تعمیر و درست کردن صفحه نمایش شکسته ، تاچ خراب و.. گوشی مانند یک حرفه ای !

یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های گوشی‌ هوشمند را می‌توان مقاومت نه چندان قوی صفحه‌نمایش در برابر ضربه‌های احتمالی و شکستن زودهنگام آن‌ها دانست. احتمالا برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده است که صفحه‌نمایش گوشی با افتادن از دست یا اتفاقاتی از این قبیل به راحتی شکسته باشد. در کنار بازار سیاه ارائه خدمات موبایلی، بازار سیاه تعمیرات گوشی هوشمند جای خود را باز کرده است و با توجه به عدم نظارت کافی در این بازار همچنین نبود کارشناسان مورد نظر و عدم وجود تعرفه گذاری عرصه برای سوءاستفاده‌ی سودجویان فراهم گشته است. امروز در انزل وب نحوه تعویض ال سی دی شکسته ، تاچ خراب شده و نکاتی که باید در هنگام تعویض آنها رعایت کرد را توضیح خواهیم داد تا در صورت لزوم شما نیز توانایی تعمیر و تعویض تاچ گوشی و.. خود را داشته باشید.

چگونه گوشی شکسته و خراب شده خود را شبیه یک حرفه ای تعمیر و درست کنیم ؟

How to Fix Your Broken Smartphone Like a Pro

بسته به آسیبی که به گوشیتان رسیده مجبور به پرداخت هزینه‌ی تعمیر متفاوتی خواهید بود. تعمیر گوشی آسیب دیده‌ می‌تواند هزینه‌ای بین ۱۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان را به شما تحمیل کند. برای مثال اگر صفحه‌ نمایش گلکسی نوت ۴ شما شکسته باشد، مجبور به پرداخت هزینه‌ی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی خواهید شد. اگر نیاز به تعویض ال سی دی باشد، هزینه‌ای معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار توان را باید پرداخت کنید. اجزای گوشی‌های هوشمند با پیچ به و کابل های مخصوص هم متصل شده‌اند، و اگر شما کمی فنی باشید احتمالا می‌توانید برخی از تعمیرات گوشی خود را با دقت لازم انجام دهید. وب‌سایت‌های متعددی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. به عنوان مثال ifixit.com سایتی مختص کالبد شکافی و بررسی سهولت تعمیر پذیری گوشی‌ها است و به شما کمک می‌کند تا همه‌ی اجزای گوشی خود، از اولین آیفون گرفته تا آیفون ۶ پلاس و موبایل‌های دیگر را قطعه قطعه کرده و بخش آسیب دیده را جدا کنید. قبلا در انزل وب در مورد بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن آن چه باید کنیم ؟ صحبت کردیم. امروز در انزل وب ابتدا نکاتی که باید در حین تعمیر صفحه لمسی ،درست کردن lcd شکسته و.. گوشی تان رعایت کنید را مرور خواهیم کرد.

lcd phone

نکاتی که باید در حین درست کردن و تعمیر صفحه لمسی گوشی تان رعایت کنید

نکته شماره ۱ : ابتدا یک فضای تمیز که در آنجا کمترین حواس پرتی را دارید انتخاب کنید. اتاقی که فرش ندارد بسیار ایده آل است. قبل از باز کردن گوشی الکتریسته ساکن در بدن که از طریق مالش پاها روی فرش ایجاد می شود را تخلیه کنید مثلا با لمس یک میز فولادی و یا هر وسیله ی مشابه. مطمن شوید که بهترین قطعات و ابزارها را تهیه کرده اید. معمولاً برای باز کردن یک گوشی به وسایلی مثل پیچ‌گوشتی، پیچ‌گوشتی ترکس، انبرک پلاستیکی نیاز داریم.

lcd-phone

نکته شماره ۲ : قبل از اقدام به هر کاری یک راهنمایی دقیق ویدیویی برای انجام این کار پیدا کنید. من iFixit ، ویدیو های آموزش تعمیر گوشی آپارات و سایت یوتیوب را پیشنهاد می کنم چونکه راهنماهای ویدیویی از تعویض یک صفحه نمایش شکسته تا تعویض اسپیکرهای تلفن را دارد. دوباره و دوباره این ویدیو ها را نگاه کنید تا به اندازه کافی احساس اعتماد به نفس برای تعویض تاچ گوشی در شما ایجاد شود.

