حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در اندروید

۸ روش حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با آن روبرو می شوند خطاهای “برنامه نصب نشد” است که در هنگام نصب برنامه ها و بازی های اندروید مشاهده می کنند. مشکل نصب نشدن بازی و برنامه های اندروید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در آموزش امروز انزل وب نحوه حل مشکل خطاهای App Not Installed یا Application not Installed را به شما آموزش خواهیم داد.

۸ روش رفع مشکل نصب نشدن برنامه و حل خطا App not installed در اندروید

?How to Fix App Not Installed Error on Android Phone

تقریبا ۸۰% از مردم سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهند. هنگامی که قصد دارید برنامه ای را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنی، بخصوص وقتی که برنامه های منبع ناشناخته را بخواهید نصب کنید پیغام خطای نصب نشدن برنامه یا App Not Installed رخ می دهد و این یک مسئله رایج در دستگاه های اندروید Kitkat، Lollipop، Marshmallow و غیره است، در صورتی که علاوه بر خطای نصب نشدن برنامه با خطای  Unfortunately has stopped روبه رو هستید پیشنهاد می کنیم پست ۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید را مطالعه بفرمایید. به طور عمده خطای نصب نشدن برنامه ممکن است به چند دلیل رخ دهد:

  • برنامه نصب یا یکی از فایل های اصلی خراب شده باشند و یا دستکاری شده باشند که نحوه دستکاری فایل های apk را قبلا در پست ویرایش و دستکاری برنامه های (APK) اندروید آموزش دادیم.
  • مجوزهایی که در گوشی هوشمند خود تعریف کرده اید مانع نصب برنامه شود.
  • نرم افزار ممکن است برای سخت افزار شما و یا نسخه سیستم عامل شما مناسب نباشد.
  • نصب یک برنامه تایید نشده Unsigned نیز ممکن است موجب خطای app not installed شود.
  • حافظه شما پر شده باشد.
  • کارت حافظه قابل شناسایی نباشد.

قبلا در انزل وب ۱۰ روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید را به شما معرفی کردیم در ادامه روش های حل خطای Application not Installed را به شما معرفی خواهیم کرد.

App-not-installed

نصب نشدن برنامه در اندروید App not installed

برنامه هایی که بدون امضا و یا به اصطلاح Unsigned هستند روی گوشی اندروید شما نصب نمی شوند، برای حل این مشکل برنامه ZipSigner را از گوگل پلی دانلود کنید. برنامه را نصب و اجرا کنید. داشبورد برنامه را باز کنید و روی Choose input/output تپ کنید و فایل apk مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا روی Sign the file تپ کنید. اجازه دهید پردازش کامل شود و سپس فایل apk امضا شده را نصب کنید.

main-qimg

هیچ برنامه ای نصب نمیشه؟ همه تنظیمات برنامه را مجددا تنظیم کن

برای تنظیم مجدد تنظیمات برنامه به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید. Apps manager را باز کنید و روی ایکن menu تپ کنید و Reset App Preferences را انتخاب کنید.

Reset App Preferences

رفع مشکل App not installed با تغییر ورژن برنامه

با تغییر کدهای برنامه شما می توانید مشکل نصب نشدن برنامه را حل کنید. برای این کار برنامه APK Editor را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. حالا برنامه را باز کنید و بر روی Select APK from APP یا Select an Apk File تپ کنید. حالا به برنامه نگاه کنید و روی Common edit کلیک کنید. در اینجا نام نسخه را به نسخه قدیمی تر تغییر دهید، شما حتی می توانید شماره SDK را تغییر دهید، برنامه خود را در هر دستگاه دیگری که شبیه دستگاه شما است، نصب کنید و شماره SDK را بررسی کنید. تغییرات را در APK Editor App اعمال کنید. برنامه ای که قبلا نصب کرده اید را حذف کنید و نرمایه ای که با ADK Editor ویرایش کرده اید را نصب کنید.

APK-Editor-Pro-Full-Apk

 پاک کردن کش و داده از Package Installer برای حل پیغام App not installed

برای رفع غیرفعال شدن install برای نصب برنامه در اندروید تنظیمات دستگاه Android خود را باز کنید و به دنبال گزینه ای به نام Apps یا Manage apps بگردید و روی آن تپ کنید. زیر system Apps برای Package Installer بگردید. شما دو گزینه Clear data و Clear cache را پیدا خواهید کرد (کاربران مارشمالو گزینه Storage  را برای پاک کردن داده و کش بررسی کنند). برای حل مشکل نصب نشدن برنامه حالا داده و کش را پاک کنید.

clear data

علت نصب نشدن اینستاگرام ، تلگرام و.. روی اندروید

unknown sources یکی از قسمت های امنیتی در اندروید می باشد که اجازه نصب نرم افزار هایی که مستقیم از مارکت دانلود نمی شوند را نمی دهد . برای حل این مشکل باید unknown sources را فعال کنید که باید مسیر settings->security->unknown sources را طی کنید.

