حل مشکل کم و زیاد نشدن نور LED و LCD صفحه لپ تاپ

۵ روش حل مشکل کم و زیاد نشدن نور LED و LCD صفحه نمایش لپ تاپ

برای اینکه ما بتوانیم به درستی با سیستم مان کار کنیم برخی تنظیمات را انجام می دهیم، یکی از این تنظیمات تنظیم نور مانیتور لپ تاپ است. در برخی از سیستم ها ما با مشکل کم و زیاد نشدن نور مانیتور لپ تاپ مواجه می شویم. اگر ما این مشکل را رفع نکنیم ممکن ات به چشمانمان آسیب زده شود و با سردردهایی همیشگی مواجه شویم. امروز در انزل وب ما سعی داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که به کمک آنها می توانید مشکل کم و زیاد نشدن نور صفحه لپ تاپ خود را حل کنید.

رفع مشکل تنظیم و  کم و زیاد شدن نور ال ای دی و ال سی دی صفحه لپ تاپ

 How to fix Laptop LED / LCD Lighting and Problem

اگر نور مانیتور لپ تاپ شما کم و زیاد نمی شود می تواند ۲ دلیل دلشته باشد: تغییرات سخت افزاری ( مثل تعویض ال سی دی، تبدیل LCD به LED ، تعویض هایولتاژ و…) و دلایل نرم افزاری.

در تغییرات سخت افزاری معمولا بعد از اینکه شما LCD لپ تاپ دل (dell) خودرا عوض می کنید نور صفحه مانیتور کم و زیاد نمی شود و یا اینکه به طور نامنظم تغییر داده می شود. در این وضعیت شما حداکثر ۷۰ درصد نور کامل را دارید و همیشه حداکثر نور را ندارید. شما باید در هنگام تعویض LCD، ال سی دی انتخاب کنید که با لپ تاپ دل (dell) تان هماهنگ باشد. اگر بعد از تعمیر مشکل کم و زیاد نشدن نور صفحه نمایش لپ تاپ برای شما رخ می دهد می توانید با تعمیرکار کامپیوترتان مطرح کنید و از او بخواهید که این مشکل را رفع کند در ضمن شما هرگز نباید به تعمیرکار کامپیوترتان بگویید!

اگر شما درایوهای مربوطه را نصب نکرده باشید مشکل کم و زیاد نشدن نور مانیتور لپ تاپ برای شما رخ می دهد( دلایل نرم افزاری). به طور مثال در لپ تاپ سونی باید درایور Acpi firmware که در صورت نداشتن سی دی یا دی وی دی مربوطه می توانید از سایت سونی دانلود و نصب کنید که در لپ تاپ hp درایور مربوط معمولا به نام QLB و در لپتاپ ASUS درایور مربوط معمولا به نام ATK است. در ادامه پست امروز انزل وب ما روش هایی را که می تواند به شما در کم و زیاد شدن نور لپ تاپ کمک کند معرفی خواهیم کرد، امیدواریم مورد توجه تان واقع شود.

حل مشکل کم و زیاد نشدن نور لپ تاپ با بروزرسانی دستی گرافیک لپ تاپ

نور لپ تاپ شما کم و زیاد نمی شود؟ کارت گرافیک خود را آپدیت کنید. شما می توانید به صورت دستی کارت گرافیک خود را بروزرسانی کنید. اگر نحوه انجام این کار را بلد نیستید مراحل زیر را دنبال کنی:

وارد منوی Start شوید و در قسمت جستجو Device Manager را سرچ کنید، در صفحه باز شده به بخش Display Adapters بروید و روی کارت گرافیک نصب شده راست کلیک کنید، بعد Update Driver Software را انتخاب کنید (اگر دو تا کارت گرافیک دارید برای هر دو این کار را انجام دهید.).

update driver software

بعد روی Search automatically for updated driver software کلیک کنید.

search automatically

ویندوز باید بطور اتوماتیک درایور کارت گرافیکتان را نصب کند. بعد از اتمام سیستم را ریستارت کنید.

