حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی

۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را به پریز وصل کرده باشید اما وقتی به آیکن باتری روی صفحه نمایش نگاه می کنید اثری از شارژ شدن نبینید. در این لحظه شاید فکر کنید که باتری گوشی تان خراب شده است و باید آن را عوض کنید اما قبل از خرید باتری بهتر است روش هایی که ما امروز در انزل وب به شما معرفی میکنیم را امتحان کنید چون گاهی مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت در حالت خاموش و روشن یک راه حل ساده دارد.

۱۳ روش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن و خاموش

How to fix a phone that won’t charge properly

اگر گوشی خود را به شارژ می زنید و شارژ نمی شود چند راه حل ساده وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به راحتی مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت خود را حل کنید. قبلا در انزل وب در مورد علت زود تمام شدن شارژ گوشی و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ صحبت کردیم، در ادامه پست امروز انزل وب راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن گوشی و تبلت را به شما آموزش خواهیم داد.

androidpit-samsung-fast-charger

۱- مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی ارتباط برقرار نکردن پورت USB با شارژر micro USB است. شما می توانید با استفاده از یک چیز نوک تیز تعمیر سخت افزاری جزئی انجام دهید و زائده درون پورت USB گوشی را جا به جا کنید. بعد از جابه جایی باتری را در گوشی خود قرار دهید و شارژر را به آن وصل کنید و بررسی کنید ببینید آیا گوشی شما شارژ می شود یا نه.

motrola

۲- علت شارژ نشدن باتری تبلت و گوشی هواوی ، لومیا و..

اگر گوشی خود ر در جیب یا کیف خود قرار داده باشید ممکن است آشغال های ریزی که در کیف یا جیب شما وجود دارد وارد پورت شارژر گوشی شما شده باشد و به همین علت این آشغال ها از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کنند. برای حل این مشکل با کمپرس هوا می توانید این مشکل را رفع کنید.

lg-g4-samsung-galaxy-s5-usb-w782

۳- مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون و اندروید

مشکلی که بیشتر کاربران اپل با آن مواجه هستند این است که کابل شارژرشان خراب می شود چون طول عمر کابل های اصل یا اورجینال اپل بسیار کم است. برای اینکه مطمئن شویدکه اشکال از کابل تان است یا نه کابل دیگری را به گوشی خود وصل کنید و بررسی کنید ببینید که آیا گوشی شما شارژ می شود یا نه. اگر شارژ شد که باید یک کابل برای خود تهیه کنید در غیر این صورت مشکل از جای دیگری است. برای جبوگیری از خراب شدن کابل شارژر پست با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید را مطالعه بفرمایید.

androidpit-USB-1-w782

۴- دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون، سامسونگ، HTC و…

خب بعد از بررسی کابل نوبت به بررسی آداپتور شارژر می رسد. اگر شارژر شما دو تیکه است یعنی کابل از آداپتور جدا می شود ممکن هست بخاطر اینکه کابل را زیاد جدا و وصل کردید پورت آداپتور شل یا خراب شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از آداپتور نیست کابل و آداپتور را به گوشی دیگری بزنید و مطمئن شوید که مشکل از آداپتور نیست. بهتر است از سالم بودن پریز برق هم اطمینان حاصل کنید.

اmotorola-quick-charger-6-w782

۵- موارد ایمنی شارژ کردن گوشی

شارژکردن طولانی مدت گوشی ممکن است باعث انفجار باتری گوشی شما شود بنابراین گوشی خود را خیلی زیاد شارژ نکنید. اگر می خواهید کابل را عوض کنید از کابل های بی کیفیت استفاده نکنید چونکه ممکن است دستگاه هوشمند شما خراب شود. توجه داشته باشید که گوشی خود را در محیط های مرطوب و خیلی گرم شارژ نکنید.

۶- رفع مشکل شارژ نشدن گوشی با تعویض باتری

اگر مدت زمان زیادی است که باتری خود را خریداری کرده اید ممکن است باتری شما خراب شده باشد. شما می توانید این باتری های خراب را خیلی راحت تشخیص دهید چون باتری متورم می شود و یا مایعی از باتری بیرون می آید که قابل تشخیص است.

