حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی

۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را به پریز وصل کرده باشید اما وقتی به آیکن باتری روی صفحه نمایش نگاه می کنید اثری از شارژ شدن نبینید. در این لحظه شاید فکر کنید که باتری گوشی تان خراب شده است و باید آن را عوض کنید اما قبل از خرید باتری بهتر است روش هایی که ما امروز در انزل وب به شما معرفی میکنیم را امتحان کنید چون گاهی مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت در حالت خاموش و روشن یک راه حل ساده دارد.

۱۳ روش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن و خاموش

How to fix a phone that won’t charge properly

اگر گوشی خود را به شارژ می زنید و شارژ نمی شود چند راه حل ساده وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به راحتی مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت خود را حل کنید. قبلا در انزل وب در مورد علت زود تمام شدن شارژ گوشی و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ صحبت کردیم، در ادامه پست امروز انزل وب راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت را به شما آموزش خواهیم داد.

androidpit-samsung-fast-charger

۱- مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی ارتباط برقرار نکردن پورت USB با شارژر micro USB است. شما می توانید با استفاده از یک چیز نوک تیز تعمیر سخت افزاری جزئی انجام دهید و زائده درون پورت USB گوشی را جا به جا کنید. بعد از جابه جایی باتری را در گوشی خود قرار دهید و شارژر را به آن وصل کنید و بررسی کنید ببینید آیا گوشی شما شارژ می شود یا نه.

motrola

۲- علت شارژ نشدن باتری تبلت و گوشی هواوی ، لومیا و..

اگر گوشی خود ر در جیب یا کیف خود قرار داده باشید ممکن است آشغال های ریزی که در کیف یا جیب شما وجود دارد وارد پورت شارژر گوشی شما شده باشد و به همین علت این آشغال ها از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کنند. برای حل این مشکل با کمپرس هوا می توانید این مشکل را رفع کنید.

lg-g4-samsung-galaxy-s5-usb-w782

۳- مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون و اندروید

مشکلی که بیشتر کاربران اپل با آن مواجه هستند این است که کابل شارژرشان خراب می شود چون طول عمر کابل های اصل یا اورجینال اپل بسیار کم است. برای اینکه مطمئن شویدکه اشکال از کابل تان است یا نه کابل دیگری را به گوشی خود وصل کنید و بررسی کنید ببینید که آیا گوشی شما شارژ می شود یا نه. اگر شارژ شد که باید یک کابل برای خود تهیه کنید در غیر این صورت مشکل از جای دیگری است. برای جبوگیری از خراب شدن کابل شارژر پست با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید را مطالعه بفرمایید.

androidpit-USB-1-w782

۴- دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون، سامسونگ، HTC و…

خب بعد از بررسی کابل نوبت به بررسی آداپتور شارژر می رسد. اگر شارژر شما دو تیکه است یعنی کابل از آداپتور جدا می شود ممکن هست بخاطر اینکه کابل را زیاد جدا و وصل کردید پورت آداپتور شل یا خراب شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از آداپتور نیست کابل و آداپتور را به گوشی دیگری بزنید و مطمئن شوید که مشکل از آداپتور نیست. بهتر است از سالم بودن پریز برق هم اطمینان حاصل کنید.

اmotorola-quick-charger-6-w782

۵- موارد ایمنی شارژ کردن گوشی

شارژکردن طولانی مدت گوشی ممکن است باعث انفجار باتری گوشی شما شود بنابراین گوشی خود را خیلی زیاد شارژ نکنید. اگر می خواهید کابل را عوض کنید از کابل های بی کیفیت استفاده نکنید چونکه ممکن است دستگاه هوشمند شما خراب شود. توجه داشته باشید که گوشی خود را در محیط های مرطوب و خیلی گرم شارژ نکنید.