نکته شماره ۳ : اگر شما تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید به یاد داشته باشید که قبل از باز کردن گوشی، آن را خاموش کنید. سپس  پیچ های پشت گوشی را باز نمایید . توجه کنید قبل از هر اقدامی باتری گوشی را در آورید (اگر باتری جدا نمیشود ابتدا سوکت باتری را پس از باز کردن پشت گوشی در بیاورید) تا از آسیب به گوشی جلوگیری شود . اکنون طبق تصاویر و ویدیوهایی آموزشی که در اینترنت جستجو و پیدا کردید ال سی دی گوشی را جدا کنید و ال سی دی جدید را جایگزین کنید.در صورت امکان آن را تست کنید.

نکته شماره ۴ : شما توانایی هر کاری را دارید اگر شما واقعا در مورد آن فکر کنید. در هنگام تعمیر هرگز عجله نکنید. بالا بردن سرعت فاجعه بار است.

lcd-phone

نکته شماره ۵ : وقتی که گیج هستید استراحت کنید. وقتی که نا امید و خسته می شوید، یک استراحت کوچک را دست کم نگیرید.

نکته شماره ۶ : آرام باشید. اگر بخشی به طور مناسب جا نیافتاده است آن را به زور جا ندهید. یک قدم به عقب برگردید و ببینید چه چیزی از محل خود خارج شده است. هرگز پیچ را بیش از حد نچرخانید که باعث آسیب های جدی می شود.

نکته شماره ۷ : پیچ ها را در محل اصلی خود قرار دهید پیچ کردن در نقاط اشتباه می تواند آسیب ایجاد کند.

tools-icdl-phone

نکته شماره ۸ : دوباره همه چیز را بررسی کنید. قبل از اینکه تلفن خود را ببندید مطمن شوید که تمام قطعات را وصل کردید و به درستی پیچ کردید. وقتی دوباره آن را به هم می بندید یک بار آزمایشی آن را اجرا کنید و مطمن شوید همه چیزی به درستی کار می کند. به غیر از قسمت های جایگزین، تمام قسمت های دیگر را تست کنید چونکه ممکن است به صورت تصادفی قسمت دیگری خراب شده باشد. در زیر لیستی از قسمت هایی که باید چک کنید به صورت خلاصه آمده است :

صفحه نمایش لمسی یا تاچ گوشی: اطمینان حاصل کنید که به طور کامل پاسخگو است.

ال سی دی / صفحه نمایش : برای نقاطی که به آن فشار امده تغییر رنگ را بررسی کنید.

حسگر فیوز : به صورت آزمایشی تماس بگیرید.

اسپیکر و میکروفون: اطمینان حاصل کنید که شما و کسی که با شما تماس می گیرد می توانید هر دو به وضوح و بدون پژواک صدا را بشنوید. برای افزایش صدا پست ۷ روش افزایش صدا اسپیکر و هدفون گوشی اندروید را مطالعه بفرمایید.

بلندگو : یک آهنگ را پخش کنید، یک بار دیگر با صدای بالا و پایین گوش کنید، نباید هیچ پژواکی شنیده شود.

دوربین جلو و عقب : عکس بگیرید، مطمئن شوید که روشن می شود و قادر به زوم کردن است.

شبکه و وای فای خود را بررسی کنید و مطمن شوید که آنها سازگار هستند. اگر بعد از تست وایفای احساس میکنید سرعت آن کم است ۴ دلیل کندی سرعت وای فای و روش های افزایش سرعت آن را بررسی کنید.

