چگونه صندلی اداری معمولی ، چرخدار و گردان خود را تعمیر کنیم؟

چگونه صندلی اداری و کامپیوتر معمولی ، چرخدار و گردان خود را تعمیر کنیم؟

صندلی مهمترین وسیله در مبله کردن فضا می باشد که از گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با توجه به اینکه ما بیشتر اوقاتمان را در صندلی های اداری صرف می کنیم در صورتی که خرابی در صندلی به وجود بیاید فورا احساس می کنیم. مانند هر مبلمان و تجهیزات اداری دیگر، صندلی های اداری می توانند در طول زمان آسیب ببینند و خراب شوند. بسته به آسیب های ایجاد شده می توانید قطعات شکسته را تعمیر کنید و به طول عمر صندلی خود بیافزایید. امروز در انزل وب در مورد تعمیر صندلی های اداری ، کامپیوتر ، مدیریتی و.. صحبت خواهیم کرد.

روش های تعمیر جک ، پایه ، چرخ و.. صندلی اداری ، کامپیوتر و مدیریتی

How to Fix Office Chair Problems

استاندارد بودن اجزا تشکیل دهنده صندلی اداری که عبارتند از فوم سرد، جک، پایه ی پنج پر، پیچی که تنظیم عملکرد بر اساس وزن شخص به کار می رود و… اهمیت زیادی در سلامت فرد دارد. داشتن محصولات ارگونومیک و درک چگونگی استفاده از آنها می تواند راحتی و بهره وری راحتی در طولانی ترین روز های کاری فراهم کند. قبلا در انزل وب در مورد ارگونومی در پست شرایط مناسب استفاده از لپ تاپ در تخت و محیط کار صحبت کردیم، صندلی های اداری با وجود ارگونومی بودن شان باز احتمال آسیب دیدگی دارند. برای صرفه جویی هزینه در دراز مدت، ما می توانیم قطعات خراب را با قطعات تازه و سالم جایگزین کنیم. در ادامه در مورد تعمیر صندلی های اداری صحبت خواهیم کرد.

Man-in-Chair

مشکلات رایج در صندلی های اداری گردان و چرخدار

اگر صندلی اداری شکسته دارید، منبع آسیب دیدگی می تواند مربوط به هر کدام از قطعات صندلی باشد. این دستگاه ها تا حدودی پیچیده هستند، چند مشکل رایج که می تواند باعث ناراحتی شما شود در ادامه آمده است.

دلایل نشست و تعمیر صندلی کامپیوتر و کارمندی

یکی از شایع ترین مشکلات صندلی های پنوماتیک یا بادی این است که پس از مدتی آنها نشست می کنند. این نشست معمولا با خرابی سیلندر گاز ایجاد می شود، و این سیلندر قادر به حفظ فشار برای بالا بردن صندلی است. تنها با صرف چند دقیقه وقت می توان سیلندر خراب را تعمیر کرد. قبل از سفارش سیلندر جدید، سیلندر قدیمی را اندازه بگیرید. شما می توانید سیلندر قدیمی را با سیلندر جدید عوض کنید و یا یک محصول سنگین ثابت را استفاده کنید.

gas cylinder

احساس ناپایدار

اگر شما هنگام نشستن بر روی صندلی احساس ناپایداری می کنید، این مشکل احتمالا از پایه است. پایه را بازبینی کنید و مطمن شوید همه چیز در آن سالم است و به دقت به چرخ نگاه کنید و مطمن شوید که همه چرخ ها متصل هستند. چرخ و پایه به هم متصل هستند، هم چرخ و هم پایه قابل تعویض هستند، بنابراین نیازی به خرید صندلی جدید نیست. فقط کافیست به مراکز فروش تجهیزات ادارای مثل صندلی ، میز و.. مراجعه و چرخ صندلی جدید را خریداری و تعویض کنید.

Unstable-Chair

نحوه تعویض و تعمیر جک ، پایه و چرخ صندلی اداری

در ادامه فیلم آموزشی تعمیر قطعات صندلی ادارای میتوانید به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید :

حرکت نکردن صندلی و تعویض پایه صندلی چرخدار

بدون یک صندلی متحرک، شما نیمی از عملکرد صندلی ارگونومیک خود را از دست می دهید. اگر فهمیدید که صندلی به سختی حرکت می کند مشکل از چرخ ها است. همه چرخ ها را بررسی کنید و ببینید که چیزی به آنها نچسپیده است و درصورت لزوم آن را روغن کاری کنید. در بعضی مواقع به علت گیر کردن مو یا اشغال این چرخ ها حرکت نمی کنند می توانید چرخ ها را بشورید و با چرخاندن چرخ با دست از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت حل نشدن مشکل، چرخ ها را با چرخ های با کیفیت عوض کنید.

Office-Chair-Wheels

خراب شدن پشتی صندلی کامپیوتر و اداری

با خراب شدن پشتی، صندلی شما تمام ارزش ارگونومی خود را از دست خواهد داد، بنابراین درست کار کردن این قسمت مهم است. اغلب اوقات پشتی صندلی سست می شود، و باعث می شود افراد به طور کلی از صندلی بیرون بروند، در حالی که فقط نیاز به پیچ کردن مجدد دارند.