۶- رفع مشکل شارژ نشدن گوشی با تعویض باتری

اگر مدت زمان زیادی است که باتری خود را خریداری کرده اید ممکن است باتری شما خراب شده باشد. شما می توانید این باتری های خراب را خیلی راحت تشخیص دهید چون باتری متورم می شود و یا مایعی از باتری بیرون می آید که قابل تشخیص است.

اگر باتری از گوشی شما جدا نمی شود می توانید گوشی خود را روی سطح صافی بچرخانید اگر چرخش گوشی به سختی صورت می گیرد این به معنای متورم شدن باتری گوشی شما است. در صورت خراب شدن باتری جایگزین مناسبی را خریداری کنید.

ANDROIDPIT-battery-1-w782

۷- مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن

اگر قصد دارید که گوشی تان سریع شارژ شود به جای اینکه از پورت های USB برای شارژ شدن گوشی خود استفاده کنید آن را به پریز برق وصل کنید. پریز برق ۵ برابر سریعتر از پورت های یو اس بی گوشی شما را شارژ می کند.

 

android-usb-smartphone-pc-2-w782

۸- حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی با بازگشت به آپدیت قبلی سیستم عامل

اگر شما سیستم عامل قدیمی گوشی خود را بروزرسانی کنید می تواند باعث کاهش طول عمر باتری شود. برای حل شارژ نشدن گوشی پیشنهاد می کنیم که سیستم عامل گوشی خود را به ورژن های قدیمی بازگردانید. بشما می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی خود و با مشاهده قسمت About phone از آخرین به روز رسانی ها مطلع شوید.

Androidpit-System-update-Nexus-6P-2-w782

۹- نحوه شارژ سریعتر باتری گوشی ها

در هنگام شارژ شدن گوشی از گوشی خود استفاده نکنید چونکه این کار باعث می شود که مدت زمان بیشتری طول بکشد تا باتری شارژ شود. بیشتر ما عادت داریم که در حالی که گوشی خود را به پریز برق وصل کردیم و گوشی در حال شارز شدن است بازی می کنیم و یا اینکه به وای فای وصل شدیم و در اینترنت و برنامه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام هستیم که این خود باعث دیر شارژ شدن گوشی می شود. بهتر است گوشی خود را خاموش کنید و یا اینکه آن را در حالت پرواز قرار دهید و بعد به شارژر وصل کنید. این کار باعث سریعتر شارژ شدن باتری گوشی شما می شود.

۱۰- رفع مشکل شارژ نشدن گوشی با کالیبره کردن باتری ها

اگر ظرفیت باتری دستگاه شما با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه صفر می شود یا بدون اتصال دستگاه به شارژر، نشانگر شارژ باتری فعال و مراحل افزایش ظرفیت را نشان می دهد، اطلاعات ثبت شده از باتری نیازمند کالیبراسیون است.

ANDROIDPIT-battery-5-w782

۱۱- حل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن با برنامه Ampere

برنامه Ampere یک برنامه رایگان است که می توانید آن را دانلود و اجرا کنید. وقتی که شارژ خود را وصل می کنید باید قسمت شارژ شدن باتری در گوشی به رنگ سبز در بیاید. اگر علامت شارژ شدن گوشی را نمی بینید یا هیچ اتفاقی نمی افتد به این معنا است که دستگاه شارژ نمی شود. این برنامه آمار شارژ را به شما نشام می دهد از جمله حداکثر و حداقل سطوح لود ( میلی آمپر)، ولتاژ و حداکثر جریان.این برنامه همپنین یک روش عالی برای پیدا کردن بهترین عملکرد شارژر است. با استفاده از این برنامه شما می توانید بهترین پریز و کابل برای شارژ گوشی را پیدا کنید.

apmre

۱۲- افتادن گوشی در آب و شارژ نشدن باتری گوشی

اگر گوشی شما در آب افتاده است و روشن نمی شود بهترین راه حل این است که باتری را عوض کنید. اما باید تا جایی که امکان دارد از افتادن گوشی در آب جلوگیری کنید.

