SSL چیست؟ معرفی 5 سایت دریافت گواهی SSL رایگان دامنه‌های ir هاست cpanel

SSL چیست؟ معرفی ۴ سایت دریافت گواهی SSL رایگان دامنه‌های ir و..

احتمالا شما در مورد امنیت و در مورد اهمیت آن زیاد شنیده اید. اگر شما صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، از لحاظ مالی شما مسئول سرقت کارت های اعتباری هستید. اگر نقصی وجود داشته باشد، جریمه می شوید. اگر نقصی وجود داشته باشد، شما اعتماد مشتری را از دست می دهید. وقتی سایت شما ناامن باشد، اتفاقی که می افتد این هست که هر اطلاعاتی که از مرورگر مشتری به سایت شما ارسال می شود می تواند شنود شود. و یا به طور بلعکس، اگه شما مشتری یک سایت باشید، و این سایت ناامن باشید، این امکان وجود دارد که در هنگام پرداخت با وارد کردن شماره کارت اعتباری تان، اطلاعات کارت اعتباری تان به سرقت برود. سایت های امن معمولا در اول آدرس شان HTTPS  دارند. HTTPS با استفاده از پروتکل لایه های سوکت امن (SSL) داده های وب سایت را رمز گذاری می کند. برای فعال کردن HTTPS در وب سایت تان ، شما یک گواهی امن رایگان و سپس تایید این گواهی را نیاز دارید. امروز در انزل وب در مورد ۴ تا از بهترین گواهی SSL رایگان و قابل اعتماد و نحوه دریافت گواهی SSL صحبت خواهیم کرد.

۴ سایت ارائه کننده دریافت گواهی SSL رایگان برای دامنه‌های ir ، com و..

۴ Free Trusted SSL Certificate Providers – Affordable 256 bit Domain Encryption

بسیاری از مردم از طریق شبکه های وای فای فروشگاه ها در کافی شاپ ها و یا شبکه های وای فای عمومی دیگر جستجو می کنند، و وقتی شما در چنین شبکه ای هستید،این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما رهگیری شود. وقتی که سایت امن باشد شما می توانید اطلاعات خود را بدون هیچ نگرانی رد و بدل کنید. به طور مثال حتما شما تا به حال از فیس بوک استفاده کرده اید. اگر در قسمت نوار آدرس دقت کرده باشید پروتکل مورد استفاده در این سایت با https شروع می شود که یک پروتکل محافظت شده است و با استفاده از این پروتکل کلمه عبور شما محافظت خواهد شد و از سرقت اطلاعات شما جلوگیری خواهد شد.

HTTPS با استفاده از پروتکل لایه های سوکت امن که بیشتر با نام SSL شناخته می شود، داده های وب سایت را رمز گذاری می کند. اگر سایت امن باشد، شما باید در نوار آدرس HTTPS را مشاهده کنید. اگر شما در نوار ادرس s را نمی بینیند، پس سایت امن نیست.

اگر با آخرین نسخه های مرورگر موزیلا وارد سایتی که از پروتکل https استفاده نمیکند شده باشید، مانند تصویر زیر در نوار آدرس یک قفل را مشاهده می کنید که روی آن خط کشیده شده است.

example-dot-com-control-cente

و اگر با گوگل کروم وارد سایتی شدید که Https نیست، مانند تصویر زیر در نوار آدرس به صراحت اشاره می شود که Not secure ( امن نیست).

blog-image

برای استفاده از اس اس ال در سایت، شما نمی توانید تنها HTTPS را تایپ کنید، شما برای وب سایت تان نیاز به گواهی SSL دارید. اگه دوست دارید سایت شما در حال اجرا باشد و سریع اجرا شود، ما پیشنها می کنیم که در هاست تان گواهی SSL را نصب کنید.

SSL چیست؟

SSL که مخفف Secure Sokets Layer و به معنای لایه سوکت امن است یک تکنولوژی امنیتی استاندارد برای ایجاد یک لینک رمزگذاری شده بین سرور وب و یک مرورگر است. این لینک تضمین می کند که تمام اطلاعات منتقل شده بین سرور وب و مرورگرها خصوصی و یکپارچه باقی خواهد ماند. SSL یک استاندارد صنعتی است و توسط میلیون ها وب سایت برای محافظت از تراکنش های آنلاین استفاده می شود. برای اینکه بتوانید یک اتصال SSL ایجاد کنید، سرور وب نیاز به گواهی SSL دارد.

ssl

برای داشتن ارتباطات امن مبتنی بر SSL عموماً به دو نوع گواهی دیجیتال SSL یکی برای سرویس‌دهنده و دیگری برای سرویس‌گیرنده و یک مرکز صدور و اعطای گواهینامه دیجیتال یا CA نیاز می‌باشد. وظیفه CA این است که هویت طرفین ارتباط، نشانی‌ها، حساب‌های بانکی و تاریخ انقضای گواهینامه را بداند و براساس آن‌ها هویت‌ها را تعیین نماید.