enable-unknown-sources-android-install-apps-outside-play-store

غیرفعال شدن install برای نصب برنامه در اندروید

اگر install برنامه برای شما غیر فعال شده است دلیل آن یکی از برنامه هایی است که بر روی گوشی خود نصب کرده اید که باید این برنامه را از روی گوشی خود حذف کنید تا دکمه install برای شما نمایش داده شود و یا ممکن است به دلیل کمبود فضای آزاد برنامه شما نصب نشود. در صورتی که فضای آزاد ندارید برنامه های غیر ضروری را حذف کنید، برای این کار به قسمت Settings بروید. سپس Application Manager یا Apps را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

manager

حالا برنامه ای که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا صفحه App Info باز شود سپس روی Uninstall تپ کنید.

uninstall

علت نصب نشدن بعضی برنامه ها در اندروید

ممکن است گوشی شما SD کارت شما را نشناسد و برنامه به همین خاطر نصب نشود برای شناساندن کارت حافظه به Settings بروید و از گزینه های ظاهر شده Storage را انتخاب کنید و روی Mount SD Card در صفحه Storage Info تپ کنید. شما حالا می توانید دستگاه تان را ریستارت کنید و برنامه را نصب کنید.در صورتی که حافظه داخلی دستگاه شما کم است از ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت استفاده کنید.

SD card

فرمت کردن کارت حافظه (SD Card) در سیستم عامل اندروید

برای حل مشکل نصب نشدن برنامه می توانید کارت حافظه خود را فرمت کنید اما توجه کنید که با اینکار تمام اطلاعات شما از روی کارت حافظه پاک خواهد شد. در مرحله اول اگر کارت حافظه خود را درون دستگاه اندرویدی خود وارد نکرده اید ، آن را متصل کنید. سپس به قسمت تنظیمات “Settings” گوشی یا تبلت اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه Storage را تپ کنید و روی Format SD Card ضربه بزنید. پس از لمس Format SD card پیغامی را مشاهده خواهید نمود که برای تایید آن میبایست OK را لمس کنید.

format

نکاتی در مورد نصب نشدن بعضی برنامه ها در اندروید

در هنگام نصب برنامه به نکات زیر توجه فرمایید:

  • فایل .android_secure/smdl2tmpl.asec را از SD کارت پاک کنید.
  • گوشی را ریبوت کنید و حتی باتری را بیرون بیاورید.
  • تمام نخسه های قبلی برنامه را پاک کنید و یک نسخه دیگر از همان برنامه را نصب کنید.
  • در حالی که در حال نصب برنامه هستید گوشی را به کامپیوتر وصل نکنید.
  • تنها از گوگل پلی استفاده کنید ، برای دانلود مسقیم از گوگل پلی میتوانید از پست حل مشکل This item is not available in your country ، روش های دانلود مستقیم و بدون تحریم از گوگل پلی استفاده کنید.
  • خیلی از برنامه ها و بازی ها به علت فارسی بودن منوی گوشی نصب نمی شوند کافی است از تنظیمات گوشی، منوی گوشی و یا تبلت تان را به زبان انگلیسی تغییر دهید و برنامه را دوباره نصب کنید.
  • امکان داره بازی یا برنامه مورد نظر شما نیاز یه روت داشته باشه پس باید برای نصب آن گوشی خود را روت کنید، قبلا در انزل وب بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید را آموزش داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه فرمایید.
  • مطمئن شوید که فایلی که دانلود کرده اید خراب نیست.

google play

در آخر در صورتی که سرعت گوشی اندروید و تبلت شما پایین است پیشنهاد می کنیم پست ۱۳ روش افزایش سرعت اندروید را مطالعه فرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد شما به راحتی می توانید خطای نصب نشدن برنامه در گوشی های اندروید را حل کنید، در صورتی که از روش های بالا برای حل خطای App not installed استفاده کردید و یا ترفندها و برنامه های مشابه دیگری جهت نصب برنامه در اندروید می شناسید آن را در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • رضا says:

    سلام.من گوشیم A7هست حافظش پر بود رفتم توی برنامه ها مقداری از حافظه پنهان و داده ها رو پاک کردم الان وی پی ان کار نمیکنه وبرنامه جدید هم نصب نمیشه وکار نمیکنه..باید چکار کنم

  • ماهان says:

    من یه برنامه میخاستم نصب کنم مینوشت بسته معتبر نیست این مشکلش برمیگرده به خراب بودن فایلش؟آخه دیدم یه عده تونسته بودن نصب کنن

  • Fatemeh says:

    سلام، حدود یک ماهه که برنامه ها خیلی طول میکشه که نصب بشه، حدودا یک ساعت، گوشی سامسونگ A7 هست، حافظه هم پر نیست، لطفا راهنمایی کنید

صفحات 1 5 6 7