باز کردن چند پنجره اجرای چند برنامه همزمان اندروید

۳ روش باز کردن و اجرا همزمان چند پنجره برنامه اندروید در کنار هم

قابلیتی به نام مالتی ویندوز (چند پنجره) در ویندوز وجود دارد که با استفاده از آن کاربران قادر هستند تا در یک زمان چندین صفحه از برنامه های مختلف را اجرا کنند و امکان استفاده از تمام آنها را داشته باشند. همانطور که می دانید، چنین قابلیتی تنها در آخرین نسخه اندروید وجود دارد و در سایر نسخه های اندروید در دسترس و شاید نیاز به قابلت چند پنجره ای را به دفعات احساس کرده باشید. امروز در انزل وب سه برنامه را برایتان آماده کرده ایم که با نصب آن می توانید چند برنامه را به طور همزمان در گوشی اندروید خود اجرا کنید.

آموزش تقسیم صفحه نمایش و اجرای همزمان دو یا چند برنامه اندروید در کنار یکدیگر

How To Add Floating Windows Feature In Android

بعد از این که یکی از برنامه های دو پنجره ای یا Multi Window را نصب کنید این امکان را خواهید داشت تا چندین برنامه را در تک صفحه گوشی خودتان باز کرده و به سادگی هرکدام را که خواستید انتخاب کنید تا امکان استفاده از آنها را داشته باشید.در ادامه روش های اجرای چند برنامه همزمان در اندروید روت شده و بدون روت را به شما آموزش میدهیم.

اجرای چند برنامه همزمان در اندروید با ویژگی شناور کردن پنجره Expose installer (روت)

این روش ساده است ولی کمی زمان بر هست در این روش شما نیاز به روت کردن اندروید و استفاده از ماژول Expose installer برای شناور کردن پنجره اندروید دارید.

۱-  اول از همه، شما نیاز به روت کردن اندروید دارید.

root

۲- حالا شما نیاز به نصب Xposed installer دارید.

xposed

۳- حالا روی Download کلیک کنید.

Xposed

۴- سپس SkyOlin سرچ کنید و آخرین نسخه آن را دانلود کنید

Xposed

۵- در مرحله بعد نیاز به نصب ماژول ها و فعال کردن SkyOlin دارید.

Xposed

۶-  حالا دستگاه تان را ریبوت کنید و برنامه SkyOlin را باز کنید. از تنظیمات برنامه شما نیاز به سربرگ Apps دارید.

Skyolin

۷- برنامه هایی که می خواهید به صورت شناور باز شوند را انتخاب کنید.

Skyolin

۸- در مرحله بعد به صفحه اصلی برنامه بروید و روی floating button تپ کنید و گزینه را فعال کنید. شما می توانید ارتفاع و عرض و غیره را هم تنظیم کنید.

Skyolin

۹- حالا برنامه مورد نظر خود را باز کنید و از قابلیت مولتی ویندوز اندروید لذت ببرید!

Skyolin


تقسیم صفحه نمایش و استفاده همزمان از دو برنامه اندروید توسط Leena Desktop UI (بدون نیاز به روت)

برای تقسیم صفحه نمایش و استفاده همزمان مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله ۱- Leena Desktop UI را در گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنید

download and install Leena Desktop UI

مرحله ۲- بعد از نصب برنامه ، برنامه را باز کنید. شما صفحه ای مانند زیر را باید مشاهده کنید. اینجا شما باید مجوز دسترسی به عکس، مدیا، فایل ها را تایید کنید.

allow

مرحله ۳- حالا شما صفحه ای مانند زیر را مشاهده می کنید. می توانید تجربه دسکتاپ کامل را در گوشی های هوشمند خود تجربه کنید. این برنامه اندرویدی است که به شما اجازه می دهد تا از اندروید به عنوان یک سیستم عامل تمام عیار دسکتاپی استفاده کنید.

see

مرحله ۴- حالا در مرحله بعد  شما نیاز به تپ کردن settings دارید که در گوشه راست بالا در صفحه خود می بینید. اینجا شما می توانید هر چیزی را که می خواهید تنظیم کنید

settings

مرحله ۵- پس از انجام مراحل بالا شما می توانید برنامه و یا فایل هایتان را باز کنید. هر برنامه یا فایلی که باز می شود در حالت چند پنجره ای باز می شود.

open app


Screens Multi Window ، تقسیم صفحه نمایش و استفاده همزمان از دو یا چند برنامه در اندروید (بدون روت)

نرم افزار ساده ولی کاربردی Screens Multi Window امکان اجرای شناور و همزمان چندین نرم افزار و ویجت را همانند محیط ویندوز در اندروید فراهم می آورد. برای تقسیم صفحه نمایش با استفاده از برنامه اسکرین مالتی ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله ۱- برنامه Screens را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

screens

مرحله ۲- بعد از اینکه برنامه را نصب کردید در منوی اصلی تنظیمات اندروید زیر منوی Accessibility را بازکنید. از لیست سرویس ها Screens را انتخاب کنید، سپس switch را در بالای صفحه فعال کنید و سپس ok را انتخاب کنید.

Accessibility

مرحله ۳- بعد از اینکه برنامه screens  باز شد شما دو تا دکمه + را در قسمت بالا می بینید. دکمه + بالایی برای انتخاب برنامه ای است که شما می خواهید در سمت بالا یا سمت چپ باز شود و دکمه + پایینی برای برنامه ای است که شما می خواهید سمت پایین یا سمت راست باز شود. بنابراین هر دو + را تپ کنید و برای هر بخش برنامه را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار یک نام را برای میانبر چند پنجره ای انتخاب کنید و دکمه create shortcut را انتخاب کنید.بلافاصله بعد از انجام این کار یک میانبر در صفحه اصلی شما ایجاد می شود.

Multi-Window Shortcuts

مرحله ۴- حالا با تپ کردن روی این میانبر هر دو برنامه ای که انتخاب کردید به شما نشان داده می شود که ار شما حالت portrait را انتخاب کرده باشید یکی از برنامه ها در سمت بالا و دیگری در سمت پایین قرار می گیرد و اگر مد landscape را انتخاب کرده باشید برنامه ها کنار هم باز خواهند شد.

Launch Two Apps

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای باز کردن چند پنجره اندروید و تقسیم صفحه نمایش آن تا کنون از چه روش هایی استفاده کرده اید ؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • پارسا says:

    سلام داداش
    من این روش رو برا برنامهmemoمیخوام
    راهی هست
    expost install رو قبول نمیکنه
    اگه جواب دادین به ایمیلم بفرسین سپاس