AndroidPIT-samsung-galaxy-s7-water-active-w782

۱۳- حل مشکل شارژ نشدن باتری تبلت و گوشی با راه اندازی مجدد

در موارد نادر راه اندازی مجدد می تواند مشکل شارژ نشدن باتری گوشی را حل کند. اگر شما تمایل دارید که بدون شارژر باتری گوشی خود را شارژ کنید پیشنهاد می کنیم که روش هایی که قبلا در انزل وب در پست روش های شگفت انگیز شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب تا ماساژ با دست معرفی کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

در آخر در صورتی که با مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ مواجه هستید پیشنهاد می کنیم پست عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

تجربه و ایده شما ؟

اگر شما نیز روش های دیگری برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری در گوشی های هوشمند سامسونگ، اپل ، هواووی و غیره را می شناسید حتما تجربیات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

شخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل سامسونگ
۲۱ روش تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل ، سامسونگ و..
روش های شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب زمینی تا ماساژ با دست
روش های شگفت انگیز شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب تا ماساژ با دست
5 ترفند جهت جلوگیری و تعمیر پارگی و خراب شدن کابل شارژر گوشی آیفون ، اندروید و..
با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید !

نظرات

  • ...... says:

    سلام خواهشا جواب بدید من تبلتما عصر زدم شارژ وقتی بعد یه ساعت دیدم دوتا بیشتر شارژ نشده بود الانم زدم شارژر عوض کردم فرقی نکرد نشون میده شارژ میشه اما فقط علامتشه همین سریع جواب بدید همه کارای درسیم داخلشه ?

  • جلال says:

    تبلت لنووی من یه چند روزی خیلی کند شارژ میشه نمی دونم مشکلش کجاست ؟به دلیل کرونای لعنتی بیرون هم نمی ریم ..برخی میگن اشکال از یوس بی تبلته

  • ترنم says:

    من تبلتمو هر چی میزنم به شارژر شارژ نمیکنه مارکشم ایسوزه لطفا کمکم کنین الان کرونا اومده نمیشه رفت بیرون که

  • مجتبی says:

    سلام من گوشیم هواوی جی ۷۳۰ یک وارگی از تو شارژ در میارم بعد بهش دست نمیزنم بعد نگاه می کنم میبینم شده از ۱۰۰ درصد شده ۹۲ درصد از چیه

  • amir says:

    اونایی ک گوشی شون شارژ نمیشه از شارژره برامن از شارژر بودش

  • mansour says:

    روش ٢دوم مشکل منو حل کرد امتحان کنید

  • الهه says:

    تبلت من شارژش وقتی سفر میشه باید ساعت ها بمونه تو شارژ تا تازه باطریش بشع یک درصد الان بازم باطریش شده صفر دو روزه گذاشتم شارژ ولی اصلا یک درصد هم نشده!!!!!!!چیکار کنم؟ توروخدا اگه کسی راه حلی داره بگه:(

    • علی says:

      توی تبلتت یه چیز کوچیکی هست ک نیمسوز شده ببر تعمیر حدود ۴۰ ۵۰ تومن میگیره درستش میکنه

    • لیلی says:

      مال من هم اینطوری شده منم نمیدونم واقعا باید ببری پیش تعمیرکار خود تبلتت منم ۳ روز زدم نشد

  • زهرا says:

    سلام خداقوت. خداخیرتون بده عجیب بوود برام چن روز بود که گوشیم شارژنمیشد و وقتی خاموشش میکردم فقط شارژ میشد میخواستم برم باتریش رو عوض کنم و ….که با این مطلب مشکلم حل شد نرم افزار ampere رو نصب کردم گوشیم الان درحال شارژ هس و روشن هس خداااااخیرتون بده دعاتون کردم

  • محمد says:

    سلام
    من گوشیم مشکل دیر شارژ شدن داره
    در صورتی که فست شارژ ۳ هم هست
    نمیدونم مشکل از کجاس
    باید باطری عوض بکنم؟!