۵ ارائه دهنده گواهی SSL رایگان

قبلا در انزل وب ما بهترین سایت های TOP 10 در زمینه های گوناگون را به شما معرفی کردیم. امروز در انزل وب ۵ سایت دیگر را به شما معرفی می کنیم که به کمک آنها می توانید برای وب سایت خود گواهی SSL تهیه کنید. یکی از روش هایی که با به کار گیری آن می توان سطح امنیت وب سایت را افزایش داد، استفاده از گواهی امنیتی SSL و پروتکل ایمن HTTPS است. اما هزینه بالای تهیه این گواهی باعث می شود که بسیاری از مدیران وب سایت ها از تهیه آن منصرف شوند. از این رو، با حمایت شرکت های بزرگ اینترنتی سرویس های ارائه SSL رایگان آغاز به کار کرده اند.

دریافت SSL رایگان برای دامنه های ir ، هاست Cpanel و.. توسط Let’s Encrypt

Let’s Encrypt یک مرکز گواهی دیجیتال جدید است که بر پایه‌ی همکاری و بازبودن، بناشده است و توسط گروه پژوهشی ISRG تامین می‌شود. هر کسی که صاحب یک نام دامنه است می تواند let’s Encrypt را برای به دست آوردن گوهی معتبر با هزینه صفر استفاده کند. نرم افزاری که در وب سرور در حال اجرا می باشد می تواند با let’s Encrypt برای بدست آوردن یک گواهی بدون دردسر تعامل داشته باشد و پیکربندی امن را استفاده کند و به طور خودکار مراقبت ها را تجدید کند.

برای ایجاد این زیرساخت، شرکت‌های Mozilla, Cisco, Akamai, Electronic Frontier Foundation, Identrust و محققین دانشگاه میشیگان تحت عنوان Internet Security Research Group همکاری می‌کنند.خوشبختانه در Let’s Encrypt امکان نصب SSL بر روی دامنه های .ir نیز وجود دارد.

lets-encrypt-free-ssl

جهت نصب گواهی گواهی SSL رایگان از Let’s Encrypt ویدیو آموزشی زیر را مشاهده کنید :

دریافت گواهی SSl رایگان با WoSign DV SSL

سرویس دهنده چینی Wosign گواهینامه SSL کاملا رایگان را تحت عنوان WoSign DV SSL ارائه می دهد. WoSign  بهترین فرصت برای شما است که برای سایت یا وبلاگ خودتان SSL تهیه کنید.موزیلا، گوگل و اپل اعلام می کنند که WoSign ناامن هست چونکه در حال تلاش برای دورزدن دستورالعمل های اجباری است. که  تفاوت این نوع SSL با گواهینامه های پولی این سرویس دهنده بیمه این SSL هست. این SSL فاقد بیمه هست. اما با اکثر مرورگرها سازگار هست و بازدیدکنندگان شما با پیام خطا روبرو نخواهند شد. مهمترین فاکتور امکان صدور برای دامین های .ir و دامین های با مشخصات ایرانی هست. در WoSign اندازه کلید ریشه ۲۰۴ بیت تا ۴۰۹ بیت است و قابلیت رمز گذاری۴۰ بیت تا ۲۵۶ بیت را دارد.

wosign-free-ssl-cert

دریافت و نصب SSL  روی Cpanel ، دامنه com ، ir و.. در CAcert

CAcert یک مرکز صدور و اعطای گواهینامه دیجیتال یا CA است که گواهی ها را به صورت رایگان صادر می کند. هدف CAcert ترویج آگاهی و آموزش امنیت کامپیوتر از اطریق استفاده از رمزنگاری ها، با ارائه گواهینامه رمزگذاری است. این گواهی ها می توانند برای امضای دیجیتال و رمزذاری ایمیل، تایید اعتبار کاربران متصل به وب سایت ها و انتقال امن داده ها از ریق اینترنت استفاده شوند. هر برنامه ای که پروتکل SSL یا TLS را پشتیبانی می کند می تواند از گواهی هایی که توسط CAcert امضا می شود استفاده کنند به طوری که هر برنامه می تواند از گواهی X.509 مثل رمز گذاری و یا امضای کد و امضاهای سند استفاده کند.

