آموزش اشتراک و دسترسی به فایل و پوشه ویندوز از طریق اندروید

آموزش اشتراک گذاری و دسترسی به فایل و پوشه ویندوز از طریق اندروید

بسیاری از ما از کامپیوتر به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی برای ذخیره تمام محتواها (مانند رسانه ها، فایل ها و غیره) استفاده می کنیم. اگر چه ذخیره سازی ابری به سرعت در حال رشد است و گوشی های هوشمند قادر به ذخیره سازی چند گیگابایت از فایل ها و رسانه های ارزشمند هستند، اما راه طولانی را در پیش دارند. بنابراین دسترسی از طریق دستگاه اندروید به فایل ها و رسانه هایی که بر روی ویندوز در یک شبکه محلی ذخیره می شوند کاملا محلی است. با اشتراک گذاری پوشه های ویندوزتان، شما حتی می توانید رسانه هایی مانند ویدیو و موسیقی را برروی شبکه به اشتراک بگذارید. امروز در انزل وب به شما نحوه اشتراک گذاری پوشه های ویندوز با اندروید در شبکه محلی را آموزش خواهیم داد.

چگونه از طریق اندروید به فایل و پوشه های ویندوز دسترسی داشته باشیم ؟

Share Windows Folders with Android Over Local Network

قبلا در انزل وب در مورد اتصال دو کامپیوتر و یا دو لپ تاپ به صورت وایرلس صحبت کردیم. امروز در انزل وب می خواهیم با کمک نرم افزار es file explorer پوشه هایی که در ویندوز داریم را در گوشی اندروید خود به اشتراک بگذاریم. برای اینکه با دستگاه اندرویدتان به پوشه های ویندوز در شبکه دسترسی داشته باشید، شما اول نیاز به اشتراک گذاری پوشه های ویندوز در شبکه محلی تان دارید.

share-windows-folders-android-file-sharing

اشتراک گذاری پوشه های ویندوز با اندروید در شبکه محلی به وسیله ES File Explorer

برای انجام این کار، مانند تصویر زیر، پوشه ای که می خواهید به اشتراک بگذارید را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

share-windows-folders-android-select-properties

بعد از اینکه پنجره properties برای شما باز شد به سربرگ sharing بروید و در قسمت Network file and folder sharing روی دکمه share کلیک کنید.

share-windows-folders-android-select-share

بعد از اینکه پنجره اشتراک گذاری فایل باز شد، اکانت کاربری را از منوی drop-down انتخاب کنید و سپس برای اضافه کردن اکانت کاربری روی دکمه add کلیک کنید. اگر شما می خواهید که همه افراد به پوشه دسترسی داشته باشند گزینه Everyone را انتخاب کنید.

share-windows-folders-android-select-user-account

به صورت پیش فرض اکانت کاربری شما مجوز read only را خواهد داشت، که به این معناست که شما نمی توانید فایل یا پوشه ای را در پوشه به اشتراک گذاشته شده اضافه، ویرایش و یا پاک کنید. اگر شما می خواهید مجوز خواندن و نوشتن را داشته باشید پس از قسمت زیر permission level گزینه read and write را انتخاب کنید.

share-windows-folders-android-change-permissions

بعد از اینکه تنظیمات مجوز را مانند تصویر زیر انجام دادید، برای ادامه روی دکمه share کلیک کنید.

share-windows-folders-android-permissions-set

اگر شما تمام تنظیمات را درست انجام داده باشید، پنجره ای مانند زیر به شما نمایش داده می شود و تایید می کند که پوشه شما به اشتراک گذاشته شده است. حالا برای ادامه روی Done کلیک کنید.

share-windows-folders-android-folder-shared

حالا ES File Explorer یا هر مرورگر فایل دیگری که از اشتراک گذاری شبکه در گوشی اندروید پشتیبانی می کند را نصب و دانلود کنید. ما در این آموزش از ES File Explorer استفاده می کنیم. در صورتی که در حین نصب برنامه با پیغام there is a problem parsing the package مواجه شدید پیشنهاد می کنیم پست ۱۰ روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید را مطالعه بفرمائید.

بعد از نصب، برنامه را باز کنید و منو را انتخاب کنید و در زیر دسته Network روی گزینه LAN کلیک کنید.

share-windows-folders-android-select-lan

با این کار پنجره LAN در برنامه ES File Explorer باز می شود. در اینجا برای اسکن و پیدا کردن سیستم تان در شبکه محلی روی آیکن Scan تپ کنید.

share-windows-folders-android-select-scan

بعد از کامل شدن اسکن، ES File Explorer تمام سیستم های قابل دسترس را با نام هایی که در شبکه محلی دارند نمایش می دهد. سیستمی که می خواهید را انتخاب کنید. در تصویر زیر تنها یک سیستم برای اشتراک گذاری پوشه ها وجود دارد.

share-windows-folders-android-select-your-system

بعد از اینکه سیستم تان را انتخاب کردید، ES File Explorer از شما نام کاربری و پسورد خواهد پرسید. نام کاربری و پسورد را وارد کنید.

share-windows-folders-android-enter-username-password

اگر شما پسورد محافظت شده را نمی خواهید، پس می توانید آن را از advanced sharing setting زیر تنظیمات network and sharing در پنجره کنترل پنل off کنید. قبل از انتخاب پسورد توصیه می کنیم پست راه های جلوگیری از هک شدن گوشی بدون اجازه شما از طریق اس ام اس ، وای فای و.. را مطالعه بفرمائید.

اگر تمام مرحله ها را درست انجام داده باشید، شما تمام پوشه هایی که در شبکه به اشتراک گذاشته شده است را خواهید دید. در تصویر زیر شما می توانید پوشه mte را که ما به اشتراک گذاشته ایم ببینید. برای باز کردن پوشه روی آن تپ کنید.

share-windows-folders-android-shared-folder

شما می توانید به تمام فایل هایی که در پوشه است دسترسی داشته باشید

share-windows-folders-android-contents-of-shared-folder

اگر شما مجوز Read and Write را در ویندوز فعال کرده باشید، شما می توانید از گوشی اندروید تان،  فایل ها و پوشه ها را در پوشه به اشتراک گذاشته شده، اضافه، حذف و پخش کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد اشتراک گذاری پوشه های ویندوز با گوشی اندروید را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی says:

    من میخوام عکس این کار رو انجام بدم یعنی فولدر روی گوشی رو شیر بزارم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  • شیوا says:

    سلام تمام مراحلو انجام دادم اما فقط حروف قاطی داخلش باز میشه خود فایل نیس

  • وطن دوست says:

    سلام
    ممنون عالی بود

  • مصطفی says:

    سلام . من تمامی مراحل رو طبق راهنمایی ها انجام دادم اما با هر برنامه ای که لن رو سرچ میکنم هیچ سروری رو یافت نمیکنه ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

  • aminnima says:

    سلام برای اتنقال فایل ازموبایل به رایانه از زاپیا که وصل میشه اما در مروگر صفحه کامل نمایش داه نمیشه ودر شیرت وصل میشه شکست میخوره انتقال فایل و airdorid که سرعت با باید پولی شو بخری استفاده کردم به مشکل خوردم
    وضیعت : اتصال رایانه به مودم با سیم LAN و اتصال گوشی به مودم با Wi-Fi
    ایا نرم افزار دیگر هست متشکرم

  • محسن says:

    برنامه MiXplorer سبکتر و بهتر از ES هست