در هنگام وقوع حمله ی تروریستی و بمب گذاری انتحاری چه کار کنیم؟

در هنگام وقوع بمب گذاری انتحاری و بعد از حمله تروریستی چه کار کنیم؟

تِروریسم یا تروریزم که در فارسی از آن با عنوان وحشت‌افکنی، دهشت‌افکنی یا هراس‌افکنی نام برده می شود، از خشونت و رعب و وحشت برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی، و یا ایدئولوژیکی شان استفاده می کنند. در روزگار مدرن، تروریسم یکی‌ از‌ عوامل‌‌‌ اصلی تهدید جامعه به شمار می‌رود و طبق‌‌ قوانین ضد تروریسم در اکثر کشور‌های دنیا توسط سیستم قضایی جرم به حساب می‌آید.‌‌ همچنین چنانچه در جنگی علیه غیر جنگجویان مانند شهروندان عادی، نیروهای بی‌طرف، و یا اسیران جنگی بکار گرفته شوند جنایت جنگی به حساب می‌آید. حملات تروریسمی باعث کشته شدن ده ها و هزاران نفر می شود. اما برای کاهش تلفات ناشی از حملات تروریستی چه باید بکنیم؟ در صورتی که در یک حمله تروریستی گیر بیافتیم چکار باید بکنیم؟ امروز در انزل وب به بررسی راهکارها برای کاهش تلفات خواهیم پرداخت.

در صورت وقوع عملیات و بمب گذاری انتحاری باید چه کارهایی را انجام دهیم ؟

What To Do In A Suicide Bombing

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس منابع رسمی اعلام کردند در حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم ۸۴ نفر کشته شدند. خبرها همچنین حاکی از مجروح شدن دهها نفر است که حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. براساس گزارش رویترز، این حمله تروریستی هنگامی اتفاق افتاد که مردم شهر نیس فرانسه در حال برپایی جشن عید ملی این کشور بودند. در حمله تروریستی پاریس، شبکه تلویزیونی سی ان ان از کشته شدن دست کم ۱۵۳ نفر در حملات تروریستی در پاریس خبر داد.  حملات تروریستی سال ۱۳۹۶ در تهران در حوالی ساعت ۱۰:۵۰ صبح روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ (۷ ژوئن ۲۰۱۷ میلادی) اشاره دارد که  ۲۲ نفر (۱۷ قربانی و ۶ تروریست) کشته و حداقل ۵۲ نفر زخمی شدند.

بمب گذاری انتحاری یک روش عملیاتی است که در آن بسیاری از عملیات حمله منجر به مرگ می شود. اگر چه تنها ۳ درصد از کل حملات تروریستی در جهان را می توان به عنوان حملات انتحاری دسته بندی کرد که ۴۸ درصد از تلفات را ناشی می شود. پاکستان اظهار داشت که بمب گذاری انتحاری به طور میانگین هر ۶ روز اتفاق می افتد. در حالی که هیچ فرمول جادویی برای محافظت شما از اقدامات تروریستی وجود ندارد اما می توانید برخی از مراحل را برای کاهش خطرات دنبال کنید.

اگر شما در یک عملیات تروریستی گرفتار شدید چه کار باید بکنید؟ چه نکات امنیتی را برای محافظت خود از آسیب ها به کار می برید؟ امروز در انزل وب به بررسی این موارد امنیتی می پردازیم. این توصیه ها براساس تجزیه و تحلیل کارشناسان انفجار و علوم پایه امواج انفجار است.

bombing

در طول بمب گذاری انتحاری باید چه کار کنیم؟

اگر چه تروریست ها روش های مختلفی را برای ایجاد رعب و وحشت و آسیب استفاده می کنند، اما غالبا از بمب گذاری استفاده می کنند.  مطابق با دفتر تحقیقات فدرال U.S. بمب گذاری در سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۱ تقریبا ۷۰  درصد از تمام حملات تروریستی در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

اگر شما در یک حادثه بمب گذاری هستید کارهای زیر را انجام دهید:

منطقه را فورا ترک کنید.

از ازدحام جمعیت اجتناب کنید. ازدحام جمعیت ممکن است هدفی برای حمله دوم باشد.

از اتومبیل ها و کامیون های بدون سرنشین اجتناب کنید. اتومبیل ها و کامیون های بدون سرنشین ممکن است حاوی مواد منفجره باشند.

به منظور جلوگیری از سقوط شیشه و آجر، از ساختمان های آسیب دیده دور بمانید. حداقل ۱۰ بلوک و یا ۲۰۰ متر از ساختمان های آسیب دیده دور بمانید.

آرامش خود را حفظ کنید. شما تنها کسی هستید که می توانید به خود کمک کنید.