دکمه های خانه،  ولو م: با یک بار فشار دادن دکمه ها مطمن شوید که درست کار می کنند. در صورتی که دکمه های گوشی شما گیر کرده است قبلا در انزل وب آموزش چگونه دکمه گیر کرده گوشی و تبلت را تعمیر و درست کنیم؟ را منتشر کردیم.

پورت شارژ : مطمئن شوید که گوشی شارژ می شود و از طریق USB به دستگاه های دیگر به طور مناسب کار می کند. اگر بعد از جمع کردن و بستن گوشی همچنان با مشکل کم شدن سریع شارژ مواجه هستید دلایل خالی شدن سریع شارژ و روش های جلوگیری از آن را قبلا به طور کامل بررسی کردیم.

جک هدفون : اطمینان حاصل کنید که شما می توانید به وضوح با هر دو گوشی بشنوید.

break-lcd-phone

پس از تست سخت افزار های گوشی و مطمئن شدن از درست کار کردن آنها پیشنهاد میکنیم گوشی خود را به مدت چند روز تحت نظر بگیرید تا صحیح کاردن مداوم تمامی قظعات اطمینان حاصل پیدا کنید چراکه ممکن است در موارد مثل درست کردن صفحه نمایش شکسته گوشی یا تعویض تاچ گوشی های سامسونگ  ، هواوی و.. بعد از مدتی قطعه مورد نظر همانند قطعه خود کارخانه به دلیل مرغوب نبودن جنس ، بد جا خوردن و.. به خوبی کار نکند.

علاوه بر تعمیر گوشی خود می توانید گوشی خود را با گوشی های دست دوم جایگزین کنید که قبلا در انزل وب روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی ، راهنما و نکات مهم خرید گوشی کارکرده را توضیح دادیم.

به عنوان مثال در ادامه میتوانید فیلم آموزشی از آموزش تعویض صفحه نمایش (LCD) گوشی ، درست کردن تاچ خراب آیفون ۶ را مشاهده کنید :

تجربه و پیشنهاد شما ؟

آیا شما در صورت کار نکردن صفحه لمسی گوشی یا خراب شدن دیگر قطعات آن تمایلی برای تعمیر توسط خودتان دارید؟ تجربه شما در این زمینه چه بوده است؟ پیشنهادات و دیدگاهخود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • امید خسروی says:

    سلام خدمت همه والا من تا همین الان هر وسیله که خراب شده اعم از گوشیام و چنتا اسپیکر و هندزفری و … الکترونیکی و غیر الکترونیکی که امکان تعمیرش نبوده مثلا دوتا Motorola Droid و ccit 405 صفحه شکسته و اصلا تو بازار نی اینا از سه سال پیش رو هم جمع شده و الان خودم دارم دونه به دونه رو تعمیر میکنم ترسی هم نداره چون وسیله خرابه درست شد که عالی نشدم خرابتر میشه ولی دیگه خسارت مالی نی. ولی تا الان نشده وسیله ای از زیر دستم خراب در بره و خب با این وضعیت اقتصاد همین چیزای بدرد نخور سر هم شده و الان یه کمک خرج کوچکی شده واسم
    پیشنهاد میکنم اگه علاقه و وقتشو دارید از همین الان دست بکار بشید خودتون ترس و استرس و اینا هم چرته مهمترین چیز استراحته یا علی
    و در آخر همشهریای عزیز(مشهدیا) همه نوع وسیله برقی الکترونیکی موبایل و…که نیاز به تعمیر داره و لی به دلایلی مونده ازتون خریدارم کلی و جزئی قیمت منصفانه ۰۹۱۵۰۲۶۷…. شبانه روز جوابگو هستم (یا حق)

  • محمد says:

    به جای اینکه با یه مقاله فنی و درست و حسابی رو برو باشیم ، انگار نصایح بودا رو میخوندم، “ارامشتونو حفظ کنید” و “اعتماد به نفس داشته باشید” و … این دری وری ها چیه اخه . کلن به طور مفید یه سایت بلد بودی گفتی چکار کنم اینو مقالش کنم، چنتا چرت و پرت قاطیش کنم زیاد بشه بزارم رو سایت بازدید و الکسا بره بالا.
    ملت خر که نیستن نفهمن.
    محتوا نداری ، اصن مقاله ننویس عزیزم.
    پ.ن ؛ تعداد بی شمار پیوندهای مقالات دیگر داخل متن بماند….

