های آنالوگ کیفیت پخش به میزان سیگنال دریافتی هم بستگی داره و ممکنه حتی برفکی هم نشون بده.
    حالا اگه تصویر کانال های دیجیتال مربع مربع بشه یعنی دریافت بعضی از بسته ها با مشکل مواجه هست و بدلیل اختلال سیگنال دریافتی که قوی و ضعیف میشه نمیتونه همه بسته های داده رو پشت سر هم دریافت کنه. مخصوصا اگه باد بیاد و آنت رو تکون بده این مشکل به وجود میاد.

    • مرتضی says:

      سلام.من تلویزیون پاناسونیک دارم،از شبکه ۱تا۶ وشبکه نسیم رو نمی گیره دیگه کلافه شدم،لطفا هر کسی می تونه راهنمایی کنه.

  • محمدرضا says:

    سلام
    سه مورد رو که خودم امتحان و تجربه کردم و به نتیجه رسیدم رو عرض میکنم ان شاالله که کمکتون کرده باشم
    ۱_ کیفیت گیرنده دیجیتال برای دریافت سیگنالها خیلی مهم هست یعنی این احتمال هست که گیرنده دیجیتالتون ضعیف باشه و با دستگاه با کیفیت تری مشکلتون حل شه ، همینطور کیفیت آنتن هم خیلی مهم هست و شاید مشکل فقط از آنتن شما باشه که باید از آنتن دیجیتال با کیفیت استفاده کنید
    ۲_ سیمی که از آنتن منتهی میشه به دستگاه دیجیتال به هیچ وجه نباید چند تیکه باشه و باید مستقیم و یک سره باشه در غیر این صورت کیفیت سیگنالها رو به شدت پایین میاره
    ۳_ اگه تمام موارد رو رعایت کردین و با چند بار جستجوی شبکه بازم کیفیت تصویر مطلوب نبود آخرین راه این هست که به تنظیمات گیرنده برین و وضوح تصویر رو از fhd یا hd به کمتر از اچ دی برسونین یعنی ۵۷۶ پیکسل
    توضیح علمیش هم خیلی ساده هست
    سیگنالها همون داده ها هستن هرچی تراکم پیکسلی و رزولوشن بالاتر باشه سینگال قویتری لازم هست و هرچی روزولوشن و داده ها کمتر باشه سیگنال ضعیف تری هم کفایت میکنه

    امیدوارم کمک کننده بوده باشه

  • رستمی says:

    سلام من فقط ۱۰ شبکه میگیره بقیه شون نمیگیرن باید چیکار کنم?

  • حسین says:

    با سلام
    من آنتن صبا گرفتم و شبکه های ۱تا ۴، شبکه های قرآن، نسیم، خبر، آموزش رو خیلی خوب می گیرد اما بقیه شبکه ها مثل نمایش، ورزش و مستند رو اصلا نمی گیرد. یعنی سه تا شبکه خوب رو برا ما اصلا نمی گیرد. جهت آنتن هم به همه طرف عوض کردم و بازم فرقی نکرد همان ۱۰ شبکه به درد نخور رو گرفت…

  • r.z says:

    سلام . دستگاه دیجیتال ما ۲هفتس قاطی کرده . قبلا همه ۳۴تاشبکه رو ۱۰۰درصد کیفیت بود اما ۲ هفته میشه که شبکه های ۱تا۱۰ و ۲۰تا۳۴ صددرصد کیفیت دارن ولی ۱۱ تا ۱۹ اصلانشون نمیده . مشکل ازکجاست نمی دونم فیش عوض کردم نشده جهت آنتن تغییر بدم همه شبکه ها بهم میریزه . لطفا شما کمکم کنید تا همون شبکه های بدرد بخور ۱۱ تا ۱۹ نشون بدن .

  • رضا says:

    سلام خسته نباشید
    ما هر کاری کردیم سیگنال خوبی نداشتیم دوبار آنتن عوض کردیم سیم آنتن عوض کردیم خونمونم یجوریه دوتا خونه کنارمون ساخته شده دیگه نمیدونم چیکار کنیم سیم آنتن دوتیکست از آنتن وصل از داخل دیوار اومده بد دوبار وصل شده به تلویزیون چیکار کنیم حالا سیگنالمون بهتر شه الان چند تا کانال نداریم

  • محمد says:

    سلام.
    به نظر من نباید از تقویت کننده ها برای گیرنده ی دیجیتال استفاده کرد چون همزمان با تقویت موج، حساسیت آنتن رو نسبت به نویزها بیشتر میکنه. در واقع آنتن، نویز رو به عنوان موج میشناسه و یه تصویر بسیار بد تحویل میده. مگر بوسترهایی که موج رو چند بار فیلتر می کنند (مثه آتتن وِو وُرتِکس ۳۲dbi) و باید از آنتن های دارای “جهتدهنده” یا “دایرکتور” زیاد استفاده کرد. همچنین بهتره که “منعکس کننده” یا “رفلکتور” رو که بدرد تلویزون آنالوگ می خوره خذف کرد. و باید از یه کابل کواکسیال با شیلد و پوشش آلومینیوم قوی استفاده کرد.
    موج رو بهتره به صورت خالص تحویل گیرنده داد. تعداد جهت دهنده ها ی آنتن بسیار تأثیر گذار در کیفیت سیگنال هستند و رفلکتورها قدرت سیگنال رو میبرن بالا.
    کیفیت سیگنال مهم تر از قدرت اونه. شما با قدرت سیگنال ۳۰ و کیفیت سیگنال ۷۰ هیچ مشکلی نخواهید داشت.
    اینا تجربه من بعد از هزینه های زیاده.

  • سعید says:

    سلام برای دریافت شبکه های دیجیتال ازانتن شاخه ای استفاده بشه بهتره به خاطرگیرندگی خوبی که داره ولی انتنهای خفاشی اگه درست باشه کلاگیرندگیشون خیلی ضعیف تراز انتن شاخه ای هستش چه برسه به انتن رومیزی اگه خواستین انتن بخرین کلابرین انتن شاخه ای بگیرین که خیالتون راهته این انتن شاخه ای اول همه استفاده میکردندکه گیرندگیش خوب بودقبل ازاین که شبکه هادیجیتالی بشه که برای راحتی درنصب انتن امدندانتن طرح خفاشی تولیدکردندکه بعدازنصب این انتن متوجه شدیم گیرندگیش انقدرپایینه نمیشه شبکه هارادرست نگاه کردبعدکه بردیم پس بدیم فروشنده قبول نکردپس بگیره که الان شبکه هادیجیتالی شدندازهمان انتن خفاشی استفاده میکنیم حتی انتن نوگرفتیم ازنوع خفاشی بازهم تاثیرنداره که شبکه های دیجیتال کیفیتشون خوب نیست اگه انتن شاخه ای میگرفتم این همه دردسر نداشتم

    • ijarrow says:

      با سلام خدمت شما.من با نظر شما کاملا مخالفم.شما یه آنتن خفاشی سیماران اصلی بگیریدبازم میگم اصلی باشه تست کنید مطمئنا نظرتون عوض میشه.

  • مصطفی ۲ says:

    سلام من بعد از آزمایشات و خرید انواع آنتن آخرش خودم یه آنتن ساختم که از تمام آنتن هایی که خریدم بهتره دو تا میله آلومینیم به طول یک و نیم متر به یه چوب یا پلاستیک جدا از هم وصل میکنیم بعد سیم آنتن رو وصل میکنیم برای اتصال آنتن به میله از گیره آنتن استفاده کنید

  • مهدی says:

    با سلام نکته ی مهم هم این است که اطراف انتن حداقل پنج متر نباید گیرنده ی دیگری مثل یه انتن دیگه باشه چون باعث میشه امواج تداخل پیدا کنند و شبکه های دیجیتال را نتوان گرفت.

  • اسماعیل says:

    سلام به همه دوستان من آنتن هوایی بوستر دار فرایاب خریدم و قدرت گیرندگی بالایی داره ۳۵db ( دسی بل) هستش و علامت استاندارد CE اروپا داره و بنظرم بهترین آنتنی هست که تاحالا دیدم، البته مدل شاخه ای هستش و دو مدل هستش بوستر دار و معمولی که البته مثل هم هستن و اینکه رو میزی هم داره اونم بنظرم قوی باشه

  • میلاد says:

    سلام دوستان من آنتن بوستر دار رو وصل کردم به جای آنتن مودم وای فای آنتن دهیش بهتر شده میخواستم ببینم میشه دوتا بوستر رو به یدونه آنتن وصل کرد یا میزنه سوکت برد آنتنو میسوزونه بعدش میخوام همین حرکتو توی بیسم های واکی تاکی بزنم ببینم جواب میده من بیسیم دارم که بردش پنج کیلومتره توی شهر آنتن بوستر دار اگه وصل کنم آیا قدرت سیگنالش بالا میره آیا آنتن های دیجیتال فقط کارشون تقویت گیرندگی امواج هست آیا نمیتونه کار تقویت ارسال انواج رو داشته باشه!؟؟؟؟

