ربات تلگرام برای جیمیل

چگونه در تلگرام ایمیل های جیمیل را مشاهده ، ارسال و به آنها پاسخ دهیم ؟

امروزه محبوبیت گوشی های هوشمند باعث شده که تقریبا برای تمامی کارهای روزمره از آن استفاده شود که یکی از این کاربردها خواندن و یا ارسال ایمیل و دیگری فرستادن پیام است.با پیشرفت روز افزون ایمیل و برنامه های پیام رسان استفاده از این دو نوع برنامه به هم نزدیکتر می شود.اگر شما کاربر جیمیل و تلگرام هستید میتوانید از تلگرام برای دسترسی به ایمیل ،خواندن و جواب دادن به آنها استفاده کنید. در مطلب امروز به نحوه انجام اینکار میپردازیم.

آموزش ارسال ، خواندن و جواب دادن به ایمیل های جیمیل در تلگرام

How to Get Your Gmail in Telegram and More with Telegram Bot

استفاده از ایمیل جیمیل در تلگرام توسط ربات Gmail تلگرام

یکی از ویژگی هایی که تلگرام را از سایر برنامه های پیام رسان متمایز میکند رباتهای آن است که این رباتهای قدرتمند باعث محبوبیت و کاربرد بیشتر تلگرام شده اند. این رباتها در واقع برنامه ای هستند که درون تلگرام اجرا میشوند و کاربران میتوانند با آنها تعامل به صورت فرستادن پیام،فرمانها و درخواستها داشته باشند و آنها توسط فرستادن درخواست HTTPS به ربات API کنترل کنند.

با استفاده از این رباتهای قدرتمند کاربران کارهای زیادی می توانند انجام دهند،کارهایی مثل دریافت نوتیفیکیشن و اخبار خاص،ایجاد ابزارهای شخصی،ایجاد بازی و غیره. هم چنین با استفاده از ربات BotFather میتوانید ربات مخصوص خودتان را بسازید.

دریافت ایمیل های اینباکس جیمیل در تلگرام

برای ارتباط اینباکس جیمیل با اکانت تلگرام،لازم است که از ربات جیمیل استفاده کنید.ابتدا ربات جیمیل را در برنامه تلگرام باز کنید و یا میتوانید این کار را با ارسال پیامی به @gmailbot انجام دهید.

ربات جیمیل

پیامی توضیحی درباره عملکرد ربات نمایش داده می شود برای ادامه روی Start کلیک کنید.

کلیک روی start

برای اینکه ربات بتواند کار کند نیاز است که اکانت خود را به آن معرفی کنید.

authorize

در ادامه ربات سعی میکند لینک جیمیل را باز کند و برای ادامه فرایند Open را انتخاب کنید.

باز کردن لینک جیمیل

یکی از اکانتهای جیمیل خود را انتخاب کنید. قبلا در انزل وب نحوه ساخت و مدیریت همزمان دو یا چند اکانت جیمیل آموزش داده ایم.

انتخاب اکانت جیمیل

در ادامه برای اجازه استفاده ربات تلگرام از جیمیل،Allow را انتخاب کنید.

اجازه دسترسی تلگرام به جیمیل

پس از انجام این مراحل ، محیط چت با ربات را در تلگرام خود میبینید که ایمیلهای شما در آن قابل مشاهده است.

مدیریت ایمیل ها در تلگرام

با وجود اینکه اینترفیس جیمیل در تلگرام متفاوت است اما مدیریت ایمیلها در آن کار آسانی است.وقتی قسمت Conversation جیمیل را باز میکنید قسمت کوتاهی از تمامی ایمیلهای دریافتی مشاهده میکنید و گزینه های موجود را خواهید دید و برای دیدین ایمیلها به صورت کامل روی Show More کلیک کنید و برای دسترسی های بیشتر هم روی Actions کلیک کنید.

Actions

در قسمت Actions گزینه هایی مثل reply،forward،archives و غیره را میبینید.

گزینه های action

برای دسترسی به فرمانهای بیشتر به سادگی با تایپ کردن / میتوانید اینکار را انجام دهید که در پایین چند فرمان متدوال را میبینید:

start/ برای معرفی یک اکانت ایمیل دیگر، new/ برای ایجاد و ارسال ایمیل جدید، setting/ برای دسترسی به تنظیمات نوتیفیکیشن،stop/ برای خاموش کردن نوتیفیکیشنهای ایمیل

فرمانهای مختلف ربات

برای مشخص کردن نوتیفیکیشن برای ایمیلهای خاص و خاموش بودن آن برای سایر ایمیلها میتوانید از فرمان setting>Blacklist/ استفاده کنید.

فرمان blacklist

مشکلات ربات جیمیل

با وجود تمام مزیتهای این ربات،معایبی نیز دارد.یکی از این معایب،این است که نیاز است که عنوان و تنظیمات هر بخش را مرحله به مرحله انتخاب کنید. اگر تمامی ایمیلها را در تلگرام دریافت کنید،این دریافت ها به صورت بهم ریخته صورت میگیرد.همچنین پیشنهاد می شود که اکانتهای زیادی را با تلگرام باز نکنید زیرا ممکن است مشخص نشود که هر ایمیل متعلق به کدام اکانت است و آخرین موردی که میتوان بیان کرد اینترفیس این ربات است که شاید زیاد مورد علاقه کاربران واقع نشود.

اینترفیس ربات

نظر و پیشنهاد شما؟

شما چه استفاده هایی از رباتهای تلگرام میکنید؟ اگر ربات کاربردی دیگری در ارتباط با ایمیل میشناسید میتوانید به ما معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش کامل روش های حل مشکل Sync نشدن جیمیل
آموزش حذف کامل اکانت جیمیل در اندروید (ساده و سریع)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
راهنما کامل آموزش ساخت جیمیل بدون شماره (همه دستگاه ها)
آموزش 12 روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در جیمیل

نظرات