دفترچه یادداشت حرفه ای اندروید ، آیفون ، ویندوز ، وب کامپیوتر

۵ دفترچه یادداشت حرفه ای اندروید ، آیفون ، ویندوز ، وب و.. با قابلیت ذخیره خودکار

اگر به نوشتن خاطرات ، نکات مهم یا اتفاقات روزانه خود علاقه دارید و از پلتفرم های گوناگون مثل گوشی ، کامپیوتر ، وب و.. استفاده میکند میتوانید از برنامه های دفترچه یادداشت برای اینکار استفاده کنید. اگر نرم افزارهای یادداشت برداری را بر روی گوشی خود نصب کنید می توانید در طول روز آنچه که اتفاق می افتد را یادداشت کنید و یا مطالبی که سعی در به خاطر آوردنشان دارید را مطالعه نمایید. امروز در انزل وب ما نرم افزار های یادداشت برداری که بر روی سیستم عامل های متنوعی مانند ویندوز، لینوکس، مک ، اندروید ، آیفون یا وب قابل نصب و استفاده هستند را به شما کاربران عزیز معرفی خواهیم کرد.

۵ دفترچه یادداشت برای آیفون ، اندروید ، وب و کامپیوتر با قابلیت ذخیره خودکار

۵ Best Auto-Saving Notepad Apps for Every Platform

اپلیکیشن های دفترچه یادداشت مدرن مانند Evernote یا OneNote تقریبا می توانند هر کاری انجام دهند. شما می توانید تصاویر و فیلم ها را ضمیمه یادداشت کنید و از تخته سفید عکس بگیرید و حتی گفتار را به متن تبدیل کنید. اغلب اوقات شما نیاز به یک دفترچه یادداشت ساده دارید، اما دو نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک اپلیکیشن دفترچه یادداشت در نظر بگیرید. یکی ذخیره خودکار و دیگری سریع بودن است.

کاربران ویندوز به خوبی با برنامه Notepad آشنایی دارند، اگر شما می خواهید از نوت پد بهتر اتفاده کنید پیشنهاد می کنیم پست ۸ ترفند مخفی شگفت انگیز برای استفاده بهتر از نوت پد ویندوز را مطالعه بفرمایید. شما در Notepad می توانید یادداشت های سریع ایجاد کنید اما اگر شما فراموش کنید که یادداشت تان را ذخیره کنید و یا اگر کامپیوتر شما ریستارت شود و نتوانید یادداشت خود را ذخیره کنید تمام یادداشتی که ایجاد کرده اید از بین می رود. بنابراین یک اپلیکیشن دفترچه یادداشت باید به طور خودکار آنچه که شما تایپ کرده اید را ذخیره کند.

دفترچه یادداشت باید سریع باشد و در هر سیستم عاملی بتوانید از آن استفاده کنید، باید دسترسی آسان داشته باشد و هنگامی که آن را باز می کنید بتوانید فورا شروع به نوشتن کنید. با توجه به این پارامترها، ما بهترین اپلیکیشن های یادداشت برداری را برای سیستم عامل های مختلف پیدا کردیم و امروز در انزل وب این اپلیکیشن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که می خواهید برنامه پیش فرض نوت پد ویندوز را با نسخه حرفه ای آن جایگزین کنید پیشنهاد می کنیم پست آموزش افزایش قدرت و امکانات پیشفرض نوت پد ویندوز را مطالعه بفرمایید.