  • اسماعیل says:

    سلام وقت بخیر ۳ تا فرستنده در شهر هست اولی ۱۰۰ درصد قوی و خوبه دومی حدودی ۷۰ درصد خوبه و سومی حدودی ۳۰ درصد خوبه همش پارازیت و غیره داره ولی سومی همه شبکه های دیجیتالی کامل داره از آنتن جی وی سی ۲۰۱۰ استفاده کردم سیگنال نگرفت و از آنتن سیماران مدل ۱۵۶۰ استفاده کردم سیگنال نگرفت ولی از آنتن هانی مدل ۹۴ استفاده کردم میگیره ولی پارازیت داره ۲۵db هست هانی، بنظر شما چکار کنم که اون فرستنده دور حداقل بالای ۵۰ درصد سیگنال داشته باشه چون روی ۳۰ هست ضعیفه

    • ثریا داسیان says:

      MAMNON AZ ETELATE KHOBETON

      • ناشناس says:

        سلام. تلوزیون ال ای دی ما دو هفته ست مشکل داره. آنتن رو که تکون میدیم نهایتا تا یه ربع تصویر واضحه و بعد از یه ربع تصویر اول ناواضح میشه بعد هم میپره.
        مشکل از تلوزیون یا اتصالاتشه یا اینکه چون همسایه هامون ماهواره دارن و ما نداریم ممکنه سیگنال ضعیف شده باشه؟

  • رویام says:

    سلام من تلویزیونم ال سی دی هست که خودش دستگاه دیجیتال داره
    واسش انتن رومیزی گرفتم
    فقط ده تا شبکه میگیره
    تنظیم دستی هم نداره چکارش کنم؟؟

  • فرشاد says:

    سلام.چطور میتونم جهت ایستگاه تلویزیونی رو پیدا کنم؟
    با تشکر

  • رضاصالح says:

    بهترین راه برای دریافت تصویر مناسب اینه که آنتن در بلندترین جای ساختمان مخصوصا پشت بام نصب بشه در جهت مناسب و در مرحله بعد از ،سیم باکیفیت مسی استفاده بشه .

  • محمد says:

    سلام،خسته نباشید.ببخشید من یه آنتن خریدم برای دیجیتالمون ولی شبکه ورزش و پویارو نمیگیره و شبکه نسیم هم خش داره.ممنون میشم کمکم کنید

    • ثریا داسیان says:

      سلام لطفا موارد زیر رو انجام بدید
      چک کردن آنتن و کابل آنتن به نحوی که جهت آنتن رو به ایستگاه باشد و شیلد و مغزی کابل به درستی به سر آن وصل شود و هیچگونه اتصالی به همدیگر نداشته باشند.
      کلید منوی کنترل گیرنده دیجیتال را بزنید و کانال یابی اتوماتیک را انتخاب نموده و کلید okبزنید بعد از ۱۰ ثانیه کلید exit و سپس کلید ok را بزنید (این عمل باعث میشود شبکه هایی که قبلا در حافظه دستگاه بصورت ناقص تنظیم شده است پاک شود).
      دوباره کلید منوی دستگاه را بزنید کانال یابی دستی را انتخاب کنید درردیف شماره کانال که پیش فرض آن عدد ۵ یا ۲۱ است عدد ۳۶ را وارد نموده و کلید okرا بزنید، صبر نمایید تا جستجو و ذخیره سازی ۸ شبکه اول بطور کامل انجام شده و تصویر تثبیت گردد.
      رای کانال یابی ۸ شبکه دوم دوباره کلید منوی کنترل را بزنید و در بخش کانال یابی دستی در ردیف شماره کانال عدد ۴۲ را وارد کنید و کلید ok را بزنید، صبر نمایید تا ۸ برنامه دوم هم ذخیره و تثبیت گردد.
      در گزینه منو، در ردیف مرتب سازی بر حسب : مورد LCN انتخاب شود .
      در بعضی گیرنده ها ممکن است شماره اولین شبکه ۸۰۰ باشد با انتخاب گزینه خاموش در ردیف LCN شماره شبکه ها از ۱ تا ۱۶ مراتب می شود

صفحات1 2