زیر یک میز محکم یا وسیله مشابه بخزید.  اگر همه چیز در اطراف شما در حال سقوط است، حداقل یک دقیقه زیر میز بمانید.

از شیشه یا وسایلی مانند پنجره ها، آینه، کابینت، و تجهیزات الکتریکی دور بمانید.

دستورالعمل های پلیس و یا پرسنل ایمنی را دنبال کنید. اگر دستور تخلیه داده شده است، ساختمان را در اسرع وقت ترک کنید.

police

اگر می توانید به افراد آسیب دیده و یا افرادی که قادر به ترک منطقه نیستند ( مانند افراد معلول) کمک کنید. اگر کسی آسیب دیدگی شدیدی دارد سعی نکنید به تنهایی وضعیت را مدیریت کنید.

افرادی که به شدت مجروح شده اند را حرکت ندهید مگر اینکه در معرض خطراتی مانند فروریختن ساختمان و یا نزدیک به آتش خطوط گاز و یا خطرات آتش سوزی باشند.

هنگامی که خارج شدید از ساختمان دور شوید.

از آسانسور استفاده نکنید.

no asansor

روی زمین به حالت کاملا مسطح دراز بکشید. اکثر مواد منفجره ای که توسط بمب گذاران استفاده می شود طوری طراحی شده اند که به صورت پشت سر هم به صورت افقی در فاصله دو تا شش پا بالای زمین گلوله پرتاب می کنند که شانس ضربه زدن به نیم تنه و سر انسان را افزایش می دهد. بنابراین روی زمین به حالت کاملا مسطح دراز بکشید.

دهان خود را باز نگه دارید و در فواصل کوتاه نفس بکشید.موج انفجار به شدت بر روی اندام هایی که هوا در آن است مانند ریه ها، کلیه ها، رودها تاثیر می گذارد. ما به طور طبیعی تمایل داریم که نفس عمیق بکشیم و در شرایط اضطراری نفس مان را نگه داریم. در این حالت ریه ها مانند بادکنک تحت فشار امواج انفجار پاره می شوند. اکثر قربانیان در بمب گذاری انتحاری از خونریزی داخلی ریه ها می میرند. به طور متوسط تنها ۶ درصد از افراد براساس گلوله جان خود را از دست می دهند. به جای نگه داشتن نفس، ریه های خود را خالی کنید و نفس های کوچک بکشید.
کاهش خطرات جانبی: در حالی که بر روی زمین دراز کشیده اید تلاش کنید که در همان وضعیت بمانید و بازو های خود را برای محافظت از چشم استفاده کنید.

اگر شما می دانید که یک انفجار در حال وقوع است، بهترین کار این است که یک محل در زیر سطح زمین پیدا کنید و آنجا پنهان شوید.

پس از بمب گذاری انتحاری باید چه کار کنیم؟

وقتی انفجار به پایان رسید:

با بیشترین سرعت ممکن ساختمان را ترک کنید. برای بازیابی اموال شخصی و یا تماس های تلفنی توقف نکنید.

درها را برای تماشای اجسام در حال سقوط بااحتیاط باز کنید.

کبریت یا فندک استفاده نکنید. جرقه ممکن است انفجار را تحریک کند.

از تلفن، تلفن همراه و رادیوهای دستی استفاده نکنید. جرقه های الکتریکی و یا سیگنال می تواند بمب های دیگر را تحریک کند.

به دور از پیاده و یا خیابانی که باید توسط مقامات اورژانس و یا دیگران استفاده شود حرکت کنید.

اگر شما یا افراد دیگر آسیب های جدی مانند خونریزی شدید، اشکال در تنفس، درد قفسه سینه و یا سوختگی، دارید کمک های اولیه را دنبال کنید و  از مقامات و یا افراد دیگر کمک بگیرید.

اگر شما یا افراد دیگر جراحات جزئی دارید، به دنبال کمک های اولیه برای کسانی که به شدت مجروح شده اند باشید.

hurm

به مقامات اورژانس در صحنه حادثه گوش دهید.

برنامه مقابله با سوانج اضطراری مدرسه یا کار یا خانواده خود را برای ترک کردن و دورماندن از صحنه حادثه دنبال کنید. به یاد داشته باشید برگشتن به صحنه ریسک خطر نجات کارگران نجات و شما را افزایش می دهد.

از ازدحام جمعیت اجتناب کنید. ازدحام جمعیت ممکن است هدفی برای حمله دوم باشد.

از اتومبیل ها و کامیون های بدون سرنشین اجتناب کنید. اتومبیل ها و کامیون های بدون سرنشین ممکن است حاوی مواد منفجره باشند.

