9 روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های ثبت نام ، عضویت و.. در سایت ها

۹ روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های ثبت نام ، عضویت و.. در سایت ها

وقتی شما میخواهید عضو یک سایت شوید باید یک سری اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، جنسیت، شماره تلفن و غیره را در فرم ثبت نام پر کنید که اغلب تکراری و  وقت گیر هستتند . امروز در انزل وب می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن ها بتوانید به صورت خودکار (Autofill) اطلاعات شخصی فرم های ثبت نام ، عضویت ، بانک ها و.. در مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس ، ادج ، اپرا و.. پر کنید.

۹ روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های سایت ها در کروم ، فایرفاکس ، ادج و..

How do I enable Autofill in my browser?

form-example

قبلا در مورد سختی ها و وقت گیر بودن ثبت نام در مطلب بدون ثبت نام در انجمن و سایت ها ، لینک های مخفی و مخصوص اعضا را مشاهده کنید! اشاره کردیم ، زمانی که شما در یک سایت استخدام یا فروم ثبت نام میکنید احتمالا فرم هایی با تعداد فیلدهای زیاد برای ورود اطلاعات شخصی ، ارسال درخواست یا پیشنهاد پر کرده اید که شاید با انتخاب دکمه “ارسال”  اطلاعات یک یا دو فیلد را درست وارد نکرده باشید که برای این مشکل باید مجددا همان فیلدها را پر کنید یا اگر صفحه فرم بسته شود باید تمام اطلاعات را از اول مجددا وارد کنید که کاری وقت گیر و طاقت فرسا است. در ادامه به شماخواهیم گفت که چگونه با مشکل پرکردن مجدد فرم ها و جلوگیری از ورود اطلاعات تکراری مقابله کنید.

۱- پر شدن خودکار فرم ، تایپ خودکار رمز ها و مدیریت پسورد ها با نرم افزار RoboForm

RoboForm در واقع یک نرم افزار مدیریت کلمه عبور است که در حدود سال ۱۹۹۹ به وجود آمد و برنده جوایز متعددی شد. RoboForm یکی از امن ترین برنامه ها برای یاد آوری کلمه عبور در سایت های مختلف می باشد، این نرم افزار نام کاربر و کلمه عبور را ذخیره میکند و با هر بار وارد شدن به آن سایت نام کاربر و کلمه عبور  را به طور خودکار وارد می کند و شما به سرعت وارد آن سایت می شوید. این برنامه علاوه بر ذخیره کلمه های عبور قادر به ذخیره سازی کلیه اطلاعات فردی شما نیز می باشد و در هنگام پر کردن فرم های عضویت به شما کمک می کند تا فرم را به سرعت تکمیل کنید، یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار این است که شما میتوانید از اطلاعات ذخیره شده نسخه پشتیبان تهیه کنید و هرگاه ویندوز خود را عوض کردید از نسخه پشتیبان استفاده کنید.

دو راه برای پر کردن فرم در RoboForm وجود دارد. در روش اول تمام اطلاعات به صورت خیلی جزئی وارد برنامه می شود به طوری که RoboForm می تواند هرگونه باکس ورودی را که در فرم وب وجود دارد را پر کند. شما می توانید اطلاعاتی را که می دانید در باکس ها پر کنید و آنهایی را که نمی دانید خالی بگذارید.

roboform-identities-editor

در روش دوم اگر شما یک صفحه وب خاص داشته باشید و بخواهید تمام فیلدها را ذخیره کنید کافی است که در نقطه ای از صفحه کلیک راست کنید و گزینه save forms را انتخاب کنید که با این کار کلمه عبور هم ذخیره خواهد شد. توجه کنید که گزینه save forms فقط برای مرورگر فایرفاکس موجود است. برای گوگل کروم شما می توانید بر روی آیکون واقع در سمت راست بالای برنامه RoboForm کلیک کنید و روی Save کلیک کنید. دفعه بعد وقتی شما URL را مشاهده می کنید یک پنجره کوچک RoboForm AutoFill ظاهر خواهد شد که به شما اجازه خواهد داد خیلی سریع فرم ها را با کلیک کردن بر روی دکمه Fill Forms پر کنید.

autofill-roboform

می توانید به گزینه های RoboForm بروید و در درخت سمت چپ AutoFill را انتخاب کنید و چک باکس AutoFill Without Asking را بردارید با استفاده از این گزینه بدون نمایش پرسش و تایید اطلاعات فرم خودکارپر میشود پس در انتخاب برداشتن این تیک دقت کنید.