اگر باتری از گوشی شما جدا نمی شود می توانید گوشی خود را روی سطح صافی بچرخانید اگر چرخش گوشی به سختی صورت می گیرد این به معنای متورم شدن باتری گوشی شما است. در صورت خراب شدن باتری جایگزین مناسبی را خریداری کنید.

ANDROIDPIT-battery-1-w782

۷- مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن

اگر قصد دارید که گوشی تان سریع شارژ شود به جای اینکه از پورت های USB برای شارژ شدن گوشی خود استفاده کنید آن را به پریز برق وصل کنید. پریز برق ۵ برابر سریعتر از پورت های یو اس بی گوشی شما را شارژ می کند.

 

android-usb-smartphone-pc-2-w782

۸- حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی با بازگشت به آپدیت قبلی سیستم عامل

اگر شما سیستم عامل قدیمی گوشی خود را بروزرسانی کنید می تواند باعث کاهش طول عمر باتری شود. برای حل شارژ نشدن گوشی پیشنهاد می کنیم که سیستم عامل گوشی خود را به ورژن های قدیمی بازگردانید. بشما می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی خود و با مشاهده قسمت About phone از آخرین به روز رسانی ها مطلع شوید.

Androidpit-System-update-Nexus-6P-2-w782

۹- نحوه شارژ سریعتر باتری گوشی ها

در هنگام شارژ شدن گوشی از گوشی خود استفاده نکنید چونکه این کار باعث می شود که مدت زمان بیشتری طول بکشد تا باتری شارژ شود. بیشتر ما عادت داریم که در حالی که گوشی خود را به پریز برق وصل کردیم و گوشی در حال شارز شدن است بازی می کنیم و یا اینکه به وای فای وصل شدیم و در اینترنت و برنامه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام هستیم که این خود باعث دیر شارژ شدن گوشی می شود. بهتر است گوشی خود را خاموش کنید و یا اینکه آن را در حالت پرواز قرار دهید و بعد به شارژر وصل کنید. این کار باعث سریعتر شارژ شدن باتری گوشی شما می شود.

۱۰- رفع مشکل شارژ نشدن گوشی با کالیبره کردن باتری ها

اگر ظرفیت باتری دستگاه شما با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه صفر می شود یا بدون اتصال دستگاه به شارژر، نشانگر شارژ باتری فعال و مراحل افزایش ظرفیت را نشان می دهد، اطلاعات ثبت شده از باتری نیازمند کالیبراسیون است.

ANDROIDPIT-battery-5-w782

۱۱- حل مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن با برنامه Ampere

برنامه Ampere یک برنامه رایگان است که می توانید آن را دانلود و اجرا کنید. وقتی که شارژ خود را وصل می کنید باید قسمت شارژ شدن باتری در گوشی به رنگ سبز در بیاید. اگر علامت شارژ شدن گوشی را نمی بینید یا هیچ اتفاقی نمی افتد به این معنا است که دستگاه شارژ نمی شود. این برنامه آمار شارژ را به شما نشام می دهد از جمله حداکثر و حداقل سطوح لود ( میلی آمپر)، ولتاژ و حداکثر جریان.این برنامه همپنین یک روش عالی برای پیدا کردن بهترین عملکرد شارژر است. با استفاده از این برنامه شما می توانید بهترین پریز و کابل برای شارژ گوشی را پیدا کنید.

apmre

۱۲- افتادن گوشی در آب و شارژ نشدن باتری گوشی

اگر گوشی شما در آب افتاده است و روشن نمی شود بهترین راه حل این است که باتری را عوض کنید. اما باید تا جایی که امکان دارد از افتادن گوشی در آب جلوگیری کنید.

AndroidPIT-samsung-galaxy-s7-water-active-w782

۱۳- حل مشکل شارژ نشدن باتری تبلت و گوشی با راه اندازی مجدد

در موارد نادر راه اندازی مجدد می تواند مشکل شارژ نشدن باتری گوشی را حل کند. اگر شما تمایل دارید که بدون شارژر باتری گوشی خود را شارژ کنید پیشنهاد می کنیم که روش هایی که قبلا در انزل وب در پست روش های شگفت انگیز شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب تا ماساژ با دست معرفی کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

در آخر در صورتی که با مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ مواجه هستید پیشنهاد می کنیم پست عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

تجربه و ایده شما ؟

اگر شما نیز روش های دیگری برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری در گوشی های هوشمند سامسونگ، اپل ، هواووی و غیره را می شناسید حتما تجربیات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

شخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل سامسونگ
۲۱ روش تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل ، سامسونگ و..
روش های شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب زمینی تا ماساژ با دست
روش های شگفت انگیز شارژ کردن گوشی بدون شارژر : از سیب تا ماساژ با دست
5 ترفند جهت جلوگیری و تعمیر پارگی و خراب شدن کابل شارژر گوشی آیفون ، اندروید و..
با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید !

نظرات

  • هدیه says:

    سلام تبلتم لنوو است در شارژ میگذارم علامه شارژمیاید اما شارژ نمیشود لطفاً کمک کنید

  • شهریار says:

    سلام من تبلت سامسونگ دارم میزنم شارژ خیلی طول می‌کشه مثلاً ۱۲ ساعت میزنم تو شارژ بیشتر از ۷۰ درصد شارژ نمیشه باید چیکار کنم

  • Zahra says:

    سلام تبلت من شارژ نمیشه .
    شارژ رو وصل می کنم ولی شارژ نمیشه
    پنج دقیقه پیش که شارژش ۲۸ درصد زدم به شارژ و شارژ شد اما الان که شارژش تموم شده شارژش نمیشه .
    ممنون میشم کمکم کنید .

  • .... says:

    سلام وقت بخیر ببخشین گوشی من ایفون ۱۳ پرمکس هستش متاسفانه هرچقد میزنم شارژ شارژ نمیشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنون

  • افشین says:

    سلام من سامسونگ نوت ده لایت دارم.قبل از دو طرف کابل که میزدم شارژ میکرد حالا فقط از یه سر سوکت کابل شارزم .شارز میکنه.منطور از دو طر کابل سوکن که بر عکس کنم ش نمیشه.کابل عوض کردم بازم درست نشد

  • ارمیران صالحی says:

    سلام من تبلتم رو تو شارژ میزنم الامت شارژ میزنه ولی هم شارژ نمیشه هم روشن نمیشه این رو به من میگین من درستش کنن ممنون

  • .. says:

    سلام خسته نباشید
    من تبلتم رو وقتی به شارژر وصل میکنم علامت شارژ شدن میاد ولی شارژ نمیشه و در حالت شارژم خالی نمیکنه مدلشم
    لنوو TB3_730X اگه میشه مشکلش رو بگین

  • ناشناس says:

    سلام موبایل من نوکیا شش هست و الان که در برنامه شاد بودم کاملا باتری اش خالی شد و الان حدود ۳۰ یا ۴۰ دقیقه هست که تو شارژه و باز هم یک درصدهم شارژ نمیشه و رو صفر درصد گیر کرده .
    تو رو خدا اگر میدونید باید چیکار کنم بهم بگید چون من باید برم باهاش سر کلاسام .
    لطفا هر کسی که این پیام رو میخونه بهم جواب بده .
    اگر پیام ببینید و بدونید که باید چیکار کنم اما جواب ندید حلالتون نمیکنم .
    پس لطفا جواب بدید باید چیکار کنم 🙁

  • میلاد says:

    سلام .گوشی منم a7 2018 هستش.چند روزه یدفعه شارژ میگیره یدفعه نمیگیره
    یدفعه تایمشو خیلی زیاد میزنه

  • محمد says:

    گوشی گلکسی A7 هست شب تاصبح ۸۰ درصدشارژ میشه کابل روعوض کردم باطری اصلی انداختم ولی حل نشد لطفا راهنمایی میکنید

  • ناشناس says:

    سلام من تبلتم را داخل شارژر میزنم شارژ نمیکنه ولی روشن میشه و سریع خاموش میشه ۱ درصد بیشتر شارژ نداره سوکت اش هم یکبار خراب شده بود و هیچ جایی نتونستند درستش کنن یکبار تو خونه خودم بعد از دوسال روشنش کردم و زدم تو شارژ صبح شارژ میشد دیگه شارژ نمیشه

  • Mohades says:

    سلام تبلت من وقتی میزنم شارژ اصلا شارژ نمیکنه علامت شارژ میاد اما شارژ نمیکنه صفحه تبلت هم پر پر میزنه میشه کمک کنید??