به منظور جلوگیری از سقوط شیشه و آجر، از ساختمان های آسیب دیده دور بمانید. حداقل ۱۰ بلوک و یا ۲۰۰ متر از ساختمان های آسیب دیده دور بمانید.

اگر می توانید به افراد آسیب دیده و یا افرادی که قادر به ترک منطقه نیستند کمک کنید. اگر کسی آسیب دیدگی شدیدی دارد سعی نکنید به تنهایی وضعیت را مدیریت کنید.

به رادیو و یا تلویزیون برای اخبار و دستورالعمل ها گوش دهید.

اگر در عملیات انتحاری زیر آورار بمانیم باید چکار کنیم؟

دهان خود را با یک دستمال یا لباس بپوشانید.

به دیوار یا لوله ها ضربه بزنید به طوری که امدادگران صدای آن را بشنوند و بفهمند که شما آنجایید.

داد نزنید حتی اگر هیچ انتخاب دیگری ندارید. وقتی فریاد می زنید شما مقدار زیادی گرد و غبار را استنشاق می کنید.

آرامش خود را حفظ کنید و به چیزهایی که شما را خوشحال می کند فکر کنید

از جنش های غیر ضروری اجتناب کنید تا گرد و غبار ایجاد نشود

در صورت امکان از چراغ قوه و سوت برای نجاتتان استفاده کنید.

اگر امدادگران در دسترس نبودند چه کار کنیم؟

سرویس امداد ویژه ( پلیس، آتش نشانی، اورژانس و آمبولانس) ممکن است تحت حادثه تروریستی به تعویق بیافتد بنابراین:

همیشه یک طرح پشتیبان برای انتقال داشته باشید.

مشاوره دفاتر امنیت عمومی محل خود( بخش بهداشت محلی، ادارات، مدیریت اضطراری محلی، آتش نشانی و ادارات پلیس و منابع خبری قابل اعتماد) را دنبال کنید.

emdadgaran

ما باید چه وقت به بیمارستان یا درمانگاه برویم؟

اگر با هر یک از مشکلات زیر روبرو شدید مراقبت های پزشکی  را دنبال کنید:

  • خونریزی بیش از حد
  • مشکلات تنفسی
  • سرفه مداوم
  • مشکل در راه رفتن و یا با استفاده از یک دست یا پا
  • درد معده، پشت یا قفسه سینه
  • سردرد
  • تاری دید و یا سوزش چشم
  • دهان خشک
  • استفراغ یا اسهال
  • راش و یا سوزش پوست
  • مشکلات شنوایی
  • آسیب هایی که درد، قرمزی و تورم را افزایش می دهد
  • آسیب هایی که پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بهتر نمی شوند.

اگر می توانید به افراد آسیب دیده و یا افرادی که قادر به ترک منطقه نیستند کمک کنید. اگر کسی آسیب دیدگی شدیدی دارد سعی نکنید به تنهایی وضعیت را مدیریت کنید.

برای مراقبت باید به کجا برویم؟

اگر می توانید به بیمارستان و یا کلینیک های دور از حادثه بروید. بیشترقربانیان به نزدیکترین بیمارستان ها می روند. بیمارستان های دور از حادثه کمتر مشغول خواهند بود.

hospital

در بیمارستان چقدر منتظر بمانیم؟

برای جلوگیری از انتظار طولانی مدت، بیمارستان های دور از حادثه را انتخاب نمایید. این انتخاب ممکن است زمان رسیدن را افزایش دهد، اما ممکن است شما زودتر مراقبت ها را دیافت کنید.

پس از یک حمله تروریستی یا بلایای دیگر، صدمات درمان می شوند که تریاژ نامیده می شود. اگر آسیب های شما جدی نیست و زندگی تان را به خطر نمی اندازد اجازه دهید دیگران قبل از شما درمان شوند. هدف تریاژ نجات جان افراد است.

در حملات تروریستی، پلیس ، آتش نشانی، اورژانس و حتی بیمارستان و درمانگاه نمی توانند افراد را با نامشان پیگیری کنند. به خاطرداشته باشید به دلیل حمله تروریستی برای بیمارستان ارائه اطلاعات مشکل است. صبور باشید و اطلاعات را جستجو کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربه و پیشنهادات خود را در زمینه حملات بمب گذاری تروریستی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
۱۳ روش تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید (تخصصی و سریع)
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
هشدار: هر کیو آر کدی را اسکن نکنید، هکرها در کمین اند!
هشدار: هر کیو آر کدی را اسکن نکنید، هکرها در کمین اند!
حمله فیشینگ اینستاگرام چیست و چگونه باید از شر آن در امان بمانیم؟
حمله فیشینگ اینستاگرام چیست و چگونه باید از شر آن در امان بمانیم؟

نظرات