2 روش جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید

۲ روش کامل جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید

علاوه بر آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید ممکن است برنامه هایی را که از گوگل پلی دانلود کرده اید به صورت خودکار بروزرسانی شوند که این موارد می توانند باعث کاهش سرعت ، حجم اینترت و فضای داخلی گوشی شوند و کارهای دیگری که در دستگاه شما در حال انجام است را متوقف کند. در این موقع جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید ، نحوه تنظیم نمایش اعلان و آپدیت دلخواه و دستی بعضی از برنامه ها اندروید می تواند کاربردی باشد. امروز در انزل وب نحوه غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه و سیستم عامل اندروید را آموزش خواهیم داد.

۲ روش غیرفعال کردن نصب و آپدیت خودکار سیستم عامل و برنامه های اندروید

How to stop apps from updating automatically in Google Play and android system update

آپدیت در اندروید به دو صورت سیستمی (Android System Update) و  آپدیت اپ های نصب شده بر روی اندروید انجام میشود. آپدیت اپ ها اغلب توسط نرم‌افزار کاربردی مثل Google play یا مارکت های ایرانی مثل بازار و.. انجام میشود که کاربران می‌توانند از طریق آنها فیلم‌ها، نرم‌افزارهای کاربردی، کتب و موسیقی مورد نظر خود را دریافت کنند. کاربرانی که از برنامه های قدیمی اندروید استفاده می‌کنند به صورت خودکار بروزرسانی را دریافت می‌کنند که می تواند سرعت گوشی را کاهش دهد که قبلا ۱۳ روش افزایش سرعت اندروید را این مورد را کاملا توضیح دادیم.

همچنین بروزرسانی خودکار، داده های تلفن همراه را استفاده می کند و کارهای دیگری که در دستگاه شما در حال انجام است را متوقف کند. که یکی از دلایل تمام شدن سریع حجم اینترنت همین بروزرسانی خودکار برنامه ها می باشد که روش های جلوگیری از آن را در پست چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟ روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت را توضیح دادیم، شما می توانید این بروزرسانی خودکار را متوقف کنید و در مواقعی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید به صورت دستی برنامه و سیستم عامل را بروزرسانی کنید.

روش اول : جلوگیری از آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید بعد از اتصال به اینترنت

در روش اول قصد داریم روش جلوگیری از آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید و سرویس های مرتبط با ان را به شما آموزش دهیم ، در این روش لغو بروزرسانی اندروید به صورت خودکار پس از اتصال به اینترنت وای فای یا ۳g و ۴g شروع به آپدیت هسته خود و سرویس های مرتبط با آن میکند که این بروزرسانی از آپدیت خودکار برنامه ها مجزا است ، اگر تمایل به دانلود دیتا و آپدیت خودکار اندروید ندارید بسته به نوع ورژن اندروید خود (گزینه ها میتوانید کمی متفاوت باشد ) میتوانید مسیر زیر را طی کنید :

ابتدا به قسمت تنظمیات گوشی یا Setting مراجعه کنید.

به پایین صفحه مراجعه و گزینه About Device یا About Phone را انتخاب کنید.

سپس در این بخش به دنبال گزینه System update (در اندروید ۴ ) بگردید و بر روی آن تپ کنید.

در مرحله برای جلوگیری از آپدیت خودکار اندروید بعد با زدن دکمه Setting تیک گزینه Auto Update یا Auto-download over Wi-Fi را بر دارید.

جلوگیری از آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید بعد از اتصال به اینترنت

یا در اندروید ۵ برای حذف آپدیت اندروید بر روی گزینه auto-download system update تپ کنید و گزینه Do Not auto-download system update را انتخاب کنید.

Do Not auto-download system update

توجه کنید با توجه به نوع اندروید و رابط کاربری که استفاده میکنید ممکن است گزینه های جلوگیری از آپدیت گوشی در محل متفاوت قرار گرفته باشد که بهترین روش جستجو در میان تنظیمات است ، به طور مثال در اندروید ۶ برای غیرفعال کردن آپدیت خودکار سیستم عامل و لغو دانلود خودکار برنامه های سیستمی اندروید باید به بخش  Apps و سپس System Apps Update مراجعه و تیک گزینه Auto Updates را بردارید.

 غیرفعال کردن آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید

چگونه نمایش اخطار و اعلان آپدیت های موجود برنامه های اندروید را غیر فعال و حذف کنیم ؟

برای اینکار در بخش تنظبمات System Apps Update یا System Update تیک گزینه Show update notification را بردارید.

Show update notification

برای غیر فعال کردن نمایش و اعلان بروزرسانی برنامه در مارکت های ایرانی نظیر بازار وارد بخش تنظمیات (تپ بر روی آیکن چرخدنده) شوید و تیک گزینه اعلان بروزرسانی برنامه ها را بردارید.