cacert-ssl-free

دریافت گواهی SSL رایگان دامنه‌های ir در سرویس SSL For Free

SSL For Free، برای مرور گرهای مدرن با استفاده از API رمزنگاری وب، یک کلید خصوصی در مرورگر شما ایجاد می کنند و کلید خصوصی هرگز منتقل نمی شود.بعد از اینکه گواهی ایجاد شد، این کلید خصوصی در مرورگر شما پاک می شود. اگر مرورگر شما از API رمزنگاری وب پشتیبانی نمی کند، آنگاه کلیدها در سرور شما تولید خواهد شد( با استفاده از آخرین نسخه OpenSSL و خروجی SSL). SSL For Free صد در صد رایگان است و برای SSL نیازی به پرداخت مجدد نیست. SSL For Free به طور گسترده مورد اعتماد است. گواهی های رایگان SSL در ۹۹.۹ درصد از مرورگرها قابل اعتماد اس. از ویژگی های دیگر SSL For Free می توان به محافظت از اطلاعات کاربران و افزایش اعتماد، بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و جلوگیری از هک وب سایت ها اشاره کرد.

ssl-for-free

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر سایت دیگری میشناسید که به صورت رایگان گواهی SSL را ارائه می دهد خوشحال میشیم در بخش دیدگاه این پست، نظرات و تجربییات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: وب سرور چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: وب سرور چیست و چه کاربردی دارد؟
تفاوت HTTP با HTTPS در چیست؟
بررسی کامل: تفاوت HTTP با HTTPS در چیست؟ هر کدام چه کاربردی دارند؟
آموزش رفع مشکل ارور Not Secure فیلد پسورد و آدرس بار فایرفاکس و گوگل کروم
آموزش رفع مشکل ارور Not Secure فیلد پسورد و آدرس بار فایرفاکس و کروم
10 مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها
۱۰ مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها

نظرات

  • مهدی says:

    سلام برای هاست رایگان و چون اینکه دامنه شخصی هم نیست و ساب دامین هست چطوری ssl رایگان تهیه کنم
    با پشتیبانی هاست هم صحبت کردم گفتن خودمان هم دنبالش هستیم
    چون مثل اینکه مثلا برای سایت ssl for free چون از ربات برای تایید dns ها استفاده میکنه و چون هاست رایگانه اجازه ورود ربات رو نمیده
    کولدفولر هم چون ساب دامینه و دامنه شخصی نیست … نمیشه از قمست اضافه کردن سایت، دامنه را اضافه کرد…
    ایا شما سایتی را میشناسید؟ لطفا اموزشش رو بیان کنید
    راهکار شما چیه؟
    دامنه شخصی چطوری تهیه کنم؟

  • Behnam says:

    سلام مهندس. خسته نباشید. من میخواستم سایتم را https قفل سبز بکنم ولی ظاهرا نمیتونم از سایتهایی مثل پیکوفایل یا سایر سایتهایی که http هستند عکس بزارم ؟
    مثلا شما الان نمیتونید توی سایتتون که قفل سبز داره از httpها عکس بزارید ؟
    آیا راهی است که این کار میسر باشه. من بیش از ۵۰۰ تا فک کنم از پیکوفایل عکس دارم و اگر راهی نباشه باید فعلا بیخیال https شوم ؟!
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • احمد کاظمی رشید says:

    سلام.
    برای وب سایت فروشگاهی خویش نیاز به گواهی ssl دارم .از دانش آی تی کم بهره ام.شرکت طراح وب سایت برای تمد این گواهی ۴۰۰ هزار تومان میخواهد.۱۵۰ برای گواهی و ما بقی نصب و پشتیبانی.
    فکر میکنم با توجه به مطالبی که که شما و چند سایت دیگر ارایه نموده اند ،شرکت طراح سایت بی انصافی می کند.
    اگر میتوانید این سرویس را به رایگان برایم در وب سایتم قرار دهید ممنون می شوم.

  • محسن says:

    سلام دوستان..میشه یکی منم راهنمایی کنه چطوری گواهی بگیرم؟
    کلا چندروزه میخوام از طریق همین ورزش۳اخبارا دنبال کنم همش خطا میزنه و صفحه ای باز نمیشه

  • بهنوش مرادی says:

    سلام من برای سایتم به نشانی
    ssl گرفتم
    یه سایت دیگه دارم که میخوام براش ssl بگیرم اگر سایتی معرفی کنید که این کارو انجام میده ممنون میشم

  • علیرضا says:

    یکی دیگر از سایت هایی که ssl رایگان می دهد https://www.cloudflare.com است تستی که من انجام دادم روی ir جواب نمی دهد ولی روی .com عالیه

  • محمدحسن says:

    SSL For Free عالی بود. نسخه ۹۰ روزه و رایگان.

  • سورنا says:

    این که شده ۴ تا نه ۵ تا

  • سورنا says:

    انزل وب تو خیییییییییییییلی خوبی . باور کنید هر وقت اومد تو سایت شما با دست پر برگشتم . این همه اطلاعات مگه میشه!! .
    امیدوارم موفق باشید و سرافراز

  • احمد says:

    فقط معرفی کافی نیست. بهتره یک آموزش و اشاره به اینکه روی چه دکمه هایی کلیک کنیم هم می نمودید.