دفترچه یادداشت شیک و ساده ویندوز، مک، لینوکس (کامپیوتر)

برنامه دفترچه یادداشت Note به طور خودکار هر چیزی را که تایپ می کنید ذخیره می کند. در سمت چپ این برنامه تمام یادداشت های شما نمایش داده می شود در حالی که در سمت راست، نوشته فعلی که شما بر روی آن کار می کنید را نشان می دهد. شما می توانید در تمام یادداشت هایی که نوشته اید جستجو کنید. این برنامه به طرز شگفت آوری سریع است. این برنامه رایگان است و در تمام سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس قابل نصب و استفاده است. این برنامه حتی میانبرهای صفحه کلید بسیار جذابی برای تایپ سریعتر دارد.

notepads-notes

برنامه دفترچه یادداشت آیفون برای کاربران اپل

سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض دارای یک نرم افزار یادداشت است که تنها قابلیت آن یادداشت کردن نوشته به صورت ساده و ذخیره کردن آن است. Bear قدرتمند ترین مورد بین اپلیکیشن های ساده دفترچه یادداشت محسوب می‌ شود. هر قابلیتی که جای خالی آن را در Notes احساس می‌کنید در نرم افزار Bear وجود دارد. ظاهر زیبا و پشتیبانی از مدل ‌‎‎های نشانه‌ گذاری را باید از مهمترین ویژگی‌ های این نرم افزار برای افراد تازه‌کار دانست.

سیستم برچسب‌ زدن سلسله مراتبی Bear، آن را از دیگر اپلیکیشن های ساده یادداشت برداری متمایز می‌کند. تنها کافی است تا به عنوان نمونه تگ todo# را به یک نوت اضافه کنید تا به طور خودکار آن را زیر دسته‌ بندی todo فایل‌ بندی کند. اگر به یادداشت، تگ todo/work# را اضافه کنید، این نوشته به زیر مجموعه work به عنوان زیر شاخه‌ای از مجموعه todo اضافه خواهد شد. تمامی این امکانات در نسخه مک این نرم افزار وجود دارد در نسخه iOS اپلیکیشن Bear نیز وجود دارند و تنها تفاوت آن، عدم امکان تقسیم صفحه به دو بخش (حالت Split-Screen) برای مشاهده و ویرایش یادداشت‌ ها است. اگرچه استفاده از این نرم افزار و ویژگی‌ های آن همچون ذخیره خودکار رایگان است، اما برای استفاده از ویژگی همگام‌سازی یادداشت‌ ها بین دستگاه‌ های مختلف، باید سرویس پولی Bear را تهیه کنید. هزینه این سرویس سالانه ۱۵ دلار است.

card

دانلود دفترچه یادداشت رایگان iOS و اندروید

نرم افزار Noty یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ساده دفترچه یادداشت اندروید است که JOT نسخه مشابه این برنامه در iOS است. این دو برنامه مشابه برای دو سیستم عامل منحصر به فرد طراحی شده است. فلسفه اصلی این دو نرم افزار را باید در ویژگی “باز کن و بنویس” دانست. تنها کافی است این اپلیکیشن‌ها را باز کنید و آنچه که در فکرتان است را تایپ کنید و برنامه را ببینید. تمام یادداشت های شما به صورت خودکار به صورت دوره ای ذخیره می شود. دیگر نیازی به دسته‌ بندی، تگ‌ گذاری و دیگر موارد فکر کنید. البته، امکان مشاهده و تغییر دسته‌ بندی یادداشت‌ها در ادامه وجود دارد، مزیت اصلی JOT، عدم احتیاج به تعیین موارد اضافی حین نیاز به یادداشت‌ برداری سریع است. Noty هم دقیقا همین روال را دارد. به محض باز کردن اپلیکیشن، با یک صفحه خالی به عنوان محلی برای نوشتن سریع یادداشت خود روبه ‌رو می‌شوید. بعد از اتمام کار باید گزینه Save را بزنید. به محض انجام این کار، یک یادداشت جدید برای نوشتن متنی تازه ایجاد خواهد شد. کاربر می‌تواند تمامی این یادداشت‌ها را بعدا حذف و یا ویرایش کند، اما امکان دسته ‌بندی آن‌ها وجود ندارد. اگرچه Noty به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های دفترچه یادداشت شناخته می‌شود، اما نبود قابلیت ذخیره خودکار در آن شدیدا احساس می‌شود.