اعلان بروزرسانی برنامه ها

در برنامه گوگل پلی نیز با تپ بر روی آیکن منو (همبرگری) انتخاب Setting > Notification و برداشتن تیک گزینه Updates (notify when updates for your apps are available) میتوانید از نمایش پیغام آپدیت برنامه ها گوگل پلی در اندروید جلوگیری کنید.

Updates (notify when updates for your apps are available)

روش دوم : جلوگیری از دانلود و نصب خودکار برنامه ها در اندروید توسط گوگل پلی

قبلا در مورد اهمیت گوگل پلی و دانلود نصب برنامه های آن در انزل وب صحبت کردیم ، در ادامه چگونه بروزرسانی خودکار برنامه ها را در Google Play غیر فعال کنیم و نحوه بروزرسانی دستی برنامه ها در Google Play را توضیح خواهیم داد.

AndroidPIT-Galaxy-S6-notifications-app-update

۱- برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه در اندروید ابتدا گوگل پلی را باز کنید و از نوار کناری settings را انتخاب کنید.

playstore

settings

۲- در تنظیمات play store روی Auto-update apps تپ کنید.

Auto-update

۳- حالا سه گزینه را می بینید: Do not auto-update apps و Auto-update apps at any time و Auto-update apps over Wi-Fi only در اینجا شما فقط ‘Do not auto-update’ را انتخاب کنید تا از دانلود و نصب خودکار برنامه های توسط گوگل پلی اندروید جلوگیری شود.

no-update

۴- توجه داشته باشید که پس از انتخاب این گزینه، شما از این به بعد باید همیشه به صورت دستی تمام برنامه ها را بروزرسانی کنید. اگر شما هنوز می خواهید برنامه هایتان به صورت خودکار بروزرسانی شود گزینه Auto-update apps over Wi-Fi را انتخاب کنید.

چگونه به صورت دستی برنامه ها را در گوگل پلی آپدیت کنیم؟

اگر شما قصد آپدیت برخی از برنامه های خود از گوگل پلی (Google Play) را دارید باید ابتدا منوی کناری برنامه گوگل پلی (Google Play) را بیاورید. حالا بر روی My apps & games تپ کنید.

۱- اگر شما میخواهید برنامه هایتان در play store به صورت خودکار بروز رسانی نشود و به صورت دستی این کار انجام شود، باید ابتدا منوی کناری برنامه گوگل پلی (Google Play) را بیاورید. حالا بر روی My apps & games  تپ کنید.

۲- لیست تمامی برنامه های نصب برای شما به  نمایش داده می شود. در لیست installed برنامه ها به دسته های Updates، Recently updated و Up-to-date تقسیم می شود.

۳- با ضربه زدن بر روی آیکون برنامه وارد آن می شوید و با لمس گزینه بروزرسانی یا Update می توانید برنامه مورد نظر خود را بروز رسانی کنید.

AndroidPIT-Google-Play-update-my-apps

در آخر پیشنهاد می کنیم که برای کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بودن نیاز به روت کردن، پست محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که از این روش برای محدودیت،کنترل و جلوگیری بروزرسانی خودکار اندروید استفاده کرده اید ، بروزرسانی خودکار کدام یک از برنامه های نصب شده روی گوشی خود را غیرفعال کرده اید؟ همچنین اگر روش دیگری را برای غیرفعال کردن آپدیت و نصب خودکار سیستم عامل و برنامه های اندروید سراغ دارید آن را در بخش نظرات پست معرفی و تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش ۴ روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش 13 روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش 8 روش رفع ارور Google Play Authentication is Required
آموزش ۸ روش رفع ارور Authentication is required گوگل پلی

نظرات

  • بلال علی پور says:

    روش توقف کردن به روزآوری نرم افزار در سیستم عامل اندروید چه گونه انجام بدیم

  • آرین says:

    سلام لطفا کمکم کنید گوشی من a51 سامسونگ هست و نمیدونم چطوری آپدیت نکنم سیستم رو فعلا متوقفش کردم اما میخوام دوباره این اتفاق نیوفته خواهش میکنم کمکم کنید ی ۱ ماهی هست که گوشیمو خریدم

  • مهرناز says:

    سلام گوشیمو بروز رسانی کردم اینقد مزخرف شده ک حالم ازش بهم میخوره تو رو خدا یکی راهنمایی کنه.میتونم به حالا قبلش برش گردونم

  • رامین عمری says:

    عالی

  • عباس says:

    درود و وقتتون بخیر.
    من پیش تر همین راه ( روش اول ) رو برای جلوگیری از آپدیت خودکار سیستم عامل اندروید روی گوشیم انجام داده بودم اما باز هم وقتی با وای فای به اینترنت وصل میشم بعد از یک دقیقه سیستم عامل شروع میکنه به آپدیت خودش و هم ترافیک اینترنت مصرف میکنه و هم سرعت رو کم می کنه. وقتی هم وای فای رو قطع میکنم، خط دانلود قطع نمیشه و تا گوشی رو ریستارت نکنم از قسمت بالای گوشی حذف نمیشه. “| مدل گوشی: سامسونگ، نوت ۴، اندروید ۵.۱ |”
    من موندم این اندروید چه سیستم عامل مزخرفیه که نمی شه این مسئله رو برطرف کرد.
    من سالهاست که با کامپیوتر و ویندوز سروکار دارم و هر دستور یا سفارشی رو میشه روی ویندوز اعمال کرد، اما این اندروید اینقدر مزخرفه که این مسئله ساده بیشتر کاربرانش رو داره عذاب میده.
    آخه هیچ راه دیگه ای وجود نداره که بشه به اندروید گفت که آپدیت خودکار نشه ؟؟؟
    اگه کسی راه حل دیگه ای داره، بگه تا دیگران هم از شر این معزل خلاص بشن.