  • Fatemeh says:

    من باتری وسوکتمو تازه امروز عوض کردم و وقتی زدم به شارژ تا ۹۱ طی ۳ ساعت شارژ شد اما بعدش روی ۹۱درصد موند و دیگه شارژ نشدد،چیکار کنم،مشکل از سوکته یا باتری؟

  • Fatemeh says:

    من گوشیمو تازه باتریشو عوض کردم و اینکه سوکتشم تازه عوض کردم،ولی امروز که زدم تو شارژ(بعد از عوض کردن باتری و سوکت)روی ۹۱درصو مونده بود و دیگه شارژ نمیشد???به نظرتون چیکار میشه کرد وقتی تا یه حایی شارژ میشه ولی بعد روی یه درصدی میمونه باید چیکار‌کرد،باتری مشکل داره یا سوکت؟؟؟

  • Fatemeh says:

    من گوشیمو تازه باتریشو عوض کردم و اینکه سوکتشم تازه عوض کردم،ولی امروز که زدم تو شارژ(بعد از عوض کردن باتری و سوکت)روی ۹۱درصو مونده بود و دیگه شارژ نمیشد???

    • Helia says:

      وای مال منم میمونه رو ۵۶ درصد دگ شارژ نمیشه توروخدا اگه فهمیدی به منم بگو

  • حامد says:

    سلام گوشیم هنگام اتصال به شارژر علامت شارز میاد ولی شارز نمیشه و کمتر میشه چیکار کنم

  • رضا رستمی says:

    باسلام و خسته نباشین خدمت عزیزان
    بنده یک تبلت لنوو صفر و اکبند دارم که متاسفانه وقتی روشن هست میزنی به شارژ تبلت خاموش میشه بایستی باتری رو دربیاری و دوباره جا بندازی تا روشن بشه در ضمن هنگام خاموش بودن هم شارژ نمیکنه ممنونم از یاری و همکاریتان لطفا در این خصوص کمکم کنین با تشکر ارادتمندم

  • Kimiya says:

    با سلام
    گوش من مشکل شارژ شدن هربار که به شارژر وصلش میکنم باید یک بار خاموش روشنش کنم تا شارژ بشه در غیر اینصورت این اتفاق نمیفته
    میخواستم بدونم مشکلش چیه و آیا راه حلى واسش هست یا نه
    ممنون

  • بابک says:

    ممنون بابت راه حل هاتون،من راه اول رو امتحان کردم و مشکلم سریع برطرف شد.

  • حمید says:

    سلام
    من به گوشی بلک بری دارم گوشی وقتی روشنه شارژ همیشه وقتی گوشی رو خاموش میکنم یا شروع مجدد میکنم گوشی شارژ میشه لطفا منو راهنمایی کنید زیست کارخانه هم کردم درست نشده است

  • سوگل says:

    سلام من گوشیمو میزنم شارژ علامت شارژش میاد وقتی شارژرو جدا میکنم باز همون حالت رو داره بعد هر بار ک از شارژر جدا میکنم باید یه دور خاموش روشن کنم ک علامت شارژ بره
    میشه راهنمایی کنید ؟چکارش کنم؟

    • اکرم says:

      سلام گوشی شوهرم خاموش شده هر کاری میکنم گوشیش شارژ نمیشه روشن میشه ولی بعلت صفر بودن باطری خاموش میشه تورو خدا بگین چ کار کنم درست بشه ؟؟

  • محمد says:

    سلام گوشی من وقتی به پریز وصل می شد علامت شارژ را نشان می داد ولی به صورت ثابت نشان می داد یعنی روی ایکن باتری کم و زیاد نمی شد فقط ثابت بود با تعویض پریز گوشیم شروع به شارژ کردن کرد.