  • م.ن says:

    تو که اموزش میدی ایا بنظرت با این دو کلمه حرف هر کی میتونه گوشیشو تعمیر کنه یا پشت هر تعمیری هزار سوال و راه و روش خوابیده. ملتو سردرگم نکن اقای مثلا خوب تا گوشیاشونو از این که هست خرابتر نکنن اینم شد کار که تو دس گرفتی. پس به سوالاشون جواب بده یا اموزش همگانی مجانی بزن ته تهشم میگن این چیزی حالیش نیست چون تمام ایرادا گوشی قابل حل نیست اونم با این قطعات مزخرف که ریختن تو بازار. خسته نباشی دلاور

  • ماندانا says:

    سلام ببخشید من گوشیم چند وقته بی خودی صفحه گوشیم میره و به صورت راه راهی سفید و مشکی میشه و گوشیم دره باتری و… پلمبه خواهش می کنم یه راهنمایی بکنید ممنونم

    • امید says:

      سلام دوست عزیز گوشی به دوصورت صفحش اینطورمیشه یاای سی تصویر مشکل پیداکرده یاگوشی ضربه خورده وفلت ال سی دی مشکل پیداکرده که تصویرراه راه میشه

  • Aysuda Haghighat says:

    سلام تبلت من مارک ccit هست تبلتم ضربه خورده و تصویر نداره ولی روشن میشه. آیا راهی برای تعمیر هست یا دیگه تعمیر نمیشه؟؟؟

    • امید says:

      اگرlcdشکسته وتصویرشکسته درمیادحتما بایدlcdتعویض شودولی اگرظاهران سالم باشدفلت وسوکت lcdچک شود

  • سعید says:

    باسلام من گوشی سانسونگ j5 pro دارم وگلس شکست توسط تعمیر کار تعویض شد الان یه کمی رنگ هاش پرنگ شده به گلس ربطی داره یا نه با تشکر

  • تعمیر کار says:

    چرا تایید نمیکنی نظرا رو.
    حالا اگه شروع کنن تعمیر و گوشی بشکنه یا هزار تا عیب دیگه پیش بیاد تو گردن میگیری؟

    فقط برا بازدیدت بره بالا داری ملتو گول میزنی

  • تعمیر کار says:

    سلام دوستان.

    اول اینکه هیچوقت بدون اطلاعات و تجربه سعی نکنید ک گوشی یا تبلت رو تعمیر کنید.چون ناخواسته به جاهای دیگه اسیب میزنید.
    دوم اینکه کسایی که باعث شدن شغل تعمیرات در نظر مردم وجهه خوبی نداشته باشه رو باید ب بدترین شکل اذیت کرد. که بخوان چیزی رو از گوشی بردارن یا خدایی نکرده اطلاعات مشتری جایی پخش بشه.

    از نظر من تو این کار امانت داری از همه چیز مهم تره.و تعهد.
    و بقیش مربوط میشه ب انصاف طرف شما و مهارتش.

  • Hossin says:

    با سلام.من دوتا سوال دارم،اولیش اینکه چند وقت پیش گوشی سامسونگ S3 ام از دستم افتاد زمین،خوشبختانه نه تاچ نه LCD نشکسته ولی صحفه روشن نمیشه،کلید پاور/صدا/ چراغ شارژ/ و دوتا کلید بک و پیج(دوتا کلید پایین کنار هوم) روشن میشه وقتی کلید پاور رو بمدت چند ثانیه نگه میدارم خاموش و روشن میشه و اینو از لرزشش متوجه میشم ولی صحفه اصلن روشن نمیشه،نه نوری نه هیچی،(اینو هم بگم مجبور شدم یک LCD S3 نو بخرم و خودم تعویض کردم گوشیم راه افتاد،یکماه کار کردم دوباره LCD بر اثر ضربه ترک خورده میخام همون LCDقدیمیش رو بزارم )،ایراد از چیه؟؟ آیا ممکنه بر اثر ضربه قطعه ای سوخته باشه،یا از شل شدن فلتِ؟؟ اگه از قطعه باشه که بر اثر ضربه سوخته، چجوری خودم قطعه سوخته رو پیدا و تعویض کنم؟؟لطفا اگه راهنمایی ای میتونید بکنید یا سایت یا pdf ای هست که نگاه کنم بگید؟؟
    و سوال دومم آیا میشه روی گوشی S3 i9301 که ال سی دیش داغون شده ال سی دی گوشی S3 i9300 گذاشت؟؟(چون من گذاشتم همه ی قطعاتش بهم میخوره،ولی روشن نکردم ببینم روشن میشه یا نه)

  • R.M says:

    سلام
    من تاچ ال سی دی گوشیم رو تازه عوض کردم از وقتی گرفتم احساس میکنم قسمت بالای گوشیم یکم لق میزنه به صورتی که وقتی فشارش میدم یکم میره تو سرجاش.
    به نظرتون باید ببرمش دوباره تعمیرش کنم ؟؟ یا خودش درست میشه ؟

  • پری says:

    من گوشیم سامسونکه تاچش چسبش ار بالا در اوده وقتی روشن میکنم صدا میده حالا چکار کنم باید گاردشو عوض کنم در س میشه ممنون میشم اگ جواب بدین

  • ... says:

    سلام گوشی من ال سی دیش خراب شده یا بهتر بگم اب روش ریخته وقتی دکمه روشنش رو میزنم برا ی لحضه صفحه اصلی میاد ولی فقط برا ی لحضه ست و میره ایا خودم هم میتونن طرستش کنم یا فقط تعمیر گاه ؟

  • ی بنده خدا says:

    ببخشید دیر یادم میاد این رو هم بگم که چند بار افتادش، با تشکر

  • ی بنده خدا says:

    اینم در تکمیل ح فم بگم که از کارت حافظه خارجی هم استفاده نمی کنم و حافظه داخلی تو فکر کنم ۱/۷۲ گیگ فضای خالی داره در واقع من هنوز کار خاصی باهاش نکردم و توسط تعمیرکار فضاش باز و خالی شده ببخشید، زیاد توضیح دادم، بی صبرانه منتظر پاسخم. با تشکر

  • ی بنده خدا says:

    سلام، من تبلت Smart مدل SG 702 دارم روشن می کنم دقایقی تاچ لمسی کار می کنه و بعد از دقایقی کار تاچش از کار می افته، توش چند برنامه دارم (تعداد برنامه ها زیاد نیست)، سیم کارتی هم توش نیست، یک جا واسه تعمیرات بردم مشکلش رو ی چیز دیگه تشخیص داد تعمیر کرد و تحویل گرفتم ولی وقتی آوردم خانه همون روز بود یا یک یا دو روز بعد که داشتم کار می کردم باز صفحه لمس از کار افتاد میخوام بدونم مشکل از کجاست و باید چه کنم؟ این مشکل چگونه حل شدنی ست و به چه صورت؟

  • ramin says:

    باسلام گوشی نت۴ من افتاد زمین وبعدش صفحش انگار جوهر ریختن بیشتر جاهاش بنفش شده ولی ازلحاظ لمسی مشکل نداره به نظر شما راه حلش چیه؟مرسی

  • سارا says:

    ‌سلام من یه تبلت گلگسی تب aداشتم داده بودم توارومیه پاساژ خلیلی موبایل فروشه براش برنامه نصب کنن ولی موبایل فروشه هم جای سیم کارت را دراورده هم جای مموری خودشم به گردن نگرفت کسی هم تعمیر نمیکنه.

  • هاشم says:

    بسیار خوب بود اگر امکان دانلود فیلم اموزشی را می گذاشتید.