  • علی says:

    سلام من تبلتم رو میزنم شارژ ۱ساعت ۲۵ در صد شارژ میشه بعد تو ۴ ساعت شارژش میشه ۱۰۰ وقتی باهاش کار میکن تو ۳۰ دقیقه تازه شارژش میشه ۹۵ من موندم خیلی دیر شارژ میشه ولی خیلیهم دیر خالی میشه ولی وقتی میشه ۱۵ اخطار میده سری باید برم شارژر رو بیارم چون از ۱۵ به پایین شمارش معکوس میشه کسی میدونه مال چیه؟ تبلتم سامسونگه ۳۸۰۰ میلی امپر لیتیومی غیر قابل تعویز

  • asra says:

    سلام من گوشیم a7هستش از بعد از ظهره ک شارژ نمیگیره ادابتور رو هم عوض کردم مستقیم هم زدم پورت یو اس بی شم تمیز کردم حتی خاموش روشنم کردم ولی بازم شارژ نمیگیره کمک!!!

    • میلاد says:

      سلام .گوشی منم a7 2018 هستش.چند روزه یدفعه شارژ میگیره یدفعه نمیگیره
      یدفعه تایمشو خیلی زیاد میزنه

  • زهرا says:

    من تبلتم شارژ نمیشه هر کاری میکنم

  • zizi says:

    سلام ببخشیدمن یه شارژر سر هم دارم یعنی یه تیکه هست بعد تاصبح میزنمش به شارژ امروز گوشیم رو از شارژ کشیدم داغه داغ بود ظهر که شد دیدم گوشیم ۱ درصد شده ولی تا ۱۰۰ درصد شارژ بود تازه باطریشو عوض کردم یه یک ماهی میشه گوشی من s4گلسی سامسونگه لطفاً به من کمک کنید هر۱ساعت ۱۰ درصد شارژ میکنه منو راهنمایی کنید

    • ناشناس says:

      منم همینم موبایلم همینجوریه .
      الان سرکلاس بودم که قطع شدم و هنوز رو صفر درصد هست و حتی یک درصد هم نمیشه .
      موبایل من نوکیا شش هست .
      توروخدا اگر میدونید برای چی اینجوریه بگید چون من باهاش سرکلاسام میرم

  • مهرا says:

    سلام گوشی من a10s هستش الان یه روز کامله تو شارژه علامت شارژ رو نشون میده ولی هنوزم رو ۲ درصد مونده موندم چیکار کنم میشه بگید

  • سمانه says:

    سلام من یهماهه گوشی گرفتم ولی به دلایلی هنگ کردو مجبور به فلش زدن شدم الان ازتعمیرگاه گرفتم بااینکه گفتن درست شده خاموشه میزنم شارژ هیچ عکس العملی نشون نمیده باید چیکارکنم؟

    • کامیار says:

      سلام ببخشید من گوشیم a20 هست و وقتی که کابل شارژر رو با یه آداپتور دیگه میزنم شارژ میکنه و وقتی که آداپتور رو به یه کابل دیگه وصل میکنم شارژ میکنه اما وقتی که کابل شارژر و آداپتور خودش رو باهم میزنم شارژ نمیکنه،کسی میدونه چرا اینجوری شده ممنون میشم اگه بگید

  • سارا says:

    سلام من گوشیa20 دارم قبلا خوب شارژ میکرد و حالا باید شروع مجدد رو بزنم و از اول راه اندازی کنم تا شارژ بشه کسی هست راهنمایی کنه خیلی بدم میاد هروزچند بار راه اندازی مجدد میکنم تا شارژ بشه

    • zizi says:

      سلام ببخشیدمن یه شارژر سر هم دارم یعنی یه تیکه هست بعد تاصبح میزنمش به شارژ امروز گوشیم رو از شارژ کشیدم داغه داغ بود ظهر که شد دیدم گوشیم ۱ درصد شده ولی تا ۱۰۰ درصد شارژ بود تازه باطریشو عوض کردم یه یک ماهی میشه گوشی من s4گلسی سامسونگه لطفاً به من کمک کنید هر۱ساعت ۱۰ درصد شارژ میکنه منو راهنمایی کنید

  • میلاد says:

    مدل گوشی تو چیه

صفحات 1 2 3