Office-Chair-Back-Support

نحوه جدا کردن قطعات صندلی ادارای و کامپیوتر جهت تعمیر

اگر بعد از بررسی مشکلات بالا، شما مطمن نیستید که مشکل از کدام قسمت صندلی است، شما به راحتی می توانید صندلی اداری را از هم جدا کنید تا نگاهی بهتر به کارهای درونی آن داشته باشید. از آنجا که صندلی ها با هم متفاوت هستند، شما با استفاده از این روش به راحتی می توانید مشکلات آن را رفع کنید. برای جلوگیری از هر نوع آسیب دیدگی یک جفت دستکش بپوشید. قبل از اینکه باز کردن صندلی را شروع کنید باید خوب صندلی را بررسی کنید و ببینید چطور باید آن را باز کنید. صندلی را روی زمین برگردانید، سپس آن را در یک جایی ثابت کنید که تکانی نخورد زیرا تکان باعث شکسته شدن پایه صندلی اداری می شود.

سپس جک را از پایه با ضربه هایی کاملا محتاطانه در می آوریم، توجه داشته باشید که اگر ضربه ها بد باشند سطح مقطع خود را از دست داده و در پایه پنج پر گیر می کند که در این صورت پایه نیز از بین می رود. دستگیره ها را باز کردن پیچ های لازم یا کشیدن آنها از اسلاتشان جدا کنید. به یاد داشته باشید، برخی از دستگیره ها به طور دائم به صندلی متصل هستند، بنابراین شما نمی توانید آنها را جدا کنید. کل صندلی را از پایه بیرون بکشید و تمام پیچ و مهره هایی که در آن قرار دارد را بردارید و آنها را در یک کیسه جداگانه نگه دارید. پایه هیدرولیک و سیلندر را از صندلی برداشته و آن را به آرامی فشار دهید تا آزاد شود. هر پیچ و مهره باقی مانده از صندلی را باز کنید و هر قطعه را به طور جداگانه بررسی کنید. جهت درک بهتر جداسازی قطعات صندلی ادارای فیلم آموزشی بالا را مشاهده کنید.

repair

مزایای استفاده از صندلی ادارای

بدون صندلی اداری کارکردی، شما مزایای زیادی را از دست می دهید. صندلی با کیفیت می تواند کاربر را از این مزایا برخوردار کند :

  • ​راحتی – این صندلی ها برای راحتی طراحی شده اند و برای کاربرانی در نظر گرفته شده  است که هر روز ساعت های زیادی را مشغول کار کردن هستند.
  • سلامت – تقریبا نیمی از آسیب ها از رگ به رگ شدن ایجاد می شود، یک صندلی اداری می تواند شما را در برابر این اختلالات حفظ کند.
  • تحرک – هنگامی که روی صندلی اداری خود مشغول کار هستید می توانید خیلی ساده در اتاق حرکت کنید بدون اینکه از جای خود بلند شوید این باعث کاهش فشار روی پشت شما می شود.
  • ارگونومی – با ارگونومی که این صندلی ها دارند بسیار از مشکلاتی که در حین کار ممکن است پیش بیاید برطرف می شود.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد تعمیر صندلی اداری در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • امیر حسین says:

    سلام خسته نباشید
    من صندلیم عقب تکیه دادم ولی دیگه جلو نمیاد بالا پایین هم نمیشه مشکل چیه ممنون میشم کمکم کنید

  • Hana says:

    سلام خسته نباشید.
    صندلی من وقتی میخوام روش ریلکس کنم که پشتیش بره عقب و نرم باشه نمیشه.
    وقتی میخوام ریلکس کنم بره عقب انگار قفله نمیره عقب.
    ولی گاهی میره نمیدونم چجوریه.شما میدونین چجوری میشه نرمش کرد که قفل نشه و بره عقب؟

    • م ر ع says:

      دسته ای که ارتفاع را تنظیم میکند دو کاره هست وقتی به داخل فشار بدی پشتی صندلی قفل میشود و وقتی بیرون بکشی آزاد میشه

  • جواد says:

    سلام یکی از پایه های صندلی من شکسته
    یعنی داره از اونای دیگه جدا میشه
    کسی میتونه کمکم کنه لطفا؟

  • محمدرضا says:

    سلام
    صندلی من تکیه گاهش راحت چپ و راست میشه چطور باید درستش کنم ؟

  • علی .داروخانه says:

    سلام
    اهرم صندلی خراب شده وصندلی ثابت نمیمونه . تا از رو صندلی بلند میشم دوباره بالا میاد.
    چطور باید درستش کنیم .
    با تشکر

  • امیر محمد محسنی says:

    صندلی ما قفل کرده یعنی اصن نشیمن و تکیه گاه به حالت عادی یه صاف نیمشن چیکارکنم؟؟

  • Matin says:

    دقیقا منظورتان از پیچ کردن مجدد پشتی چیست ؟ میشه بیشتر توضیح دهید ؟ ممنون

  • امر رضا says:

    خوب بود ولی اگر جایی را میشناسید که صندلی من را معاوضه یا تعمیر کند ادرس بفرستید