    • سینا says:

      دمت گرم پاداش داشتم کلافه میشدم تو اوضاع کرونا گفتم چیکار کنم زدم به یه پیریز دیگه شارژ کرد

  • سینا عزت زاده says:

    سلام من تبلت لنوو دارم موقعی که میزنی تو شارژ شارژ نمیشه و علامت شارژ نمیاد ولی اگه تبلتم رو خاموش کنم بعد خاموش شدن علامت شارژ شدن میاد

  • مریم says:

    سلام وااای من اندرویدم ۷بود بعد بروز رسانی امد اندرویدم شد ۸ الان میزنم شارژ اگه ازش استفاده کنم علامت شارژ میاد بالا ولی شارژ خالی میشه و در صورتی شارژ میشه ک گوشیم خاموش باشه حتی گاهی از ۹درصد به ۰میرسه مدل گوشیممG5prim تروخدا زود جواب بدید من خیلی نگرانم

  • fatemeh says:

    سلام من سیستم گوشیم رو ارتقاء دادم ازاون موقع دیر شارژ میشه.اوایل رو حالت fast charging بود خیلی زود شارژ میشد.توروخدا بگید چی کارکنم.مدل گوشیمasus……ZenFone 2

  • Minaa says:

    سلام‌تروخداجواب بدین گوشی منj7coreهسش وقتی موقع شارژشدن ب بالای ۹۵درصد میرسه خود بخود میادپاین ترمثلارو۹۲ میمونه دوبارهدشارژمیشه دلیلش چی میتونه باشه

  • AlONE says:

    سلام من گوشی اکسپریا تی دارم وقتی میزنم شارژ علامت شارژ میاد ولی گوشی شارژ نمیشه اصلا در صد ثابت میمونه باطری رو تست کردم سالمه با شارژر همه کاره شارژ کردن ۱.۵ روز مصرف کردم در حالتی که دیتا روشن بود ایراد از کجاست ؟
    ممنونم اگه سریع تر جواب بدید؟

  • علی says:

    گوشی ۴۰درصد شارژ میشه بعد وقتی بشارژه شارژش خالی میشه . ولی یمدت بعد کلا شارژ نمیشد باتری رو ک عوض کردم گوشی رو عوض کردم ولی از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر ب شارژ بود ولی شارژش نه یک درصد کم شد و نه زیاد شد.ممنون میشم کمک کنید.

  • احسان says:

    با سلام.من گوشیمو به شارژ میزنم علامت شارژ شدن بالا صفحه نمایش داده میشه اما شارژ گوشی ثابته و بالا نمیره ممنون میشم کمکم کنید با تشکر

  • حنانه says:

    سلام گوشی من شارژ نمیشه اشغالم بهش نچسبیده تو رو خدا کمکم کنید

  • علیرضا says:

    با سلام . سپاس از لطفتان. برای من کاربردی و مفید بود. بسیار ممنونم.

  • علی برزگر says:

    سلام دوستان عزیز یک روش بسیار کار آمد برای شارژ نشدن گوشی ابتدا گوشی خود را به تنظیمات کار خانه باز گردانی کنید.درست است با این کار همه ی اطلاعات گوشی شما پاک می شود اما کار آمد ترین راه است. بعد از بازیابی به تنظیمات کار خانه مشکل حل میشود اگر این مشکل حل نشد گوشی خود و پورت شارژ گوشی را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. و بعد ۱۵ دقیقه گوشی را به شارژ وصل کنید با سرعت حیرت آوری شارژ میشود. امید وارم شما هم مثل من نتیجه بگیرید.

  • زهرا says:

    سلام خسته نباشید
    گوشیم دست یکی از بچه های فامیل بود نمیدونم تو کدوم قسمت از تنظیمات رفته که حالا وقتی گوشیم رو میزنم شارژ بشه علامت شارژ شدن میاد ولی شارژ نمیشه

    • میلاد says:

      حالا چرا میندازی گردن بچه
      به نظرت ممکنه تو گوشی یه گزینه ای باشه که با فعال کردن اون ,گوشی در حال شارژ باشه ولی شارژ نشه!!
      شاید باطریش خرابه عوض کن امیدواریم درست شه . موفق باشی

صفحات 1 2 3