    ممنون از ادمین انزل وب.

  • محسن says:

    سلام وقت بخیر
    سیستم عاملم گوشیم آپدیت شده و حالا ازش هیچ خوشم نمیاد
    برای حذف این آپدیت جدید چیکار باید کرد میخوام نسخه قبلی رو نصب کنم لطفا کسی بلده راهنمایی لطف کنه ممنون میشم

    • مهرناز says:

      دقیقا منم مشکل شما رودارم اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه

      • سلمان says:

        سلام گوشی من شیاومی a2 هستش یه اپدیت امنیتی براش اومده پانلود میشه ولی نصبش نمیکنه میزنه مشکل نصب لطفا راهنمایی کنید

  • ل says:

    سلام من روزی ۳۰بار چی دانلود،میشه از اینترت از گوشیم نمیتونم گوشیم تنظیمات کارخانه بزنم میشه راهنمای منم کنید،چی کار کنم

  • آزاد says:

    ممنون من که زیاد از کامپیوتر و موبایل سر در نمیارم ولی شما خیلی خوب توضیح دادین

    • مهدی ویسی says:

      سلام من اندرویید گوشی مو کردم ۱۰دیگه اینترنت گوشیم بالا نمیاد چکار کنم لطفا راهنماییم کنید.مرسی.

  • محمد مهدی says:

    با سلام منم مشکل اقا فرهاد دارم…
    با این تفاوت که من در نت سیم کارت مشکل دانلود خودکار ندارم . در وایفای منزلم این مشکل ندارم. اما در وایفای محل کار که از طریق vpn کانکت میشم دانلود خودکار دارم….وقتی میرم تو دیتا یوزیج، یه برنامه هس به اسم android os که ۵۸ گیگ دانلود کرده واسه خودش ظرف مدت ۸ روز .فکتوری ریسیت هم کردم ولی باز واسه خودش مشغوله.
    راهکاری دارین برا این مشکل؟ سپااااس.

  • مسعود says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    یه مدتی هست یه سری برنامه های که من اصلا اسم شونم حتی سرچ هم نکردم ولی به طور خودکار میبنی مثلا برنامه مخفی عکس ۱۰۰ تا دانلود شده یا برنامه زیبایی چهره یا از این دسته مسائل به طور مرتب داره دانلود میشه میخواستم ببینم اگه راهکاری هست که راهنمایی کنید مدل گوشی هم j7 core هستش ممنون

  • راحیل says:

    سلام من گوشیم خودب خود برنامه دانلود میکنه و بعد میاد رو صفحه اجازه نصب میخواد این علتش چی هست؟هواوی Y6 دارم لطفا جواب بدین ب ایمیلم

  • لیلی says:

    سلام ببخشید گوشی من ب طور خودکار داره اپدیت سیستم عامل میشه ولی ساعت هاست همین طوری مونده باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

  • زینب says:

    باسلام وقتتون بخیر ببخشید چکارکنم ک تو گوگل بطور خودکار برنامه دانلود نشه مدل گوشی سامسونگ- G532Fهست تنظیمات دستگاه هم رفتم ولی گزینه نداره

  • فرهاد says:

    سلام. استاد من همه اتوآپدیت هارو بستم ولی گوشی من باز خودکار دانلود میکنه و مشخص هم نیس که کدوم برنامه اس. ولی وقتی میرم تو دیتا یوزیج، یه برنامه هس به اسم android os که ۲ گیگ دانلود کرده واسه خودش. فکتوری ریسیت هم کردم ولی باز واسه خودش مشغوله. راهکاری دارین برا این مشکل؟ سپااااس.

  • فرهاد says:

    سلام. استاد من همه اتوآپدیت هارو بستم ولی گوشی من باز خودکار دانلود میکنه و مشخص هم نیس که کدوم برنامه اس. ولی وقتی میرم تو دیتا یوزیج، یه برنامه هس به اسم android os که ۲ گیگ دانلود کرده واسه خودش. فکتوری ریسیت هم کردم ولی باز واسه خودش مشغوله. راهکاری دارین برا این مشکل؟ سپااااس

  • آرمان says:

    سلام، خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم آپدیت خودکار بازار رو چیکار باید کرد تا لغو شه؟ خودش آپدیت خودشو معلوم نیست از کجا دانلود میکنه همش. منظورم خود برنامه بازار هستش نه برنامه های داخلش.