boogie-board-jot

دانلود نرم افزار فوق العاده یادآوری کارهای روزانه برای اندروید و آیفون

در این بخش هم مانند بخش قبلی دو نرم افزار دفترچه یادداشت را به شما معرفی می کنیم. اپلیکیشن های Notable و Quick Notes نیز کار مشابهی را در پلت فرم ها یا سیستم عامل های متفاوت انجام می دهد که Notable برای کاربران اندرویدی است و Quick Notes برای کاربران iOS است.با این اپلیکیشن های جذاب شما می توانید در هر لحظه و حین انجام هر کاری یادداشت برداری کنید. در واقع میانبر این اپلیکیشن‌ ها همواره در پنل اعلانات وجود داشته و کاربر می‌تواند فارغ از محل قرارگیری در رابط کاربری، به محض پایین کشیدن پنجره نوتیفیکیشن سریعا یک یادداشت بنویسد.

اپلیکیشن Notable نسبت به همتای iOS خود قدیمی‌ تر و همچنین قدرتمندتر است. به کمک این برنامه می‌ توانید در آن واحد چندین یادداشت ایجاد کنید. می‌ توان از اپلیکیشن Notable برای نوشتن یادآور استفاده کرد. Quick Notes ابزاری ساده‌تر بوده و در هر زمان تنها یک برگه یادداشت را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد. مزیت مهم این اپلیکیشن امکان تهیه نسخه پشتیبان از تمامی یادداشت‌ ها در iCloud است. همچنین می‌توانید ویجت Quick Notes را در صفحه خانگی قرار داده و به این نحو به اپلیکیشن دسترسی سریع داشته باشید.

notable

دانلود دفترچه یادداشت کروم

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دفترچه یادداشت افزونه Papier است که به گوگل کروم اضافه می شود. Papier را باید یکی از جدیدترین، بهترین و پرکاربردترین افزونه‌ های مرورگر کروم دانست. تنها کافی است یک تب جدید باز کنید و شروع به نوشتن کنید. شما می توانید متون ساده و یا پیچیده مانند یک مقاله را یادداشت و یا کپی پیست کنید. از امکانات دیگر این اپلیکیشن می توان به ایجاد چک باکس و لیست کارهای روزانه اشاره کرد، جالب است بدانید که این افزونه تعداد کاراکترهای موجود در یک متن را شمارش می کند.

Papier را می توان در حالت آفلاین استفاده کرد و متون شما به هیچ فضای ابری برای ذخیره و یا پردازش فرستاده نمی‌شود. وجود حالت شب و همچنین امکان پرینت کردن یادداشت‌ها را باید از دیگر امکان بسیار مهم افزونه Papier دانست. اگر شما طریقه دانلود و ذخیره افزونه را بلد نیستید پیشنهاد می کنیم پست آموزش دانلود و ذخیره کردن افزونه های مرورگر گوگل کروم را مطالعه بفرمایید.

papier

جالب است بدانید که شما می توانید از مرورگرتان به عنوان ویرایشگر متن استفاده کنید که قبلا در پست چگونه از مرورگر خود به عنوان ویرایشگر متن استفاده کنیم؟ آن را آموزش دادیم.

تجربه و نظر شما ؟

تا به حال کدام یک از برنامه های معرفی شده را برای یادداشت برداری نصب کرده اید؟ اگر نرم افزار، افزونه و یا روش دیگری را برای یادداشت برداری در اندروید، آیفون و یا حتی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و… می شناسید، آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی و دانلود 9 تا از بهترین برنامه های امن یادداشت رمز دار
معرفی و دانلود ۹ تا از بهترین برنامه های امن یادداشت رمز دار
چگونه آدرس های اینترنتی و متن ها را آنلاین و به صورت امن برای خود ذخیره و نگهداری کنیم؟
یک محل امن آنلاین برای ذخیره متن و آدرس های اینترنتی مهم داشته باشید
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۲
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۱

نظرات