roboform-autofill-without-asking

۲-  افزونه Autofill Forms فایرفاکس برای پر کردن خودکار فرم ها در صفحات وب

Autofill Forms در فایرفاکس بسیار شبیه به RoboForm است. شما می توانید مشخصات پیش فرض را با اطلاعات شخصی که معوملا در فرم ها مورد نیاز است تکمیل کنید و در وب سایت ها استفاده کنید. شما خیلی ساده می توانید تمام متن های ورودی را در فرم وب ذخیره کنید و در باکس ورودی فرم کلیک راست کنید و گزینه Add complete form as profile را به عنوان ذخیره اطلاعات به عنوان یک پروفایل کاربری انتخاب کنید.

autofill-forms-settings-simple

ویژگی مفید دیگر که در Autofill Forms یافت می شود پشتیبانی از hotkey یا کلیدهای میانبر است که با فشار دادن Alt + J فرم ها را پر می کند، برای فیلدهای سفارشی مقادیر را اضافه می کند و حتی قابلیت ذخیره فیلدهای فرم که با استفاده از Firefox Master Password رمزگذاری شده اند را دارد.

add-complete-form-as-profile

۳-  استفاده از Autofill Extension گوگل کروم برای پر کردن خودکار فرم ها در سایت ها

قبلا در انزل وب نحوه دانلود و ذخیره افزونه های گوگل کروم را در پست آموزش دانلود و ذخیره کردن افزونه های مرورگر گوگل کروم آموزش دادیم. در کروم جهت صرفه جویی در وقت شما، قابلیت هایی جهت پر کردن خودکار فیلد های فرم ها و وارد کردن پسورد قرار گرفته اند. اگر قابلیت Autofill در همان بخش را فعال کنید، کروم اولین باری که موارد را ثبت کنید، تمامی آن ها را از بر خواهد کرد. سپس با وارد کردن، ویرایش یا پاک سازی موارد مختلف می توانید به مدیریت آن ها بپردازید. این بخش برای کسانی که معمولا فرم های خصوصی و کاری را در مرورگر اجرا می کنند، بسیار کاربردی است. این قابلیت همچنین امکان ضبط اطلاعات کارت های اعتباری ، البته به انتخاب کاربر، را دارد. این مورد اولین باری که اطلاعات را وارد می کنید، از شما پرسیده می شود؛ البته همیشه امکان مدیریت این موارد در آینده وجود دارد.

autofill-options-form-fields

اگر شما می خواهید از قابلیت Autofill را در صفحه خاصی استفاده کنید، در نقطه ای از صفحه کلیک راست کنید و گزینه Autofill and select را برای صفحه انتخاب کنید. این گزینه به شما اجازه خواهد داد تا تمام اطلاعات فرم را خیلی سریع ذخیره کنید.

autofill-add-rules-for-this-page

۴- تکمیل خودکار فرم های عضویت ، بانک ، فروم و..  یا Autofill در مرورگر گوگل کروم

برای شروع ابتدا روی دکمه منوی مرورگر کروم کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Settings کلیک کنید. در پنجره تنظیمات مرورگر ، روی Show advanced settings کلیک کنید. اسکرول را به سمت پایین بکشید تا به قسمت Passwords and Forms برسید. در زیر قسمت Passwords and Forms بر روی Manage Autofill Settings کلیک کنید. در پنجره باز شده مانند تصویر زیر، در بخش Address روی Add new street address کلیک کنید. در این بخش می توانید آدرس پستی خود را برای پر شدن خودکار تایپ کنید. مشخصات خود را وارد نموده و در پایان روی گزینه Done کلیک کنید. در بخش بعدی یعنی Credit cards نیز همانند بخش Address با کلیک بر روی دکمه Add new credit card میتوانید اطلاعات کارت بانکی خود را برای پر کردن خودکار در سایت بانک ها و.. وارد کنید.