 بروزرسانی دستی گرافیک برای حل مشکل کم و زیاد نشدن و تنظیم نور LCD و LED لپ تاپ

برای بروزرسانی دستی گرافیک وارد Device Manager شوید و دنبال Display Adapters بگردید و روی کارت گرافیک نصب شده راست کلیک کنید (اگر دو کارت گرافیک دارید برای هر دو این کار را انجام دهید) و روی Update Driver Software کلیک کنید و این بار روی Browse my computer for driver softwar کلیک کنید

browse my computer

و سپس روی Let me pick from a list of drivers on my computer کلیک کنید و روی تک تک گزینه ها کلیک کنید و next رو بزنید.

browse

کم و زیاد نشدن نور ال ای دی لپ تاپ Lenovo ، Asus و.. با بروزرسانی خودکار گرافیک

همانطور که مشاهده می کنید نصب و دانلود درایور های سخت افزار های سیستم ( Drivers ) به صورت دستی کار وقت گیر و طاقت فرسایی است، مخصوصا پیدا کردن نسخه نرم افزار هماهنگ با لپ تاپ و کامپیوتر شما گاها آزار دهنده می باشد. استفاده از ابزارهای دانلود و تعمیر درایور ویندوز ، نظیر منابع دانلود نرم افزار ، علاوه بر این که پیدا کردن یک برنامه جهت آپیدیت درایور را ساده تر می کنند، با دانلود و راه اندازی خودکار آن ها، به روزرسانی و تعمیر درایورهای ویندوز را ساده تر می کند. جهت بکاپ گیری ، نصب و دانلود خودکار درایور ها در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ ، ۱۰ ، ویستا و XP  پست قبلی انزل وب با عنوان ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر مطالعه بفرمایید.

بهترین نرم افزار های تعمیر درایورهای ویندوز

حل کم و تاریک شدن نور لپ تاپ در ویندوز ۷، ۸، ۱۰ از طریق بایوس

گاهی علت کم و زیاد نشدن نور صفحه نمایش لپ تاپ ، تنظیمات نامناسب BIOS است که لازم است برای رفع این مشکل ، تنظیمات پیش فرض BIOS را مجددا فعال کنیم. چگونگی انجام این کار را قبلا در انزل وب در پست ۵ راه حل کاربردی برای رفع خطای Missing Operating System ویندوز آموزش دادیم. همچنین پیشنهاد میکنیم که تنظیمات مربوط به کلید های صفحه کلید خود را در بایوس پیدا کنید و تنظیمات را بررسی کنید امکان دارد اتفاقی این قسمت را دستکاری کرده باشید. بعد از بررسی تنظیمات بایوس شما می توانید موقع روشن شدن سیستم، قبل از بالا آمدن سیستم، دکمه ها را تست کنید و  یا از یک نسخه لینوکس استفاده کنید و بررسی کنید که آیا در آنجا هم مشکل وجود دارد یا نه.

bios

آموزش رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه مانیتور لپ‌ تاپ با ریستور کردن سیستم

ریستور یا بازگردانی سیستم ( System Restore ) ، قابلیتی در ویندوز است که امکان بازگردانی سیستم به حالت قبلی را فراهم می کند. این قابلیت به خصوص زمانی که نمی توانید به خوبی برنامه ای را نصب کنید یا تنظیمات فعلی ویندوز  مانند کم و زیاد نشدن نور صفحه نمایش لپ تاپ بهم خورده است به شما کمک می کند. گاهی بازگردانی سیستم ، به خوبی صورت نمیگیرد و مشکلاتی را ایجاد می کند که با به کارگیری ۱۲ روش کاربردی که قبلا در انزل وب به شما معرفی کردیم ، می توانید مشکلاتی را که ممکن است حین System Restore با آن مواجه می شوید را برطرف نمایید.

نکاتی برای برطرف کردن مشکلات System Restore در ویندوز

در صورتی که با روش های یاد شده مشکل شما حل نشد باید ویندوز خود را آپدیت کنید ، برای نصب و آپدیت دسته ای برنامه ها پیشنهاد می کنیم پست نصب و آپدیت دسته ای بیش از ۵۰ برنامه ضروری و رایگان ویندوز را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در پست آموزشی امروز، ما سعی کردیم بهترین روش هایی که شما می توانید مشکل کم و زیاد نشدن نور صفحه نمایش لپ تاپ لنوو ، ایسوس و.. خود را حل کنید را آموزش دهیم، چنانچه شما روش دیگری می شناسید و یا اینکه در این زمینه تجربه ای دارید، آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما: بررسی مزایا و معایب صفحه نمایش Super AMOLED ، AMOLED و IPS LCD
راهنما: بررسی مزایا و معایب صفحه نمایش Super AMOLED ، AMOLED و IPS LCD
آموزش 4 روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ
آموزش ۴ روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ
بررسی: فناوری IPS چیست؟ کاربرد پنل IPS در تلوزیون
بررسی: فناوری IPS چیست؟ کاربرد پنل IPS در تلوزیون
راهنما: تلوزیون QLED چیست؟ بررسی تفاوت QLED با OLED
تلوزیون QLED چیست؟ بررسی مزایا ، معایب و تفاوت QLED با OLED

نظرات

صفحات 1 2 3 4