بعد از اینکار هنگام پر کردن فرم، مرورگر به صورت خودکار با توجه به چیدمان HTML صفحه متوجه خواهد شد که در هر کدام از فیلدها کدام یک از اطلاعاتی که شما قبلا ذخیره کرده اید را قرار بدهد.

autofill

۵- پر کردن اتوماتیک اطلاعات فرم های ثبت نام ، بانک ، پسورد و.. سایت ها در مرورگر Microsoft Edge

برای اینکار به تنظیمات مرورگر Microsoft Edge بروید. اسکرول را به سمت پایین بکشید و دکمه View advanced settings را انتخاب کنید.

edge-settings-advanced

سپس Save form entries را on کنید.

save form

اگر شما می خواهید پسوردها را در مرورگر ادج مدیریت کنید روی لینک manage my saved password کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود. اینجا شما لیستی از وب سایت هایی را می بینید که مرورگر ادج کلمه عبود و نام کاربری شما را ذخیره کرده است.

manage-passwords-edge-2

برای حذف یک وب سایت می توانید روی علامت  X در سمت راست کلیک کنید. برای تغییر کلمه عبور روی نام وب سایت کلیک کنید. پنجره زیر باز خواهد شد که URL ، کلمه عبود و نام کاربری وب سایت را نشان می دهد. کلمه عبور به صورت کاراکتری نمایش داده نخواهد شد و به صورت نقطه قابل دیدن هست. شما می توانید نام کاربری و کلمه عبور را در اینجا تغییر دهید. بعد از تغییر کلمه عبور و نام کاربری برای ذخیره شدن روی Save کلیک کنید.

passwords-edge-browser-3

قبلا در انزل وب نحوه مشاهده پسوردها را در پست مشاهده پسوردهای ذخیره شده مرورگر مایکروسافت ادج و اکسپلورر آموزش دادیم در صورت تمایل مطالعه بفرمایید.

۶- نحوه فعال کردن تکمیل خودکار فرم ها در مرورگر Internet Explorer

برای این کار Internet Explorer را باز کنید و در گوشه راست بالا رودی دکمه Tools کلیک کنید و internet options را انتخاب کنید. زیر سربرگ content در بخش AutoComplete روی دکمه Settings کلیک کنید. مطمن شوید که برای Forms باکس ها انتخاب شده اند. بعد از اینکه مراحل قبل را انجام دادید برای آزمایش در یک فیلد فرم دابل کلیک کنید.

ie_options_content_tab

۷- نحوه پرکردن خودکار اطلاعات شخصی فرم ها در نسخه های جدید موزیلا فایرفاکس

آخرین نسخه فایرفاکس به طور منحصر به فردی ویژگی Autofill را دارد که به صورت پیش فرض فعال است. مراحل زیر نحوه پرکردن خودکار فرم در فایرفاکس را بیان می کند. در حال حاضر فایرفاکس برای Autofill کردن بر روی پروژه خوبی کار می کند.

نحوه پرکردن خودکار فرم ها در نسخه های جدید موزیلا فایرفاکس

احتمالا این قابلیت بعدا به عنوان پیغام مبتنی بر ذخیره اطلاعات فرم ها و مدیریت آنها در بخش Privacy تنظیمات مرورگر اضافه خواهد شد.

نحوه پرکردن خودکار فرم ها در نسخه های جدید موزیلا فایرفاکس

برای پرکردن خودکار فرم ها، مرورگر فایرفاکس را باز کنید و برای شروع در فیلد فرم چند حرف تایپ کنید. فایرفاکس یک منوی کرکره ای را نمایش خواهد داد که شما باید حروفی که قبلا تایپ کرده اید را درون آن تایپ کنید. برای انتخاب متنی که دوباره می خواهید استفاده کنید کلید جهت نمای رو به پایین را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. بعد از اینکه مراحل قبل را انجام دادید برای آزمایش در یک فیلد فرم دابل کلیک کنید.

۸- مقابله با مشکل پر کردن مجدد فرمهای اینترنتی هنگام بروز خطا در مرورگر Opera

برای مقابله با مشکل پرکردن مجدد فرم های اینترنتی مرورگر opera را باز کنید و در گوشه سمت راست بالایی روی Menu کلیک کنید. از منوی ظاهر شده settings را انتخاب کنید و از منوی سمت چپ Privacy and security را انتخاب کنید. زیر بخش Autofill مطمن شوید که Enable auto-filling of forms on webpages انتخاب شده است. در همان بخش روی Manage Autofill settings کلیک کنید و در پنجره Autofill settings روی دکمه Add new street address… یا Add new credit card… کلیک کنید. تمام تنظیماتی که می خواهید ذخیره کنید را پر کنید و ok و سپس Done را انتخاب کنید.

settings opera

۹- آموزش پرکردن خودکار فرم‌های اینترنتی با Safari

برای اینکار مرورگر اینترنت Safari را باز کنید و در گوشه سمت چپ Safari را انتخاب کنید. در منویی که ظاهر می شود Preferences را انتخاب کنید و سربرگ AutoFill را انتخاب کنید. چک باکس هایی را که می خواهید در Safari به طور خودکار پر شود را انتخاب کنید. بعد از اینکه مراحل قبل را انجام دادید برای آزمایش در یک فیلد فرم دابل کلیک کنید.

safari-remember-password

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای پر کردن خودکار اطلاعات شخصی فرم های ثبت نام، استخدام ، بانک ، فروم ها و… سایت ها از چه نرم افزار ، افزونه و ترفندهایی استفاده می کنید؟ نظرات و تجربییات خود را با ما از طریق بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • شهیدی says:

    سلام. ممنون از زحمات تیم عالیتون.

  • جواد says:

    سلام برا سایت ایران خودرو از کدوم افزونه بهتره استفاده کنم

  • صحرا says:

    سلام . واسه سایتای ایرانیم کاربرد داره مثلا ایران خودرو . قبول میکنه

    • مهدی says:

      سلام . واسه سایتای ایرانیم کاربرد داره مثلا ایران خودرو . قبول میکنه
      سلام من با همچین برنامه ای دارم کار میکنم و هر هفته ثبت نام انجام میدم
      برای خرید این برنامه تماس بگیرید
      ۰۹۳۶۶۷۲….

    • مهدی says:

      سلام من بلدم چطوره یک نوشته خاص رو همیشه برام پر کنه اما میخواستم بدونم میشه فیلدها رو از روی داده های اکسل (سلول) بصورت اتوماتیک بخونه؟

  • مرتضی says:

    سلام برا پر کردن فرم هایی ک فارسی نوشته از چه برنامه ای میشه استفاده کرد ؟
    یا برنامه ای هست ک بشه خودمون فارسیش کنیم : مثلا به جای name ، نام ، بزاریم؟

    • مهدی says:

      سلام . واسه سایتای ایرانیم کاربرد داره مثلا ایران خودرو . قبول میکنه
      سلام من با همچین برنامه ای دارم کار میکنم و هر هفته ثبت نام انجام میدم
      برای خرید این برنامه تماس بگیرید
      ۰۹۳۶۶۷۲….

  • mahmood.0131 says:

    سلام. میشه یک افزونه معرفی بکنید که فقط کار ش این باشه که ( تصویر امنیتی ) پر بکنه

    قبلانا یکی داشتم ویندوز عوض کردم پاک شدش و اسمش یادم رفته هر چی میگردم نمیتونم پیداش بکنم ضده حال شدش برام

  • محمود says:

    سلام. میشه یک افزونه معرفی بکنید که فقط کار ش این باشه که ( تصویر امنیتی ) پر بکنه

    قبلانا یکی داشتم ویندوز عوض کردم پاک شدش و اسمش یادم رفته هر چی میگردم نمیتونم پیداش بکنم ضده حال شدش برام

    • Musawer says:

      چگونه میتوانیم فورم ویزا ایران را اتومات پر کنیم یعنی خودش اتومات پر شود

  • محمد حسین says:

    می تونید از ماژول selenium استفاده کنید.
    به وسیله زبان برنامه نویسی پایتون.

  • میلاد says:

    با سلام
    از Autofill Extension گوگل کروم استفاده میکنم ولی توی بعضی از سایت ها، فیلد هایی که به صورت لیست کشویی هستند را نمیتونه پر کنه. علت چیه؟ با تشکر

  • وزیر احمد says:

    سلام :میشه طریقه خانه پر کردن گام ها در سفارت ایران را برای من آموزش ویدوی روان کنید .چون میخاهم زود خانه پوری شود ممنون

  • رضا says:

    روبوفرم امامه ، من سالهاست ازش استفاده میکنم
    البته گوگل کروم چون زود به زود آپدیت میده ، این نرم افزارای جانبی مث همین روبو یا دنلود منیجر ها زیاد خوب روش کار نمیکنن اما با اینترنت اکسپلورر مچ مچه
    مثلا من برای پرداخت های اینترنتی و چک کردن اینترنت بانک هام فقط از رووفرم استفاده میکنم